0
powrót
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia II 1,8 TSI nebo 2,0 TDI?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, česká vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.10.2009 14:19, Výhody
Zase se to tady zvrhává. Ale stejně by mě zajímalo, jestli naftový přeplňovaný motor v osobním autě má jinou výhodu, než je nižší spotřeba v porovnání s benzínovým.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.10.2009 14:23, RE: Výhody
David V napisał:
Zase se to tady zvrhává. Ale stejně by mě zajímalo, jestli naftový přeplňovaný motor v osobním autě má jinou výhodu, než je nižší spotřeba v porovnání s benzínovým.
Ma tu vyhodu ze sousedi ti budou zavidet. Doba si zada sve, a pokud nemas dizla, jako bys nebyl .... Trochu s nadsazkou, ale bohuzel pravda :(
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.10.2009 14:43, Nejlepší a nejhorší motor
Pokud si prostudujete Autodiesel a Autoojetiny, dozvíte se od M. Vaculíka, že 2,0 TDI-PD je konstrukčně naprosto nepovedený motor, který trápí fatální závady zvlástě v kombinaci s DPF. Vaculík naopak vyzdvihuje přeplňované zážehové VW motory s přímým vstřikem. Nakupujte u odborníků!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.10.2009 14:43, RE: náklady
TOM napisał:
Asi chápu co chcete říct. Ale zkuste napsat, kdokoliv, jaký má motor 2,0 TDI oproti 1,8TSI pozitiva. Kromě té nižší spotřeby-což ale nemusí zákonitě znamenat celkově nižší provozní náklady.
Nechci se zastavat jednoho ani druheho, na tuhle otazku me ale napada o neco lepsi pruznost v nizsich (pouzivanejsich) otackach a taky mene caste zastavky u benzipumpy :o)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.10.2009 14:53, RE: náklady
mikes napisał:
Nechci se zastavat jednoho ani druheho, na tuhle otazku me ale napada o neco lepsi pruznost v nizsich (pouzivanejsich) otackach a taky mene caste zastavky u benzipumpy :o)
Tu pružnost bych bral jako výhodu v porovnání s atmosferickým motorem. V porovnání s 1,8 TSI to platit nebude. A méně zastávek souvisí s tou spotřebou, ale krom toho já fakt nic nevidím. Naopak vidím plno výhod motoru 1,8TSI a at si každý sám zváží jestli je nebo není ochoten za to množství výhod zaplatit nebo ne.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.10.2009 15:17, RE: náklady
TOM napisał:
On ale na druhou stranu někdo kdo vydělává 10-15 tis Kč/měsíc si těžko bude kupovat tříletou Octavii 2,0 TDI (1,8 TSI). A navíc by asi těžko takový člověk zvládl živit kompletní náklady na auto s nájezdem 30 tis km /rok
Tohle je docela trefná poznámka. Ovšem znám lidi, kteří investovali do nového auta, ačkoliv s ním najezdí 7000/rok. No mě to s ekonomického hlediska hlava nebere, ale jeden měl konkrétně z ojetiny strach, tak raději zaplatil 3x tolik.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.10.2009 19:29, RE: Jaký je v nich rozdíl?
David V napisał:
To se nedá jednoduše popsat. Jako termomechanik bych potřeboval znát všechny vstupy (teplotu a tlak nasávaného vzduchu - řekněme, že mám), stupeň komprese (vliv přeplňování + komprese daná geometrií motoru - a tady jsem víceméně v háji a nedej bože, aby tam byl mezichladič), výhřevnost a množství vstříknutého paliva - dá se zjistit. Tímto spočítám výsledný tlak a teplotu spalin před započetím expanze. Pak potřebuji vědět, v jakém okamžiku otevře výfukový ventil, abych dokázal určit tlak a teplot...
Davide, Davide termomechaniku. To všechno co bys potřeboval vědět, to už ti motoráři co to vymýšlí dávno zjistili a pracují s tím ještě před tím dalším zdokonalení. Není problém to zjistit. Je to i v knihách. A s tou teplotou pro běžného uživatele je to tak, že záleží jak přikládáš na pedálu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.10.2009 19:43, RE: Výhody
David V napisał:
Zase se to tady zvrhává. Ale stejně by mě zajímalo, jestli naftový přeplňovaný motor v osobním autě má jinou výhodu, než je nižší spotřeba v porovnání s benzínovým.
Naftový motor má jednu přímo obrovskou výhodu a tou je spotřeba. Koupíte-li si ho jako nový (nebo pořídíte líznutím) a hodně jezdíte (ca 90 t.km/rok), tak opravdu ušetříte na spotřebě paliva. Po třech letech, při stavu ca 250 t.km tacho, jej necháte stočit na 120 t. km a velice výhodně prodáte nákému hejlovi. A nebo to udělá ta lízinkovka.
Vyzkoušel jsem obojí. Pouze nějak dlouhodobě mi ten nafťák sebral pr. 7,1 l. a ten benzin 8,8 l. (motory o ca stejném výkonu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.10.2009 20:31, RE: ach jo...
cruise napisał:
je zcela bez diskuze, že motor 1,8 Tsi je v současné době v podstatě jedna z nejlepších motoriuací pro octavii, bylo o něm napsáno už dost a dost, máme ho ve služebních autech a opravdu je tam dostatek výkonu při jakýchkoliv otáčkách, spotřebu raději hodnotit nebudu, protože auta používáme v městském režimu a hodně často opravdu naplno a průměr na nich máme okolo 12-14 litrů Přestože bych tedy mohl být zhýčkaný tím tichem, vadí mi tu skutečně tato fráze v neprospěch PD:"...............ůstává zde...
Buďte alespoň trochu soudný. Vždyť i sami octavkáři velmi často přiznávají (třeba na octaviaclubu), že tento motor je hodně průserový. Neříkám, že spotřeba 5,7 je nereálná, ale to patříte mezi ty co jezdí 70 tam kde se může 90. To je zážitek jet za takovýma.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.10.2009 20:37, RE: náklady
TOM napisał:
Tak se mi fakt tak zdá, že většina lidí vážně uvažuje hrozně krátkozrace. Nechci tu prosazovat (a ani netvrdím), že provoz 1,8TSI vyjde levněji než 2,0TDI, ale copak všichni vážně umí počítat jen tu spotřebu? Copak toto je vážně jediný parametr při rozhodování o ekonomičnosti provozu? Např.- když koupí tříletou 2,0 TDI, když ne hned, tak do dvou let bude dělat rozvody-ty stojí kolik..?
Copak je každý kdo kupuje tříletou Octavii tak chudý, aby musel šmudlit každý halíř a nemohl si dopřát lepší mo...
Trochu statistiky 40189 Km, 2667 l nafty za 74548 Kč, ve 3 - 5 lidech a většinou s koly nebo lyžemi na střeše. Řeč je o Ol 1,9 TDI PD 4x4 kombi.
Má někdo podobná čísla v benzínu? Pro porovnání.....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.10.2009 20:57, RE: Jaký je v nich rozdíl?
David V napisał:
To se nedá jednoduše popsat. Jako termomechanik bych potřeboval znát všechny vstupy (teplotu a tlak nasávaného vzduchu - řekněme, že mám), stupeň komprese (vliv přeplňování + komprese daná geometrií motoru - a tady jsem víceméně v háji a nedej bože, aby tam byl mezichladič), výhřevnost a množství vstříknutého paliva - dá se zjistit. Tímto spočítám výsledný tlak a teplotu spalin před započetím expanze. Pak potřebuji vědět, v jakém okamžiku otevře výfukový ventil, abych dokázal určit tlak a teplot...
)) No já to nemyslel pojmout takto vědecky, spíš jsem myslel, jestli to náhodou někde jen tak pro srandu nezměřili a pak patřičně publikovali. Obecně jsem už párkrát viděl video zahřátého výfukového potrubí hezky dočervena, ale vždy to byl benzínový motor. Obzvláště u motoru formule1 bylo rozsvícení výfuku dílem okamžiku.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.10.2009 21:25, RE: náklady
curator napisał:
Trochu statistiky 40189 Km, 2667 l nafty za 74548 Kč, ve 3 - 5 lidech a většinou s koly nebo lyžemi na střeše. Řeč je o Ol 1,9 TDI PD 4x4 kombi.
Má někdo podobná čísla v benzínu? Pro porovnání.....
Jedno auto je vždy na statistické porovnávání málo.
395 ks 2,0 TDI - průměr 6,42 l /100km - rozptyl :4,43-10,37
109 ks 1,8 TSI - průměr 8,34 l /100km - rozptyl : 6,1 - 11,14
zdroj : spritmonitor.de
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.10.2009 22:35, RE: Nejlepší a nejhorší motor
donald napisał:
Pokud si prostudujete Autodiesel a Autoojetiny, dozvíte se od M. Vaculíka, že 2,0 TDI-PD je konstrukčně naprosto nepovedený motor, který trápí fatální závady zvlástě v kombinaci s DPF. Vaculík naopak vyzdvihuje přeplňované zážehové VW motory s přímým vstřikem. Nakupujte u odborníků!
Přijde mi, že na hodnocení TSI motorů je ještě brzo. Jestli jsou opravdu spolehlivé se ukáže až budou venku více než 5 let. V tuhle chvíli je to sázka do loterie. Nikdo nevidí 5 let dopředu.

Když benzín tak osobně bych (opět) radši volil atmosférický, ten je prověřený, je to minimální riziko a spotřeba je téměř shodná s turbo benzínem. Rozdíl na povinném opravdu neřeším. Např. garančka je věršinou dražší než celé povinné. A u turba se dá garančka očekávat taky dražší.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 10.10.2009 07:30, RE: náklady
David V napisał:
Tohle je docela trefná poznámka. Ovšem znám lidi, kteří investovali do nového auta, ačkoliv s ním najezdí 7000/rok. No mě to s ekonomického hlediska hlava nebere, ale jeden měl konkrétně z ojetiny strach, tak raději zaplatil 3x tolik.
JJ, to je případ mého švagra. Než by koupil Oktu 1,9TDI ode mě v top stavu s prokzatelnou historií a servisem od A do Z za super peníz, tak radši koupil D. Matrixe 1,6. Novýho!!! Hrozný, hrozný a ještě jednou hrozný. Za ty prachy!!! dnes bečí, že mu po městě žere 10 a já, pánové, já se směji. Kdo chce kam, pomožme mu tam.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 10.10.2009 07:35, RE: Výhody
Sherman napisał:
Ma tu vyhodu ze sousedi ti budou zavidet. Doba si zada sve, a pokud nemas dizla, jako bys nebyl .... Trochu s nadsazkou, ale bohuzel pravda :(
Omyl, milý chlapče. DOba, kdy se kupovaly sociální pasáty s 55 a 66kW bez turba či P405 TD jsou dááávno pryč. Dneska se soused naštve, když ty se propháníš 4l benzínem. To si pak soused řík? kuwa, kde ten chlap na to bere, že může dnes živit takovou káru??

Takže nafta je pro skrblíky, co chtěj ušetřit každej měďák.

PS: do jara jsem jezdil 15 let s naftou taky a jak jsem si chrochtal, hlavně u pumpy
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 10.10.2009 07:42, RE: Výhody
Abík napisał:
Naftový motor má jednu přímo obrovskou výhodu a tou je spotřeba. Koupíte-li si ho jako nový (nebo pořídíte líznutím) a hodně jezdíte (ca 90 t.km/rok), tak opravdu ušetříte na spotřebě paliva. Po třech letech, při stavu ca 250 t.km tacho, jej necháte stočit na 120 t. km a velice výhodně prodáte nákému hejlovi. A nebo to udělá ta lízinkovka.
Vyzkoušel jsem obojí. Pouze nějak dlouhodobě mi ten nafťák sebral pr. 7,1 l. a ten benzin 8,8 l. (motory o ca stejném výkonu.
A toho dotyčnýho by měli hned umlátit trubkou. CO stočená tisícívka na tacháčí, to rána do palice. Kuwa kde to jsme?

Sorry, ale tu kurvy, co stáčej kilometzry, bych nechal dobít tyčema, co by se do nich vešlo. Tohle nemůžu jaksi vystát a pokaždý, když mi bazarnický zmrd tvrdí, že Audina dovezená z Reichu 5 let stará má "pane, opprigionál 85.000km" bych nejrdaší na místě dokopoal do kulata. A divím se taky blbounům, co na tohle pořád letěj.

Chtěl jsem jen říct, že koupit olítanej 3 roky starej pelech s dýzlem z Německa, je skoro jistota, že buou potíže v takové míře, že se to opravdu snad ani nevyplatí. Navrch huj (aby ne, po 3 kletech lízu) a vespod fuj. Vyhnaný motory, servaný turba, a bůhvíco ještě.
Je to jen o lidský úvaze kdo a proč by prodával auto po 3 letech s nízkou kilometráží,

No nic, to nepatří do tématu, byla to jen reakce na příspěvek výše.

Jinak za mě: pro rodinné ježdění benzín (méně starostí), služebák nafta (náklady na servis jdou stejně do nákladů).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 10.10.2009 07:49, RE: Jaký je v nich rozdíl?
Koloss napisał:
)) No já to nemyslel pojmout takto vědecky, spíš jsem myslel, jestli to náhodou někde jen tak pro srandu nezměřili a pak patřičně publikovali. Obecně jsem už párkrát viděl video zahřátého výfukového potrubí hezky dočervena, ale vždy to byl benzínový motor. Obzvláště u motoru formule1 bylo rozsvícení výfuku dílem okamžiku.
Obecne plati ze teplota vyfukovych plynov je u benzinovych motorov vyssia. (vyssia ucinnnost naftoveho motora). Teplotny limit pre lopatky turbiny je okolo 1050 stupnov. Predsa len vstrik. tlak v CR je prvok ktory vnasa rozdiel do statistik spolahlivosti.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 10.10.2009 08:27, RE: náklady
David V napisał:
Tohle je docela trefná poznámka. Ovšem znám lidi, kteří investovali do nového auta, ačkoliv s ním najezdí 7000/rok. No mě to s ekonomického hlediska hlava nebere, ale jeden měl konkrétně z ojetiny strach, tak raději zaplatil 3x tolik.
To by mu vyšlo levněji jezdit taxíkem nebo si auto půjčovat, než kupovat a živit nové.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 10.10.2009 15:16, RE: Výhody
Zdeny60 napisał:
A toho dotyčnýho by měli hned umlátit trubkou. CO stočená tisícívka na tacháčí, to rána do palice. Kuwa kde to jsme?

Sorry, ale tu kurvy, co stáčej kilometzry, bych nechal dobít tyčema, co by se do nich vešlo. Tohle nemůžu jaksi vystát a pokaždý, když mi bazarnický zmrd tvrdí, že Audina dovezená z Reichu 5 let stará má "pane, opprigionál 85.000km" bych nejrdaší na místě dokopoal do kulata. A divím se taky blbounům, co na tohle pořád letěj.

Chtěl jsem jen říct, že koupit olítanej 3 roky starej ...
Tak "zcela mimořádně" s tebou dneska souhlasím... Jinak pro tazatele - projeďte se se s oběma, zhodnoťte stav, jestli vám za to požadované peníze stojí, tak to kupte... Ale jestli (pracovně) najezdíte 30tkm/rok, kupte si nové.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 10.10.2009 18:14, benzín byl je a bude
ha, snad poprvé co na tipcarsu dostali čmoudi na frak benzin byl je a bude, to říkám pořád
reagować
  1 2 3 4 ... 7


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.