0
powrót
 

diskuze k tématu: Renault Laguna II. generace - jaký zvolit naftový motor?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaký typ motoru vybrat, technické dotazy, francouzská vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 14.08.2011 13:33, RE: rozhodně laguna 2.0dci
boleq napisał:
laguna jednoznacne oproti mondeu, lepsi motor a nesrovnatelné pohodli v interieru, opravdu muzu posoudit, mame doma mondeo kombi 2005, 2.0TDCI 85KW a lagunu II 2007, 2.0dci 110KW a vubec se ty dvě auta nedaj srovnat, laguna ikdyz neni combi, tak da dovolenou jedině v ni.. až někdo pojedete 1000km v laguně nebo 1000km v mondeu, tak budete vědět co vim ja.. bez vahani!
A vo tom to je...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 15.08.2011 07:24, RE: rozhodně laguna 2.0dci
boleq napisał:
laguna jednoznacne oproti mondeu, lepsi motor a nesrovnatelné pohodli v interieru, opravdu muzu posoudit, mame doma mondeo kombi 2005, 2.0TDCI 85KW a lagunu II 2007, 2.0dci 110KW a vubec se ty dvě auta nedaj srovnat, laguna ikdyz neni combi, tak da dovolenou jedině v ni.. až někdo pojedete 1000km v laguně nebo 1000km v mondeu, tak budete vědět co vim ja.. bez vahani!
Přesně jak píše boleq. Zkuste si do auta sednout a ujet 1000 km v kuse. Pak pochopíte proč Lagunu.
Osobně mám starou 1.8 benzín a nemůžu si stěžovat. Kámoš měl starou 1.9 dti a každou chvíli něco (včetně přetočení motoru). Kolega z práce má 2.2 dci rok tuším 2005, na budíku okolo 150 000 km a přidřel kliku (prý typická vada tohoto motoru). Oprava za 60 000,- Kč. Ale auto má z bazaru a kdo ví kolik má ve skutečnosti namotáno ...
Já osobně bych se Laguny (mimo r. 2000 - 2002) v benzínu nebál, ale naftovou asi jen z ověřeného zdroje ...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 15.08.2011 07:26, RE: rozhodně laguna 2.0dci
sollik napisał:
Přesně jak píše boleq. Zkuste si do auta sednout a ujet 1000 km v kuse. Pak pochopíte proč Lagunu.
Osobně mám starou 1.8 benzín a nemůžu si stěžovat. Kámoš měl starou 1.9 dti a každou chvíli něco (včetně přetočení motoru). Kolega z práce má 2.2 dci rok tuším 2005, na budíku okolo 150 000 km a přidřel kliku (prý typická vada tohoto motoru). Oprava za 60 000,- Kč. Ale auto má z bazaru a kdo ví kolik má ve skutečnosti namotáno ...
Já osobně bych se Laguny (mimo r. 2000 - 2002) v benzínu nebál, ...
Ještě dodate: A nebo pustit chlup a čapnout L III
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 15.08.2011 13:25, RE: rozhodně laguna 2.0dci
boleq napisał:
laguna jednoznacne oproti mondeu, lepsi motor a nesrovnatelné pohodli v interieru, opravdu muzu posoudit, mame doma mondeo kombi 2005, 2.0TDCI 85KW a lagunu II 2007, 2.0dci 110KW a vubec se ty dvě auta nedaj srovnat, laguna ikdyz neni combi, tak da dovolenou jedině v ni.. až někdo pojedete 1000km v laguně nebo 1000km v mondeu, tak budete vědět co vim ja.. bez vahani!
To máš pravdu, že se ty 2 auta nedají srovnat. Mondeo má úplně jinej podvozek víc sportovní, ale nedávno jsem s ním jel taky 1000 km a naprosto v pohodě, laguna bude určitě pohodlnější, ale u mondea se rozhodně nebudu bát ujet 1000 km, za to s lagunou bych se bál ujet i 100 km.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 15.08.2011 13:51, RE: hysterie a proc vlastne?
roth21cz napisał:
Mondeo určitě mouchy má, ale benzínový motor 1.8 z roku 2001 mi přijde nesmrtelný, je to tak jednoduchá konstrukce, že se tam nemá co zkazit, orezlé hrany dveří mě také netrápí, ale centrál to je jiná historie, nejen že v mrazu nefunguje, ale pokud v zimě z auta vystoupím riskuju zamčení vozu, třeba na oškrábání skel (už se nám to stalo opakovaně, jednou i s dítětem vevnitř) - proto prostě muselo pryč, nebylo to jak opravit, odmykat jen dveře klíčem se mi nechtělo a potom ano, omezí vás v použit...
Mám Mondeo 4 roky a zatím jen jednou se mi stala příhoda s těmi zámky. To se mi auto v zimě samo za jízdy zamklo, po odemčení se zase zamykalo, tak jsem to nechal a po pár minutách se zase odemklo. Od té doby se to nezopakovalo, s autem jezdím denně. Sice jsem četl, že s tím mívají lidi problémy, ale takto extrémní případ je asi spíš vyjímkou. A někde jsem četl, že to člověk řešil prostříkáním zámků WD, aby se tam nesrážela vlhkost a tím to bylo vyřešené.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 15.08.2011 13:57, RE: rozhodně laguna 2.0dci
mires napisał:
To máš pravdu, že se ty 2 auta nedají srovnat. Mondeo má úplně jinej podvozek víc sportovní, ale nedávno jsem s ním jel taky 1000 km a naprosto v pohodě, laguna bude určitě pohodlnější, ale u mondea se rozhodně nebudu bát ujet 1000 km, za to s lagunou bych se bál ujet i 100 km.
Přesně, taky s Mondeem občas dám 1000 km a nemám problém. Laguna asi bude plavnější na hrbech, ale taky houpavější v zatáčkách. Mondeo je tvrdší, ale podvozek celkově jistější a to i na rozbitých cestách. A to si já cením víc, když se chci na auto spolehnout, že pojede, kam ho pošlu. Ať si každý vybere, co mu vyhovuje.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 15.08.2011 15:14, RE: rozhodně laguna 2.0dci
mires napisał:
To máš pravdu, že se ty 2 auta nedají srovnat. Mondeo má úplně jinej podvozek víc sportovní, ale nedávno jsem s ním jel taky 1000 km a naprosto v pohodě, laguna bude určitě pohodlnější, ale u mondea se rozhodně nebudu bát ujet 1000 km, za to s lagunou bych se bál ujet i 100 km.
Ano, to jsme se zase vrátili k té spolehlivosti, kde prostě Laguna obecně za Mondeem pokulhává a vůbec nezáleží na tom, kolik lidí ji tady vychválí do nebes. Podle německých TUV odjíždí napoprvé s platnou známkou procentuelně stejné množství 5-ti letých Lagun jako 9-ti letých Mondeí, a to je co říct. Ovšem pokud se vyhazuje i za prdlou žárovku jak se mi snažili v anonymní poradně naznačit, tak po takovým nemehlu, který jede na STK, aniž by si večer před tím zkontroloval, zda mu alespoň všechno svítí, bych taky auto nechtěl.
Pokud chce majitel houpavý obývák s diskutabilní spolehlivostí, nechť si koupí Lagunu. Pokud si myslí, že s ojetým chrochtem bude jezdit lacino, nechť si koupí dieselovou Lagunu, i přes to, že mu to kamarád rozmlouvá.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 15.08.2011 15:32, RE: rozhodně laguna 2.0dci
David V napisał:
Ano, to jsme se zase vrátili k té spolehlivosti, kde prostě Laguna obecně za Mondeem pokulhává a vůbec nezáleží na tom, kolik lidí ji tady vychválí do nebes. Podle německých TUV odjíždí napoprvé s platnou známkou procentuelně stejné množství 5-ti letých Lagun jako 9-ti letých Mondeí, a to je co říct. Ovšem pokud se vyhazuje i za prdlou žárovku jak se mi snažili v anonymní poradně naznačit, tak po takovým nemehlu, který jede na STK, aniž by si večer před tím zkontroloval, zda mu alespoň všechno s...
Vždy, když vidím ty zasněné oči potencionálních kupců ojetin po vyslovení slova "diesel", jak už si představují, jak budou jezdit "za čtyři a půl na sto" přesně jak říkal včera v hospodě Ludva co má oktávku, tak si říkám, ale co, vždyť je to jedno ať se spálí. Čím více lidí se spálí (zaplatí desítky tisíc za repasi vysokotlakého čerpadla, turba atd...) tím méně budu muset poslouchat řeči o výhodnosti a lacinosti dieslu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 15.08.2011 16:09, RE: rozhodně laguna 2.0dci
David V napisał:
Ano, to jsme se zase vrátili k té spolehlivosti, kde prostě Laguna obecně za Mondeem pokulhává a vůbec nezáleží na tom, kolik lidí ji tady vychválí do nebes. Podle německých TUV odjíždí napoprvé s platnou známkou procentuelně stejné množství 5-ti letých Lagun jako 9-ti letých Mondeí, a to je co říct. Ovšem pokud se vyhazuje i za prdlou žárovku jak se mi snažili v anonymní poradně naznačit, tak po takovým nemehlu, který jede na STK, aniž by si večer před tím zkontroloval, zda mu alespoň všechno s...
To zaklínání se TUV je fakt legrační. Ty sám tomu nevěříš jak nakonec sám píšeš dál v textu..
Já lagunu nechci nějak zvlášť hájit je to určitě podprůměrně spolehlivé auto, ale je otázka jak moc je ten rozdíl velký. A sám osobně jí proti Mondeu dám vždy přednost. To je ovšem každého věc nikomu to nenutím. Kdybych kupoval střední třídu s důrazem na kvalitu a spolehlivost vybral bych si asi Subaru Legacy nebo Hondu Accord ale nikdy ne nic od Fordu..
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 15.08.2011 19:36, RE: rozhodně laguna 2.0dci
KMorgan napisał:
To zaklínání se TUV je fakt legrační. Ty sám tomu nevěříš jak nakonec sám píšeš dál v textu..
Já lagunu nechci nějak zvlášť hájit je to určitě podprůměrně spolehlivé auto, ale je otázka jak moc je ten rozdíl velký. A sám osobně jí proti Mondeu dám vždy přednost. To je ovšem každého věc nikomu to nenutím. Kdybych kupoval střední třídu s důrazem na kvalitu a spolehlivost vybral bych si asi Subaru Legacy nebo Hondu Accord ale nikdy ne nic od Fordu..
To je ale pro nás ostatní, co už známe fordí kvality jedině dobře. Jedině tak si můžeme koupit super auto za super cenu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 15.08.2011 19:49, RE: rozhodně laguna 2.0dci
KMorgan napisał:
To zaklínání se TUV je fakt legrační. Ty sám tomu nevěříš jak nakonec sám píšeš dál v textu..
Já lagunu nechci nějak zvlášť hájit je to určitě podprůměrně spolehlivé auto, ale je otázka jak moc je ten rozdíl velký. A sám osobně jí proti Mondeu dám vždy přednost. To je ovšem každého věc nikomu to nenutím. Kdybych kupoval střední třídu s důrazem na kvalitu a spolehlivost vybral bych si asi Subaru Legacy nebo Hondu Accord ale nikdy ne nic od Fordu..
Určitě se najde mnoho lidí, kteří jí dají přednost, jinak by se neprodávaly...
TUV není tak špatná statistika, jak se tady snaží majitelé propadáků naznačit, ona de-facto odráží spolehlivost a svým způsobem i trvanlivost vozidel. Další věc, kterou ještě odráží, je pak starostlivost majitelů, pokud jde o základní servis. Neodráží pak úplně spolehlivost jednotlivých pohonů, protože auto, které tam po vlastní ose nedojede, ve statistice samozřejmě nefiguruje. Nicméně pokud se nějaký vůz kupuje, může se klást důraz na cokoliv, ale konečné slovo má pak peněženka.
Apropos, která místa zabírají Subaru Legacy a Honda Accord v té zprofanované statistice TUV?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 15.08.2011 22:58, RE: rozhodně laguna 2.0dci
David V napisał:
Ano, to jsme se zase vrátili k té spolehlivosti, kde prostě Laguna obecně za Mondeem pokulhává a vůbec nezáleží na tom, kolik lidí ji tady vychválí do nebes. Podle německých TUV odjíždí napoprvé s platnou známkou procentuelně stejné množství 5-ti letých Lagun jako 9-ti letých Mondeí, a to je co říct. Ovšem pokud se vyhazuje i za prdlou žárovku jak se mi snažili v anonymní poradně naznačit, tak po takovým nemehlu, který jede na STK, aniž by si večer před tím zkontroloval, zda mu alespoň všechno s...
Zrovna předevčírem přede mnou jela Laguna a podle cedulky pod SPZ byla prodaná v Auto Diskont, to je dceřinná firma AAA, kam zřejmě Áčka odkládají auta, která si sami už netroufnou prodat a to už je co říct. No říkal jsem si, že ten majitel má asi opravdu rád adrenalin...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 16.08.2011 08:22, RE: rozhodně laguna 2.0dci
mires napisał:
To je ale pro nás ostatní, co už známe fordí kvality jedině dobře. Jedině tak si můžeme koupit super auto za super cenu.
Já vám to přeju. Vlastně to mám s Lagunou stejný. Taky se to dá koupit za super peníze, protože o tom všichni dokola melou že to je šrot..
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 16.08.2011 08:31, RE: rozhodně laguna 2.0dci
David V napisał:
Určitě se najde mnoho lidí, kteří jí dají přednost, jinak by se neprodávaly...
TUV není tak špatná statistika, jak se tady snaží majitelé propadáků naznačit, ona de-facto odráží spolehlivost a svým způsobem i trvanlivost vozidel. Další věc, kterou ještě odráží, je pak starostlivost majitelů, pokud jde o základní servis. Neodráží pak úplně spolehlivost jednotlivých pohonů, protože auto, které tam po vlastní ose nedojede, ve statistice samozřejmě nefiguruje. Nicméně pokud se nějaký vůz kupuje, m...
O tom asi nemá cenu se přít. Pro mě nemá statistika toho v jakém stavu přijede jaké auto na STK žádnou zásadní vypovídající hodnotu. Majitele ojetiny nejvíc straší vážné elektronické a mechanické závady a s těma to auto k TUV vůbec nedojede jak sám uznáváš. Takže něco málo to napovídá o autech a jejich majitelích a to je tak všechno. To už mám daleko raději dlouhodobé testy i když ty zase trpí na to, že může být štěstí/neštěstí na daný kus auta.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 16.08.2011 09:47, RE: rozhodně laguna 2.0dci
KMorgan napisał:
O tom asi nemá cenu se přít. Pro mě nemá statistika toho v jakém stavu přijede jaké auto na STK žádnou zásadní vypovídající hodnotu. Majitele ojetiny nejvíc straší vážné elektronické a mechanické závady a s těma to auto k TUV vůbec nedojede jak sám uznáváš. Takže něco málo to napovídá o autech a jejich majitelích a to je tak všechno. To už mám daleko raději dlouhodobé testy i když ty zase trpí na to, že může být štěstí/neštěstí na daný kus auta.
Takže to něco málo, co napovídá o Lagunách a jejich majitelích právě moc lichotivé není. Buď jsou majitelé lempli nebo auta klumpy nebo oboje.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 18.08.2011 22:50, RE: Motor není vše
David V napisał:
Pokud bych chtěl naftu, tak bych taky volil Passata nebo možná Superba jako levnější variantu, s nesmrtelnou klasikou 1.9 TDi. Mondeu v naftě bych se určitě vyhnul, i tomu po faceliftu. Ten zdvižený prst je tam nějak stále a to zlepšení mi až tak přesvědčivé nepřišlo. U benzínu bych to zas udělal naopak, tam bych se vyhnul koncernu a Mondea se nebál.
Krásný den. Dlouho jsem na tipcars nebyl a ted vidím, že jsou tady staré známé tváře. , od nichž jsem se už dozvěděl ledacos. K tomu motoru 2.2 dCi. Je to taková podivná konstrukce. Třeba rozvody sice využívají řemenem, ale nezvykle krátký, vedoucí od jakéhosi vložené kola, které je nalisováno na hřídeli. Ten prochází celým motorem a poháněn je od kliky z druhé strany přes ozubené soukolí. A v tom je právě ten problém. Zuby v oněch soukolích nemají zrovna valnou životnost, občas se nějaký vylomí, čímž dojde v lepším případě k rozhození časování rozvodu, v horším se motor potká. Rád ovšem selhává i zmíněný krátký řemenem a výsledek je stejný. Ještě horší scénář nastává, když se úlomky ze zubů dostanou do mazacího systému. už byly zaznamenány případy, kdy doslova zablokovaly některý z mazacích kanálů či dokonce některý z ventilů čističe. To se pak motor umí i zadřít. K těm zubům. ćastě ji se to údajně stávalo na těžkých Masterech a Trafikách. Na osobních Lagunách určitě méně, i když. Možná pro svoji nespolehlivost byla 2.2 dCi (řada G9T) nahrazena M9R, tedy 2.0 dCi. jak ta je na tom se spolehlivostí? Tuší někdo? Díky za reakci.
reagować
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.