Pavlik napisał:
Davide, začnu od konce:
- problémy s FAP či DPF jsou dány provozními podmínkami ne stavem auta (já jezdím dálnici denně a problémy nemám, když budu jezdit přískoky po městě problémy jistě budou)
- vstřikovače nejsou na benzín o moc levnější (dieselový CR vstřik stojí do 5000,-, benzinový stojí 3000,-)
- předpoklad že nebudeš u benzínu řešit dvouhmotu není docela na místě, i tebou s oblibou doporučované mondeo 2,0 benzín je dvouhmotovým setrvačníkem vybaveno a dle mého názoru spojková sada vyd...
Začnu taky od konce. 20 tyček (ano, není to 40) za čerpadlo není úplně málo, to je rok v úsporách, když někdo jezdí těch 10 tkm, tak klidně 2. 2hmotový setrvačník u benzínového a naftového motoru nelze srovnávat právě kvůli průběhu točivého momentu a torzním kmitům, kde je na tom nafťák výrazně hůře. Znamená to, že jej obvykle není nutné u benzínových motorů měnit, zatímco u naftových se to spíše doporučuje. O výdrž spojky se nikdo nepře - záleží na typu provozu než na motoru.
A vstřikovače jsou vtipné. 5000 je za repas, kdežto 3000 za nový a obvykle u benzínu selže jednotlivý, kdežto u nafty není výjimkou, že se dělají všechny naráz. Navíc náklady na diagnotsiku vadného vstřikovače se pro benzín a naftu taky dost liší.
Co se týká FAPu, tak jak říkáš, závisí na provozu. Radíte kupovat naftu i pro 10 tkm ročně (kvůli úspoře), což znamená, že auto buď přes týden stojí a pak jede dlouhou štreku nebo celý týden skáče po městě. Ani jeden případ není pro nafťák kdoví co, ale každý z jiného hlediska.
Není tam nic o turbíně, což je v rozmachu turbobenzínů taky věc, která na spolehlivosti nepřidá, avšak turbína v benzínu je jednak zpravidla jednodušší (alespoň o naklápění lopatek) a není vystavena tak špinavým spalinám (u nafty prach a saze přes ni jdou, protože FAP je až za ní).
A nesnaž se mi pořád psát, že to vyjde servisně nastejno, protože zatím to tak opravdu není. Pokud se někdo zajímá o roční úsporu v řádech tisíců, tak ho desteitisíce za opravy prostě budou štvát.