Poniedziałek 08.08.2011 10:09,
rada
Tak nevím, jestli bych dal přednost Mondeu v naftě před Lagunou v naftě. Je ta nafta nutná? Pro mě je to jako vybírat si, jestli budu zastřelen olověnou nebo stříbrnou kulkou.
Chybí spousta podstatných informací, jako je využití vozidla, průměrný roční nájezd, plánované stáří, finanční možnosti.
Pokud by plánovaný nájezd byl relativně velký, tak bych volil mladší auto, nejlépe z autorizovaného "bazaru" se zárukou, a to už by se skryté vady během roku objevily a možná bych volil (tedy já nikdy, ale hypoteticky) diesel. Ovšem to bude výrazně dražší varianta, než vsadit na nějaký dobře hodnocený benzín v dobře hodnoceném voze, klidně starším za podstatně nižší cenu a rozdílem v pořizovacích nákladech dofinancovat rozdíl ve spotřebě. Třeba benzínové Mondeo těch much tolik nemá a Duratec HE je spolehlivý pohon (jednou mouchou jsou vířivé klapky v prvních ročnících, ale lze se s nimi za hubičku vypořádat). Dvoulitr jezdí za 8 a má k dispozici 146 koní.
Díval jsem se do inzerce a vypadá to, že poslední 2.2 dCi se dělaly někde na přelomu 2005/2006, čili se jedná o minimálně 5-ti leté auto. V mnoha případech vychází průměrný roční proběh na 30 tisíc, takže mají najeto od 150-ti tisíc. Považoval bych za vhodné si zjistit, co se v rámci údržby okolo této cifry mění a také co by mohlo odejít a kolik to bude stát.
reagować