0
powrót
 

diskuze k tématu: Nový nebo ojetý vůz?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, servisní náklady, česká vozidla, francouzská vozidla, německá vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 14.10.2009 09:57, rada
Kdybych měl na auto v současné době tolik peněz, určitě bych si koupil s klidem třeba Jaguára Daimler, protože cena tohoto vozu jen poroste. To asi nebude Váš případ, potřebujete zřejmě auto aby sloužilo Vám a ne vy jemu. Tedy je nutné zvážit, jak moc Vám bude vadit, že auto stojí v servisu. Mám několik aut, po zážitcích ze servisu si jednodušší i mírně složitější závady raději opravuji sám, za složitější závadu pokládám např. výměnu těsnění pod hlavou (řeším na Nissanu). Například pro legraci mám Alfu V6 turbo. Jestliže nepotřebuji vysloveně reprezentovat, šel bych jednoznačně do VW passat, Audi A6, ale raději staršího data výroby, kdy ještě neměly hliníkovou nápravu, a rozhodně bych se vyhnul zázraku nafta V6. . To už je lepší koupit rovnou Superba, kamarád ho má, 1.9 Tdi 130k naprostá spokojenost, jenom jezdí. Jak se hliníková náprava vysype, objedná plechovou prý s výměnou se dostane kolem 20 - 30 tisíc. Mám starší VW Passat LPG, 1.8 kombinovaná spotřeba kolem 9L LPG. Jezdím s ním 4 roky. Při 20 tis. km za 5 let mi "vydělá" 100 tis. kč. Jediná vada co měl byl prasklý kroužek mezichladiče oleje, s tím dělali servismani vědu, topořila se jim peněženka v kapse. Nikdo ho nevedl. Nakonec jsem gumový kroužek koupil za 30kč v prodejně náhradních dílů na zemědělské stroje. Jo, ještě měl jednu závadu, musel jsem po STK vyměnit kulový čep, kamarád mi to udělal za 500 i s prací. BMW bych se bál, motory sise šlapou jak švýcarské hodinky, ale ten podvozek je hodně složitý. Servisman co se mi občas stará o složitější závady furt mě láme na BMW, myslím, že by mi ho udržoval za pár korun, opravdu je to srdcař co jezdí závody do vrchu. Nemyslím, že by díly byly moc drahé, ale dost dlouho na ně čeká. Na normální ježdění má BMW diesela, řadový šestiválec, spotřeba kolem 6 litrů nafty. Myslím, že fábie bude žrát víc. Forda raději né, brácha ho má a jezdí stylem Fordem tam, vlakem zpátky. Samozřejmě neplatí to asi na staré sierry, scropia, to si u nás kupují Rómové a jen jezdí.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 14.10.2009 10:07, rada
2 JK: Nechci nijak zpochybňovat radu, ale BMW by ses bál, přestože ho má kamarád a asi je v pohodě, protože jsem tam nevyčetl negativní ohlas, ale Forda nedoporučíš, protože ho má brácha a asi neudělal dobrej kauf. Takže se bojíš obou aut, přestože jeden ohlas je kladný a jeden záporný. Tomu říkám hodnotný příklad ze života.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 14.10.2009 13:21, rada
Pěkný den, četl jsem vaší otázku a pár odpovědí na ni.Podle mého je nejlepší pro vás Thalie.BMW je drahý servis ,nebo být odkázán na ,,servis garáže,,.To tu maj všichni pravdu.Místo fábie Vám někdo doporučuje Audi A6/tu vlastním/,musí být rok výroby 1996-7. Novou Thálii mám také a auto je pohodlné,dobře vybavené a jede taky těch 170km/hod.Sportovní jízdu vám z těch třech nedá žádné.Chápu vaší otázku jako ekonomicky položenou a tak doporučuji Thalii.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 14.10.2009 15:11, rada
Dobrý den,
prosím Vás, hlavně ne Renaulta, jednoho jsem měl 5 let a neustálé problémy, z těch tří frantíků ( renault,peugeot, citroen) je rendl nejhorší. Starší fabka je držák, ale po 300 km jízdy z ní vylezete utahanej, BMW je velice krásné auto, luxusní, dají se s ním dělat dlouhé štreky, bez známky únavy, ale drahý servis a náhradní díly. Když si přemítnu, o co máte zájem, je to každý pes jiná ves. Vede mě to k názoru, že nemáte dobře ujasněno, co vlastně chcete a potřebujete poradit mezi starším reprezentativním vozem, českým autíčkem bez velkých nákladů na provoz a údržbu a novým autem, které je v žebříčku kvality na posledním místě a Thalie je snad nejošklivější auto, které jezdí po našich silnicích. Tak Vám poradím, rozšiřte svůj obzor, chápu, že srdcem Vás to táhne k BMW, ale jsou i jiné reprezentativní značky, které Vám splní očekávání a tím nemyslím Mercedes, ty časy už jsou pryč. Před 30 lety to byl vrchol luxusu, pohodlí a spolehlivosti, bohužel značka usnula na vavřínech a BMW s Audi ji předběhly.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 14.10.2009 15:45, rada
1. na auto máš poměrně málo peněz
2. určitě budeš mít málo i na jeho provoz /opravy, pov. ruč., spotřeba atd/
3. za ty prachy co jsi dal dohromady, chceš záruky, spolehlivost a ne to co někdo řadu let prznil a náklady na rekonstrukci přenechává tobě
SOUHLAS ?
Pak mi jednoznačně vychází nová THALIE.
A jednou až budeš v ranci si toho Bawora určitě pořiď. Ale zásadně novýho.
Tschus
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 14.10.2009 16:36, rada
Dobrý den,
sám jsem něco podobného řešil - chtěl jsem auto do 150 tis., "co nejspolehlivější ojetinu". Po dlouhém řešení jsem byl odborníkem přesvědčen (jsa sám amatér), že pokud nechci riskovat nepředpokládané výdaje do ojetiny, jejíž spolehlivost není nikdy 100% jistá, mám raději jít do nového auta na hranici 200 tis. Tak jsem si raději půjčil od známých a zakoupil jsem Seat Cordoba - akční model Pepe 1,4 s klim. aj. výbavou za 240 tis. Po půl roce provozu můžu jen doporučit, určitě je to lepší volba než Renault turecké výroby, bezpochyby lepší (sportovnější) jízdní vlastnosti - na dálnici občas předjedu i BMW Investice dosud nulové (kromě benzínu), půjčka bude brzy splacená a když to srovnám s ojetinou, do které bych od té doby možná naládoval pěkný balík nad rámec plánovaných 150 tisíc, tak rozhodně nelituju a vřele doporučuju Seat!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 14.10.2009 16:37, rada
2 Mario: Jistě máte dílem pravdu. Jenže srovnáváte hrušky s jabkama. Srovnáváte cenu neorig. servisu na BMW a argumentujete, že to není o tolik dražší než Fabie/Octavie... Jenže ani Fabie/Octavie NEmusím servisovat ve značkovém servisu. Takže se s cenou dostanu opět někam jinam, žeano...
Dále to má zásadní úskalí - máte zřejmě kontakt na dobrého mechanika "garážníka". Kolik lidí má takovýto kontakt? Jistě, říká se - kdo hledá, ten najde. Jenže já třeba ve svém okolí neznám dobrého borce, který by se mi postaral o brambora. Ve stylu podle sebe soudím tebe si myslím, že takových lidí bude mnohem víc ;P
Dále provoz bramboru bude prostě dražší vztáhnuto ke kupní ceně. Ono když koupí Thalii/Fabii, pak budou pneu max R15, možná R14. Brambor bude pravděpodobně R16, možná 17. Značkové neorig. kotouče budou na brambora taky dražší. Prasknuté čelní sklo od kamínku... Toho je mnoho a brambor prostě bude dražší. Pokud by byl zachovalý, pak bude za více peněz více muziky. Pokud by kauf "nevyšel", pak by to bylo za mnohem více peněz mnohem více starostí.
Proto bych doporučil nový vůz. Picanto dokonce od 169 000 (holobyt), i10... Pokud je tazatel malého vzrůstu, pak eventuelně i Thalii.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 14.10.2009 20:19, rada
BMW 316: rok 99/01, obyčejni sedan nižši středni třidy, kterz tem motor skoro neutahne, dostanete ho po čtvrtem majiteli ye kterych tři poslednich ho pravidelne ničily, ale estli vam ho nabizi nějaky dobry znamy a vite o tom autě všechno tak proč ne, ale ty v dobrym stavu docela často kradou na nahradni dily(jenom pamatuj že orig. servis BMW stoji 150kč za 5 min. prace)
Škoda fabia 1.2, to v žadnem připadě, třivalec od škody je asi nejhorši motor na světě, mněli jsme zkušenost ale se starym modelem, ten novy nevim, furt to zralo olej a aktivni bespčnost (objet kamion na silnici nerealně, jestli samozřejmě ti nepusti)
Thalia, no toje věc nazoru, každopadně koupiš tam nějakou vzbavu, trošku lepši motor a.t.d. a dostanešse na nějakych, 229 980 kč, za rok ona bude stat 150 000, možna i min
Takže kup jsi 3-4leteho japonce (možna i korejce ti se nekradou vubec) s cca 60 000 km, Napřiklad Mazda 3, Nissan Almera, Primera, Honda Civic (ale jenom v benyinu, diesely dobrz yačali mit jenom před par lety) nebo Seat Leon, Toledo, tdi (ta sama octavka jenom levnějši)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 14.10.2009 20:56, rada
Zaručeně BMW,toto dilema jsem řešil také, nové auto,nebo ojeté BMW a to můj rozpočet byl 300 tis.,ted 2 roky jezdím v BMW325i r.v.2002 a zatím bez závad a to jsem ho kupoval a mělo najeto 147 tis.km ale bylo koupené v Německu,když se rozhodneš pro BMW tak bych raději koupil po roce 2002 a silnější aspon 320i.
Fabie,Thalie, to si kup felicii a máš to nastejno...
Moje rada je jasná BMW.(požitek z jízdy,to je BMW)
Je to jenom názor který nikomu nechci v nucovat ale vím o čem píšu.


reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 14.10.2009 21:24, rada
Za normálních okolností bych pánovi doporučil BMW, jako spokojený majitel 318 E46 (ale už dvoulitr), ale když se podívám na to, mezi čím se rozhoduje (BMW vs. Fabia HTP vs. Thalia (bože to je konkurence...)) tak ať si toho Baworáka raději nekupuje. BMW člověk prostě musí chtít, musí vědět co chce!!! Další věc co mě pobavila, je mylná představa, podle které se autor dotazu domnívá že spotřeba BMW bude vyšší než u Fabie HTP, z toho co napsal pravděpodobně soudí podle objemu motoru. Kde je vyspělost konstrukce? Přiměřenost výkonu k hmotnosti vozu, jízdní styl atd?... Z vlastní zkušenosti JE HTP úsporné, ale jen v nižších rychlostech (loudání se na čtyřku a pětku), když chcete jet rychleji, dá vám to sežrat (doslova). Osobně bych pánovi doporučil nějakou zlatou střední cestu, např. Toyotu Corollu 1.6 VVTi nebo třeba poslední modely Fabie první generace v kombajnu s 1.4 16V, s tímhle motorem jede slušně, spotřeba 7 litrů a dá se sehnat se serviskou i slušnou výbavou. Na Thalii bych raději zapoměl, stejně jako současnou Fóbii. Hyzdění českého vozového parku už bylo dost, nemyslíte?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 14.10.2009 22:45, rada
4all, resp. tem kdo reagoavl na muj prispevek..
1. nehledal jsem garaznika, protoze nema na servis (to bych nekupoval nove auto..), ale protoze nejsem hloupej dat auto detem po skole, zlodejum a spekulantum..a pojem garaznik (nevim, diagnostika origo BMW, vedle NOVE nahradni dily na nejnovejsi modely odhadem tak za milion, nove prostory..no jestli se tomu rika garaznik, tak potom jo..)
2. jedna se o originalni dily primo z BMW (jinej dil tam nedam!), takze zadna druhovyroba..
3. kolik takovejch mistru v okoli znam-neznam..myslim, ze kdo hleda najde..nevim jak bych Vam ho doporucil, nechci tady delat reklamu ani odbocovat od dane problematiky..
No a jestli stare bmw, nebo novejsi modely..nekolikrat jsem se presvedcil, ze znacky jako bmw, merceds (sorry ale koncern opravdu ne) maj neskutecnej naskok oproti ostatnim znackam a modely kolem roku 2000..jsou mnohem dal, nez polovina aktualnich modelu jinych znacek..k vyberu jen jedine..podivejte se za hranice a privezte auo primo z nemecka..co se prodava u nas to bmw uz davno neni..co dokaz ceskej bazarista tomu se vyrovna uz snad jenom polskej prodejce, nebo africkej automechanik(i kdyz klobouk dolu pred jeho sikovnosti)..takze 9 let "stare" BMW urcite doporucuju..
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 15.10.2009 10:21, rada
Podle mé zkušenosti bych šel raději do nějaké 1.4 16V třeba i fabie. Ja jsem si koupil leona v 1.4 a jsem spokojen. O fabce jsem taky uvažoval akorát jsem nemohl narazit na pěknou s klimou a za slušnou cenu . Mě vyšel leonek asi o 10 t. více než fabka stejného roku,podobných km,stavu. Na druhou stranu zase to má výbavu,kterou měli jen fabky v nejvyšší výbavy. Fabkou 1.2 jezdím taky a pokud najezdíš 20 tkm za rok bych to nedoporučoval, pokud to budeš využívat jen na popojiždění po městě a okreskách vydržíš to v ní
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 15.10.2009 16:27, rada
A už jsem celej netrpělivej, s čím se zítra vytasí, jako bych to dilema řešil sám.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 15.10.2009 18:07, rada
Myslím si že pán pořadně neví co chce protože srovnávat fabii/thalii s bmw to prostě nejde já bych nevybral ani jedno já bych vybral kompromis Nissan Primera P11/144
Sice to není zadokolka ale má hodně dobré jízdní vlastnosti, spolehlivost taky OK
Sám s ním jezdím,tak že vím o čem mluvim.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 15.10.2009 19:34, rada
Bavorák jsou housle a žádná kovářská práce. Proto bych byl velmi velmi opatrný, protože např. zprzněný motor se u takového autíčka dosti prodraží. Pokud bych neměl moc dobrého kamaráda, který tomu dobře rozumí, anebo pokud tomu nerozumím natolik sám, abych došel k nějakému závěru, devítiletku určitě ne, a to žádnou značku, nejen BMW.
Fabiště doporučuji pouze pro naivní koncernové blázny, zejména kousky s amputovaným 4.válcem, spotřeba dost vysoká, slabý výkon, motor háklivý na hrubší zacházení.
Rendlík není špatný, je to skládačka z prověřených agregátů, ovšem je třeba mít na paměti, že v základu 1,2 to není žádný závoďák a že cena je stlačena na úkor kvality interiéru a výbavy. Jízdní vlastnosti slušné vzhledem k pořizovací ceně, brzdy excelentní, je to ale lidovka, není možno srovnávat s autem za mega.
Další alternativou je výběr z ročních vozidel s minimálním počtem km, i jiných značek, kde je ještě plná záruka a případné závady by se řešily u značkového prodejce. Na netu jich je spousta.
K rozhodování bych ještě přibral faktor vzdálenosti kvalitního a nepříliš drahého servisu, ty značkové stojí vesměs za starou belu a i nové autíčko se jednou začne kazit. Je blbost si pořídit např. Hondu, když ji nikdo v okruhu 20-30 km nikdo nedělá.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 15.10.2009 21:19, rada
Vy si vsichni myslite, ze kdyz ma nekdo 5 let auto a porad se neco kazi, tak ze je cela automobilka na houby. Vsechny automobilky vyrobi jednou zacas nejakeho zmetka. Jedna jich vyrobi vic druha min. A Bawor nemusi byt zasadne novy. Kdyz se o neho pecuje a neni to zrovna vadny kus, tak bude porad po 15ti letech a najetych 350tis spolehlivejsi nez nova thalie s fabii dohromady. O pocitu z jizdy radeji ani nemluvim.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 15.10.2009 21:58, rada
Mario: dejte mi vědět na mail: tsu@atlas.cz, na něco bych se chtěl zeptat. Díky
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 16.10.2009 06:48,
Jen mě trošku pobavil ten dravý zvuk u tříhrnku ve Fabii....
Teď k těm neksutečně drahým dílům u BMW a několikanásobně levnějším ve zmiňované Fabii. Například článkem vyzdvižené kotouče.
BMW 318i předek 1425,-/1005,-zadek
Fabie 1,4 16V předek 1080,-/705,- Zdroj elit.
Opravdu vyloženě likvidační rozdíl pro rodinný rozpočet.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 16.10.2009 07:07, RE: bez předmětu
Valnoha napisał:
Jen mě trošku pobavil ten dravý zvuk u tříhrnku ve Fabii....
Teď k těm neksutečně drahým dílům u BMW a několikanásobně levnějším ve zmiňované Fabii. Například článkem vyzdvižené kotouče.
BMW 318i předek 1425,-/1005,-zadek
Fabie 1,4 16V předek 1080,-/705,- Zdroj elit.
Opravdu vyloženě likvidační rozdíl pro rodinný rozpočet.
Ještě doplním že u těch kotoučů se jedná o stejný typ značky Brembo
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 16.10.2009 07:11, Proč prémiovku?
Je asi hezké, mít (a vykládat to v hospodě) doma prémiovku, ale dovoluju si tvrdit, že za stejné peníze jako ojeté BMW se dá pořídit vůz maldší, zachovalejší a podobně spolehlivý. Než nové v social edition, nebo zánovní v podstatě v tomtéž, bych volil střední třídu - a zde podle chuti či sympatií - Mondeo, Avensis, 406/407... Hrkat se 30tkm/rok v sice novém, ale nepohodlně mi přijde jako masochismus...
Btw - je třeba strašit se zadním náhonem u BMW?
reagować
  1 ... 5 6 7 ... 10


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.