Muroň napisał:
No mě kombinace statistik TUV, ADAC a zkušeností osobních (resp. pracovních) či lidí z okolí docela do sebe zapadá. Není dobré zoběcňovat na automobilky (byť v případě Renaultu na tom byly špatně modely ve více řadách, výjímkou byly právě ty scénicy a nověji taky modusy) - třeba Opel to s Omegou dobré neměl, naopak menší modely si stojí lépe, u fordů je to podobné s dobře umístěnými Fiestami a Fusiony a hůře umístěnými Mondey a dříve Scorpii, naopak Nissan se po pohlcení Renaultem docela propadl...
No ono je to těžký - zkušenosti moje + rodiny, a to nejen se soukromnými, ale i služebními vozy z Francie, dokonce i z Itálie jsou vesměs pozitivní. Naopak domácí výrobce, který nabízí kvalitu z Reichu za lidovou cenu naprosto propadl (kompletní výměna motoru u Superbu...). Hmm, tak co s tím teď? Mám věřit statistikám nebo zkušenostem?
Já tvrdím - kazí se všechny značky. Čím jsou vozy komplikovanější, čím je tam víc elektroniky, tím je riziko větší.
A k tomu Nissanu - tohle tady píšou lidi často. Já si to nějak prostě nedovedu představit. To jako v pátek Renualt koupil NIssana (dokonce ho myslím ani nevlastní, má jenom nějakých 40%), v pondělí tam naběhli soudruzi z Francie a říkají těm Japoncům - hele kluci šikmooký, my jsme na to v TUV špatně, vy by jste nám kazili imidž braků, musíte začít dělat zmetky taky!
Není náhodou pokles kvality u Nissanu pozorovatelný od začátku nového tisíciletí? Podobně jako u spousty jiných automobilek? A nebylo to náhodou období masivního zavádění elektronických hračiček?
Šetří se u každé automobilky. Bez výjimky!