0
powrót
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia II 1,8 TSI nebo 2,0 TDI?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, česká vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.10.2009 11:26, RE: Nové
Joska napisał:
...přesně tak, pokud najedu 30tis. km a více /1 rok, určitě bych šel do nafty, zde není nad čím dlouho přemýšlet. Hlučnost v interiéru u současných dieslů je...s prominutím...napíšu to slušně : nepravda... a poruchovost...no, netřeba to brát na lehkou váhu, ale zase to není tak hrozné, jak by z článku mohlo vyznívat. Když budu při koupi ojetiny obezřetný a budu se k autu chovat jako člověk a ne hovádko, odvděčí se dvouhmoťák i turbo dlouhou a spolehlivou službou.
Mrzí mne, že článek vyzněl ...
Mě naopak přišlo zhodnocení naprosto v pořádku. Stále je mezi lidma mýtus výhodnosti nafty. Čím se nejlépe tento mýtus odstraní? Tím, že důrazně vyzdvihnu nevýhody nafty. Mě osobně tedy naftový mýtus nevadí (až na to, že z nich musím čuchat ten smrad). Jsem příznivcem benzinu a tak z toho vlastně profituji. Takže klidně si kupujte ony úžasné hádéíčka a tétéíčka a tédécéíčka a céerdéíčka cététéíčka cédéíčka... Mimochodem jak kdyby nestačio označit dýzlovou řadu u automobilky prostě D (třeba jako Mini One D - (všem je jasné, že to je diesel, stejně je jasné, že je to turbodielel, že má C-R atd...)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.10.2009 11:34, RE: náklady
Joska napisał:
Neřekl bych, že jeden z těch motorů je horší a druhý lepší. Je tu prostě motor naftový a motor benzínový. Každý je JINÝ...ne horší, ne lepší...Všechno se nakonec nechá zdůvodnit...vychválit...pohanit. Hezké je to, že je možnost volby. Oba motory mají svá pozitiva i zápory. Důležité je, aby zájemce dokázal zdůvodnit především sám sobě, proč daný motor chce a v čem právě jemu bude přínosem. Samozřejmě, že nejde jenom o spotřebu, ale ať chceme nebo ne, je to jeden z nejdůležitějších parametrů...to ...
Kromě nižší spotřeby-v čem je 2,0 TDI lepší než 1,8TSI?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.10.2009 11:40, RE: Nové
BMW motors napisał:
Nafta je oproti benzínu pořád levnější, rozdíl je minimálně okolo 2 litrů dle jízdy a řešit levnější povinné ručení je nesmysl. Dneska se dá uzavřít kdekoliv a zacokoliv. By mě zajímalo za kolik jezdil pan redaktor s 1.8TSI se zapnutou klimou 4x4 kombinovaný provoz, když řeknu 10 litrů, tak nebudu daleko od pravdy. Při nájezdu 30000Km je nafta/benzin uspořeno dle mého odhadu 30000Km nafta spotřeba 7 litrů(/100km =2100´x 26kč 54600Kč. Benzin 30000Km spotřeba 9 litrů=2700litrů x 27=72900. Rozdíl t...
Vámi zkalkulovaný rozdíl Vám přijde nějak zásadní? Mě tedy ne. Když vezmu v potaz, že servis nafty prostě JE dražší, povinné ručení pravděpodobně také a hlavně že za naftu se často musí vynaložit mnohem větší počáteční investice (anpř. u Octavie nějakých cca 40 000), pak mi i finanční návratnost přijde limitně se blížící nekonečnu. A k tomu horší kultura chodu, horší dynamika, horší průběh točivého momentu, horší snad vše myslitelné. Také se tu nezmínilo, že vícezatěžovaná přední náprava více trpí, obvzláště na našich (ne)cestách. Myslím, že spotřebu nemá cenu jako takovou řešit vůbec. Jediné, co je rozhodující, je ekonomická výhodnost. A to byl dříve ospravedlnitelný důvod pro koupi nafty. Dnes bych diesel volil snad jen do MPV či SUV/off-road.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.10.2009 11:47, RE: náklady
TOM napisał:
Kromě nižší spotřeby-v čem je 2,0 TDI lepší než 1,8TSI?
Ještě jeden důvod pro koupi nafty by mě napadl - více zatížená přední náprava mívá o něco lepší trakci na sněhu. Ale jinak srovnávat PDčko s TSi, to mi přijde jak hrbáč a esmeralda.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.10.2009 11:50, RE: ach jo...
cruise napisał:
je zcela bez diskuze, že motor 1,8 Tsi je v současné době v podstatě jedna z nejlepších motoriuací pro octavii, bylo o něm napsáno už dost a dost, máme ho ve služebních autech a opravdu je tam dostatek výkonu při jakýchkoliv otáčkách, spotřebu raději hodnotit nebudu, protože auta používáme v městském režimu a hodně často opravdu naplno a průměr na nich máme okolo 12-14 litrů Přestože bych tedy mohl být zhýčkaný tím tichem, vadí mi tu skutečně tato fráze v neprospěch PD:"...............ůstává zde...
Pane nejde jen o Vás vy tím rachotem toho smradlavého dieselového motoru neobtěžujete jen sám sebe(jak si snažíte namluvit),ale hlavně svoje okolí.I když je fakt,že u diesela je ten hluk nejmenší zlo.
Příklad z praxe:řadová ulice cca.12 domků v té řadě těch domů mají všichni "normální"(rozumějte benzínová) auta.Jeden z těch lidí je arogantní a nevadí mu,že zakládá dětem na rakovinu,šetří 1kč/km,jezdí na sjetých zimních gumách(proč když vlastně šetří nemá na gumy?) a má rádoby moderní dieselový motor.
No a všichni tito lidé z ulice vlastně slyší,každé nastartování,každé zajíždění do garáže atd.Vězte,že tím hlukem obtěžujete a to hodně hlavně ve večerních hodinách.
Uvědomte si,že nejste bůh,když sednete do svého užitkového
stroje.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.10.2009 11:52, RE: Turbo
David V napisał:
Když si kupuju ojeté auto, tak se snažím vybírat mezi modely, které mi potenciálně způsobí neméně finančních problémů. Z toho jednoznačně vypadne přeplňovaný motor a naftový v podstatě taky. Přeplňovaný naftový motor konkrétně pro mě představuje to největší riziko přes všechna ujišťování různých provozovatelů. Pokud volit mezi věma zly, tak to menší, čili přeplňovaný benzín a pokud se hodnotí finanční hledisko, tak omezit se na pouhý rozdíl spotřeb je opravdu krátkozraké, přesně, jak je v článku uvedeno.
Dá se s vámi souhlasit.Je to pravda.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.10.2009 11:58, RE: Jaký je v nich rozdíl?
TOM napisał:
Četl jste test spotřeby 1,8TSI a 2,0TDI zde na TIPCARS? Nějak tam ten rozdíl 4-5 litrů nevidím. Spíš naopak.
Cetl jste cely ten test, jak probihala jizda? Dival jste se i na jizdni prumery? Neni divne ze 1.8TSI jede za 9+ a 2.0TSFI, ktera ma o 10koni vic za 11+? ;o) Tech 4-5 litru to pri stylu brzda plyn + jizda ve meste klidne byt muze, i kdyz to je extrem. Navic jedou s prazdnym autem.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.10.2009 12:04, 1,4TSI
Můžete se někdo zasvěcený a nezaujatý vyjádřit rovněž k motoru 1,4 TSI 90kW . Díky.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.10.2009 12:06, RE: náklady
TOM napisał:
Kromě nižší spotřeby-v čem je 2,0 TDI lepší než 1,8TSI?
Už jsem vše napsal !...jsou to "jiné" motory, nálepky "lepší" a "horší" bych si zde hodně rozmýšlel, neboť to co jednomu uživateli příjde jako důležité, může jiný přejít mávnutím ruky a jsou pro něj přednější jiné vlastnosti, parametry, vozu. Spor nafta vs. benzín bude asi věčný, ale je zbytečný. Já mám doma dieslové auto, benzínové i benzínové s lpg přestavbou, každé používám na něco jiného a každé mi slouží dobře, proto bych se nepřikláněl ani na jednu stranu...všechno má svoje.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.10.2009 12:14, Spotřeba!?!
Zdravím, v autech se teda moc nevyznám ale můžu srovnat obě motorizace a nemohu souhlasit teda alespoň za mě že rozdíl spotřeby je 1,5l.... to bych musel jezdit v TDI jako "blázen" a v TSI jak "po*ranej"...jinak pokud mate takové TSI tak si ho jeste dnes pujdu koupit...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.10.2009 12:19, RE: ach jo...
superbek napisał:
Pane nejde jen o Vás vy tím rachotem toho smradlavého dieselového motoru neobtěžujete jen sám sebe(jak si snažíte namluvit),ale hlavně svoje okolí.I když je fakt,že u diesela je ten hluk nejmenší zlo.
Příklad z praxe:řadová ulice cca.12 domků v té řadě těch domů mají všichni "normální"(rozumějte benzínová) auta.Jeden z těch lidí je arogantní a nevadí mu,že zakládá dětem na rakovinu,šetří 1kč/km,jezdí na sjetých zimních gumách(proč když vlastně šetří nemá na gumy?) a má rádoby moderní dieselový m...
Má cenu na takto afektované názory vůbec reagovat ? Kdyby byl dieslový motor jediné, co podporuje rakovinu, bylo by na tomto světě krásně. Až pro Vás, a nepřeju Vám nic špatného, přijede sanitka, či k Vám dorazí hasiči nebo policie v dieslovém autě, vykažte je prosím pryč, neboť přeci nepojedete či si nenecháte pomáhat lidmi, organizacemi, používajícími "rakovinotvorné" vozidlo. Rovněž zrušte auta u většiny živnostníků, podnikatelů, městské dopravy armády atd. a pod. a všem, komu nafta prostě vyhovuje. Bude po tom na světě lépe ??? Určitě ne !!! Je mi líto, jestli Vám v rodině někdo zemřel na rakovinu, komu ale ne ? (mně také), ale určitě bych z toho neobviňoval dieslový motor....ach jo.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.10.2009 12:26, RE: náklady
Joska napisał:
Už jsem vše napsal !...jsou to "jiné" motory, nálepky "lepší" a "horší" bych si zde hodně rozmýšlel, neboť to co jednomu uživateli příjde jako důležité, může jiný přejít mávnutím ruky a jsou pro něj přednější jiné vlastnosti, parametry, vozu. Spor nafta vs. benzín bude asi věčný, ale je zbytečný. Já mám doma dieslové auto, benzínové i benzínové s lpg přestavbou, každé používám na něco jiného a každé mi slouží dobře, proto bych se nepřikláněl ani na jednu stranu...všechno má svoje.
Někdo může říci že rozdíl je jen 10 až 15 tisíc ale pro někoho to může být jeden měsíční plat(a takových je v téhle zemi většina) a to už je dost.Jinak souhlasím s Joskou někomu vyhovuje benzín jako třeba mě.Já najedu 30 000až 40 000km ročně a jsem s benzínem spokojen ale bratr najede 90 -100 tisíc ročně a proto si koupil diesel a je také spokojen.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.10.2009 12:39, RE: náklady
hubby napisał:
Někdo může říci že rozdíl je jen 10 až 15 tisíc ale pro někoho to může být jeden měsíční plat(a takových je v téhle zemi většina) a to už je dost.Jinak souhlasím s Joskou někomu vyhovuje benzín jako třeba mě.Já najedu 30 000až 40 000km ročně a jsem s benzínem spokojen ale bratr najede 90 -100 tisíc ročně a proto si koupil diesel a je také spokojen.
Chudák brácha, dá se to vůbec stihnout?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.10.2009 12:47, RE: náklady
David V napisał:
Chudák brácha, dá se to vůbec stihnout?
stihnout se to dá :o) a Avenssis zatím neprotestuje.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.10.2009 13:12, RE: Spotřeba!?!
joe4090 napisał:
Zdravím, v autech se teda moc nevyznám ale můžu srovnat obě motorizace a nemohu souhlasit teda alespoň za mě že rozdíl spotřeby je 1,5l.... to bych musel jezdit v TDI jako "blázen" a v TSI jak "po*ranej"...jinak pokud mate takové TSI tak si ho jeste dnes pujdu koupit...
Tento motor (1,4 TSI 90kW) je konkurent pro 2,0 TDI PD 103kW ... cca do 160km/h jednou stejne - viz treba zrychleni 0 - 100km/h. pak samozrejme vyhrava vetsi vykon. Co jinak rict k 1,4 90kW? tichy, relativne usporny (oproti 1,8 118kW) a hlavne bezpecnejsi... precijenom dizlovy auta si zlodeji vybiraji radeji (navic spolu s 1,8 TSI 118 je lip zabezpecen proti kradezi).

Co mi vadi na 1,8 118kw je dlouha prevodovka .. jak v OII tak SII. Pokud bych se rozhodoval mezi dizlem a benzinem tak pro 1,8 118kw je konkurence jedine 2,0 TDI CR 125kW (ale ta je jen v RS). U ostatnich slabsich verzi TDI je jizdni vykon o tridu horsi.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.10.2009 13:12, RE: 1,4TSI
Paul66 napisał:
Můžete se někdo zasvěcený a nezaujatý vyjádřit rovněž k motoru 1,4 TSI 90kW . Díky.
Tento motor (1,4 TSI 90kW) je konkurent pro 2,0 TDI PD 103kW ... cca do 160km/h jednou stejne - viz treba zrychleni 0 - 100km/h. pak samozrejme vyhrava vetsi vykon. Co jinak rict k 1,4 90kW? tichy, relativne usporny (oproti 1,8 118kW) a hlavne bezpecnejsi... precijenom dizlovy auta si zlodeji vybiraji radeji (navic spolu s 1,8 TSI 118 je lip zabezpecen proti kradezi).

Co mi vadi na 1,8 118kw je dlouha prevodovka .. jak v OII tak SII. Pokud bych se rozhodoval mezi dizlem a benzinem tak pro 1,8 118kw je konkurence jedine 2,0 TDI CR 125kW (ale ta je jen v RS). U ostatnich slabsich verzi TDI je jizdni vykon o tridu horsi.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.10.2009 13:13, RE: Spotřeba!?!
Sherman napisał:
Tento motor (1,4 TSI 90kW) je konkurent pro 2,0 TDI PD 103kW ... cca do 160km/h jednou stejne - viz treba zrychleni 0 - 100km/h. pak samozrejme vyhrava vetsi vykon. Co jinak rict k 1,4 90kW? tichy, relativne usporny (oproti 1,8 118kW) a hlavne bezpecnejsi... precijenom dizlovy auta si zlodeji vybiraji radeji (navic spolu s 1,8 TSI 118 je lip zabezpecen proti kradezi).

Co mi vadi na 1,8 118kw je dlouha prevodovka .. jak v OII tak SII. Pokud bych se rozhodoval mezi dizlem a benzinem tak pro 1,8...
Melo byt o reakci vyse...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.10.2009 13:21, RE: náklady
rohYpnol napisał:
Ještě jeden důvod pro koupi nafty by mě napadl - více zatížená přední náprava mívá o něco lepší trakci na sněhu. Ale jinak srovnávat PDčko s TSi, to mi přijde jak hrbáč a esmeralda.
To bych ani neřekl, tdi má velkej krouťák už od volnoběhu takže ta trakce je hned pryč!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.10.2009 13:52, RE: náklady
Joska napisał:
Už jsem vše napsal !...jsou to "jiné" motory, nálepky "lepší" a "horší" bych si zde hodně rozmýšlel, neboť to co jednomu uživateli příjde jako důležité, může jiný přejít mávnutím ruky a jsou pro něj přednější jiné vlastnosti, parametry, vozu. Spor nafta vs. benzín bude asi věčný, ale je zbytečný. Já mám doma dieslové auto, benzínové i benzínové s lpg přestavbou, každé používám na něco jiného a každé mi slouží dobře, proto bych se nepřikláněl ani na jednu stranu...všechno má svoje.
Asi chápu co chcete říct. Ale zkuste napsat, kdokoliv, jaký má motor 2,0 TDI oproti 1,8TSI pozitiva. Kromě té nižší spotřeby-což ale nemusí zákonitě znamenat celkově nižší provozní náklady.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.10.2009 13:55, RE: náklady
hubby napisał:
Někdo může říci že rozdíl je jen 10 až 15 tisíc ale pro někoho to může být jeden měsíční plat(a takových je v téhle zemi většina) a to už je dost.Jinak souhlasím s Joskou někomu vyhovuje benzín jako třeba mě.Já najedu 30 000až 40 000km ročně a jsem s benzínem spokojen ale bratr najede 90 -100 tisíc ročně a proto si koupil diesel a je také spokojen.
On ale na druhou stranu někdo kdo vydělává 10-15 tis Kč/měsíc si těžko bude kupovat tříletou Octavii 2,0 TDI (1,8 TSI). A navíc by asi těžko takový člověk zvládl živit kompletní náklady na auto s nájezdem 30 tis km /rok
reagować
  1 2 3 ... 7


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.