0
powrót
 

diskuze k tématu: Nový nebo ojetý vůz?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, servisní náklady, česká vozidla, francouzská vozidla, německá vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 06.10.2009 08:02, rada
José atakdál samozřejmě přehání. No, budiž. Když trochu popíšu své kušenosti s 1,8TSI, tak nemohu začít jinak, než chválou. Pružný, tichý a hlavně úsporný motor. Špičková technika.
mám zkušenosti jen z dlouhých tras směr POlsko přes Žytomir do Kyiva a zpět, tedy cesty kolem 1800km jedna cesta non-stop ve dvou lidech. Takže: spotřeba 7,2 přo disti ostré jízdě. Podvozek-jsem překvapen, ale ukrajinské tankodromy se na něm po 60tkm zatím nepodespaly a to je co říct, protože já jsem brečel za to auto, jelikož ono to neumí. Kvalita zpracování celkově výborná, de facto jako všechny Oktávky od prvopočátku. Prosím, nedávejtse sem srovnání s BMW a pod. nesmysly, mluvím u nižší střední třídě, jasné? Když vezmu její cenu(novou), tak je potřeba si najít argunety pro, protože cena je opravdu vysoká a nabízí se dost levněji se tvářící konkurence, hlavbně z jihovýchodu země. Jenže, ve svém důsledku jsou tato auta dražší). PO diskuzi s mechanikem, (sám jsem měl řadu Škodovek TDI - mj, rád vzpomínám na spotřebu typu 4,5/100 s 81kW TDI), tak chronické mouchy tento motor nemám a je prakticky jeden -ne-li vůbec v historii - nejpovedenější.
ČIli, trochu bych poopravil ty rychle odsuzující příspěvky a výrazy typu "katastrofa, a podobně.
Ad TDI: měl jsem 2x81kW Oktu a jednou 2,5V6 Suoperba s automatem. Kdybych měl volit motor jen podle spolehlivosti, spotřeby a snadné opravitnosti, tak zásadně 66kW TDI. Pak 81kW TDI )potíže s lopatkami turba jsou známé,, ale snadno řešitelné) a pak ty ostatní. 77 PD celem jakžtakž, větší hluk, 103kW jede perfektně, ale občas se vyskytnou zkroucené či prasklé hlavy, olej žere "běžně, aspoň stájový kolag měl PSasat highline 103 kW a doléval asi 0,6/1000km. Ve 200tkm musel měnit klima kompresor, ale to beru jako jednak náhodu a jednak, celkem úspěch, protože 200tkm je celkem dost.
Jako obrovské plushodnotím na všech oktách téměř 100% ochranu proti korozi, já tedy ještě neviděl Oktu děravou.
Při 30tkm ročně byl bral 1,8TSI.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 06.10.2009 09:19, rada
Nemám sice zkušenosti s 1.8 TSI, ale zato můžu ( a ne přehnaně) chválit 2.0 TDI, v octávce perfektní, jen bych si dal pozor na filtr pevných částic (DPF), kterej může představovat potencionální hrozbu, ale to je tak všechno, spotřeba 5,5 - 6,0l/100km. Z hlediska potencionálních poruch je lepší stará dobrá 1.9 TDI 77KW, která má jednodušší konstrukci, ale není to žádný tichošlápek (to ostatně ani 2.0 TDI) slyším ji vždy už z dáli jak se ke mě blíží (myšleno obecně). Míval jsem taky starou octu 1.9 TDI 66KW a bez problémů stačila na cca. 1800kg těžký auto. Takže z mého pohledu jednoznačně diesel, ale já bych volil starší 1.9 TDI 77KW
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 06.10.2009 10:04, rada
Vlastnil jsem OI 1,9 TDi 81kW 2003. Při prodeji 2008 najeto 186 000 km ve smíšeném později spíše městském provozu. Závady: motorek stěrače, relé blinkrů. Motor, převodovka, spojka - vše původní. Právě překročila hranici 200 000 km (prodal jsem ji kamarádovi) a stále nechce nic měnit.
Ono totiž se s ropákem musí umět jezdit.
K José Peňaatd - už podle těch výplodů jsi nevyzrálý a nervózní řidič, kterému do ruky diesel nepatří. Aole takových jako ty je teď díky masivní ropákové reklamě spousta. Pak se divíte, že se vám auto sype.
K tazateli: diesel je prostě diesel a nic na tom nezmění žádná reklama o dynamice a sportovním zážitku. Takže pokud jste klidný a vyrovnaný řidič a dopřejete motoru potřebnou údržbu (aditiva do nádrže, dobrý olej, pravidelný servis) a jste ztotožněn s filosofií nafty, kupte diesel.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 06.10.2009 11:04, rada
to Mára: Která octavia měla 1800kg? moje stará 1,6 měla v TP zapsáno 1300kg, kamarádova TDI 66kw ambiente má v TP 1315kg. 500kg rozdíl mi přijde docela dost,,,
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 06.10.2009 11:23, rada
Prosím kupte si TDI. Uštříte hodně za pohonné hmoty, cca 1/3 nejméně, a lépe se svezete.
Nehledě na spolehlivost a životnost motoru. Benzínový motor po čase nelze seřídit, houpou otáčky, klepou rozvody, vozidlo nemá žádný kroutící moment v porovnání s TDI.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 06.10.2009 11:26, rada
to Rostislav: Pokud to myslíte vážně, máte částečně pravdu, ale je třeba si uvědomit, že u benzínového motoru jsou to závady, které auto neznehybnují, a dá se s nimi bez potíží přežít, zatímco závady dieslového motoru bývají fatální, tudíž bez nákladné opravy auto vůbec nejede..
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 06.10.2009 11:50, rada
a o variantě 1.8 TSI + LPG jste neuvažoval? investice se Vám při naježděných 30t-40t ročně do dvou let vrátí a provozními náklady stčíte TDI krásně do kapsy:)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 06.10.2009 15:15, rada
Mám octávii II 2006 2.0 TDI, dlouhodobý průměr 5.7l, nyní 74tkm - bez jediného problému, do 50tkm jsem dolíval olej 1l na 15tkm (dáno možná tím, že na dálnici to dost honím-vysoké otáčky), teď si to sedlo, je nachipovaná na 183koní, jsem spokojen. Brácha má taky 2.0 TDI 4x4 40tkm a nedolil ještě ani kapku oleje, ale je normální že v záběhu to olej žere. s benzínem nemám zkušenost, ale láká mě. jediné co mě odrazuje je spotřeba (krátký dojezd na nádrž). zatím plně doporučuji, co bude dál se uvidí
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 06.10.2009 16:46, rada
Nechápu,proč při ročním nájezdu 30tis. chcete nepohodlnou německou kozu.Okta není vyloženě špatný auto,ale pohodlí v ní nenajdete a vybrat dobrý benzín bez turba nejde a to je ten problém.raději bych si koupil auto co mě pohodlně odveze a motor nezklame.Výběr je celkem velký.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 06.10.2009 18:00, rada
Prosím, pánové. Nemám slova. Ale pokud trváte na svém, nelze Vám nic vyčítat. Pane Martine - kupte auto, pro 30 už to opravdu chce něco jiného, nežli nepohodlnou malou užranou porcuhovou tvrdou kozu. Je to prostě tak. A ještě ušetříte na vstupu. Dnes mám čerstvou zkušenost cca 800km (vím, je to málo), s poměrně starým volvem (označení fakt neznám), ale byl to údajně CR 2,4 V5 a ta jízda byla vyloženě odpočinková. To se nedá s oktou srovnávat. Zítra už zase sedlám oktu, a už teď mě bolí řiť a záda. Takový starý volva se prý dají sehnat za kilo, i s SK a doloženými km.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 06.10.2009 18:31, rada
Pan José... :
No, jestli se vám zdá srovnání Volva /tipoval bych S60 či nějakou odvozeninu) s Oktávkou, tak srovnáváte hrušky s jablky.
Oktávky se zastávat nechci víc, než je nezbytně nutné a proto by bylo férové, kdybste svá tvrzení něčím podložil. Např. poruchovst, zmíněnou žravsot (jestli to náhodou není o té řídící jednotce, co se nachází mezi volantem a sedadlem, asi ano) a další. Nebo je docela možné, že máte přehnané nároky a budiž Vám ke službám vůz z rodu RR, či Cadillac a podbně
Já tedy nevím, jak vy hodnotíte pohodlí, ale já jsem celkem na 2 služebních oktávkách (2xTDI81kW) najel hodně přes 200tkm a nemohu říct, že by mě jízda vyloženě otravovala. Je ale pravdou, že na pohopdlí je na tom například již mnou zmíněný P407SW lépe. Ovšem, nesmíte chtít s P407 jet jako s O II TSI (například).
Osobně si myslím, že Oktávka patří k tome nejlepšímu, co se tá na našem trhu v tomto segmentu vozů koupi, byť za vyšší cenu, než by člověk chtěl.
Pokud budu chtít houpavé pohodlí, koupím si C5 na měchách. A k tomu na hlavu klobouk.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 06.10.2009 18:34, rada
A ještě poznámak na téma Volvo . Pokud to bylo D5, tak tam mohl být i motor Audi (starý dobrý trakotrák, koncepčně tak 30 let). Možná i CR z koprodukce PSA-FORD-VOLVO. Ty jsou dobré. Ovšem tyto vozy asi nebudou, jak píšete za "kilo" ale spíše za 2 a km nebude málo, ale spíše víc, než je zdrávo. Ono auta za meloun se někdo po 50tkm tak lehce nezbaví, kapišto? A servisku - kolik jich chcete, pane, jednu, dvě a nebop je libo tři - cena jednotná - 2,5 litru za kus. A nedělejte, že o tomhle hlavně v CZ nevíte....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 06.10.2009 20:45, rada
Ale jo, chápu. Beru. Myslel jsem koupeno po prvím majiteli v autorizáku. A cenu jsem možná přestřelil, auto mě natolik zaujalo, že jsem je začal namátkou vyhledávat. A Audi tratktor to opravdu není, ten znám josakra dobře právě z audiny. Toto bylo céerko. Neznám produkci PSA-FORD-Volvo, a popravdě-ani mě nazajímá... Nejsem žádný milovník nějaké značky. Jsem spotřebitel. A možná náročný na spolehlivost a hlavně pohodlí. Ani jeno mě Okta opravdu nedala. Já se pochopitelně nikdy ani nezajímal, co se vyspalo. Byly to zřejmě jen drobnosti, možná i za pár korun. Pro mě bylo hodně nepřijemné, a pro mou práci dost podstatné, že jsem musel hledat jiný vůz (půjčka od kolegů...). No to už je jedno, já bych prostě oktu nechtěl. Možná tak na doma, určitě bez turba. Ale to zase nejede už vůbec. No já nevím, jak to říct ve zktratce - dejte mi třeba záporožce, ale slibte mi, že mi neupadne po tisícovce prdel a záda, a že ten litr najedu v pohodě tam i zpět beze strachu. Je mě jasný, jaká je na malým českým trhu šance, že někdo řekne něco špatnýho proti oktě. No já to vlastně ani sám původně neudělal, ale prostě mě mrzí, jak se tady spousta majitelů chytá za hlavu, a snaží se vnutim sobě samému i svému okolí, že je to jako fakt etalon kvality, prostoru, spolehlivosti.... nejhůře snad kultivovaností starých PD... Nechme toho, je to zbytečné. Já mám prostě jiné představy o autě. Okta mě sice nezklamala, ale ani mě ničím neoslnila.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 06.10.2009 21:34, rada
som rad ze sa najdu dobre dusicky co maju co povedat.
Tak za prve. pri 30 000 km s Tdi rocne naklady na PHM 49 000 sk a s TSI 70 000 sk , lebo s benzinom , nech mi nik nevravi , ale v zmiesanej premavke...ked poviem 8 na sto tak si musis davat pozor na otacky...ale ja mam tazku nohu,Felda 1,6 zrala 12,otcove polo 1,2 Horko Tazko Pridas(HTP-3-valec) 10 a sierra 13 . Preto milujem moj stary Passat 66kw s 310 000 km ktory papa mne 5,2 a mojej manzelke okolo 4,5.Na firemnej 77kw mam nakrutenych po nemeckych dialniciach 60 000km. Uzasny motor. nevravim ze by nemohol mat na 5. prev. st.lepsie zrychlenie...ak som si dal pozor,mesto 5,0. ak nie, dialnica 9,5 na 100.
Len tie brzdy.....Tazke servo... ale vyborne na dialnicu. sedi seper pri 210 do zakruty nieje problem. zvuky vydava tiez vystrazne, spojka mi pri dlhej jazde zabera kosi divne naspodu. na druhy den je zase ako nova.zahada.netesnost okien nespomeniem ani ze mi uz tieklo, ale v brutalnom dazdi na dialnici, na plece.haluz.
ale motor je O.K.( zere liter na 10 000km, co je v pohode.uplne.
NEKUPUJTE SI AUTO BEZ TEMPOMATU !!!
budetemi na mna spominat do konca zivota bo ho budete pouzivat castejsie ako klimu.
Ale...benzin s LPG ... Opel od vyroby napr. ponuka aj Zafiru Turbo benzn na plyn.
Tdi je hlucnejsi,ale pri NORMALNEJ rychlosti aj dialnicnej do 160 nic nepocut , je tichy.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 06.10.2009 23:13, rada
Velice zajímavá diskuse:
Jezdil jsem s OI 66kW, 81kW OII 77kW, kterou jsem si nechal ve 100tisících načipovat a nyní mám TSI 1.8 B.
Moc jsem si jí přál. Pocit z jízdy je v ní asi nejlepší, kvůli tomu jsem si jí pořizoval. První okta je neskutečný držák, OII s čipem, jede jak prase, nikdy jsem to neměřil, ale byla dobře rozjetá a do kopce jsem předjíždděl 2.0 TDi 103kW běžně. Je fakt, že byla vyšší spotřeba.
Co se týče spotřeby, 66kW kolem 5l/100, 77 do šesti (s čipem o něco více, protože to ti nedá, nešlapat na to - ještě pozor, šla mi do hajzlu spojka, ale stačí dát nějakou od sachse a je vše ok) a nyní, s tím TSI je to v zásadě tak, jak píšou mí předřečníci: Tzn. papírová spotřeba při veeeeelice lehké noze, při normální jízdě je to kolem osmi, při jízdě po dálnici, kdy se občas podřadí, je to kolem devíti a když se jede "pila", není problém jet přes deset. I přes to, co ten motor umí, si myslím, že je to v pořádku.
Jedna věc na závěr - neplatím palivo - auto je služební. Ale ten pocit a klid v autě a "šestikvalt", to je super.
Jinak - myslím, že optimální by bylo mít OII 77kW + chip a šestikvalt, což znamená, poohleédnout se po čtyřkolce.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 07.10.2009 09:08, rada
Ahoj, z mojich čistě teoretických zkušeností s Octavií a jejími motory:
TDI PD byl pokud vím velký omyl Volkswagenu. Důvod, proč se ty motory tak dlouho montovaly a stále montují do Octavií a ostatních koncernových aut je ten, že VW potřebovalo zaplatit vývoj systému PD. To, že u VW pomalu přecházejí na Common-rail jen dokazuje, že PD byl krok špatným směrem. Těch kvalitních motorů v Octavii II tím pádem moc nezbývá, osobně mi byla sympatická Oct.II s 2.0 FSI 110kw jediná vada, že to je dělané na 98 natural..
Osobně si myslím, že nejlepší (a jediné dobré) motory v Octavii II jsou 1,8 TSI a 2,0 TSI...takže s výběrem bych neváhal:)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 07.10.2009 09:24, rada
ja sa snažím vyberať si auto podľa tabuliek spoľahlivosti , ceny, výbavy veĺkosti a ekonomiky prevádzky. V nižšie uvedených príspevkoch niekto chváli 2,0 TDI PD a niekto na na to nadáva. Ale čo som si všimol keď už nadávajú tak väščinou na 2,0 TDI PD DPF filt.častíc.
Rád by som uvítal kedy niekto do tejto diskusie prispel stanoviskom, ktorý z modelov, či 2,0 TDI PD, alebo 2,0 TDI PD DPF je na úrovni. Alebo povedal jednoznačne či tieto typy motorov v Škode sú alebo nie sú dobré.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 07.10.2009 14:34, rada
1,8TSI byl ve svojí kategorii na 3.místě v soutěži motor roku 2009, což je super výsledek a hovoří o kvalitě. spotřeba cca 8-8,5 na 100 je na 118kw adekvátní. navíc je tichý a kultivovaný. Dostatek výkonu kdykoliv.
2,0tdi boduje jen spotřebou, v ostatním zaostává.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 07.10.2009 18:35, rada
Pokud vím, tak motory PD nebyl velký omyl VW. Je třeba si uvědomit, že při době uvedení na trh což bylo snad v roce 1998 jejich parametry výkonu a spotřeby neměli v té době konkurenci, nevýhodou je samozřejmě hluk který se u tohoto typu motoru nepodaří nikdy odstranit. Důvod proč VW přechází na CR je čistě ekologický, kdy průběh vstřikování u PD je silně omezen profilem vačky což zřejmě znemožňuje splnění EURO V.
TSI je určitě dobrý motor, ale pro nájezdy přes 30tis km ročně už to chce ten benzinový motor vyloženě milovat, protože ekonomicky to nemůže vyjít ani náhodou.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 08.10.2009 09:08, rada
Octavia hmmm co jiného pro čecháčka , moc se nekrade , kvalitní zámky, zloději si jí ani nevšimnou hmmm, klidně spíte, když jdete do kina určitě si jí nikdo na parkovišti ani nevšimne, jen ty statistiky lžou o těch kradených koncernových vozech ach jo. Jo to TDiiiii to je super a prošč ne Superb nebo Passat to jsou teprv káry - neookoukaný supr...
reagować
  1 2 3 ... 10


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.