David V napisał:
No jen podle přípustných škodlivin je naftě více tolerováno.
EURO 2 i EURO 4 má HC+NOx pro naftu o 40% vyšší koncentrace v porovnání s benzínem a to nemluvě o karcinogenních sazích. Naftový motor není ekologičtější, jen proces jeho využití je účinnější, proto nižší spotřeba a nižší podíl CO. Ostatně když se spaluje méně kvalitní palivo, logicky musejí vznikat horší exhalace.
Tak k motorům. 1.4 TDI má v autě skorošvagr a kromě zvukového projevu, kdy mě po hodině a půl pobolívala hlava mu nemůžu ...
Ono to vetsinou zdecha kdyz se nekdo snazi skoro na volnobeh (je to diesel, tocak ma nizko, tak co bych slapal na plyn... :o)
Myslim, ze spousta expertu blekota o traktorovem zvuku ale v zivote v tom aute nejeli, slyseli to tak maximalne zvenci a to co posloucha nekdo stojici je asi kazdemu ridici ukradene.
BTW, nedavno jsem videl (a hlavne slysel) napr. Citroena C4 Picasso v dieselu po nastartovani, pral bych vam to slyset, kam se hrabe TDI kulturou projevu. Ja cekal ze mu ten motor kazdou chvili vypadne z auta jaky to byl rachot, jako by nekdo nechal lezet sadu hrncu na motoru.