anonym napisał:
Mám Ibizu 1.4 TDI 59kW. Výkon motora je dostatočný, priebeh krútiaceho momentu mizerný - použiteľný rozsah je 2000-3500 ot./min. Motor je veľmi hlučný, hlavne na diaľnici nad 120km/h. Po dvojhodinovej diaľničnej jazde ma bolí hlava.
SDI by som určite nebral, predbiehať tým kamión idúci 90km/h je už dosť riskantné.
1,9TDI je z týchto motorov jednoznačne najlepšia - ťahá od 1700ot./min., je menej hlučná ako 1,4 TDI a má dostatok výkonu.
Není sporu, že 1,9 TDI je nejlepší motorovou variantou. Měl jsem krátkou Fábii 1,9 SDI ... úžasné autíčko, motor si nechá všechno líbit, slušná spotřeba, podstatně horší akcelerace, ale když se rozjela na dálnici, tak jí žádný kopec nezastaví -). Maximálka 190,- km/hod. Víc už opravdu ne a traktorová sluchátka na uši.
Teď mám Fábii combi 1,4 TDI (51 kW). Vybíral jsem mezi variantou 51 kW a 59 kW a překvapivě to vyhrála ta slabší ... lepší zvuk a lepší průběh točivého momentu. Týdně najedu 1.000 km (cca 1/2 po dálnicích) a zatím jsem spokojený. Dlouhodobá spotřeba cca 4,8 litru. Nad 80 km/hod podle zvuku nepoznáte, že jedete s tříválcem. Přidávám do nafty VIF aditivum (mělo by mimo jiné navyšovat cetanové číslo nafty) ... motor ztichne a i subjektivně lépe jede.
Netvrdím, že nejsou lepší auta (třeba AUDI 4,2 TDI V8), ale já jsem spokojený.