Poniedziałek 12.10.2009 21:07,
rada
2 Daniel: Mám 2 poznámky, Za prvé tazatel uvažuje spíše o vozidle za 150 tisíc a za 170 vybírá alternativu nového auta, takže nabídka za 199 už jeho původní rozpočet přesahuje o třetinu.
Druhá věc je výběr ojetého vozu. Jsou vozidla, která se nepovedla hned ve výrobě, o tom nemá cenu vést polemiky, jde jen o to správně odhadnout, co se potom s takovým vozem stane. Pokud je člověk vybírající ojeté auto alespoň minimálně znalý poměrů, tak se bude snažit o historii sehnat dostupné informace a jak něco zaskřípe, ruce pryč. Stejně tak stav vozidla do velké míry napoví starostlivost majitele.
Tady se bohužel proti sobě stojí za relativně stejné peníze auto hodně ojeté nebo nové, v tomto případě já radím nové, protože v tuto chvíli je riziko, že se ojeté prodraží. Jiná situace by nastala, kdyby tazatel měl přesné požadavky na vozidlo a ceny by začínaly od 350 tisíc, ale pořizovací cena by byla stanovena na 150, tady říkám, že se ojetina pravděpodobně vyplatí, ale stejně záleží na schopnostech kupujícího si vůz vybrat a pak jej rozumně servisovat. Jedna moje kolegyně jezdila ve Favoritu a za přípravu na technickou nechávala v servise 10000 Kč a my jsme jen nevěřícně kroutili hlavami.
Ojetiny jsou vždycky riziko a není vůbec důležité, jak stará ta ojetina je. Mám dojem, že lidi vnímají peníze investované do auta relativně, vzhledem k jeho ceně, takže, ktyž se za opravu platí 30 tisíc u ojetiny za 1/2 mio, tak je to levnější oprava než, kydž je potřeba zaplatit 30 tisíc u auta za 50 tisíc. Ano, relativně to tak je, ale absolutně to znamená, že je pokaždé z kešeně potřeba vytáhnout 30 tisíc.
reagować