Środa 14.10.2009 09:57,
rada
Kdybych měl na auto v současné době tolik peněz, určitě bych si koupil s klidem třeba Jaguára Daimler, protože cena tohoto vozu jen poroste. To asi nebude Váš případ, potřebujete zřejmě auto aby sloužilo Vám a ne vy jemu. Tedy je nutné zvážit, jak moc Vám bude vadit, že auto stojí v servisu. Mám několik aut, po zážitcích ze servisu si jednodušší i mírně složitější závady raději opravuji sám, za složitější závadu pokládám např. výměnu těsnění pod hlavou (řeším na Nissanu). Například pro legraci mám Alfu V6 turbo. Jestliže nepotřebuji vysloveně reprezentovat, šel bych jednoznačně do VW passat, Audi A6, ale raději staršího data výroby, kdy ještě neměly hliníkovou nápravu, a rozhodně bych se vyhnul zázraku nafta V6. . To už je lepší koupit rovnou Superba, kamarád ho má, 1.9 Tdi 130k naprostá spokojenost, jenom jezdí. Jak se hliníková náprava vysype, objedná plechovou prý s výměnou se dostane kolem 20 - 30 tisíc. Mám starší VW Passat LPG, 1.8 kombinovaná spotřeba kolem 9L LPG. Jezdím s ním 4 roky. Při 20 tis. km za 5 let mi "vydělá" 100 tis. kč. Jediná vada co měl byl prasklý kroužek mezichladiče oleje, s tím dělali servismani vědu, topořila se jim peněženka v kapse. Nikdo ho nevedl. Nakonec jsem gumový kroužek koupil za 30kč v prodejně náhradních dílů na zemědělské stroje. Jo, ještě měl jednu závadu, musel jsem po STK vyměnit kulový čep, kamarád mi to udělal za 500 i s prací. BMW bych se bál, motory sise šlapou jak švýcarské hodinky, ale ten podvozek je hodně složitý. Servisman co se mi občas stará o složitější závady furt mě láme na BMW, myslím, že by mi ho udržoval za pár korun, opravdu je to srdcař co jezdí závody do vrchu. Nemyslím, že by díly byly moc drahé, ale dost dlouho na ně čeká. Na normální ježdění má BMW diesela, řadový šestiválec, spotřeba kolem 6 litrů nafty. Myslím, že fábie bude žrát víc. Forda raději né, brácha ho má a jezdí stylem Fordem tam, vlakem zpátky. Samozřejmě neplatí to asi na staré sierry, scropia, to si u nás kupují Rómové a jen jezdí.
reagować