0
powrót
 

diskuze k tématu: Velké srovnání nákladů - kdy se vyplatí benzín a kdy diesel?

kategorie zaszeregowania tematu:
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 21.04.2012 09:35, RE: není nafťák jako nafťák a benzíňák jako benzíňák
TOM napisał:
Z naší nabídky:
Rotační vstřikovací čerpadla Bosch VP29/30, VP44 pro vozidla zn. Ford, Opel, Audi A4, A6, VW Passat, Škoda Superb od 19 900,- vč. DPH

Nabídka repasovaných vstřikovačů Delphi:
* Renault 1.5dCi 65 ps - 4300,- Kč
* Renault 1.5dCi 80 ps - 4500,- Kč
* Ford Mondeo 2.0TDCi od 4600,- Kč
* Ford Focus 1.8 TDCi - 4500,- Kč
* Kia Carnival + Hyundai Terracan 2.9 CRDi od 4500,- Kč

Nové vysokotlaké čerpadlo (Renault 1,5 dCi)
* Renault 1.5dCi - 14 900,- Kč
Pro servisy a prodejce další sleva

a co vstřik BOSH na 1.6HDI?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 21.04.2012 09:43, RE: není nafťák jako nafťák a benzíňák jako benzíňák
TccRS napisał:
1.5dCI ani 1.6HDI s najetýma 480tis.km (bez zásahu do motoru) jsem ještě neviděl. 1.9TDI 66kW ano. Stejně tak 1.9SDI ten měl ješte o něco víc. Naopak 1.6HDI s vyměněným aspoň jedním vstřikem kolem 300tis.km je běžná věc.
Já zase viděl dost SDI se zlomenou klikou při cca 250 tisících - také nemá rád dálniční provoz. U starého TDI také odchází čerpadlo - 400 tisíc většinou nepřežije a potom vyjde cenově zhruba stejně jako sada vstřikovačů pro CR.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 21.04.2012 09:45, RE: není nafťák jako nafťák a benzíňák jako benzíňák
TccRS napisał:
a co vstřik BOSH na 1.6HDI?
Stojí 5000,- repasované s dvouletou zárukou. Mám je v 1,5 DCi (78-81kw) také, proti delphi u slabších verzí jsou jiné - piezoelektrické.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 21.04.2012 09:58, RE: Realita
Tycoon napisał:
a) Ano, ušetřil jste 40 tisíc za palivo. Ale zapomněl jste na hlavní věc - u benzíňáku byste hned na začátku ušetřil cca 60-70 tisíc Kč při koupi, protože Škodovka vždy žádala za diesell krutý příplatek.
b) Nemůžete srovnávat 1.6 MPI 75 kW a 1.9 TDI 77 kW, protože to TDíčko mívá reálně výkon kolem 90 kW, je prostě o dost silnější než na papíře.
c) Plně naložená fábka s kolama na střeše a na dálnici ... žádný problém. Ale to samozřejmě nesmíte zvolit 50 kW motor 1.4, který je prostě slabý. Ide...
Jeliko auto kupoval ojeté, troufám si tvrdit, že za diesel připlatil něco mezi 0 a 10 tisíci korun - taková je realita trhu ojetin. Všichni včetně Davida tady plácáte o dražších dieselových autech, ale realita je jinde. U ojetin bývá benzín stejně drahý nebo i dražší než nafta - tapickými příklady jsou mondeo, mazda 6 nebo avensis. U nových aut je reálná cena +- také vyrovnaná (znám jen několik lidí kupujících nová auta za ceníkové ceny - kupodivu všichni jezdí škodovkou), pokud se nebavíme o kategorii B (fabia a spol.)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 21.04.2012 10:47, RE: Realita
Pavlik napisał:
Jeliko auto kupoval ojeté, troufám si tvrdit, že za diesel připlatil něco mezi 0 a 10 tisíci korun - taková je realita trhu ojetin. Všichni včetně Davida tady plácáte o dražších dieselových autech, ale realita je jinde. U ojetin bývá benzín stejně drahý nebo i dražší než nafta - tapickými příklady jsou mondeo, mazda 6 nebo avensis. U nových aut je reálná cena +- také vyrovnaná (znám jen několik lidí kupujících nová auta za ceníkové ceny - kupodivu všichni jezdí škodovkou), pokud se nebavíme o ka...
Jo aha, já jsem ten jeho příspěvek špatně pochopil, myslel jsem že ho měl nové. Jo, o ojetých aut je jiná situace. Třeba zrovna u té Oktávky Combi si možná ani nemusel připlácet ... teď jsem se díval na inzervní servery a 1.9 TDI lze sehnat za nižší ceny než 1.6 MPI, pokud mluvíme o kombíku druhé generace. Stejně jako u Mondea či Mazdy 6 je to způsobeno tím, že na trhu ojetých aut je malé množství benzíňáků a přebytek dieselů. Konkrétně u té Oktávky Combi z roku 2007 připadá na jeden bazarový 1.6 MPI dokonce 20 aut vybavených motorem 1.9 TDI.
U nových aut to tak určitě není ... stačí se podívat na ceny skladových aut a třeba u té Oktávky vychází 1.6 TDI o desítky tisíc dražší než srovnatelně vybavené 1.2 TSI.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 21.04.2012 11:06, RE: Realita
alokan napisał:
Zdravím.
Realita je opravdu jinde,vždy bude záležet na konkrétním voze v jakém stavu je a pod. To jestli je to benzín nebo diesel bude jedno , protože i do benzínu se dá nasypat slušná hromada peněz za opravy . Nikdo si nekupuje auto na rok.

Vlastním Škoda Octavia combi 1,9 77kW elegance r.v 2007 koupeno s 135000km za rok 15000km dlouhodobá spotřeba dle tanovaní 6l/100km s toho 70% město.
Když bych koupil to stejné v benzínu 1,6 pořizovací cena bude cca.stejná a spotřeba 7,5l na 100km
To...
Vážení, ona realita může být také taková. Toyota Avensis 1,8 wti, r.v. 2007, 130 koní,spotřeba 6,6 - 6,9 L/100km(léto/zima). Přes 7 litrů nikdy. 80% město, zbytek dálnice a mimo město, roční nájezd cca 25.000 km, velké pohodlné auto, 1000 km do Chorvatska odpočinková cesta. A podstatná informace, měním pouze olej a liji benzín. Takže i benzínové auto střední třídy umí jezdit za rozumnou cenu. Nicméně chápu, že SUV i Toyotu jedině diesel, ale malá auta v dieslu bych zakázal a nahradil je hybridy.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 21.04.2012 11:22, RE: Realita
Tycoon napisał:
Jo aha, já jsem ten jeho příspěvek špatně pochopil, myslel jsem že ho měl nové. Jo, o ojetých aut je jiná situace. Třeba zrovna u té Oktávky Combi si možná ani nemusel připlácet ... teď jsem se díval na inzervní servery a 1.9 TDI lze sehnat za nižší ceny než 1.6 MPI, pokud mluvíme o kombíku druhé generace. Stejně jako u Mondea či Mazdy 6 je to způsobeno tím, že na trhu ojetých aut je malé množství benzíňáků a přebytek dieselů. Konkrétně u té Oktávky Combi z roku 2007 připadá na jeden bazarový 1....
Pro 1,6 TDI nemá v současnosti koncern benzinového konkurenta - 1,2 TSi to určitě není (nedokážu si představit člověka volícího mezi těmito motorizacemi). U značek mimo koncern je situace taková, že benzín a diesel vychází stejně (koncern sleduji z pozice fleet zákazníka, takže reálné srovnání je nepřenosné) . Jako příklad uvedu kolegu - minulý měsíc koupil nové mondeo kombi, 2,0 TDCi titaniun, zadané do výroby, příplatek proti nabídnuté verzi 2,0 benzín 15 000,-Kč. Co dodat.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 21.04.2012 11:40, RE: Realita
Pavlik napisał:
Pro 1,6 TDI nemá v současnosti koncern benzinového konkurenta - 1,2 TSi to určitě není (nedokážu si představit člověka volícího mezi těmito motorizacemi). U značek mimo koncern je situace taková, že benzín a diesel vychází stejně (koncern sleduji z pozice fleet zákazníka, takže reálné srovnání je nepřenosné) . Jako příklad uvedu kolegu - minulý měsíc koupil nové mondeo kombi, 2,0 TDCi titaniun, zadané do výroby, příplatek proti nabídnuté verzi 2,0 benzín 15 000,-Kč. Co dodat.
No podle mě je 1.6 TDI a 1.2 TSI přímá konkurence - oba jsou "moderní", přeplňované, mají stejný maximální výkon a podobnou výkonovou charakteristiku s důrazem na střední pásmo otáček. Firma, kde dělám, má Fabie právě v těchto dvou motorizacích.
U toho Mondea je to zajímavé, pokud šlo o 2.0 Duratec ... ten motor se za 12 let výroby už dávno zaplatil.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 21.04.2012 13:04, RE: Realita
Tycoon napisał:
No podle mě je 1.6 TDI a 1.2 TSI přímá konkurence - oba jsou "moderní", přeplňované, mají stejný maximální výkon a podobnou výkonovou charakteristiku s důrazem na střední pásmo otáček. Firma, kde dělám, má Fabie právě v těchto dvou motorizacích.
U toho Mondea je to zajímavé, pokud šlo o 2.0 Duratec ... ten motor se za 12 let výroby už dávno zaplatil.
Pavliku: příplatek za naftové ojeté auto určitě není 0-10tis. Je to víc, srovnávej stejná auta. Benzínový kombík ze stejného roku má většinou cca o 50-100tkm méně najeto, aby měl stejnou cenu. Pokud vybíráš naftové auto se 150tkm, tak nafta bude řádově o 10-40tis jinde, než benzínový model se 150tkm. Samozřejmě je podle typu vozu. Neber mě za slovo, třeba v případě Octavie to bude jak říkáš, jenže to je u nás specifické. Srovnej třeba Mazdu 6 benzín/nafta se stejnými km. A i to srovnání je těžké, protože jak píše David, u většiny naftových aut jsou stočené km. Takže Mazda 6 2005 2,0i má najeto 150tkm, to samé auto v naftě v inzerci má většinou 150tkm :) a je prostě fakt, že ojeté naftové auto s nejistými km hrozí drahou poruchou "při každém nastartování". Ale většina lidí koupí naftu a DOUFÁ ve spolehlivý provoz, což se tady v diskuzi potvrzuje. To chce mít koule.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 21.04.2012 13:51, RE: Realita
Tomi napisał:
Pavliku: příplatek za naftové ojeté auto určitě není 0-10tis. Je to víc, srovnávej stejná auta. Benzínový kombík ze stejného roku má většinou cca o 50-100tkm méně najeto, aby měl stejnou cenu. Pokud vybíráš naftové auto se 150tkm, tak nafta bude řádově o 10-40tis jinde, než benzínový model se 150tkm. Samozřejmě je podle typu vozu. Neber mě za slovo, třeba v případě Octavie to bude jak říkáš, jenže to je u nás specifické. Srovnej třeba Mazdu 6 benzín/nafta se stejnými km. A i to srovnání je těžké...
Stáčí se všechna auta bez rozdílu. Porovnávám auta nižší střední a střední třídy - při stejném nájezdu (s prokazatelnou servisní historií) jsou ceny nadprůměrně vysoké, ale prakticky vyrovnané mezi benzínem a naftou. Nákup ojetiny nechce mít koule (mě je to celkem jedno - kupuji nová auta), chce to jen věnovat čas a energii přípravě (vybrat co chci a zjistit max. informací) , vlastnímu výběru auta (stav vozu) a v neposlední řadě si ověřit poskytnuté informace a doklady ("udělat" servisku není problém, stejně jako certifikát typu cebia - ale dost automobilek dle vin čísla vyjede kompletní historii servisu, cebia nabízí ověření dodaného certifikátu...atd.)
Podle mého názoru je v ČR a na "východě" obecně problém jinde - lidi si kupují auta na která reálně nemají. Něco našetřit a koupit auto je lehké, ale pak je najednou hodně lidí zaskočeno servisem zánovního auta.....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 21.04.2012 14:46, RE: Realita
Pavlik napisał:
Stáčí se všechna auta bez rozdílu. Porovnávám auta nižší střední a střední třídy - při stejném nájezdu (s prokazatelnou servisní historií) jsou ceny nadprůměrně vysoké, ale prakticky vyrovnané mezi benzínem a naftou. Nákup ojetiny nechce mít koule (mě je to celkem jedno - kupuji nová auta), chce to jen věnovat čas a energii přípravě (vybrat co chci a zjistit max. informací) , vlastnímu výběru auta (stav vozu) a v neposlední řadě si ověřit poskytnuté informace a doklady ("udělat" servisku není pr...
Jenže inzerce a ceny v ní jsou jedna věc, ale realita, za kolik někdo přijde koupit benzínové vs naftové auto je věc druhá. Osobně bych za benzínové auto už z principu nedal tolik co za naftu a prostě hledal adekvátní cenu. Pokud je trh tak zdeformovaný naftou, že benzín začíná být raritní a stejně drahý, ne-li dražší, pak musí David předělat ty grafy :) a víceméně máš pravdu, ty ceny jsou v inzerci prakticky shodné, ale o tom si myslím viz výše. Asi začíná doba, kdy benzín si může dovolit jen fanda nebo bohatý člověk. Jediné, kde je na první pohled zachován cenový příplatek za naftu je výkup auta.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 21.04.2012 15:30, Dotaz
Dobrý den, chtěl bych prosím znát Váš názor na koupi nového auta. Každý den jezdím autem do práce a zpět, vzdálenost do práce je 3 km. Jinak většinou jezdím jen po městě a jednou do měsíce jedu cca 300 km tam a zpět ( celkem 600 ), ročně najezdím cca 10 000km. Na koupi mám cca 165000,-Kč. Chtěl bych si koupit Škodu Octavii combi a váhám mezi 1,9 TDI 66 kW (90 PS), nebo nějakým benzínovým motorem, popřípadě LPG. Díky za Vaše info.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 21.04.2012 16:05, RE: Dotaz
tondaplaminek napisał:
Dobrý den, chtěl bych prosím znát Váš názor na koupi nového auta. Každý den jezdím autem do práce a zpět, vzdálenost do práce je 3 km. Jinak většinou jezdím jen po městě a jednou do měsíce jedu cca 300 km tam a zpět ( celkem 600 ), ročně najezdím cca 10 000km. Na koupi mám cca 165000,-Kč. Chtěl bych si koupit Škodu Octavii combi a váhám mezi 1,9 TDI 66 kW (90 PS), nebo nějakým benzínovým motorem, popřípadě LPG. Díky za Vaše info.
ročně najezdíš očividně víc, než 10tkm, podle toho co píšeš. Pokud chceš 5x týdně 2x denně jezdit se studeným motorem 3km, tak diesel nepřipadá v úvahu. Kup lpg.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 21.04.2012 16:33, RE: Dotaz
tondaplaminek napisał:
Dobrý den, chtěl bych prosím znát Váš názor na koupi nového auta. Každý den jezdím autem do práce a zpět, vzdálenost do práce je 3 km. Jinak většinou jezdím jen po městě a jednou do měsíce jedu cca 300 km tam a zpět ( celkem 600 ), ročně najezdím cca 10 000km. Na koupi mám cca 165000,-Kč. Chtěl bych si koupit Škodu Octavii combi a váhám mezi 1,9 TDI 66 kW (90 PS), nebo nějakým benzínovým motorem, popřípadě LPG. Díky za Vaše info.
Jednoznačný souhlas s Tomem. Já bych doplnil ještě jednu alternativu - na cesty do práce si kup kolo, je to nejlevnější a ještě budeš v kondici
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 21.04.2012 16:42, RE: Realita
Tomi napisał:
Jenže inzerce a ceny v ní jsou jedna věc, ale realita, za kolik někdo přijde koupit benzínové vs naftové auto je věc druhá. Osobně bych za benzínové auto už z principu nedal tolik co za naftu a prostě hledal adekvátní cenu. Pokud je trh tak zdeformovaný naftou, že benzín začíná být raritní a stejně drahý, ne-li dražší, pak musí David předělat ty grafy :) a víceméně máš pravdu, ty ceny jsou v inzerci prakticky shodné, ale o tom si myslím viz výše. Asi začíná doba, kdy benzín si může dovolit jen f...
V posledním půl roce jsem pro blízké známé hledal dvě benzinové ojetiny - mondeo 2,0 a avensis 1,8. Mondeo je naprosto nesehnatelné za rozumný peníz - v čr je minimálně o 30 tisíc dražší než nafta a většinou je i v horším stavu (nejen technickém, ale i neprokazatelný servis atd. ). Nakonec koupeno přes známost a její echo v Německu (protiúčtový kus u autosalonu), ale i tak o 20 tisíc dráž než odpovídající nafta. Avensis byl velmi podobný příběh, nakonec koupen v Itálii opět u dealera toyota. Obojí ale představovalo více než měsíční anabázi hledání vhodného vozu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 21.04.2012 16:53, RE: Chci ušetřit
TOM napisał:
A můj strejda měl několik Sonat 2,0 benzin a ty mu brali cca 10l/100km. Tolik asi k tomu rozdílu spotřeb 2,5 l. Jinak teda byl to příklad pro výpočet.7
Pokud se budem bavit o ojetinách někde mezi 150-200tis, tak není pravda, že benzínové auto bude o desítky tisic levnější - to je blbost. Viz někde již napsáno-podívej se na Hondy, Mondea apod.
No jo muj strejda nebo kámoš mého kámoše , nevím co ti kdo říkal já mám už 2. sonatu první brala 9.2 ted novejsi 8.2 , nejezdim nejak razantne ,ale i s TDI 2.0 jsem pri klidne jizde mel problem se dostat pod. 7 litru yt asi musis byt velky fanda dieselu peorotoze ucelov vybiras znacky ,kde je to opacne , ale u octavii nebo superbu co jsou u nas castejsi auta je to tak jak jsem napsal. Nejlevnejsi jsou superby 2.8 . Tak zalezi jaky vuz chces a jestli mas moznost si vybrat jestli benzin nebi diesel. Ja sosobne vzdy vybiram co co vyrobce umi nejlepe . Benzinove motory maji asiate velmi spolehlive u dieselu je jiz situace jina. Navic u korejskych znacek trh trpel do nedavna neduverou , když az ted prichazi pomalu na to ze Hyundai s kazdym dalsim modelem dela velky skok v kvalite . Ale diky tento predsudkum jsem bezinovy vuz stredni tridy koupil mnohem levneji nez konkurencni diesel asi z podobneho rocniku a v podobnem stavu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 21.04.2012 17:18, RE: Realita
Pavlik napisał:
V posledním půl roce jsem pro blízké známé hledal dvě benzinové ojetiny - mondeo 2,0 a avensis 1,8. Mondeo je naprosto nesehnatelné za rozumný peníz - v čr je minimálně o 30 tisíc dražší než nafta a většinou je i v horším stavu (nejen technickém, ale i neprokazatelný servis atd. ). Nakonec koupeno přes známost a její echo v Německu (protiúčtový kus u autosalonu), ale i tak o 20 tisíc dráž než odpovídající nafta. Avensis byl velmi podobný příběh, nakonec koupen v Itálii opět u dealera toyota. Obo...
s tím Avensisem souhlasím, hledal jsem ho segře. V benzínu se to nedalo sehnat, navíc jsou hrozně předražený a ještě s nejistou historií. Vzdal jsem to a dnes má pěknýho Focuse a je ráda.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 21.04.2012 17:20, RE: Realita
alokan napisał:
Zdravím.
Realita je opravdu jinde,vždy bude záležet na konkrétním voze v jakém stavu je a pod. To jestli je to benzín nebo diesel bude jedno , protože i do benzínu se dá nasypat slušná hromada peněz za opravy . Nikdo si nekupuje auto na rok.

Vlastním Škoda Octavia combi 1,9 77kW elegance r.v 2007 koupeno s 135000km za rok 15000km dlouhodobá spotřeba dle tanovaní 6l/100km s toho 70% město.
Když bych koupil to stejné v benzínu 1,6 pořizovací cena bude cca.stejná a spotřeba 7,5l na 100km
To...
no pockej ,ale zase je to kdybych si koupil 1.6 tak by spotreba byla , ja jsem mel sluzebni 1.9 TDI 77 kW spotreba prumer 5.8 a kdyz byla v servise cely tyden tak jsem jezdil do prace stejnou trasu stejny styl jizdy octavkou 1.6 a spotreba byla svete divse 6.4 L /100 km. to je rozdil nekolik deci a kvalita jizdy - to ticho. Takze si musis vyzkouset oba vozy na stejne trase a pak jsou namerene hodnoty odlisne od toho co clovek predpoklada. jak pises chce to prubnout.2. vec je ze porizovaci cena u octavky zrovna stejna neni .A tak je uspora s velkym otaznikem. A fabii a octavii srovnata nelze . 1.4 MPI neni pro 4 lidi + 4 kola.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 21.04.2012 17:22, RE: Dotaz
Pavlik napisał:
Jednoznačný souhlas s Tomem. Já bych doplnil ještě jednu alternativu - na cesty do práce si kup kolo, je to nejlevnější a ještě budeš v kondici
to kolo mě taky napadlo. Na 3km denně to zvládneš většinu roku a přes zimu jezdi busem nebo tágem. Celkově ušetříš majlant, David ti udělá graf kolik ušetříš s přeností na koruny.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 21.04.2012 17:24, RE: Lidský faktor
TccRS napisał:
Já sem třeba pořeboval něcomalého na ježdědí do práce a pořídil jsem AUDI A3 1.9TDI 66kW, auto z roku 97 nájezd při koupi 398tis.km po dvoul letech tam mám 442tis.km. V zimě stávám venku a pez problémů staruje(stačí krmit dobrou naftou) Za doubu co toto auto mám žádná porucha motoru. Další auto máme Golfa IV taktéž 1.9TDI 66kW rv. 2002 souč. stav. tach. 298tis z toho my jsme najeli 90tis. závady: 1xtermostat 1x spojka. spotřeba dlouhodobý průměr 5.3l/100km na dlouhé trasy klidně 4.5.
Ještě jse...
ja jsem mel 2 dieselove slouzebni fabie a taky se kazily to je spise o spolehlivosti kokretniho modelu.
reagować
  1 ... 4 5 6 ... 9


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.