0
powrót
 

diskuze k tématu: Velké srovnání nákladů - kdy se vyplatí benzín a kdy diesel?

kategorie zaszeregowania tematu:
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 16.04.2012 08:13, rada
Diesel se vyplatí v případě koupě nového auta při převážně dálničním provozu, ročním nájezdu nad zhruba 20 000 km a prodeji při přibližně 100 000 najetých km. Další možností je koupit hodně staré auto, které ještě nemá common rail (cca do roku výroby 1998). S tím se dá jezdit i po městě bez nějakých velkých rizik. U nového dieselu ve městě lehce ucpete filtr pevných částic, který stojí desítky tisíc Kč. Dá se ovšem i vykuchat. Dieselu nedělá dobře ježdění na krátké trasy při rozdílném zatížení motoru, což je hlavně ve městě. Proti dieselu me městě hovoří i větší množství škodlivin a mikrosazí způsobujících demence a rakoviny. Za třicet let bude mít Evropa zřejmě několikanásobně víc nemocných, než dnes. Dalším rizikem je kvalita paliva v ČR. Je tak snadné odvařit čerpadlo a vstřiky, které stojí další desítky tisíc Kč. Úspora za palivo je pak rázem pryč a ještě jste bez auta, které stojí v servisu. Dalším rizikem je turbo háklivé na zahřívání, dochlazování a kvalitu oleje. Další riziko představuje dvouhmotový setrvačník u manuálních převodovek, který potřebuje citlivého řidiče. Stačí několikrát nevyšlápnout spojku a doskákat při zastavování ke křižovatce a máte zaděláno na jeho brzkou výměnu. U dieselu se také poměrně rychle ucpává EGR ventil a u pneumaticky ovládaných turb zatuhávají lopatky při dlouhodobém ježdění na spotřebu v nízkých otáčkách. Benzín je lepší do města, potom u ojetého auta kvůli nižšímu riziku oprav a vyšší odolnosti při horším zacházení. Je u něj ovšem vyšší spotřeba. Tu lze u některých motorů vyřešit zástavbou kvalitného systému LPG (pozor na polské Stagy, Elpigazy, české Magicy apod., jsou zastaralé a nedokonalé, často zlobí) Tohle platí ale spíše jen u atmosférických motorů s nepřímým vstřikováním paliva. Nové mikromotory s turby a kompresory (např. TSI) budou mít stejné problémy jako nové diesely. Benzín lépe topí, mívá nižší vibrace a poslouchatelnější hluk. Závěr: diesel jen nový a na delší cesty, benzín bez turba nový i starší na jakýkoliv provoz za cenu zvýšené spotřeby, ale s vyšší spolehlivostí a menším rizikem oprav.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 16.04.2012 08:28, rada
Diesel do velké krávy typu SUV, kde benzín nehorázně žere... a diesel vždycky radši než benzín s obsahem vyšší než 2 litry protože pak to budete v ČR prodávat roky...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 16.04.2012 08:38, rada
Rada je jednoduchá - vždy podle ročního kilometrového proběhu a podmínek použití.
Diesel je vhodnější pro minimálně 20 000 km ročně, dálniční použití a delší přesuny (min. 25 km v kuse).
Benzin je vhodnější pro menší nájezd, poskakování po okolí, měststský provoz , atd.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 16.04.2012 08:44, rada
Probůh Jane, nestrašte ho tak. Mám diesel r.v. 2006 ještě technologii PD, najeto 170tis., žádný problém s turbem, se setrvačníkem, se vstřiky, řešil jsem za tu dobu jenom ložiska kol, klimu a spotřební věci, jinak nic. Jezdím s tím jak dlouhé trasy, tak skoky po městě, dokonce i pravidelné tříkilometrové jízdy v mrazivých ránech do firmy. To by podle vás měl motor již zhebnout. Ano, uznávám, že úspora na spotřebě se mnohdy nevyplatí vzhledem k MOŽNÝM vyšším nákladům na servis. A kolik lidí si myslíte že najede dvěsta až třista tisíc, aby se mohly projevit údajné typické závady dieslů? Já bych měl jedinou radu, nekupovat diesel, který má najeto přes sto až stopadesát tisíc. I takové se dají najít, protože dnes kupuje diesel třeba i dědeček z horní dolní. A s tou rakovinou? Lidi se zabíjí jinými věcmi, než jsou dieslové motory.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 16.04.2012 09:04, rada
Když jsem se já rozhodoval, zda koupit auto naftové, či benzínové, popřípadě benzínové s LPG pohonem, tak jsem vzal do ruky tužku a papír a začal počítat. Vím kolik zhruba ročně ujedu kilometrů, podle spotřeby daného vozidla jsem si spočetl roční náklady na palivo pro naftovou i benzínovou verzi. Spočetl jsem si i další náklady, které vstupují do hry - cena pravidelného servisu, cena nepravidelného servisu ( rozvody, ceny pneumatik a disků - pokud pro dané motorizace jsou rozdílné rozměry), ceny pojištění vozidla. Vzal v potaz rozdíl pořizovací ceny vozidla naftového a benzínového a spočítal si časovou hranici výhodnosti jednotlivého druhu pohonu. Přihlédnul jsem i k cenám dílů, které alespoň jednou za dobu užívání ojetiny bude muset většina z nás kupovat - ceny výfukových dílů, brzdových komponent, tlumičů.... Pokud hranice vyhodnosti naftové verze auta nastane dříve, než bych auto plánoval prodat, může člověk přemýšlet o koupi naftového pohonu. V opačném případě volit benzín. Toť k dotazu. Vzhledem k tomu, že se bavíme o tom, kdy je který pohon výhodnější (myšleno ekonomicky), poprosil bych autora článku, aby do něj zkusil zakomponovat i propočet pohonu na LPG, který může být pro kupce zajímavou alternativou naftového pohonu. V dnešní době, kdy jsou ceny nafty a benzínu podstatně vyšší než před pár lety, tak se úměrně rostoucí ceně paliva zkracuje návratnost investice do přestavby na LPG.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 16.04.2012 09:08, rada
ne každý je ochotný jezdit s plynovou troubou.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 16.04.2012 09:20, rada
Máte pravdu, Rojacku. Nemusí to být tak strašné, jak se zdá. Při slušném zacházení všechno i 250 000 km vydrží. Jenže nevíme, jestli uvažuje o novém nebo ojetém autě a jak se k autům chová. Pokud bude kupovat nové a slušně s ním zacházet, prosím. Pokud ale koupí ojeté, tak nikdy neví, jak se k němu předchozí majitelé chovali. Když vezmeme ještě v úvahu stáčení tachometrů a nákupy dieselů převážně do firem, tak je ojetý nafťák zřejmě větším rizikem než ojetý benzíňák. Motor vydrží klidně půl milionu, ale ten cirkus okolo (čerpadlo, vstřiky, dvouhmoťák, filtr pevných částic, EGR a turbo) skoro stoprocentně ne. Moc lidí těch 300 000 km sice na autě nenajede, to máte pravdu, ale většina kupuje auta ojetá, která už toho mají dost za sebou a blíží se opravy, které mohou převýšit cenu celého auta, s čímž málokdo počítá. Chce to buď mít mít peníze na nové auto nebo na opravy a nebo štěstí na nestočený a správně provozovaný kus. Když řeší kdy se vyplatí diesel, chce samozřejmě šetřit. Jenže u naftové ojetiny je vyšší riziko, že se mu to nepodaří... Z hlediska zdraví a míru jsou všechny spalovací motory špatně, už dávno jsme měli jezdit na něco jiného než jsou fosilní paliva.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 16.04.2012 09:33, rada
Je to tak, LPG může být klidně úplně nejlevnější variantou. Chce to věnovat trochu času propočtům a plánování.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 16.04.2012 09:45, rada
LPG může být nejlevnější variantou, ALE velmi zužuje výběr vozu - ne každý benzinový motor je k přestavbě na LPG vhodný a je schopen na LPG dlouhodobě bezproblémově fungovat. O přímovstřiku u benzínu se ani nezmiňuji, ten se rozumně přestavět prostě nedá (například FSI).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 16.04.2012 11:41, rada
Ja som si kupil stary omlateny diesel (prvy HDI 66 kw, 1999 :) ). Bolo to velke riziko, ale bol som mlady a sprosty. Auto bolo burane snad na vsetky strany, ale bolo lacne. Pocital som si ale, kolko by ma vysla udrzba rovnakeho auta na benzin. Pri mojom najazde to vtedy vyslo na rok usetrenych okolo 500 eur za palivo. Potom som pozrel, co vsetko, co suvisi s naftovym pohonom som uz musel menit. Auto mam 3 a pol roka, co je priblizne uspora 1750 eur na palive, ked ratam zdrazovanie, dam tam 1500. S pohonom zatial suvisel 3x odtah (2x zmrznuta nafta, raz moja blbost) 50 eur (raz 30, raz 20, raz zadarmo kamarat), cistenie palivoveho cerpadla 50 eur. Potom mozme dat naklady, ktore su trochu diskutabilne, napr rozvody (180 eur) a nova spojka (300 eur). Na prednej naprave tycky stabilizatora a riadenia (cca 50 eur tiez). Cize asi 630 eur. Rozvody a spojka sa ale menia aj na benzine, tak isto ako tie tycky stabilizatora, ratam ale ze je tam aj nieco s posobenia tazsieho motora na napravu a vyssi krutiaci moment na spojku. Takze zatial mam usetrenych nejakych 900 eur oproti benzinu. Ci sa to vyplati zatial neviem povedat, druhy krat by som do toho asi nesiel. Nafta je pre ludi, ktory maju nieco nasetrene. Sice setrite dlhodobo na nafte, ale naraz potom treba dat dost penazi (vstrekovace alebo turbo su dost drahe). Benzin je zasa taky \'splatkovy\', plati sa viac za palivo, ale ked sa nieco pokazi, vacsinou do toho staci kopnut, alebo nieco vycistit. (Hovorim o atmosferickych motoroch, nove turbo benziny s priamym vstrekom radsej nekomentujem). Ja som teda zatial usetril. Aby som nezabudol,auto ma tachometrovych 190k km, a spojka je tam uz druha, takze realne tak 300 bude mat..
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 16.04.2012 13:50, rada
Jak to tak čtu, tak se asi shodneme na tom, že mnohdy diesel může vyjít úsporněji i v případě malého počtu najetých kilometrů nebo alespoň provoz dieslu nevyjde dráž než benzín. Ale jsou zase jiné případy, kdy člověk špatně vybere nebo nemá štěstí a potom na dieslu prodělá kalhoty rychleji než u benzinu. Prostě je to riziko. A každého věc, zda jej podstoupí či ne.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 16.04.2012 14:14, rada
Aby som este nezabudol, najazdim tak 15t km v priemere, je to tak pol na pol mesto a medzimesto, 3-4x do roka dialnica. Priemernu spotrebu podla dotankovani mam tak 5.5 (v zime 5.8, ked nastartuje, v lete okolo 5.1), pocital som aj aditiva (VIF, 20 eur leto a zima), s benzinom som pocital 7 litrov spotrebu pri tomto style jazdy. Podla dnesnych cien (na Slovensku, ceny paliva som pozeral na nete) by som usetril na palive uz len 420 eur (ceny oboch paliv \'trochu\' vzrastli). Pripominam, ze o auto sa staram lepsie ako o manzelku :) preto mam asi taku dobru spotrebu. Kazdopadne, dalsie auto uz bude benzin. Nie je nic horsie, ako diesel v meste.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 16.04.2012 14:27, rada
A tak já taky něco dodám....... Mám diesel mladší než citroeňák, ale je to PD, spotřeba léto zima stejná a to asi 5,8 (je to 4x4), aditiva nepoužívám, nastartoval jsem vždy na první otočení klíčkem a to i v letošní zimě při -28 stupních (jen jednou při největších mrazech jsem musel klíč přidržet asi 4 sekundy než se rozkuckal ). Čili zamrzlá nafta, špatné starty - toho bych se nebál.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 16.04.2012 14:55, rada
Diesel se hodí akorát do nových aut, která mají vysoký roční nájezd + benzinové motory s vyšší spotřebou + jde o značku, která nemá vlastní nabídku na LPG nebo nenabízí autorizovanou přestavbu a u ostatních přestaveb hrozí ztrátou záruky.

Ve všech ostatních případech je lepší přímo benzin, alternativní úprava od výrobce nebo jím uznaná přestavba na LPG/CNG.

Není to tak dávno, co tu byly náklady rozebrány velmi podrobně. Chápu, že je dneska všecko drahé, ale neustále se to dokola omílat nemusí.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 16.04.2012 15:21, rada
Staré spolehlivé diesely se vyplácely i sokromníkům, i když toho moc nenajeli, ale nechávali si auto dlouhou dobu. Dnes se podle mě vyplatí jen firmám, které toho najedou opravdu hodně, a po pár letech, než se začnou srát dvouhmoťáky, vstřikovače, čerpadla, DPF a různá bi a triturba se jich zbaví. Případně mají auta na operativní leasing a neřeší servis. Atd. V současnosti bych dal přednost, jako služebnímu autu k soukromému užití např. Oktávce 1,6 LPG než 1,6 TDI. Navíc za auta na LPG se neplatí silniční daň. Jako soukromník bych u nového (nebo novějšího) auta volil jedině benzín (ale hýčkám si staré TDI), nebo tovární přestavbu na LPG. Mohli by ale začít přestavovat i nějaké silnější motory než jen 1,6 apod. Pořád je lepší jezdit za 11 LPG než 10 benzínu ;o)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 17.04.2012 08:24, rada
Stručně... na popojíždění po městě a krátké vzdálenosti (cca do 10km) benzin, na delší štreky diesel, protože diesel je háklivější na prohřátí motoru...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 17.04.2012 09:11, rada
Staré diesely byly v pohodě, ty nové se kazí...to tu slyšíme často. Já bych to řekl jinak - na počátku 21. století se začaly objevovat první common raily a byly v plenkách a kazily se. Odcházely vstřiky, čerpadla, turba, častěji spojky atd a to tu vytvořilo tu atmosféru nedůvěry v "moderní" diesely. A protože velká část lidí kupuje vozy za cca 100-150 tis Kč sahá to právě k prvním "moderním" diselům.
Ale pokud je člověk schopný si koupit auto alespon za deset průměrných platů, dostane se na nějaké tří-pěti leté vozy (podle třídy) a zde už je většina dětských nemocí prvních "moderních" dieselů vychytána a riziko drahé opravy se výrazně snižuje. Samozřejmě také záleží na konkrétní značce a modelu a motoru.
Další věc je, že je velká část dieselových agregátů zastoupena ve flotilových vozech a tím se navyšuje procento závad dieselů - to je jako říkat, že střízliví lidé bourají častěji než opilí.
Další věc s kterou nesouhlasím je, že se diesel vyplatí až od určitého km nájezdu (abych jako vydělal-nebo ušetřilna případnou opravu). Když zas budu jezdit málo- tak snižuju riziko té drahé opravy. Když třeba někdo jezdí jen 10tis km ročně a mění auto počtyřech letech, tak to by byl pech (spojený se špatným výběrem) aby během těch 40tis km se něco výrazně drahého vysypalo. Právě ty flotilové vozy najedou 40tis za 3/4 roku a nevěřte tomu, že každýho 3/4 roku se jim něco drahého vysype.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 17.04.2012 14:16, rada
Nie je to len o tom, ze sa to kazi. Je to hlavne o tom pocite, ze ak sa to pokazi, tak je zle. A dalej je tam problem celkovo s prevadzkou takehoto auta. Treba napr stale tankovat len na preverenych pumpach, aby tam nahodou nebola nekvalitna alebo odstata nafta. Davat aditiva. Zahrievat turbo pomaly. Nevypinat motor po dlhsej namahe. Raz za tyzden na to dupnut, aby sa rozhybali lopatky turba (ale len zo zahriatym motorom). A este filter pevnych castic, cize raz za cas si dopriat dlhsiu jazdu 80km/h. Co toto je? Moja chyba tento rok bola este napr taka, ze som chcel svojmu autu dopriat kvalitny palivovy filter. Tento filtroval naozaj jemne (ale bol aj drahsi), co je sice pre common rail vyborne, ale v zime, ked sa vytvorilo len male mnozstvo parafinovych zrazenin, som dojazdil. Pritom obycajny lacny filter by to neodstavilo. Dalsia zabava je najst dobry diesel o ktory sa predchadzajuci majitel staral. Lenze to sa neda, kedze samy automobilky doporucuju menit olej pri 30t km, pretoze to je specialny long life olej. Takze mozes najst auto, ktore ma komplet servisnu historiu, ale je to pravdepodobne uz vrak. Dovolim si tvrdit, ze nic z tohoto na benzinovom atmosferickom motore neriesis (okrem toho studeneho startu). Sadnes do auta, nastartujes a ides, len viackrat pojdes na benzinku..
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 17.04.2012 14:42, rada
A co teď? Bazary jsou plné neprodejných "lehce jetých dieselů s pravidelným a poctivým servisem" zralých tak do šrotu. Nové benzíny kupuje jen málokdo, a tak za pár let ojeté benzíňáky možná ani nebudou. Jakou má kromě nižší spotřeby diesel s turbem výhodu oproti benzínu?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 17.04.2012 15:01, rada
Uznávám výhodnost dieselu při určitém profilu jízd. Co mě spíš dostává, je to, co se děje s benzínovými motory. Druhé auto v rodině je pomalu deset let staré atmo Mitsubishi, které víceméně slouží jen pro ježdění po městě. Uvažoval jsem nad tím, že ho vyměním za něco nového. Jenže když jsem se koukal, co by odpovídalo mým požadavků, tak jsem se rozhodl ho dojezdit. Žere to 7,8 v zimě v létě, ale podle dřívějších zkušeností mě za několik tisíc km čeká maximálně výměna tlumičů a brzd, jinak tam budu lít akorát benzín a olej.
reagować
  1 2 3 ... 9


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.