David V napisał:
Taky mi přijde zvláštní, že se takový rozsah závad objevil v podstatě naráz. Tam to opravdu vypadá, že se původní majitel auta šťastně zbavil a toufám si tvrdit, že ho podobně zlobilo i před prodejem. Například katalyzátor - nemyslím si, že to je součást, která teď funguje a za minutu ne - takové závady se vyskytují na čidlech, na kabeláži (překroucení, rozdrcení), na mechanických částech (lom). Nepadlo tady slovo o lambda sondě, ta taky dokáže pěkně potrápit, a to zejména, když není mrtvá, ale ...
Ještě mě napadlo, že to ujetí 70 km a stop skoro odpovídá, že motor jede v nouzovém režimu. Nevím, jestli je automobilový software natolik sefistikovaný, že po ujetí přípustné vzdálenostli prostě vypne motor, ale faktem je že konkrétně Opel (v mém manuálu doma) píše, že na nouzový režim by se mělo ujet tak max 50 km. Otázkou pak je, jestli kontrolka elektroniky motoru se chová tak, jak má - čili při zapnutí zapalování se rozsvítí a po naskočení motoru zhasne. Pokud se nerozsvítí, tak no nebude prasklá žárovka - to by byla moc velká náhoda. Ale to jsou spekulace.