0
powrót
 

diskuze k tématu: Koupě Volva S40

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, ostatní
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 27.08.2008 00:46, zajíc
Volvo for life.
Kup tu 1,8.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 27.08.2008 06:35, RE: V40
anonym napisał:
Volvo for life.
Kup tu 1,8.
Kupovat V40, obzvlast s motorem 1.6, je vrcholem blbosti, kdyz uz ojete Volvo, tak poradne, treba S70, nebo S80, nebo klidne i o neco starsi 960 nebo 850. Patri do toho minimalne benzinovy 2.5, pokud nekdo ma rad sviznou jizdu, tak preplnovany. Nu, a pokud pan resi spotrebu a pov.ruceni, tak at si koupi Corollu, Golfa, nebo treba tu Carismu, na zaklade ktere byl vytvoren paskvil jmenem V40. Prumerne je pro to auto jeste velmi diplomaticky vyraz
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 27.08.2008 07:33, RE: V40
anonym napisał:
Kupovat V40, obzvlast s motorem 1.6, je vrcholem blbosti, kdyz uz ojete Volvo, tak poradne, treba S70, nebo S80, nebo klidne i o neco starsi 960 nebo 850. Patri do toho minimalne benzinovy 2.5, pokud nekdo ma rad sviznou jizdu, tak preplnovany. Nu, a pokud pan resi spotrebu a pov.ruceni, tak at si koupi Corollu, Golfa, nebo treba tu Carismu, na zaklade ktere byl vytvoren paskvil jmenem V40. Prumerne je pro to auto jeste velmi diplomaticky vyraz
Ach jo, kde je napsano, ze kdyz musite mit volno, tak nemuzete mit motor 1.6 a ze musi byt alespon s objemem 2,5 litru? To je ten pomer vykon ku hmotnosti na motor 1.6 tak zalostny, ze to nepojede?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 27.08.2008 07:44, M
Mám V40 rv 2004, 1.9dCi a nemůžu si ho vynachválit. Průměrné auto to rozhodně není, a trojkové BMW za ním značně (jako celek) zaostává. Toť má zkušenost.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 27.08.2008 08:13, RE: M
anonym napisał:
Mám V40 rv 2004, 1.9dCi a nemůžu si ho vynachválit. Průměrné auto to rozhodně není, a trojkové BMW za ním značně (jako celek) zaostává. Toť má zkušenost.
Kupovat Volvo S40 s 1.6 je jako jet treba na Mauricius do nejlevnejsiho dvouhvezdickovyho hotelu s kufrem plnym konzervu. Pokud na to nemas, tak jed do Turecka nebo Chorvatska. Uplne stejne, pokud nemas na poradne auto a resis spotrebu a par tisic na pov.ruceni tak jezdi Fabiji, Golfem, Corollou atd. V porovnani s Feliciji ovsem i S40 1.6 pojede, obzvlast kdyz ji poradne vytocite. Ale Volvo je o necem jinem, je to auto pro pohodovou jizdu, jemne lechtani plynem sineho motoru
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 27.08.2008 08:17, S/V 40
1. Objem volit podle stylu jizdy - vseobecne se ale 1,6 povazuje za slabou
2. Kvuli spolehlivosti bych bral model od roku 99 (pred faceliftem v roce 2000 jsou levnejsi, po faceliftu hezci - kvalita cca. stejna)
3. Pri vyberu je dobre projit fora (www.volvoklub.cz, www.svedsketanky.cz,....) je tam toho o S/V40 hodne napsano.
4. Servis S/V40ky je drazsi (odhaduji cca. +20% oproti napr. Fordu...)
5. Osobne bych doporucil benzinovou motorizaci 1,8 nebo 2,0 T ( ne T4, to je strasna raketa a neumel bych to ridit :). Na 1.8 je fajn, ze je v nizsi sazbe pov. ruceni.2.0 bez turba bych volil jen v pripade hezkeho kusu, protoze "zere stejne jako 2.0T, ale jede hur".

Jeste si dovolim dva linky na neautorizovane servisy/prodejce , ktere maji na forech kladne hodnoceni: www.t6r.cz a www.adusum.cz.

A preji stastnou ruku pri vyberu
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 27.08.2008 08:57, RE: M
anonym napisał:
Mám V40 rv 2004, 1.9dCi a nemůžu si ho vynachválit. Průměrné auto to rozhodně není, a trojkové BMW za ním značně (jako celek) zaostává. Toť má zkušenost.
Dobrý den,
no nevím, nechci se Vás dotknout, ale rozhodně nemohu sdílet Váš názor že V40 je lepší než BMW 3, notabene že za V40, jak sám píšete značně zaostává. V40 je určitě výborný vůz a má co nabídnout, nicméně jezdil jsem v obou a jízdní vlastnosti jsou neporovnatelné ve prospěch BMW, co se dieslových motorů týče, tak opět račte prominout, ale srovnávat 1,9 dCi a 320D je přinejmenším diskutabilní.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 27.08.2008 08:59, RE: S/V 40
anonym napisał:
1. Objem volit podle stylu jizdy - vseobecne se ale 1,6 povazuje za slabou
2. Kvuli spolehlivosti bych bral model od roku 99 (pred faceliftem v roce 2000 jsou levnejsi, po faceliftu hezci - kvalita cca. stejna)
3. Pri vyberu je dobre projit fora (www.volvoklub.cz, www.svedsketanky.cz,....) je tam toho o S/V40 hodne napsano.
4. Servis S/V40ky je drazsi (odhaduji cca. +20% oproti napr. Fordu...)
5. Osobne bych doporucil benzinovou motorizaci 1,8 nebo 2,0 T ( ne T4, to je strasna raketa a neumel b...
Dobrý den,

souhlasím s názorem, s výjimkou toho T4, to je opravdu skvělý motor. Jinak jsem pár měsíců jezdil s atmosferickým dvoulitrem a průměrná spotřeba atakovala 11 litrů, takže raději nebrat.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 27.08.2008 09:24, RE: S/V 40
figo napisał:
Dobrý den,

souhlasím s názorem, s výjimkou toho T4, to je opravdu skvělý motor. Jinak jsem pár měsíců jezdil s atmosferickým dvoulitrem a průměrná spotřeba atakovala 11 litrů, takže raději nebrat.
Mam S40 z roku 2000, benzin 2.0 s turbem(118kw). Nyni najeto 140tis a za tu dobu se nic zasadniho nestalo. Menil jsem jenom bezne veci jako tlumice, kotouce, desticky a olej, takze co se tyce spolehlivosti, nebal bych se. Zadna koroze. Neni to zavodni auto, spis pro klidnou pohodlnou jizdu. V rychlosti nad 160 zacnou piskat zrcatka, nekde udelali kluci chybu. Spotreba cca 10-11 litru. Pokud sezenes pekny kus se serviskou, bude ti jeste dlouho slouzit. Jeste bych se kouknul na Honda Accord. Preji stastnou ruku.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 27.08.2008 09:54,
Přesně jak někdo psal v příspěvku o něco výše, koukl bych se po Hondě Accord a nebál bych se ani Rovera 75 (to je kočár).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 27.08.2008 10:15, RE: Volvo spíš ne.
anonym napisał:
Přesně jak někdo psal v příspěvku o něco výše, koukl bych se po Hondě Accord a nebál bych se ani Rovera 75 (to je kočár).
Volvo z těchto let není dobrou volbou. Automobilka byla ve velkých finančních problémech a i když to úspěšně maskovala, reálná kvalita vozů neodpovídala image značky. Bohužel ani v bezpečnosti tou dobou už nehrála prim.
Volvo 40 není vůbec volvo, je to v holandsku vyráběné Mitsubishi s jinou čelní maskou. Toť vše.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 27.08.2008 11:02, RE: Volvo spíš ne.
anonym napisał:
Volvo z těchto let není dobrou volbou. Automobilka byla ve velkých finančních problémech a i když to úspěšně maskovala, reálná kvalita vozů neodpovídala image značky. Bohužel ani v bezpečnosti tou dobou už nehrála prim.
Volvo 40 není vůbec volvo, je to v holandsku vyráběné Mitsubishi s jinou čelní maskou. Toť vše.
Tak ono je to trochu jinak, samozrejme, ze to Volvo je:
Takže i když jsou oba vozy vyráběny ve stejném závodě, nejsou identické a to dokonce ani podvozkem. Mají sice mnoho prvků stejných, což je dobře, neboť to snižuje výrobní náklady a díky tomu si toto Volvo mohli dovolit i ti, pro něž jsou větší modely Volva finančně nedostupné, nicméně rozhodně se jedná o dva naprosto odlišné vozy. Kupříkladu je rozdíl v brzdách, které má Carisma na zadní nápravě bubnové, oproti kotoučům použitých ve S/V 40. Rovněž není pravda, že čtyřicítky mají podvozek Mitsubishi, nýbrž naopak zavěšení kol vzniklo v konstruktérské kanceláři Volva.
zdroj:
http://www.volvoklub.cz/modely.php?link=6&clanek=20060306-m40.txt
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 27.08.2008 11:14, RE: V40
anonym napisał:
Ach jo, kde je napsano, ze kdyz musite mit volno, tak nemuzete mit motor 1.6 a ze musi byt alespon s objemem 2,5 litru? To je ten pomer vykon ku hmotnosti na motor 1.6 tak zalostny, ze to nepojede?
Volno si beru v pátek a motor mám...neunavuji vás už s tím motorem?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 27.08.2008 11:18, RE: M
figo napisał:
Dobrý den,
no nevím, nechci se Vás dotknout, ale rozhodně nemohu sdílet Váš názor že V40 je lepší než BMW 3, notabene že za V40, jak sám píšete značně zaostává. V40 je určitě výborný vůz a má co nabídnout, nicméně jezdil jsem v obou a jízdní vlastnosti jsou neporovnatelné ve prospěch BMW, co se dieslových motorů týče, tak opět račte prominout, ale srovnávat 1,9 dCi a 320D je přinejmenším diskutabilní.
Přesně tak. Potkal jsem se s mnoha Volvy S/V40, většina majitelů byla spokojených, ale tohle auto ničím výrazně nepřevyšuje levnější konkurenci ve své třídě. Srovnání renaulťáckého dCi (které není špatné, ovšem trpí na umírání EGR ventilů a exodus vstřiků) s výborným báwáckým motorem je jako srovnávat v benzínech např. koncernovou 1,6 (74 kw) s honďáckým vítkem.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 27.08.2008 12:31, Trocha objektivity by neškodila, pane Dvorský
Vážený pane Dvorský,
až zase příště budete dávat zasvěcené rady, poraďte se laskavě s někým, kdo S 40 nebo V 40 vlastní nebo s ní někdy jel. Vaši "reportáž" lze považovat za kompilát různých příspěvků, které se tu a tam vyskytují na netu.

Ale k věci: vlastním už pět let S 40 1.8 r.v. 2000, avšak jezdlil jsem nějaký čas i stejně starým BMW 3, manželka má už dva roky MB C 220 CDI, r.v. 1998, takže mám jistě dobrou možnost srovnání. Rozhodně si nemyslím, že by S 40 bylo ve všech ohledech tak průměrné, jak říkáte (a protože to říkáte v každé druhé větě, dost to unavuje).

Předně to v devadesátých letech bylo nejbezpečnější auto ve své třídě (4 hvězdy v crash testech oproti 2 hvězdám MB C I), poprvé se u něj aplikoval pomocný bezpečnostní rám, zlepšující pasivní bezpečnost při nárazech z boku (až potom u velkých Volv) atd. Takže s těmi řečmi o průměrnosti i v bezpečnosti oproti ostatním Volvům prosím pozor, nevíte, co píšete. Pokud říkáte, že auto je průměrné, pokud jde o spolehlivost, tak zase říkáte jen půl pravdy. To možná platilo pro vozy vyrobené do r.v. 2000. Podívejte se do tabulek TUV a já to mohu jen potvrdit. Za 100 tis. km, které jsem s Volvem najel, jsem nezaregistroval ŽÁDNOU poruchu, pouze leju benzín, olej a měním spotřební materiál (rozvody měněny v souladu s výrobcem při 150 tis. km). Z méně podstatných závad jmenuji prosakující gufero na LP a zevnitř vyrezlý výfuk. Jinak nic - katalyzátor, baterka, tlumiče, náplň v klimě, ABS a ASR (nevyrezlé snímače) - vše dosud původní a funkční (i když tlumiče půjdou za chvilku už pryč, při 200 tis. km si to zaslouží). Těch pár žároviček v palubce a v náraznících nestojí za řeč (u MB zase věčně odcházejí halogeny a pár žároviček v palubce také nesvítí). Podotýkám, že autu nedávám žádnou zvláštní údržbu a parkuji na ulici. Co se pohodlí týče - mám tam fantastické kožené sedačky, to se s MB nedá srovnat (z mercedesáckých mě bolí záda). Taktéž palubní deska mi ve Volvu nepřijde o nic horší (ba spíše naopak) než v MB C I , u kterého si díky airbagu u spolujezdce nedáte do schránky ani svačinu - tak maximálně pár kazet nebo CD (což mi připomíná Felicii, která pro jistotu ve verzi s airbagem neměla schránku vůbec). V ovladačích není u Volva takový chaos jako u MB, vše je tam, kde se to dá čekat ("nožní" ruční brzda u MB mi nevadí, naučil jsem se s tím žít, když jsem byl v Americe). Oě auta mají originální rádia od výrobce - nemůžu si pomoct, ale to "volvácké" (původem snad Alpina) má mnohem lepší zvuk, takže jsou tam asi lepší reproduktory. Kufr - větší než už MB, navíc se dají sklápět zadní sedačky (kompletně, ne jenom opěradla jako u MB), díra za sedačkami je také větší u Volva než u MB - na což jsem přišel, když jsem stěhoval matrace. O kufru v BMW nehovořím, protože je všeobecně známo, že BMW mají nejmenší kufr (hned po Alfě) ve třídě. Abych jenom nechválil - auto by mohlo být lépe odhlučněné, nad 140 km/h je tam dost kravál, tady vyhrává o prsa MB. Vnitřní prostor - Volvo je velmi úzké, což je daň za podvozek z Mitsubishi, který ale není vůbec špatný (víceprvková zadní náprava apod.). Nepovedlo se úplně vyladit odpružení, mám tam jakési sportovní a přes něj je i normálními gumami cítit každá nerovnost (zlatý MB !), asi to netestovali na českých silnicích (na německých a italských dálnicích ovšem žádný problém). Ovladatelnost - průměrná předokolka (oproti A4 se to moc neliší), se zadokolkama (MB a BMW) se to samozřejmě nedá srovnat, i když MB mi připadá trošku zrádný. Motory - souhlasím s Vámi, že 1.6 je hodně slabá, přece jen má to auto dost nadváhu (také se tam už po modernizaci v roce 2000 nemontovala). 1.8 (kterou mám) a 2.0 - typické šestnáctiventily, takže do 3 000 otáček úplně mrtvé, pak už to jde (i celkem dobrý zvuk to má). Z toho plyne, že pokud pán jezdí hodně po městě, tak je to špatná volba, protože to auto má enormní spotřebu. Jinak mimo obec a v dálničním provozu (se slušnou spotřebou - pokud se jezdí tak do 160 km/h, jede to něco málo přes 200 km/h) se s tím jezdí docela v pohodě. Z benzínových motorů bych doporučil asi 2.0 T, souhlasím s kolegou, že to jede podstatně lépe než 2.0 i (a "žere v podstatě stejně"). T4 je přemotorovaná, podvozek od Mitsubishi na to není stavěný, nedá se to kloudně řídit (vím to z vlastní zkušenosti, protože T4 měl kamarád). S dieselovými S 40 zkušenosti nemám, takže nemohu (narozdíl od Vás, pane Dvorský) sloužit. Ještě o laku - S 40 nemá tak silnou vrstvu laku jako MB, takže třeba na kapotě mám otlučená místa od kamínků, ale oproti MB C I zase nerezaví (typicky lemy dveří a zadních blatníků, víko kufru), ačkoli by obě auta měla být vyrobena z pozinkovaného plechu. Takže pane Dvorský, než zase začnete něco hanět, tak se laskavě přeptejte někoho, kdo má s určitým autem nějaké zkušenosti, anebo to předejte třeba kolegovi (pan Václavík, je tam ještě ???), který není vůči určité značce zaujatý. Pro informaci, brzo budu svou S 40 prodávat, ale není to kvůli nespokojenosti (to bych s ní nevydržel pět let - šla by pryč okamžitě), ale chci větší auto - takže S 60 nebo V 70. Hezký den.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 27.08.2008 13:08, RE: S/V 40
anonym napisał:
1. Objem volit podle stylu jizdy - vseobecne se ale 1,6 povazuje za slabou
2. Kvuli spolehlivosti bych bral model od roku 99 (pred faceliftem v roce 2000 jsou levnejsi, po faceliftu hezci - kvalita cca. stejna)
3. Pri vyberu je dobre projit fora (www.volvoklub.cz, www.svedsketanky.cz,....) je tam toho o S/V40 hodne napsano.
4. Servis S/V40ky je drazsi (odhaduji cca. +20% oproti napr. Fordu...)
5. Osobne bych doporucil benzinovou motorizaci 1,8 nebo 2,0 T ( ne T4, to je strasna raketa a neumel b...
Myslím, že servisovat tak staré auto ve značkovém servisu postrádá smysl, sám jsem tak učinil po první prohlídce po 120 tkm, kde mě v Auto Hase natáhli a účtovali si úkony, které nebylo třeba udělat ani je ve skutečnosti neudělali, atd., no prostě klasika (u VW/Škoda nebo Renault naprosto běžná věc). Takže jezdím do neznačkového, ale prověřeného servisu a čtyři roky nemám žádný problém (navíc se na to auto dá všechno podstatné sehnat z druhovýroby, to co nejde, zase neodchází).

Doporučuji 1.8, 1.6 je brutálně lenivá, nejlepší je 2.0 T, ale blbě se shání, ježto jich je málo. T4 je moc silná, to auto na to není stavěné. Diesely lze doporučit až s novějšími daty výroby, myslím, že původně se tam dávala zastaralá plečka od Renaultu, která byla poruchová, později možná i TDI (ale nechci kecat, vím určitě, že zpočátku dával do V70). Taktéž nebrat předělávky na LPG, protože je to většinou vyráglovaný dovoz z Holandska.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 27.08.2008 13:10, RE: S/V 40
anonym napisał:
Mam S40 z roku 2000, benzin 2.0 s turbem(118kw). Nyni najeto 140tis a za tu dobu se nic zasadniho nestalo. Menil jsem jenom bezne veci jako tlumice, kotouce, desticky a olej, takze co se tyce spolehlivosti, nebal bych se. Zadna koroze. Neni to zavodni auto, spis pro klidnou pohodlnou jizdu. V rychlosti nad 160 zacnou piskat zrcatka, nekde udelali kluci chybu. Spotreba cca 10-11 litru. Pokud sezenes pekny kus se serviskou, bude ti jeste dlouho slouzit. Jeste bych se kouknul na Honda Accord. Preji stastnou ruku.
Hmm, s těma zrcátkama se mi nestává, asi kus od kusu. Ale kolega má u nové A6 2.7 TDI meluzínu u puštěné klimatizace..., pak se v tom má člověk vyznat...;o).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 27.08.2008 13:33, RE: M
Muroň napisał:
Přesně tak. Potkal jsem se s mnoha Volvy S/V40, většina majitelů byla spokojených, ale tohle auto ničím výrazně nepřevyšuje levnější konkurenci ve své třídě. Srovnání renaulťáckého dCi (které není špatné, ovšem trpí na umírání EGR ventilů a exodus vstřiků) s výborným báwáckým motorem je jako srovnávat v benzínech např. koncernovou 1,6 (74 kw) s honďáckým vítkem.
Muroní nebyl ještě včera v diskuzi pod Getzem ten výbornej bawáckej motor s CR horší než tvé TDTDTDi? A neodpověděl si mi jakyým výpočtem si se dostal k tomu že tvé TDi má proti 330d lepčí spotřebu. To ti mám za zlý.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 27.08.2008 14:22, RE: M
anonym napisał:
Muroní nebyl ještě včera v diskuzi pod Getzem ten výbornej bawáckej motor s CR horší než tvé TDTDTDi? A neodpověděl si mi jakyým výpočtem si se dostal k tomu že tvé TDi má proti 330d lepčí spotřebu. To ti mám za zlý.
Už jsem pak tu diskusi nečetl, omlouvám se. Ten motor není horší než moje TDi, jen víc žere. Nevím, jestli přepočítáváš spotřebu na nějaké jednotky výkonu či hmotnosti, ale já počítám spotřebu podle metodiky užívané Autoklubem ČR, tj. l*100/km. A podle těhle počtů mi to žere 4,5 a tomu pánovi včera něco přes 6 a na základě toho mohu dospět k závěru, že na stejné množství PHM ujedu více kilometrů resp. na stejné množství km spotřebuji méně PHM.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 27.08.2008 14:31, RE: M
Muroň napisał:
Už jsem pak tu diskusi nečetl, omlouvám se. Ten motor není horší než moje TDi, jen víc žere. Nevím, jestli přepočítáváš spotřebu na nějaké jednotky výkonu či hmotnosti, ale já počítám spotřebu podle metodiky užívané Autoklubem ČR, tj. l*100/km. A podle těhle počtů mi to žere 4,5 a tomu pánovi včera něco přes 6 a na základě toho mohu dospět k závěru, že na stejné množství PHM ujedu více kilometrů resp. na stejné množství km spotřebuji méně PHM.
Dnessa je tu tu nějaký mrtví. Muroňů pod nám povídat o tvém bajném Tdi at si tu můžem trochu počíst prosííím;)
reagować
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.