Niedziela 12.08.2007 11:23,
Primera P10, trochu opožděně.
Do r.1997 jsem měl 1,6 SLX liftback, r.v.1994. Kupované z Rakouska, najeto 62tkm. Podvozek byl ve stavu nového auta. Závěsy, péra, tlumiče a jiné, vše ještě černé a označené barevnými značkami, nálepkami, absolutně bez koroze. Na svou dobu velmi dobré auto. Opravdu úžasné jízdní vlastnosti, které se dají srovnat se současným Fokusem. Rekl. slogan: "Sedí, jako přibitá", plně seděl. Podvozek byl ovšem velmi tuhý a nějak snížený. Při promáčknutí rukou, téměř nepéroval, a ve vyjetých zmrzlých sněhových stopách dřel. Takže se nedalo na těch místech jezdit. Prolákliny kopíroval perfektně, vypoukliny byly cítit. Nevím co bylo děláno s motorem, ale po rovině na 4.p.st. jezdila při vytočených 6600ot., 200 km tacho. Znáte-li stoupání u Votic, tak na 4.p.st. nešla pod 175 km. Nahoře bylo 185 km tacho. Jízda v jednom pruhu, jako po kolejích. Tachometr optimistický nebyl. Na 5 p.st. při 3000 ot., jela 120 km tacho, naměřeno 112 km skutečných. Spotřeba mot. oleje žádná. Motorový prostor stále parádně čistý, hliníkové díly absolutně bez oxidace. Spotřeba při ženské noze 6,5 l., jinak dlouhodobě 8,8 l. (ovlivnila moje noha). Při 82 t.km utrpěla doslova smrtelnou ránu, cizí vinnou. Takže o dlouhodobé spolehlivosti si mohu tak akorát číst. Rád na ni vzpomínám. Také ji v době vzniku (1990/91) pouze o 2 body unikl titul auto roku. Jediné Japonské auto, které se kdy dostalo tak vysoko. Přehlédneme-li současnou Toytu Prius.
reagować