Środa 15.04.2009 07:58,
rada
Milá Kylie,
žádného sourozence Jirku neznám a hlavně nemám. K těm autům: je mi jedno, pro koho se Superb původně zamýšlel vyrábět. Důležité pro mě je, jak se mi v něm jede. A jede se mi v něm dobře. Nevím, co Vás tak pobouřilo nna Superbu, já jsem psal POUZE o pohodlí. Pohodlím rozumím to, kqam si mohu za jízdy natáhnout nohy (mám 186cm), jak mě bolí po cestě do firmy (Milano Italy - 1220km) záda a jak jsem hluchý po jízdě po dálnici rychlostí 180km/h. Prosím Vás, zkuste sit o a uvidíte. Nehodnotímk tu motor - ten jsem psal-je zastaralý a dnešním HDI se fakt nevyrovná co do kultivovanosti chodu, ale to je tak asi vše, v čem zaostává. Ono totiž při doré a spávné údržbě a respektování zásad, jak se k tomuto motoru chovat, dosahuje velmi dlouhé životnosti a to při slušné ekonomice. A o tom by asi mělo být vybírání auta/motoru. Výkonově 120kW bohatě stačí pro hodně svižnou jízdu. Tolik tedy k SUperbu.
BMW: mám jen krátkou zkušenost s vozem řady 5 v benzínovém provedení, typ si už nepamatuji. Vím jen tolik, jeli jsem v 5 lidech z letiště do firmy v Německu a po 15km jsem se nesmírně těšil, až z toho vylezu. Prachbídný prosotr a ještě horší spotřeba - průměr po městě 14,5l/100 je pravda krapet mimo. Jinak beru, že je to auto jistě kvalitně zpracované a s dobrými parametry jízdních vlastností, ale to je asi vše - jde - hlavně u nás - o nafouklou bublinu zbytečně nadhodnocovanou proti jiným vozům.
K muzice jen stručně. Orientuji se na CD kvůli jejeich dostupnosti. SACD je mrtvý formát, pokud jste si toho ještě nevšimla. Nabídka prachbídná. Sestavu mám odpovídající mým příjmům, pokud vás to zajímá, mám sestavy dvě, jednu tzv. "malou" - právě že v ní je zdrojem signálu gramofon Sayno TP1000 z řady tzv. starých krásných strojů po kompletní repasi s přenoskou Ortofon OM30SE, dále zesilovač Bryston 4B-SST/BP25 a bedny jsou výroční Dynaudio Special 25. Ve druhé sestavě mám jako zdroj signálu Teac Esoteric 50, PassLabs X150/X2 a staré dobré studiové monitory BW Matrix 801mkII. Sbírka mých CD čítá asi 700ks, LP asi 200ks.
Až budu vydělávat jako naftový magnát, koupím si sestavu založenou na gramofonu SME s odpovídajícím následným řetězcem zakončeným soustavami Dynaudio Temptation a budu se škrábat na pupku a nějaké CD mi udou ukradené. Kvlaitní muziky na LP je hafol, o to strach nemám.
Jaksi mám podezřření, že trpíte nějakou přehnanou orientací na přístroje z německy mluvících zemí. Tady jsem poněkud skeptický, neb je známo, že tyto národy preferují bum-cink zvuk a to je hodně vzdálené mému slyšení a vnímání. O Naimu mám své názorym (mám řadu kolegů, co mají vyšší modely, vč. CDS555 za půl mega) a hraje to dobře, to je fakt, jen se musí člověk oprostit od té zabarvenosti a nesmí to zapojit na měřící přístroje. Toliko o Naimu.
Aby to bylo úplné, musím se dotknout ještě elektronek - lamp. O těch tu nebyla ještě řeč. Jsou lmapy a lampy. A dobré lampy hrají dobrý zvuk, jen je to o té ceně. Tím chci předejít jen diskuzi na téma lampový zesilovař za 100tCZK. Ten fakt nehraje. Resp. hraje, ale jak?
Tak tím bych uzavřel diskuzi o hifi, kterou jsemnezačal. Jen mě poněkud nabudilo tvrzení neznáme Kylie a její pohled na reprodukovanou hudbu. Snad jsem vyjádřil jasně, o co mi šlo.
Zpět k tém autům: tazatel se ptá navozy střední (nižší střední) třídy. K těm patří řekl bych jakýsi etalon motorizace - nejčastěji jde o rodinné vozy s ekonomickým provzem a tomu odpovídají naftové agregáty. Kolik rodin má jako ridinné - ne služební auto - motorizaci 2,7 bi-turbo?? Moc asi ne. Každý(většina) normálně uvažujících lidí si dá do rovnováhy cena x užitná hodnota a z toho vybírá. Obávám se, že ač dobrý motor 2,2-2,7bi-turbo tuto rovnici nevyhrává. Zde vítězí motory typu 2,0TDCI, 1,9PD, 1,8TDCI a pak benzínové agregáty 1,6-2,0 v atmosferickém provedení.
Pokud potřebuji honit triko našlapnamým autem a motorem, nevybírám z řady rodinných cestovních vozů, ale dívám se jinam. Takže z tazatelem volených vozů bych šel cestou, jak jsem užnapsal: ať si vše vyzkuoší a rozhodne se sám. Sto lidí, sto názorů. Nemá cenu mu něco vnucovat, jde o jeho peníze. My můžeme spíše napsat své zkušenosti, ale ne mu něco radit. To si musí udělat sám.
Přeju štěstí při výběru.
reagować