0
powrót
 

diskuze k tématu: Velké srovnání nákladů - kdy se vyplatí benzín a kdy diesel?

kategorie zaszeregowania tematu:
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 22.04.2012 22:26, RE: vyplatí x nevyplatí
TOM napisał:
No, já si ho chtěl nechat šest let ( v tom zvažovaném příkladě) a prodat ho jako devítileté. Ale kdyby nikdo taková auta nekupoval, nechal bych si ho devět let - do věku 12 let a hodil ze skály (teda chci říct-nechal ekologicky zlikvidovat) - ztráta by byla 31tis Kč/rok (ještě jsem vydělal) a na silnici by bylo mnohem lépe - max dvanáct let staré vozy - to ale není vůbec špatný nápad. Lidi, pojďme do toho.
To by bylo fajn. Ale pozor, jsme v Česku, tady lze prodat i ojetá letní pneu o šířce 205 mm a se vzorkem 2,5 mm, čili kousek před smrtí a kupec se bez problému najde. Takže likvidovat 12ti letá vozidla je v Česku s nadsázkou řečeno - neuvážené :)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 22.04.2012 22:42, RE: Dotaz
Tomi napisał:
U dobře seřízeného LPG se to přepne řekněme na 500m. Rozhodně lepší, než nafta, resp trápit studený nafťák, nehledě na to, že studený naf´ták na těch 3km spotřebuje v podstatě stejně paliva jako benzín :)
Na 3 km dlouhé jízdy je investice do LPG obecne blbost. Po 500 metrech se to možná přepne, ale jen v létě, zimě možná vůbec a jesti, tak na posledních pár set metrů a to je pak lepší dojet jen na benzín. Na LPG auta přepínají při dosažení teploty chladicí kapaliny kolem +30°C, takže čím je venku chladněji, tím později na LPG přepínají. A pokud to chcete urychlit, musíte na to ze začátku na benzín více šlapat, aby se auto zahřálo rychleji a rychleji přeplo. To ale lidé provozující LPG nedělají, protože to z principu odporuje jejich povaze šetřit, kvůli které se LPG zástavba pořizuje. Mimochodem i investice do LPG pro 10 tkm ročně je ještě pořád ekonomicky sporadická, zůstal bych u benzínu. Berte to jako názor člověka co LPG provozoval 100tkm.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 22.04.2012 22:46, RE: vyplatí x nevyplatí
David V napisał:
Rozumím. Ano, dobrý argument.
Ale co teď s dilema? Koupit 3-leté Mondeo v naftě nebo v benzínu? Zbavím se snáz 9-ti letého Mondea po 2. majiteli v naftě nebo benzínu? Ale pojďme dál. Koupit 6-ti leté Mondeo v naftě nebo benzínu? Není 6-ti letá nafta už trochu riziko, ale co pak s 12-ti letým vozem, prodám snáz benzín nebo naftu po 2. majiteli?
Koupíš po anonymním 2. majiteli spíše benzín nebo naftu? Já kupoval 8-mi leté Mondeo po 2. majiteli (ano taky jsem chtěl po prvním, jako na počátku všic...
Davide tentokrát jsem se do diskuze nezapojoval, jediná připomínka ode mne: Je škoda, že jsi do článku nezahrnul LPG systém, protože srovnání LPG versus nafta je taky zajímavá a je to způsob, jak nepálit naftu ale jezdit ekonomicky a využívat charakteristik benzínového motoru. Dotaz mimo diskuzi - co za článek plánuješ na příště?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 22.04.2012 22:53, RE: Oceňuji
rojack napisał:
Tak to je divné. S TDičkem jezdím po městě bez problémů, extrémně na trojku i od 20 km/h po 90 km/h. Žádný problém. Díky turboefektu je předjíždění bezpečné. Ovšem nevím, proč to zkoušíte na dvojku. Běžný benzin ve vámi uváděných 70km/h taky víceméně končí s výkonem.
Na trojku s TDi už od 20 km/h? Je to už déle co sem tou Ibizou jel. Ale podle mě 20 km/h zvládla jen dvojka. Bavím se o případě že chci někoho předjet a potřebuju výkon.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 22.04.2012 23:01, RE: Realita
Pavlik napisał:
Když si přečteš pořádně můj příspěvek, všimneš si, že jsem psal o hledání, výběru a kontrole . Napřed musíš auto najít, potom zkontrolovat techniku a nakonec prověřit doložené podklady.
Servisní historii ověřuji u autorizovaného servisu podle VIN - elektronická servisní historie. Auto jezdící mimo autorizovanou síť servisů mě nezajímá (nebo by muselo být od dobrého známého) právě pro nedoložitelnost historie (může být skvělá nebo také nemusí). Těžce bourané auto auto nepozná jen diletant (to se...
Někdo může jezdit autem do autorizáku na běžnou údržbu, ale případnou bouračku může opravit i jinde. To že auto má servisku jen dává větší míru jistoty, že se v autě měnil olej a podobná běžná údržba. Nic víc od servisky nečekám.<br>
Na STK mi jednou omylem přidali 100 tkm. Všiml jsem si toho a nechal to hned opravit. No kdo ví jaké numero mají dnes v Cebii. <br>
Skutečnou historii auta zná jen původní majitel. Ani autorizák co auto vidí cca jednou za rok, ani Cebia, co auto neviděla ani jednou.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 22.04.2012 23:05, RE: Realita
rojack napisał:
Fábia 1,4 MPI naložená rodinou a skoly na střeše nepatří na silnici. Pokud máte choutky takto nakládat auto, pořiďte si alespoň Mondeo, Insignii či M6, vše s dvoulitrem benzin či nafta, libovolně, nejmíň. Jsou i lepší varianty, ale to byste musel připlatit.
Nebo pokud takhle s kolama jedu jednou za 3 roky, tak mě to trápit vůbec nemusí. Ani kvůli spotřebě. Je to prostě jako když jednou za uherák jedu s vozejkem
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 23.04.2012 05:25, RE: vyplatí x nevyplatí
David V napisał:
Rozumím. Ano, dobrý argument.
Ale co teď s dilema? Koupit 3-leté Mondeo v naftě nebo v benzínu? Zbavím se snáz 9-ti letého Mondea po 2. majiteli v naftě nebo benzínu? Ale pojďme dál. Koupit 6-ti leté Mondeo v naftě nebo benzínu? Není 6-ti letá nafta už trochu riziko, ale co pak s 12-ti letým vozem, prodám snáz benzín nebo naftu po 2. majiteli?
Koupíš po anonymním 2. majiteli spíše benzín nebo naftu? Já kupoval 8-mi leté Mondeo po 2. majiteli (ano taky jsem chtěl po prvním, jako na počátku všic...
...jako pohled jinýma očima.....to beru. Takovou hodnotu ten článek určitě má a z tohoto důvodu je fajn, že tu je.
Kdybych ted hledal tříleté Mondeo bude to asi nafta-už jen kvůli šířce nabídky a spolehlivosti bych se nebál. Podobně asi u šestiletého.
A co se bude za šest let líp prodávat? No to nevíme. Můžem se jen dohadovat. Třeba záleží i na tvojí osvětě. Ale co chci hlavně říct - ted (rok 2012) se 9-12leté naftáky prodávají blbě a ani já bych ho nechtěl, protože to padá do let 2000-2005, což jsou raná léta Common Railu a výrobci se spolehlivostí měli problém, protože s tím teprve začínali. A právě v těchto letech vznikly všechny ty zkazky a hrozných dieselech. Od té doby se ale mnohé změnilo, přišly druhé a pak třetí generace vstřikovačů, je levnější jejich repas, turba chlazená vodou atd...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 23.04.2012 09:29, Co bude ?
Ač jsem si do autora rýpnul, tak uznávám, že se na článek dobře připravil a jistě tomu věnoval hodně času. Další pozitivum vidím, že téma žije i více jak týden. Zajímá to hodně lidí a z různých názorů si i méně znalý člověk možná udělá nějakou představu. Nakonec jen poznámku, bohužel asi nikdo z nás neví kam budou směřovat ceny paliv, koupěschopnost lidí a ceny nových aut. Takže diesel nebo benzín nebo něco jiného ?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 23.04.2012 09:30, RE: Oceňuji
rojack napisał:
Tak to je divné. S TDičkem jezdím po městě bez problémů, extrémně na trojku i od 20 km/h po 90 km/h. Žádný problém. Díky turboefektu je předjíždění bezpečné. Ovšem nevím, proč to zkoušíte na dvojku. Běžný benzin ve vámi uváděných 70km/h taky víceméně končí s výkonem.
A co na to setrvačník, na tu 3-ku při 20 km/h. Chrochtal blahem.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 23.04.2012 09:44, RE: vyplatí x nevyplatí
Alkantpan napisał:
Davide tentokrát jsem se do diskuze nezapojoval, jediná připomínka ode mne: Je škoda, že jsi do článku nezahrnul LPG systém, protože srovnání LPG versus nafta je taky zajímavá a je to způsob, jak nepálit naftu ale jezdit ekonomicky a využívat charakteristik benzínového motoru. Dotaz mimo diskuzi - co za článek plánuješ na příště?
LPG je pro mě hodně teoretická rovina. Nemám žádnou ani zprostředkovanou zkušenost. Rozhodně je to škoda, protože by to bylo ještě zajímavější, včetně diskuze, která se tady sakra rozjela.
Co plánuju, spíše nějaké běžnější poradny a něco technického, jako doteď. Už nebudu sypat sůl do rány...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 23.04.2012 10:46, RE: Realita
Petr S napisał:
Někdo může jezdit autem do autorizáku na běžnou údržbu, ale případnou bouračku může opravit i jinde. To že auto má servisku jen dává větší míru jistoty, že se v autě měnil olej a podobná běžná údržba. Nic víc od servisky nečekám.<br>
Na STK mi jednou omylem přidali 100 tkm. Všiml jsem si toho a nechal to hned opravit. No kdo ví jaké numero mají dnes v Cebii. <br>
Skutečnou historii auta zná jen původní majitel. Ani autorizák co auto vidí cca jednou za rok, ani Cebia, co auto neviděla ani jednou.
a co pojišťovny? Cebia má k dispozici i databázi pojišťoven, takže případná nehoda zůstane utajená jen pokud auto není pojištěné-havarijně, pokud není způsobena škoda druhé straně nebo pokud se strany dohodnou na řešení bez účasti policie a pojišťovny. což nebývá zvykem.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 23.04.2012 11:51, RE: graf 2
tomaskrtek napisał:
spojka rozhodně 250k nevydrží, a obvykle ojeté auto kupujeme bez znalosti předchozího zacházení takže to sázka do loterie je. měnit spojku u auta s 200k a neudělat rovnou setrvák je pitomost, to je jako bys šetřil a nevyměnil ložisko.
Jsem asi výjimka - auta měním při nájezdu +- 200 tisíc km a spojku ani dvouhmotu jsem nikdy neřešil....je to jen o zacházení a kde se s daným autem jezdí. Já jezdím hlavně mimo město a dálnice, takže i kotouče brzd mi vydrží +-180 tisíc.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 23.04.2012 12:13, RE: Oceňuji
David V napisał:
A co na to setrvačník, na tu 3-ku při 20 km/h. Chrochtal blahem.
Přehlédl jste slůvko "extrémně". Usoudil jsem z dotazu kolegy diskutéra, že nejraději předjíždí bez řazení, tedy na jedinou rychlost. Což samo o sobě je extrémní. Tedy, i s TDičkem to jde. Jinak samozřejmě řadím, rychlostí mám 6, byla by škoda jich nevyužít - a nijak mě to nezatěžuje. Naopak na automat bych si nezvykl.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 23.04.2012 12:17, RE: Oceňuji
David V napisał:
A co na to setrvačník, na tu 3-ku při 20 km/h. Chrochtal blahem.
..... a setrvačník? Nestrašte pořád lidi. Ani nevím, že něco takového v autě mám. Prostě jezdím. Nic se netřepe, nic nevibruje. Máme ve firmě asi pět TDiček a to už hodně postarších - myslíte, že jsme někdy měnili nějaký taký bazmek ako setrvačík? Nikdy.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 23.04.2012 12:19, RE: Realita
Petr S napisał:
Nebo pokud takhle s kolama jedu jednou za 3 roky, tak mě to trápit vůbec nemusí. Ani kvůli spotřebě. Je to prostě jako když jednou za uherák jedu s vozejkem
no tak to jo.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 23.04.2012 12:30, RE: Co bude ?
Roman AX napisał:
Ač jsem si do autora rýpnul, tak uznávám, že se na článek dobře připravil a jistě tomu věnoval hodně času. Další pozitivum vidím, že téma žije i více jak týden. Zajímá to hodně lidí a z různých názorů si i méně znalý člověk možná udělá nějakou představu. Nakonec jen poznámku, bohužel asi nikdo z nás neví kam budou směřovat ceny paliv, koupěschopnost lidí a ceny nových aut. Takže diesel nebo benzín nebo něco jiného ?

Já myslím, že obrázek z toho si člověk nemůže udělat vůbec žádný. Rozdíly v cenách dieslů a benzínů má každá značka úplně jiné, u ojetin je to ještě komplikovanější. Spotřeba? Naprosto rozdílná - resp. rozdíl spotřeby mezi dieslem a benzinem zase, závisí od značky, objemu motoru, atd..... Poruchovost? A máte starý diesel, PD nebo nový CR? Že jsem někde viděl vylágrované SDi po pár tisících kilometrech? A jakou to má vypovídací hodnotu? Asi takovou, jako že všechny Alfy se zadírají?
Takže nakonec - každý má svoji pravdu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 23.04.2012 12:51, RE: graf 2
Pavlik napisał:
Jsem asi výjimka - auta měním při nájezdu +- 200 tisíc km a spojku ani dvouhmotu jsem nikdy neřešil....je to jen o zacházení a kde se s daným autem jezdí. Já jezdím hlavně mimo město a dálnice, takže i kotouče brzd mi vydrží +-180 tisíc.
jasně, to chápu, ale ten co ho koupí bude muset v dohledné době řešit vše předchozí, kdežto u benzínu by ho s největší pravděpodobností čekaly jen klasické, nahodilé, problémy.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 23.04.2012 12:58, RE: Chci ušetřit
wenca1234 napisał:
No jo muj strejda nebo kámoš mého kámoše , nevím co ti kdo říkal já mám už 2. sonatu první brala 9.2 ted novejsi 8.2 , nejezdim nejak razantne ,ale i s TDI 2.0 jsem pri klidne jizde mel problem se dostat pod. 7 litru yt asi musis byt velky fanda dieselu peorotoze ucelov vybiras znacky ,kde je to opacne , ale u octavii nebo superbu co jsou u nas castejsi auta je to tak jak jsem napsal. Nejlevnejsi jsou superby 2.8 . Tak zalezi jaky vuz chces a jestli mas moznost si vybrat jestli benzin nebi dies...
ano, to je fakt a výhoda pro kupce těchto aut. ještě že jich díky bohu moc není. problémem to může být při prodeji. takhle jsem kdysi koupil třílitrovou Maximu, a nikdo mi za 4 roky nevěřil že jsem na ní neměnil nic kromě brzd a oleje a měl jsem průměrnou spotřebu kolem devíti litrů.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 23.04.2012 16:24, RE: Oceňuji
Petr S napisał:
Právě ve městě se s dieslem musí řadit hodně, aspoň s TDi díky malému rozsahu využitelných otáček. Měl jsem týden na dovolené půjčenou Ibizu TDi (původně jsem měl dostat Fiestu benzín ale tu neměli). A jediné kde jsem auto hodnotil kladně byla dálnice. Ve městě nekomfortní. Při otevřených oknech nepříjemný hluk co se odráží od domů. Stejně tak vibrace celého auta. Akcelerace z malé rychlosti kvúli předjetí nákladáku za přejezdem kolejí znamenalo hodně často řadit, víc než s atmo benzínem. Protož...
Nepsal jsem, že není ve městě potřeba řadit, ale že na okamžité zrychlení není potřeba podřadit. A na předjíždění v určitých případech taky ne - jedete za někým 50 na trojku, v TDI máte kolem 2000 rpm a do 3500 ho máte krásně předjetého a zařadíte čtyřku.
Jinak ve městě řadím dost, abych motol udržoval právě v tom úzkém rozsahu otáček, kdy je mu nejlépe.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 23.04.2012 18:28, RE: graf 2
tomaskrtek napisał:
jasně, to chápu, ale ten co ho koupí bude muset v dohledné době řešit vše předchozí, kdežto u benzínu by ho s největší pravděpodobností čekaly jen klasické, nahodilé, problémy.
Takže dieselová auta se prodávají ve stádiu "před rozpadem" ale benzíňák je vždy "voňavka" v super stavu.....nenech se vysmát. Kromě firem všichni prodávají auta když začínají být výhledově nutné větší investice, nebo ty snad vyměníš brzdy, spojku, tlumiče, výfuk, gumy, baterii, atd. a potom to prodáš??
reagować
  1 ... 6 7 8 9


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.