0
powrót
 

diskuze k tématu: Škoda Octavia II 1,8 TSI nebo 2,0 TDI?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, česká vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 10.10.2009 20:46, RE: Jaký je v nich rozdíl?
Abík napisał:
Davide, Davide termomechaniku. To všechno co bys potřeboval vědět, to už ti motoráři co to vymýšlí dávno zjistili a pracují s tím ještě před tím dalším zdokonalení. Není problém to zjistit. Je to i v knihách. A s tou teplotou pro běžného uživatele je to tak, že záleží jak přikládáš na pedálu.
Jo, je, však já taky nechtěl optimalizovat ani vymýšlet nic převratného, jen si zhruba spočítat teploty. Je to v podstatě úloha pro středoškolskou fyziku.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 10.10.2009 22:55,
Ten rozdíl toho paliva je velký. mám možnost srovnávat. octavie 2.0TDI 103kw, superb 1.8TSi 118kw. Jelo se v noci a auta měla stejnou rychlost. 170 - 200km/h. octavia měla spotřebu 8,7L a superb 14,5L a to je dost velkej rozdíl!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 10.10.2009 23:19, RE: ach jo...
Radek napisał:
Buďte alespoň trochu soudný. Vždyť i sami octavkáři velmi často přiznávají (třeba na octaviaclubu), že tento motor je hodně průserový. Neříkám, že spotřeba 5,7 je nereálná, ale to patříte mezi ty co jezdí 70 tam kde se může 90. To je zážitek jet za takovýma.
to radek: Pane ani špetkou jsem tu nenapsal, že jsou octavie bezporuchové, to není ani bmw, či lexus. Popsal jsem svoji zkušenost s těmito vozy a s PD které mi slouží vskutku velmi, velmi spolehlivě. Pokud je pro vás dlouhodobý průměr 5,7 zárukou toho, že jezdím s vejci za oknem a jsem brzdou provozu, tak věřte, že ne. Opět to tu asi rozvířím, ale vámi popisovaným stylem se jede s 2,0TDI PD tak za 4,8-5,1. Pokud jedu svižněji včetně dálnice, dostane se spotřeba na 6,5-7litzrů. Předpokládám, že jste natolik inteligentní, že vám nemusím vysvětlovat, co je to DLOUHODOBÝ průměr. Jinak nevidím nic špatného jezdit okolo 90 - 100. Ono to v dnešním provozu kolikrát ani jinak nejde.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 10.10.2009 23:28, RE: ach jo...
A4 napisał:
No počkej, až se tady objeví typek a jemu podobní, ty to schytáš!!! Nestydíš se, takhle pochvalně se tady vyjadřovat o PD?
:o)) jo jo, sem to ale máslo:o)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 11.10.2009 09:21, RE: Turbo
David V napisał:
Když si kupuju ojeté auto, tak se snažím vybírat mezi modely, které mi potenciálně způsobí neméně finančních problémů. Z toho jednoznačně vypadne přeplňovaný motor a naftový v podstatě taky. Přeplňovaný naftový motor konkrétně pro mě představuje to největší riziko přes všechna ujišťování různých provozovatelů. Pokud volit mezi věma zly, tak to menší, čili přeplňovaný benzín a pokud se hodnotí finanční hledisko, tak omezit se na pouhý rozdíl spotřeb je opravdu krátkozraké, přesně, jak je v článku uvedeno.
Jsi paranoik. Doporučuji koupit Trabnta, Wartburga 353, Jawu Pionýr a pod, protože to jsou nejjednodušší motory, co nemají ani ventily. Ta,m se ti nic nestane.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 11.10.2009 09:27, RE: bez předmětu
lagu napisał:
Ten rozdíl toho paliva je velký. mám možnost srovnávat. octavie 2.0TDI 103kw, superb 1.8TSi 118kw. Jelo se v noci a auta měla stejnou rychlost. 170 - 200km/h. octavia měla spotřebu 8,7L a superb 14,5L a to je dost velkej rozdíl!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jo, tomu věřím 100% ně. On turbo benzín jaksi dost citlivěreaguje na polohu snímače škrtící klapky A kod má v podrážce zalitý volovo, tak so holt musí připlatit.
Mohu potrvdit z mé zkušenosti s Mazdou 3MPS? lehounká nožka motýlíi - 8,5. Trošinku se svézt - 10, hovado 15 a na krev 25-28/100. JJ, turbo benzín jede, ale chce k tomu žrádlo.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 11.10.2009 09:35, RE: Jaký je v nich rozdíl?
juro napisał:
Obecne plati ze teplota vyfukovych plynov je u benzinovych motorov vyssia. (vyssia ucinnnost naftoveho motora). Teplotny limit pre lopatky turbiny je okolo 1050 stupnov. Predsa len vstrik. tlak v CR je prvok ktory vnasa rozdiel do statistik spolahlivosti.
zapominas na to, ze naftovy motor pracuje s mensimu otackami, takze na 1 otacku spotrebuje vic paliva
navic ma cca 2x vetsi kompresni pomer, takze stlaceny vzduch pred vstriknutim ma cca 2x vetsi teplotu. a do toho je vstrknuto vic paliva nez u benzinoveho motoru. takze teplota horeni je taky vyssi nez u benzinoveho motoru
ucinnost je zjednodusene dana pomerem teploty pri horeni a teplotou spalin pri vyfuku. tenhle pomer je u naftaku vetsi, takze ma vetsi ucinnost
benzinovy motor ma mensi sice ucinnost, ale spotrebuje taky vic vzduhu, takze teplota na vyfuku je nizzsi - tot muj nazor
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 11.10.2009 10:00, RE: Jaký je v nich rozdíl?
Koloss napisał:
S tou teplotou spalin to máte zjištěné? Já teda nevím, když spálím více paliva v benzínu, tak toho tepla celkově asi vyrobím víc, obzvláště, když ten motor začnu více honit, tak ten rozdil ve spotřebě nebude 1,5 litru, ale třeba taky 4-5 litrů. A to už bude sakra víc tepla.
teplo a teplota je uplne neco jinyho
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 11.10.2009 11:09, RE: bez předmětu
lagu napisał:
Ten rozdíl toho paliva je velký. mám možnost srovnávat. octavie 2.0TDI 103kw, superb 1.8TSi 118kw. Jelo se v noci a auta měla stejnou rychlost. 170 - 200km/h. octavia měla spotřebu 8,7L a superb 14,5L a to je dost velkej rozdíl!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1) Superb je o něco těžší, takže srovnání není úplně fér...
2) Kdo u nás jezdí 170-200, že ano???
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 11.10.2009 11:12, TDi PD
Zdravím pánové. Já mám 1,9 TDi PD ve Fábii, mám najeto 272 000 km a mám původní turbo, dvouhmoťák a nikdy jsem neřešil žádnou závadu, co by se týkala motoru samotného. Chci tím jen říct že ta "poruchovost" dieslů záleží na řidiči který s ním jezdí. Když s tim dieslem umíte jezdit, tzn. nehonit dokud se pořádně neprohřeje, nedusit ho v nízkých otáčkách, nechat zchladnout po svižnější jízdě, pak se vám motor odvděčí dlouhou a bezproblémovou službou...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 11.10.2009 11:47, RE: bez předmětu
rohYpnol napisał:
1) Superb je o něco těžší, takže srovnání není úplně fér...
2) Kdo u nás jezdí 170-200, že ano???
160 jezdí na D1 skoro každý, a tam ten benzín bude žrát podstatně víc. To srovnání kombinované spotřeba 1,8T a 1,9TDi vychází z člověka, co jezdí předpisově, když se bude benzín honit, bude žrát daleko víc než nafta...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 11.10.2009 11:58, RE: ach jo...
cruise napisał:
to radek: Pane ani špetkou jsem tu nenapsal, že jsou octavie bezporuchové, to není ani bmw, či lexus. Popsal jsem svoji zkušenost s těmito vozy a s PD které mi slouží vskutku velmi, velmi spolehlivě. Pokud je pro vás dlouhodobý průměr 5,7 zárukou toho, že jezdím s vejci za oknem a jsem brzdou provozu, tak věřte, že ne. Opět to tu asi rozvířím, ale vámi popisovaným stylem se jede s 2,0TDI PD tak za 4,8-5,1. Pokud jedu svižněji včetně dálnice, dostane se spotřeba na 6,5-7litzrů. Předpokládám, že j...
Za prvé Vám gratuluji k tomu, že máte spolehlivou octavii s motorem 2,0tdi pd. To se jen tak nevidí. Už když jsem jednou při nějakém pominutí smyslu uvažoval o octavii mi známý co pracuje ve škodovce říkal: pokud naftu potom jedině starý 66 příp. 81kw. V žádném případě ne PD. Za druhé k té spotřebě. Dlouhodobý průměr je krásná věc, ale záleží kde jezdíte. Pokud jezdíte dlouhodobě po městě, tak je dlouhodobý průměr jiný než když jezdíte dlouhodobě po okreskách. To potom může být dlouhodobý jak chce No a za třetí asi máme jinou představu o tom co je to svižná jízda a co je to jízda s kloboukem na hlavě Pokud jedete s 2,0 tdi za 5 litrů tak potom pojede za Vámi můj soused se 150kw a 1,7 tuny těžkým autem za 5,5. A kvůli tomu 0,5 litru si myslím nestojí za to poslouchat chrochtání multikáry a užívat si tak nelineární zátah. Já jsem teda nedokázal jet za Vámi popisovanou spotřebu ani s lehkou octavii 77kw. Ale to bude možná tím, že já nerad brzdím kamióny
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 11.10.2009 19:33, RE: bez předmětu
rohYpnol napisał:
1) Superb je o něco těžší, takže srovnání není úplně fér...
2) Kdo u nás jezdí 170-200, že ano???
ad 1) Superb je také o "malinko" méně výkonný než tato mazda (ta má tuším 191 kw), ale benzinový turbomotor je vždycky žralok. Proto nechápu downsizing benzinových motorů, pokud nejezdím jako s hnojem, tak 1,4 TSI splupne stejně jako atmosférický dvoulitr.
ad 2) 160 je na D1 úplně běžná rychlost, asi tudy moc nejezdíte. Pokud chcete jet v levém pruhu (nerozbitém) je 150 na tachometru minimum.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 11.10.2009 20:23, RE: Turbo
Zdeny60 napisał:
Jsi paranoik. Doporučuji koupit Trabnta, Wartburga 353, Jawu Pionýr a pod, protože to jsou nejjednodušší motory, co nemají ani ventily. Ta,m se ti nic nestane.
Možná ano, ale zase na druhou stranu, proč jít riziku naproti?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 11.10.2009 22:19, ekologie
pan Purkrábek z Purkrabí napisał:
Zdravím pánové. Já mám 1,9 TDi PD ve Fábii, mám najeto 272 000 km a mám původní turbo, dvouhmoťák a nikdy jsem neřešil žádnou závadu, co by se týkala motoru samotného. Chci tím jen říct že ta "poruchovost" dieslů záleží na řidiči který s ním jezdí. Když s tim dieslem umíte jezdit, tzn. nehonit dokud se pořádně neprohřeje, nedusit ho v nízkých otáčkách, nechat zchladnout po svižnější jízdě, pak se vám motor odvděčí dlouhou a bezproblémovou službou...
Zdravím. Docela by mě zajímalo srovnání těchto motorů co se ekologie týče. Na internetu se články na to toto téma snažím marně nalézt. Pokud někdo máte přehled, nebo třeba nějaký odkaz předem díky.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 12.10.2009 00:22, RE: ach jo...
Radek napisał:
Za prvé Vám gratuluji k tomu, že máte spolehlivou octavii s motorem 2,0tdi pd. To se jen tak nevidí. Už když jsem jednou při nějakém pominutí smyslu uvažoval o octavii mi známý co pracuje ve škodovce říkal: pokud naftu potom jedině starý 66 příp. 81kw. V žádném případě ne PD. Za druhé k té spotřebě. Dlouhodobý průměr je krásná věc, ale záleží kde jezdíte. Pokud jezdíte dlouhodobě po městě, tak je dlouhodobý průměr jiný než když jezdíte dlouhodobě po okreskách. To potom může být dlouhodobý jak ch...
víte asi takhle....vy absolutně nemůžete vědět a ani nevíte, jak a jakým stylem jezdím,(nedej bože aby jste zjistil, že to úzce souvisí s mou prací), tak je myslím z vaší strany dost jednoduché a laciné to tady hodnotit. Stejně tak bych mohl napsat, že auto ve spojení s vámi má pouze vysokou spotřebu, protože jste na silnicích hazardující amatér, který si potřebuje honit ego před ostatními tím, že je předjíždí kde se dá, přes čáru, do zatáčky, na horizontu a podobně a který jednou někoho zabije. Váš styl jízdy, ani vaše zkušenosti ale neznám(stejně tak, jako vy moje), a proto tady žádné podobné hodnocení jako vy rozepisovat nebudu. do svého původního příspěvku jsem pouze napsal zkušenosti s oběma porovnávanými motory a to že je pro vás dlouhodobá spotřeba 5,7 u 2,0Tdi nereálná nesvědčí o tom, že jsem lhář, nebo, že jezdím s kloboukem 70 po okresce. Svědčí to jen a jen o vaší neznalosti a nezkušenosti s tímto motorem.
Jen pro doplnění.. dnes trasa Česká Lípa-Praha-Smíchov za 1h a15 minut, tedy žádné loudání(ale žádné ohrožování sebe a ostatních), v podstatě předjíždění 70-80-tkových řidičů, na dálnici pak okolo 150, průměr.spotřeba 5,9 . A klidně se tu postavte na hlavu, kdo s tímhle motorem jezdí(a ne jen hloupě blábolí, že někdo něco někdy říkal)ví, že to tak je.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 12.10.2009 00:25, RE: ach jo...
cruise napisał:
víte asi takhle....vy absolutně nemůžete vědět a ani nevíte, jak a jakým stylem jezdím,(nedej bože aby jste zjistil, že to úzce souvisí s mou prací), tak je myslím z vaší strany dost jednoduché a laciné to tady hodnotit. Stejně tak bych mohl napsat, že auto ve spojení s vámi má pouze vysokou spotřebu, protože jste na silnicích hazardující amatér, který si potřebuje honit ego před ostatními tím, že je předjíždí kde se dá, přes čáru, do zatáčky, na horizontu a podobně a který jednou někoho zabije....
jo a ještě něco...vy jste nedokázal jezdit za 5,7 ani s 1,9 PD 77kw?
Proboha tak to je mi vás fakt líto, že jezdíte všude jen na jedničku:o)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 12.10.2009 06:56, RE: ach jo...
Joska napisał:
Má cenu na takto afektované názory vůbec reagovat ? Kdyby byl dieslový motor jediné, co podporuje rakovinu, bylo by na tomto světě krásně. Až pro Vás, a nepřeju Vám nic špatného, přijede sanitka, či k Vám dorazí hasiči nebo policie v dieslovém autě, vykažte je prosím pryč, neboť přeci nepojedete či si nenecháte pomáhat lidmi, organizacemi, používajícími "rakovinotvorné" vozidlo. Rovněž zrušte auta u většiny živnostníků, podnikatelů, městské dopravy armády atd. a pod. a všem, komu nafta prostě vy...
Pane.Já tu nikde nepsal o nákladním autě,nebo o vlaku.Tam prostě jiný jak dieselový motor zřejmě nikdy nebude.Jde o to,proč by měl člověk ostatní obtěžovat dieselovým osobním aute.Nevím proč by sanitka měla být dieselová.Jezdil jsem benzínovou sanitkou a ten komfort.Pohodový zimní start,motor zahřátý místo po 30km(vw transporter tdi)je v zimě motor krásně zahřátý za 2km a vytopíte auto pacientům.Když někde necháte nastartované nezburcujete ostatní lidi v okolí.Motor má menší vibrace,tzn.když má pacient bolesti(např.zlomeninu),tak to sním netřepe.
Nemusíte čichat smrad z výfuku,když necháte nastartované a otevíráte zadní dveře.
A v neposlední řádě,když nesmradíte dieselem pod nos řidičům za vámi,tak vás nepředjíždějí v nepřehledných situacích.
Koneckonců zajeťe si do normálního města New Yorku,nebo do Tokia a zjistíte,že je tam lepší vzduch než v Praze.Nižší množství prachovýc částic,NOx,atd.Je to tím,že tam v centru města nepotkáte diesely.
Měl jsem to tam do předchozího odstavce přiznat,že mám na mysyli osobní vozy...měl jsem za to,že octavie je do 3,5t .Přístě se poučím a pro ty,co mají doma škodu v dieselu to napíšu jednodušeji.Je možné,že už se u nich dostavuje další neblahá věc dieselu.
Cituji:
Krátkodobé vdechování silně znečištěného vzduchu zvyšuje riziko vzniku krevních sraženin, které mohou způsobit infarkt. Znečištěný vzduch, vdechovaný testovacími subjekty, imitoval prostředí rušné ulice. Jemné částice z dieselových motorů přitom dvakrát zvyšují riziko vzniku astmatu u malých dětí, informuje iDnes.cz.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 12.10.2009 08:40, RE: ach jo...
superbek napisał:
Pane.Já tu nikde nepsal o nákladním autě,nebo o vlaku.Tam prostě jiný jak dieselový motor zřejmě nikdy nebude.Jde o to,proč by měl člověk ostatní obtěžovat dieselovým osobním aute.Nevím proč by sanitka měla být dieselová.Jezdil jsem benzínovou sanitkou a ten komfort.Pohodový zimní start,motor zahřátý místo po 30km(vw transporter tdi)je v zimě motor krásně zahřátý za 2km a vytopíte auto pacientům.Když někde necháte nastartované nezburcujete ostatní lidi v okolí.Motor má menší vibrace,tzn.když má ...
Za naftové motory v autech vděčíme těm kolenovrtům Němcům. Tuším, že to je kolébka dieselu v osobním autě.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 12.10.2009 08:46, RE: ach jo...
cruise napisał:
je zcela bez diskuze, že motor 1,8 Tsi je v současné době v podstatě jedna z nejlepších motoriuací pro octavii, bylo o něm napsáno už dost a dost, máme ho ve služebních autech a opravdu je tam dostatek výkonu při jakýchkoliv otáčkách, spotřebu raději hodnotit nebudu, protože auta používáme v městském režimu a hodně často opravdu naplno a průměr na nich máme okolo 12-14 litrů Přestože bych tedy mohl být zhýčkaný tím tichem, vadí mi tu skutečně tato fráze v neprospěch PD:"...............ůstává zde...
Už vidim, jak přijde kupec do bazaru a říká: chtěl bych oktavku po prvím majiteli, který při dojetí nechal dotčit dochladit turbo, moc ji nehonil, kupoval jen perfektní palivo apod.
Když koupí auto s tímhle nájezdem po někom, kdo na to sr..l, bude mít rozhodně víc štěstí s benzínem. Problém je, že 1.8 TSI se lehce koupit nedá, protože jich je minimum.
reagować
  1 ... 3 4 5 ... 7




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.