Muroň napisał:
Myslel jsem to tak, že Vaculík je známý tím, že je poměrně kritický ke koncernu VW (netvrdím, že nedůvodně) a že by bylo divné, kdyby tu byla koncernová auta protěžována. A že Ráďova hypotéza asi nebude správná.
Je tu víc recenzí na VW (a hlavně Škodovku), protože jich po našich silnicích jezdí nejvíce. Asi to nechtějí selektovat podle výrobce a dávají sem všechny.
Já "vím" - já tomu "rozumím" ,-)
A chápu, že je zde NEJ-více toho co se NEJ-více prodává a pak je toho NEJ-více v bazarech a ... ale já bych to klidně trochu "narušila" a o nějaké LANCIA (nová Delta je opravdu pěkný vůz a má některé zajímavé moderní motory a na nižší střední "famózní" rozvor a vevntiř je opravdu docela LUXUSní - ale již se chvilku prodává a na tisíce octavií asi tak JEDNA připadá - takže za 5-10 let to v bazarech asi stále STEJNÉ bude - bohužel) třeba napsala atd.
I v nových vozech je český trh zatím trochu "omezený" (neprodává se tu ZDALEKA vše jako v Deutschland, spousta modelu jen v "omezených" výbavách s "omezeným" počtem motorů ...) - výsledek je že se opravdu (naprosto) VĚTŠINOVĚ píše stále dokola (hlavně) o Octavia/Fabia - svůj smysl mají, ale jako ZÁKLAD automobilismu na planetě na mne věru NEpůsobí - jsou i JINÁ a opravdu LEPŠí auta - a NEmluvím jen o Citroën C5 ,-)
Trošičku "unavuje", že VŽDY a ve VŠEM bývají hodnoceny jako NEJ- varianty - před časem tu byl ZCELA STEJNÝ vůz Fabia doporučen studentce i rodině "kostelníka" - či co to bylo (opravdu si NEpamatuji co to bylo za církev ,-) - ale paleta vozů/motorů je (a snad i zůstane) široká - tady jsme se "zasekli" na ... nějakém "procentním" výseku:
městské mini auto pro jednoho = fabia
malé auto
malé úsporné auto = fabia (1.2)
malé rodinné auto = fabia (možná 1.4, možná TDi)
malé PROSTORNÉ auto = fabia combi
nižší střední třída = fabia to zvládne (a stejně je lepší než Ceed a C4 dohromady - a navíc stojí stejně .-)
"lepší" nižší střední třída = octavia (protože nikdo nemá větší "batoh")
střední třída = octavia (vždyť je skoro stejně dlouhá - na podvozku NEzáleží + má největší "batoh")
"lepší" střední třída = octavia Laurin a Klement (možná RS)
sportovní vůz = octavia (jezdí 250 km/h - má tam omezovač - a navíc má větší zavazadelník než porsche s ferrari a lambem dohromady)
mpv = (Svět motorů se "zbláznil" a před Roomster dal cosi "slovenského" na "Céééé" začínající .-) - ale Roomster je "náš" - takže asi MUSí být NEJlepší
SUV = škoda - "konečně" bude moc vítězit i zde (viděla jsem tu "chudinku" v Geneve - že prý je to soupeř Toyota RaV apod. - takže brzy se jistě dozvíme jak "válcuje" Mercedes GLK i Bmw X3 - už se těším .-) - jen nevím jak to "pořeší" s audi Q 5 a Q3 - tam asi "lepší" nebude (i když asi TAKÉ .-)
luxusní vůz - zapomeňte na VŠECHNY od C6 přes RR po Mercedes - máme tu Superb! (tenhle je alespoň "ok" a není špatný )... jen je to vůz STŘEDNí třídy - to ale vlastně NEvadí ...
Co jsem napsala (a to jsem "pospíchala" a mohla jsem to "rozepsat" ještě "obšírněji" a LíP ,-) se některým jistě líbit NEbude - ale zas tak "mimo" to bohutel NEní (i proto "popichuji" s C5, neb i kdybych "popíchla" ještě MILIONkrát - stejně se tím moc NEzmění a fabia/octavia /zapomoci Roomster a Superb / "požerou" TOTÁLNí většinu trhu (myslíte že to tak bude "navěky"???)
Já bych si (vlastně spíše VŠEM ostatním) přála, abych na českých silnicích také alfy a subaru a lancie a saab a jaguar a ... prostě "pestřejší" vozový park potkávala (a pak o něm "logicky" i tady diskutovala ,-(
Tak TO jsem se ale "vypovídala" pěkný víkend (všem ,-)