0
powrót
 

diskuze k tématu: Renault Laguna II. generace - jaký zvolit naftový motor?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaký typ motoru vybrat, technické dotazy, francouzská vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 12.08.2011 08:25, RE: Motor není vše
Pepe napisał:
"Vy na vašich stránkách píšete, že by měl být celkem držák motor o obsahu 1,9dCi...jak je to s motorem 2,2dCi?" Motor je možná držák, což se nedá říct o zbytku auta. Pokud není doložena nedávná výměna turba, pak lze s pravděpodobností blížící se ke 100% čekat, že zalehne... Při jakémkoli zacházení...

Když bych chtěl mermomocí ojetý dýzl, tak Lagunu vylučuji hned na prvním místě. Povětsi, které toto auto a resp. celou značku provázejí, jsou bohužel z velké části pravdivé.. Když bych tedy mermomocí chtěl dýzl a k tomu ještě navíc francouzský, tak bych volil osvědčenou a lety prověřenou klasiku ze stjeného období výroby a to pežot 406 (kombi) s motorem 2,0HDI 80kW. Jelikož toto auto jsem vlastnil a stejný motor jsem měl následně i v dalším voze, tak mohu říct, že do 360.000km se na motoru dělaly pouze žhaviče (a jak se ukázalo, navíc zbytečně, na vině byl slabý akumulátor) a na autě se dělaly pravidelné servisy olejů, filtrů a podvozkových dílů. Turbo i vstřiky byly do tohoto níjezdu původní, ato jednou jedinkrát nepadlo do nouzového režimu. Dál jsem auto přestal sledovat, šlo do bazaru.
Tento motor 2,0HDI je i v Citroenu C5, ovšem um něj bych ruku do ohně nedal kvůli elektrice, je jí doslav narvaný a navíc, pokud majitel neservisoval systém hydractive, může to být věc na opravu ) i když, v dnešní době už levná).

A jako další dýzl bych volil japonskjou Tyoyotu Avensis s D4D motorem o njenižším výkonu (85kW), auto jako celek je vysoce odolné a nadprůměrně spolehlivé, motory netrpí žádnými velkými problémy. Jako celek je Avensis s tímo motorem dalko lepší volbou, než Laguna.

A když bych chtěl "být za vodou" a neřešit potíže za drahé peníze, tak bych sháněl tak dlouho, až bych vybral Pasát s TDI 96kW a směju se na svět. Kdyby něco, tak motor je jednoduchý a nemá se na něm moc co pokazit a když klekne turbo či pumpa, tak ji má každý Lozja v každé kůlně za pár babek. Kastle je silně pozinkovaná=nehnije, podvozek celkem dost odolný a pár čepů či kostí stojí pakatel, dílů z druhovýroby je všude nadbytek za pár šlupek.

Ale Lagunu? A s dýzlem?? Ani největším omylem!

Lepších ojetých aut s lepším dýzlem je dost, tak proč zrovna Lagunu??? nechápu...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 12.08.2011 08:38, Odpověď redakce
Tak odpověď redakce je nakonec ve stejném duchu, jako anonymní poradna. Ojetý Renault Laguna si prostě velkou pozornost nezaslouží. Za zmínku stojí i průběžné pořadí RL v hodnocení TUV a tam je to jednoznačně propadák. Pokud už i ve statistice je něco extrém, dá se počítat s tím, že se tak bude chovat i reálně koupený kus. Kupříkladu moje Mondeo také trpí charakteristickými závadami odpovídajícími pro ten rok výroby, takže nechápu, proč si někdo , zejména u Renaulta, tím spíše z druhé ruky, může myslet, že bude mít právě štěstí na kus.
Je potřeba počítat s tím, že pokud některé auto na něco trpí, bude tím trpět i kupovaný exemplář. A jde jen o to, jak je to otravné a kolik to bude stát.
Vím, najdou se bezchybné vozy, jimiž se majitelé rádi pochlubí. Důležité je, aby řekli podmínky, za kterých se k vozu dostali. Nepředpokládám, že přišli do bazaru, ulázali na Lagunu a pak bezproblémově jezdili....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 12.08.2011 09:01, RE: Motor není vše
Zdeny60 napisał:
Když bych chtěl mermomocí ojetý dýzl, tak Lagunu vylučuji hned na prvním místě. Povětsi, které toto auto a resp. celou značku provázejí, jsou bohužel z velké části pravdivé.. Když bych tedy mermomocí chtěl dýzl a k tomu ještě navíc francouzský, tak bych volil osvědčenou a lety prověřenou klasiku ze stjeného období výroby a to pežot 406 (kombi) s motorem 2,0HDI 80kW. Jelikož toto auto jsem vlastnil a stejný motor jsem měl následně i v dalším voze, tak mohu říct, že do 360.000km se na motoru dělal...
To jsem říkal už na začátku . Ten Passat je přesně to co bych koupil. Akorát u něj je ta zpropadená přední náprava, ale i to už nění nějak cenově šílený jako na začátku.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 12.08.2011 09:05, Spolehlivost
Tak motor 1.9dCi je pro Lagunu 2 asi ta nejlepší naftová volba. Bohužel tomuhle autu se nevyhýbají jiné neduhy, než jen problémy s motorem a je úplně jedno, že už máte tzv. "opravenou" verzi. První věcí která vás asi potká bude fakt, že neodjedete, auto se s kartou nedomluví, takže vytáhnete plastový klíček z karty, otevřete dveře normálně klíčkem a co dál, auto se tváří, že kartu nezná a zapalování na klíček uvnitř není, takže zase zamknete a jdete se projít. Téměř pravidelně s nastoupením slabých mrazíků selžou čidla kontroly tlaku v pneumatikách, to až tolik nevadí, auto se totiž tváří, že se nic nestalo, ale můžete klidně jezdit na úplně prázdném kole, když se na to budete spoléhat. Horší je to s diskem, čidlo je totiž v něm a když ho vyměníte za jiný bez čidla, tak už auto začne "řvát", že je něco blbě, většina majitelů tak buď přistoupí k přemostění čidel nebo jezdí na originál disku celoročně, jak takový disk vypadá po 4 sezónách našich přesolených silnic, snad nemusím ani říkat. Téměř u všech Renaultů je problém se zatékáním do elektroinstalace ve dveřích, to že mi ve dveřích po větším dešti přestane hrát repro bych ještě bral, ovšem nemožnost vytáhnout okno když se v létě přižene náhlá bouřka, to je opravdu něco, problém je, že občas podobný kiks udělá i okno střešní a pak budete asi hledat nejbližší most aby jste v autě neměl osobní bazén. Některé Laguny 2 mají automatické stěrače, ty jsou však zvláště v prvních ročnících velmi žertovné povahy, stačí pár kapek na to správné místo a auto stírá jako o život, klidně i totálně suché okno. Některé Laguny také mají funkci "sauny", to je stav kdy je auto vybaveno čidlem, které při poklesu venkovní teploty automaticky zapne topení, ovšem viděl jsem pár aut z touhle vymožeností, která si i v +30 myslela, že je pod nulou a topila jak o život (u nás na to ale asi nenarazíte). Na nějaké repasování turba můžete také zapomenout, pokud se turbu mechanikovi rovnou nerozpadne v ruce po vyndání z auta, tak k tomu bezesporu nemá daleko, ale obecně repasování turba není dobrý nápad skoro u žádného auta, většinou jsou s tím jen potíže. U Reanultu všeobecně je bohužel docela tristní převodovka, kdy řadíte jako ve Škodě 120 a to i s tím, že jedničku řadíte přes dvojku nebo až po vyšlápnutí a sešlápnutí spojky, zpátečku stejným způsobem. Bohužel zpátečka u Laguny 2 s dieselem je někdy docela peklo, po delší jízdě větší rychlostí (dálnice) tam občas zpátečku vůbec nedostanete, nezbývá než zastavit, nechat tak 5 minut ochladit turbo za běžícího motoru, pak motor vypnout, počkat až trochu vychladne a znovu nastartovat
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 12.08.2011 09:20, přidám trošku do mlýna
když jeden můj zaměstnanec prodával lagunu po FL 1,9diesel která měla na hrbu 195tkm vše ok až na to že žrala víc oleje než nafty
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 12.08.2011 09:44, Mondeo
Renda28 napisał:
když jeden můj zaměstnanec prodával lagunu po FL 1,9diesel která měla na hrbu 195tkm vše ok až na to že žrala víc oleje než nafty
S Lagunou nemám žádné zkušenosti a vzhledem k tomu co se o ní můžu všude možně dočíst, říkám "díky bohu". Ale když už je v otázce zmínka o Mondeu a pán chce nafťáka, co takhle třeba Mondeo 2,2 TDCi? Rozhodně nejlepší dieslová volba co se týče Mondea. Už netrpí tolika problémy jako jeho menší kolega 2.0 TDCi. Jen je potřeba vyhnout se verzím s filtrem pevných částic. Osobně jsem měl možnost se s Mondeem s tímto motorem svézt a ačkoliv nemám diesel rád, tak to vskutku nejelo špatně. V kombinaci s řízením, řazením a podvozkem od Forda to bude určitě lepší a spolehlivější varianta než ta od Renaultu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 12.08.2011 09:49, RE: Mondeo
michalst napisał:
S Lagunou nemám žádné zkušenosti a vzhledem k tomu co se o ní můžu všude možně dočíst, říkám "díky bohu". Ale když už je v otázce zmínka o Mondeu a pán chce nafťáka, co takhle třeba Mondeo 2,2 TDCi? Rozhodně nejlepší dieslová volba co se týče Mondea. Už netrpí tolika problémy jako jeho menší kolega 2.0 TDCi. Jen je potřeba vyhnout se verzím s filtrem pevných částic. Osobně jsem měl možnost se s Mondeem s tímto motorem svézt a ačkoliv nemám diesel rád, tak to vskutku nejelo špatně. V kombinaci s...
až na trpící dvouhmoťák je to dobrá volba, ale ten je dnes téměř všude. Jen konkrétně v této motorizaci je díky krouťáku dost namáhanej a řekl bych lehce poddimenzovanej
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 12.08.2011 10:09, hysterie a proc vlastne?
Panove panove, zanechte už té histerie okolo Laguny a Renaultu jako takového. Je to prostě normalni evropský mainstreamový produkt podobne kvality jako Ford nebo Opel... Sam mam nechvalně známý ročník 2001 (ale v benzinu) a je to prostě průměrně kavlitní i spolehlivé auto nijak nevybočujici z běžné produkce. Mam možnost aktualně srovnavat s provozem stejně starého Mondea a A6 a je to hodne podobné. Mechanicke a elektrické závady jsou u všech. Z mého pozorovaneho vzorku mimochodem nejvice u A6 odchazi tam vše elektrika i mechanika..
Jinak článek se bohužel nezmiňuje o té nejlepší volbě v naftě a to je 2.0dci. Vodou chlazené turbo a rozvod řetězem. Pokud vím zatím nejsou známé žádné chronické potíže.
Z benzinu se da zvolit v podstate jakykoli všechny jsou použitelné. Pro klidného ridice který jezdí spíš s prázdným autem klidne i 1,6
Ale doporučovat Mondeo to mi přijde úsměvné. Ten Avensis to beru, ale Mondeo to nechápu to je z bláta do louže..
P.S. kontrola tlaku mi funguje bezchybně i v mrazech
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 12.08.2011 10:16, RE: hysterie a proc vlastne?
KMorgan napisał:
Panove panove, zanechte už té histerie okolo Laguny a Renaultu jako takového. Je to prostě normalni evropský mainstreamový produkt podobne kvality jako Ford nebo Opel... Sam mam nechvalně známý ročník 2001 (ale v benzinu) a je to prostě průměrně kavlitní i spolehlivé auto nijak nevybočujici z běžné produkce. Mam možnost aktualně srovnavat s provozem stejně starého Mondea a A6 a je to hodne podobné. Mechanicke a elektrické závady jsou u všech. Z mého pozorovaneho vzorku mimochodem nejvice u A6 ...
jo ještě pro dolpnění z benzínů se raději vyhnout 2.0IDE (přímý vstřik) na to jsem zapomněl
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 12.08.2011 11:01, RE: Motor není vše
kožich napisał:
To jsem říkal už na začátku . Ten Passat je přesně to co bych koupil. Akorát u něj je ta zpropadená přední náprava, ale i to už nění nějak cenově šílený jako na začátku.
Já myslel, že ta zpropadená přední náprava se týkala hlavně prvních let výroby Passatu B5. Pak udělali díly nápravy tak, že se životnost radikálně zlepšila a přitom to bylo zaměnitelné s tou původní nápravou. Takže pokud někdo v posledních letech nápravu opravil, tak je za vodou. Jinak Passat B5 (hlavně po faceliftu) je mnohem hezčí auto, než poslední dvě generace.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 12.08.2011 11:15, RE: Motor není vše
kožich napisał:
To jsem říkal už na začátku . Ten Passat je přesně to co bych koupil. Akorát u něj je ta zpropadená přední náprava, ale i to už nění nějak cenově šílený jako na začátku.
Pokud bych chtěl naftu, tak bych taky volil Passata nebo možná Superba jako levnější variantu, s nesmrtelnou klasikou 1.9 TDi. Mondeu v naftě bych se určitě vyhnul, i tomu po faceliftu. Ten zdvižený prst je tam nějak stále a to zlepšení mi až tak přesvědčivé nepřišlo. U benzínu bych to zas udělal naopak, tam bych se vyhnul koncernu a Mondea se nebál.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 12.08.2011 11:26, RE: hysterie a proc vlastne?
KMorgan napisał:
Panove panove, zanechte už té histerie okolo Laguny a Renaultu jako takového. Je to prostě normalni evropský mainstreamový produkt podobne kvality jako Ford nebo Opel... Sam mam nechvalně známý ročník 2001 (ale v benzinu) a je to prostě průměrně kavlitní i spolehlivé auto nijak nevybočujici z běžné produkce. Mam možnost aktualně srovnavat s provozem stejně starého Mondea a A6 a je to hodne podobné. Mechanicke a elektrické závady jsou u všech. Z mého pozorovaneho vzorku mimochodem nejvice u A6 ...
S tímto paušálně souhlasit nelze. Těžko to porovnávat, nevíme, co mají jednotlivá auta za sebou, jaké mají motorizace, co jim majitel dopřeje a čemu se přikládá váha. Nicméně nepopírám, že Mondeo z roku 2001 nemůže mít mouchy, ale u benzínových verzí, tyto mouchy většinou neomezují řidiče v použití auta v těch základních potřebách, proč jsou auta konstruována, t.j. přeprava z místa na místo. Ano, mohou mít orezlé spodní hrany dveří, ano v chladu stávkuje třeba centrál a ano mohou mít vytrhané silentbloky na zadní nápravě, ale se všemi neduhy pojedou. Jediná typická závada u Mondea z roku 2001, která ho pošle do kytek, je rozlámání vířivých klapek v sání u Duratecu HE.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 12.08.2011 11:49, RE: Mondeo
Renda28 napisał:
až na trpící dvouhmoťák je to dobrá volba, ale ten je dnes téměř všude. Jen konkrétně v této motorizaci je díky krouťáku dost namáhanej a řekl bych lehce poddimenzovanej
s tím dvouhmoťákem máš pravdu, stejně jako u verze ST220, kterou vlastním, tam je taky setrvák a spojka poddimenzovaná a tehdy to Ford uznal a měnil i v záruce pokud vim...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 12.08.2011 11:53, RE: hysterie a proc vlastne?
KMorgan napisał:
Panove panove, zanechte už té histerie okolo Laguny a Renaultu jako takového. Je to prostě normalni evropský mainstreamový produkt podobne kvality jako Ford nebo Opel... Sam mam nechvalně známý ročník 2001 (ale v benzinu) a je to prostě průměrně kavlitní i spolehlivé auto nijak nevybočujici z běžné produkce. Mam možnost aktualně srovnavat s provozem stejně starého Mondea a A6 a je to hodne podobné. Mechanicke a elektrické závady jsou u všech. Z mého pozorovaneho vzorku mimochodem nejvice u A6 ...
Mondeo se doporučuje, protože je součástí otázky jako alternativa ;)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 12.08.2011 12:32, RE: Mondeo
Renda28 napisał:
až na trpící dvouhmoťák je to dobrá volba, ale ten je dnes téměř všude. Jen konkrétně v této motorizaci je díky krouťáku dost namáhanej a řekl bych lehce poddimenzovanej
Někde jsem četl, že zrovna 2.2 TDCI má odolnější dvouhmoťák než 2.0 TDCI. Kromě toho je auto s motorem 2.2 lehčí než s motorem 2.0 (sedan o 20 kg, hatchback o 30 a kombík o 9 kilo).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 12.08.2011 15:38, RE: Mondeo
Koloss napisał:
Někde jsem četl, že zrovna 2.2 TDCI má odolnější dvouhmoťák než 2.0 TDCI. Kromě toho je auto s motorem 2.2 lehčí než s motorem 2.0 (sedan o 20 kg, hatchback o 30 a kombík o 9 kilo).
Máš pravdu, 2.2TDCi má odolnější dvouhmoťák něž 2.0TDCi, ale zase pracuje s vyšším krouťákem, tudíž vydrží tak nějak podobně jako u 2.0TDCi.
A dvouhmoťáku bych se zase tolik nebál. Normálním ježděním ( vyjma podtáčení ) by měl v klidu vydržet 200.000km a tak je pravděpodobné, že ho každý bude měnit jen max. jednou.
Osobně bych se také přikláněl k 2.2TDCi. Ceny aut jsou podobné, ale výkon a síla motoru je úplně někde jinde než u 2.0TDCi. Spotřeba nebude vyšší než max o 1l/100km a spolehlivost bude podobná.
Jo a jinak máš recht, s 2.2TDCi je auto opravdu lehčí než s 2.0TDCi, což je hodně zvláštní

Jo a když už Mondeo, tak je lepší vzít modely po 1. faceliftu od 2003, ale úplně nej je vzít modely po 2. faceliftu (mírném) z roku 2005, kdy už by poslední modely měly být nejvychytanější.

Rozhodně bych vybíral pouze mezi naftovým Mondeem a Passatem B5.5. Na oba vozy se bude nejlépe a nejlevněji shánět ND.

Osobně vlastním Passat 1.9TDi 96kw a jezdí se s tím příjemně.

PS: dieselovou Lagunu neberte ani omylem
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 13.08.2011 19:15, RE: hysterie a proc vlastne?
David V napisał:
S tímto paušálně souhlasit nelze. Těžko to porovnávat, nevíme, co mají jednotlivá auta za sebou, jaké mají motorizace, co jim majitel dopřeje a čemu se přikládá váha. Nicméně nepopírám, že Mondeo z roku 2001 nemůže mít mouchy, ale u benzínových verzí, tyto mouchy většinou neomezují řidiče v použití auta v těch základních potřebách, proč jsou auta konstruována, t.j. přeprava z místa na místo. Ano, mohou mít orezlé spodní hrany dveří, ano v chladu stávkuje třeba centrál a ano mohou mít vytrhané si...
Mondeo určitě mouchy má, ale benzínový motor 1.8 z roku 2001 mi přijde nesmrtelný, je to tak jednoduchá konstrukce, že se tam nemá co zkazit, orezlé hrany dveří mě také netrápí, ale centrál to je jiná historie, nejen že v mrazu nefunguje, ale pokud v zimě z auta vystoupím riskuju zamčení vozu, třeba na oškrábání skel (už se nám to stalo opakovaně, jednou i s dítětem vevnitř) - proto prostě muselo pryč, nebylo to jak opravit, odmykat jen dveře klíčem se mi nechtělo a potom ano, omezí vás v použití auta, když čekáte na zámečníka , tím chci říci, že jinak velmi dobrá auta můžou mít mouchu, která přebije vše a pokud v tomto ohledu bude Laguna funkční i z toho Mondea bych po ní sáhl (např. já zrovna sáhl po Subaru )
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 14.08.2011 08:08, RE: hysterie a proc vlastne?
roth21cz napisał:
Mondeo určitě mouchy má, ale benzínový motor 1.8 z roku 2001 mi přijde nesmrtelný, je to tak jednoduchá konstrukce, že se tam nemá co zkazit, orezlé hrany dveří mě také netrápí, ale centrál to je jiná historie, nejen že v mrazu nefunguje, ale pokud v zimě z auta vystoupím riskuju zamčení vozu, třeba na oškrábání skel (už se nám to stalo opakovaně, jednou i s dítětem vevnitř) - proto prostě muselo pryč, nebylo to jak opravit, odmykat jen dveře klíčem se mi nechtělo a potom ano, omezí vás v použit...
Tak srovnávat SUBARU s Lagunou či Mondeeem je dobrý vtip Já sem taky po řadě aut sáhnul po SUbaru (konkretně 2x legacy) a vůbec si nestěžuji

Nicméně k tomu motoru 1,8i od Forda - nikde se moc nepíše o tom, že se motor občas rád zadře (píst ve válci), stalo se to zrovna nedávno mému kamarádovi a servis se vyjadřoval ne příliš lichotivě.Měl najeto asi 150.000km.
Jinak je to celkem slušný agregát.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 14.08.2011 10:34, rozhodně laguna 2.0dci
laguna jednoznacne oproti mondeu, lepsi motor a nesrovnatelné pohodli v interieru, opravdu muzu posoudit, mame doma mondeo kombi 2005, 2.0TDCI 85KW a lagunu II 2007, 2.0dci 110KW a vubec se ty dvě auta nedaj srovnat, laguna ikdyz neni combi, tak da dovolenou jedině v ni.. až někdo pojedete 1000km v laguně nebo 1000km v mondeu, tak budete vědět co vim ja.. bez vahani!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 14.08.2011 11:33, RE: hysterie a proc vlastne?
Zdeny60 napisał:
Tak srovnávat SUBARU s Lagunou či Mondeeem je dobrý vtip Já sem taky po řadě aut sáhnul po SUbaru (konkretně 2x legacy) a vůbec si nestěžuji

Nicméně k tomu motoru 1,8i od Forda - nikde se moc nepíše o tom, že se motor občas rád zadře (píst ve válci), stalo se to zrovna nedávno mému kamarádovi a servis se vyjadřoval ne příliš lichotivě.Měl najeto asi 150.000km.
Jinak je to celkem slušný agregát.
moc sem to nepochopil, i když je to psáno hoodně velkými písmenky, aby to vyznělo, Subaru to nikdo nesrovnával, srovnával jsem Mondeo, protože bylo uvedeno jako alternativa, to auto jsem měl 8 let, ale u tohoto motoru jsem o zadření nikdy neslyšel, asi proto se o tom nepíše , jen možná je tam hodně blbě udělaná kontrolka oleje, svítí až když je fakt pozdě, takže je nutno kontrolovat a lít, nejlépe Motorcraft, když tam patří a je nejlevnější, ale jinak těžko a to má můj známý autorizovaný servis, tak jsem se schválně optal, taky neví, jen se starat o olej, jinak je to specifická věc a ne chyba tohohle motoru
reagować
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.