rohYpnol napisał:
Jenže starší Opely tak nějak "hnijou". Jestli se to týká ještě i Zafiry, to si netroufnu soudit... Nicméně Astra G na tom podle mě stále zrovna dobře nebyla. A kupovat dnes vůz, který ná problémy s korozí, mi přijde celkem mimo. Takže Zafiry, Astry G a Vectry C považuji za první "kouptelné" Opely, byť o kvalitě antikorozní ochrany u nich nejsem plně přesvědčen.
Jako bývalý opelista bych to trochu rozvedl. Staré Opely hnijí, neměly pozink, to nehodlám vyvracet, respektive to potvrdím. Nicméně moje 14 let stará Vectra měla po 14-ti letech pouze chycené (ne fatálně shnilé) lemy. Od roku 1996 se Opel začal snažit v tomto ohledu něco udělat, tak začal s pozinkem. První Vectry B na tom byly lépe než předchůdci, ale pořád to bylo špatné (např. Octavie jsou na tom mnohem lépe). Od roku 1999 došlo u Vectry k faceliftu a pozink byl oboustraný a tyhle auta po 8-10ti letech nemívají bubliny, pokud není lak mechanicky požkozen. Astra G nebyla úplně v mém hledáčku, takže tam neznám zlomový rok pro celopozink, nicméně je faktem, že si občas na Astře koroze na lemech nebo zadních dveří všimnu, otázkou je, co ji způsobilo. Nicméně proti generaci předchůdcům Vectře A a Astře F nebo Omeze je to 100 a 1, avšak tyto vozy už jsou 2 generace z5 a kupují se často jako první v počínající řidičské praxi. Co se týká použité techniky, kterou mohu hodnotit po 9-ti letech provozování, tak mi Opel přišel jako jednoduché, ale celkem promyšlené auto, byť bylo určeno pro masu. Konkrétně moje Vectra měla sice motor vyvinutý ještě v období devonu se surově litým litinovým blokem, ze kterýho za pár let vyrezlo jeho číslo a 8-mi ventilový rozvod pomocí řemene. Nicméně tento prvohorní motor měl v roce 1995 Euro II a byl celkem odolný, a pružný v celém rozsahu otáček (díky nízkému výkonu, ale v té době obvyklému). A to jsem měl 1.8. Motor 20NE z 80-tých let z Ascony měl solidní potenciál a v různých výkonových modifikacích (C20NE, X20XEL - C20LET) a později přepracovaný na použití 16-ti ventilové techniky a dokonce turba se používal až do roku 2000, a mezi opelisty tento motor platí za nejlepší agregát - výkonný, pružný, spolehlivý a úsporný. Bohužel pak přišla Vectra C a v rocích 2002-2003 se nedá vybrat motor, který by neměl nějaký "štráf", pokud by se zájemnce nechtěl spokojit jen s 1.8, která jediná nezpůsobovala problémy. 1.6-ka má pověst olejožravého motoru a nejsem si jist, že už sem montovali Twinport, kde už to spravili (teda aspoň se to tvrdí), 2.2-ka má sice rozvodový řetěz, ale do roku 2003 ve výkonové variantě 108kW může prasknout a olej žere taky jak prokopnutej - dle servisních techniků Opel. Pak je až o litr větší šestiválec 3,2, ale ten je všude popisován jako zlý sen, at zejména kvůli pohonu rozvodů pomocí řemene. A nafta? To je škoda mluvit.
Ostatní technika je na Opelech poměrně spolehlivá a pokud něco selže, tak všechno stojí fakt bakšiš. V Brně má Opel akci 30% na origo ND, čímž se stává zajímavějším než ostatní prodejci ND. V podstatě jsem měl na Opela políčeno, ale "moje" auto nikde nebylo, tak jsem se musel spokojit s Mondeem. Uf.