anonym napisał:
Není sporu, že 1,9 TDI je nejlepší motorovou variantou. Měl jsem krátkou Fábii 1,9 SDI ... úžasné autíčko, motor si nechá všechno líbit, slušná spotřeba, podstatně horší akcelerace, ale když se rozjela na dálnici, tak jí žádný kopec nezastaví -). Maximálka 190,- km/hod. Víc už opravdu ne a traktorová sluchátka na uši.
Teď mám Fábii combi 1,4 TDI (51 kW). Vybíral jsem mezi variantou 51 kW a 59 kW a překvapivě to vyhrála ta slabší ... lepší zvuk a lepší průběh točivého momentu. Týdně najedu 1...
Vidíš, já teď řešil stejnej problém - jestli fabii combi 1.4 TDI 51kW nebo 59kW. Nakonec vyhrála silnější - má papírově menší spotřebu a přijde mi tišší. Ta slabší ostatně nemá ani kryt přes motor. Jsem zvědavej, auto má bejt 26.5., tak se těším. Teď mám tříletou krátkou fabii 1.4 TDI 55 kW a celkem si medím (teda motorově - jinak výbava Classic mě fakt neuchvacuje... proto taky nová bude elegance... ;o)). Motor sice pod dva tisíce otáček neexistuje, ale dá se na to zvyknout. Spotřeba od čtyř do sedmi, podle toho, jaký jsem zrovna prase. Zvuk je hroznej jen když je to studený, ale to má kamarád s Octavií II 2.0 TDI úplně stejný... A že je to tříválec slyšet je, ale nijak mi to nevadí (na rozdíl od 1,2 HTP - to je fakt zvěř). Myslím si, že pokud chced člověk naftu (to je na jinou debatu), pak je tenhle motor ideální. SDI na normální ježdění sice stačilo, ale občas jsou situace, kdy potřebuješ, aby auto zabralo, no a máš smolíka pacholíka (skoro totéž si myslím o 1.4 TDI 51kW). A 1.9 TDI sice jede pěkně (na rozdíl od Octvie II, tam je na prd), ale přijde mi do fabie moc těžkej, to auto je s ním nějaký divný. Takže moje volba je Fabia Combi II Elegance 1.4 TDI. A ještě jedna věc - mám taky stoletou sierru 2.0i DOHC a, světe div se, čas od času rád nechám fabii spinkat a vyrazím sirkou. To byly fakt povedený auta - pohodný tichounký kanape se zátahem jako kráva a osmilitrovou spotřebou. No nic, hezkej víkend všem. *Alfik*