David V napisał:
To je klasika. Profláklé 1.9 TDi oproti neméně profláknutému 1.4 MPi. Oponujete mi pořád stejnými auty se stejnými motory a vždy relativně mladými ojetinami, ale nejvíce dotazů chodí na auta do 100 tisíc Kč.
Bude záležet na konkrétním voze, ale srovnání lze udělat v obecné rovině.
A jak existují spolehlivé nafty, existují i nepovedené benzíny, nepopírám.
8 tisíc ročně není zásadní úspora, byť to vynásobeno 5-ti lety vypadá impozantně. Nehodlám toto rozebírat. Někomu to za to stojí (tímto type...
Ono je jednoduchý říct, že 10tis Kč ročně není zásadní úspora, ale existuje velká řada lidí, pro které to zásadní úspora je. Kor právě ti, co mají, jak říkáš, na auto max za 100tis Kč.
Trápit se v naftě - to je trochu nadnesený výraz. Možná je to reakce na to se trápit v naložené Fabii, ale já bych se snažil nezaujatě poradit někomu kdo váhá a neví.
V diskuzi je viditelně řada těch, co jsou požesvědčeni o své pravdě nastavené dle svých priorit. Ale co uplný laik - pomohli jsme mu?
Já, kdybych byl v pozici toho laika co nemá moc peněz, tudíš obrací každou korunu - chtěl bych slyšet asi toto -
provozem naftového auta ušetříš cca 10tis Kč ročně, ale budeš jezdit v hlučnějším autě, které víc otravuje vzduch, rozhodně se nehodí na kratké trasy, při velkých mrazech hrozí nenastartování a musíš dávat větší pozor na výběr modelu i konkrétního kusu. K tomu ještě hrozí, že ti odejdou vstřiky ( možná někde kolem 250tis km) a stojí cca 4,5tis Kč/kus.
Kdo ty peníze opravdu nemá, nebo fakt řeší každou korunu, tak si to zváží - hluk mi nevadí, na vzduch kašlu, krátky trasy nejezdím, na zimu mám garáž, na výběr při nákupu vezmu odborníka, na vstřiky vydělám za dva roky (nebo koupím a prodám auto tak,že mě jejich výměna mine.