0
powrót
 

diskuze k tématu: Je moderní dieselový motor pastí na zákazníka?

kategorie zaszeregowania tematu:
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 04.10.2010 19:17, RE: Věc názoru
Petr S napisał:
Mazda 6, Toyota Avensis, tuším snad i Honda Accord. Vše spolehlivé atmosférické benzíny.
S Mazdou 6 combi 2.0L (reálná váha 1,5 tuny) jezdíme dlouhodobě po víc než 2 letech za 7,93L, měřeno dotankováním. A to s ní jezdí krátké trasy manželka, která motor zbytečně točí a pak ji bereme na dovolené, kde zas převažuje většinou dálnice.
Však také motor 2.0 v Mazdě 6 je víceméně identická kopie toho od Fordu. Velice povedený motor.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 04.10.2010 19:21, RE: Věc názoru
A.K.Alex napisał:
Nuž, treba si uvedomiť, že 8,5l je na auto velkosti a vahy Mondea s 2.0 benzinom uplne normalna a prirodzena spotreba. Existuju aj ine "dvojlitre", ktore dokazu jazdit za viac - napriklad za 10l. Samozrejme, pokial jazdim vela, nekupim si atmo benzin, ale diesel, pripadne do stareho auta namontujem lpg. Nebudem predsa robit len na phm... :)
S tím dieslem se může stát, že nebudeš robit na phm, ale na drahou opravu. Je to loterie, kterou není každý ochoten hrát.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 04.10.2010 19:22, RE: Věc názoru
Pavlik napisał:
Jedno - byl jsem s ním v Německu služebně. Celkem cca 2300 km za týden se spotřebou 8,5 litru - na to, že to byly "dálkové" jízdy mi ta spotřeba přišla vysoká neboť můj diesel totéž zvládá za 5,6. A nezlobte se, ale dva litry rozdílu na spotřebě při nájezdu 35 tisíc km/rok je dost poznat (úspora okolo 20 tisíc). Jinak kolega s mondeem pokračuje a pohybuje se v kombinovaném provozu (má ten vůz i pro soukromé použití) na +-9,0 litru/100km - také je to jedinný benzín který ve firmě je.
A jsou ty jízdy po Německu spočítané podle dotankování nebo podle kdovíjak kecajícího počítače?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 04.10.2010 19:24, RE: Věc názoru
mufik.martin napisał:
MAme v rodine identicka mondea combi 2004 jeden 2.0 benzin a druhy 2.0 TDCI 96kw. Benzin nejmene jsem se dostal na 6.5 litru, ale to byla jizda na tempoamt na110, jinak prumerna spotreba se drzi na 7.5 az 8.5. A muj naftak mel nejnizsi eco jizdu za 5.4 ale prumer mam od 6.3 do 6.7. Beru to vzdy dle tankovani, protoze benzin nema palubni pocitac a muj naftak ukazuje vdy o 0.9 litru spotrebu nizsi, takze uvadim sutecne udaje o spotrebe. Takze rozdil je cca okolo tech 2 litru. Ale s naftakem se mi ...
Nějak nechápu, že u toho benzínu z roku 2004 není palubní počítač. Měl jsem za to, že to je standardní výbava, která u Mondea bohužrel neukazuje okamžitou spotřebu, ale jen průměr od dotankování.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 04.10.2010 19:30, RE: Věc názoru
mufik.martin napisał:
U nekterych aut je diesel levnejsi. Napriklad u meho mondea TDCI. Jelikoz v rodine mame 2.0 benzin 2004 tak jsem chtel taky mondeo, ale kdyz jsem hledal bud 2.0 nebo 2.5 s manualem a dobrou vybavou tak bud nebyli vubec, nebo jen par kusu za hodne vysokou cenu. Jelikoz m vyhovuji diesely tak jsem zustal i dieselu ford TDCI i kdyz jsem vedel, ze me mohou cekat vstriky, ale porizovaci cena byla o tolik nizsi, ze se mi to vyplatilo. Kdybych menil vstriky vcetne spojky a dvouhmotaku tak jsem na podob...
To je dáno tím, že původní TDCI nebyly povedené a kazily se. Tahle pověst je provázela dlouhou dobu a ojeté diesly se prodávaly lacino, i když po roce 2003 už byl TDCI na úrovni ostatních. Já jsem svůj 2.0 benzín sháněl déle než čtvrt roku a rozhodně se mezi laciné zařadit nedal.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 05.10.2010 06:50, RE: Věc názoru
Koloss napisał:
A jsou ty jízdy po Německu spočítané podle dotankování nebo podle kdovíjak kecajícího počítače?
Podle dotankování -. zhledem k mým zkušenostem s palubními PC získanými u koncernových aut počítačům nevěřím. Důležité je ale uvědomit si, že diesel je dělaný hlavně na dálkové jízdy (ty u mne drtivě převažují) - pojíždění do vzdálenosti cca 20 km diesel ani nezahřeje.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 05.10.2010 10:14, RE: Věc názoru
Koloss napisał:
Nějak nechápu, že u toho benzínu z roku 2004 není palubní počítač. Měl jsem za to, že to je standardní výbava, která u Mondea bohužrel neukazuje okamžitou spotřebu, ale jen průměr od dotankování.
Je to dost usmevne, to auto ma digi klimu, tempomat, vyhrovane sedacky, ostrikovace svetel (i kdyz to nejsou xenony) ale pocitac tam neni. Ukazuje to jen teplotu. Dost se divim, ze u takove vybavy to chybelo, asi to byla nejnizsi vybava u ktere majitel doplatil za ty doplnky. Je to dovoz Belgie, tak je treba jeste mozne, ze tamni trh ma jinak delanou vybavu. Jinak obe nase mondea nemaji stelovani intenzity podsviceni pristrojovky, ale u jinych mondeii jsem to videl. Benzin je z belgie a naftak je z nemecka.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 05.10.2010 16:41, Od autora
Děkuji všem za reakce. Trošku se nám to tady zvrhlo v diskusy nad spotřebou paliva, jako vždy, když někdo kopne do dieselu... Já jsem ve svém článku nezpochybnil nižší spotřebu vznětového motoru! Ja jsem jen předeslal, že nižší spotřeba může být vykoupena vyššími náklady na údržbu a opravy.
Moderni přímovstřikové motory nemají stejné systémy na odstraňování emisí. Stále je základem třícestný katalyzátor a ten funguje bez problémů. EGR je na benzínech také (má však trošku jiný účel), ale protože benzínový motor neprodukuje saze k zanášení nedochází. I když přímovstřikový benzín již nějaké saze vypouští také (možne zdravotní riziko tu je!), není to v takovém množství.
Co se týče turba, na benzínu jsou vyšší teploty výfukových plynů, což ovšem působí spíše problémy při vývoji, nikoliv v provozu. Nehrozí zalepení pohyblivých rozváděcích lopatek (nejsou zde), ale ostatnií rizika zůstávají stejná.
Přímý vstřik na benzínu pracuje z řádově nižšími tlaky, stále je to poněkud spolehlivější technologie.
S moderními benzíny (turbo + přímý vstřik) zatím není tolik provozních zkušeností. Až budou, rád napíši článek i o nich. Nehodlám nějaké technologii nadržovat.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 05.10.2010 17:48, RE: Věc názoru
mufik.martin napisał:
Je to dost usmevne, to auto ma digi klimu, tempomat, vyhrovane sedacky, ostrikovace svetel (i kdyz to nejsou xenony) ale pocitac tam neni. Ukazuje to jen teplotu. Dost se divim, ze u takove vybavy to chybelo, asi to byla nejnizsi vybava u ktere majitel doplatil za ty doplnky. Je to dovoz Belgie, tak je treba jeste mozne, ze tamni trh ma jinak delanou vybavu. Jinak obe nase mondea nemaji stelovani intenzity podsviceni pristrojovky, ale u jinych mondeii jsem to videl. Benzin je z belgie a naftak je z nemecka.
A je na levé páčce to tlačítko pro přepínání funkcí (konec páčky je zatlačitelný) nebo tam není nic? Nebo má nějakou jinou funkci? Pokud se dá zatlačit a nic to nedělá, tak je možná jen vadný spínač a počítač je prostě trvale přepnutý na teplotu. Přijde mi totiž podivné, že by dělali více typů přístrojových štítů. Levnější je vyrábět jeden, než se pinožit s více variantama. Jasně - jsou různé otáčkoměry pro benzín a diesel a rychloměr pro ST220 je taky cejchovaný dál, ale přece jen ten počítač mi přijde divný. I když absence štelování podsvícení přístrojů je taky divná. Jinak jsem nabyl dojmu, že po faceliftu v roce 2003 dávali trochu jiný počítač, ale nevím, jestli měl jen jiný displej, nebo ji nějaké jiné funkce.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 05.10.2010 18:02, RE: Věc názoru
Pavlik napisał:
Podle dotankování -. zhledem k mým zkušenostem s palubními PC získanými u koncernových aut počítačům nevěřím. Důležité je ale uvědomit si, že diesel je dělaný hlavně na dálkové jízdy (ty u mne drtivě převažují) - pojíždění do vzdálenosti cca 20 km diesel ani nezahřeje.
A jaká byla tak obvyklá rychlost na té německé dálnici? To bude asi ten problém - Ford ten benzínový dvoulitr totiž důsledně montuje pouze s pětikvaltem, kdežto te diesel má šestikvalt. Takže při 130 ten benzín točí 3700 otáček, což je tak akorát a spotřeba je rozumná mezi 7-8 litry, dost to taky záleží na zvoleném benzínu. Mám zkušenost, že při cestě z Itálie s kvalitním italským benzínem jsem v plném obsazení a naložení, zapnutou klimou a částečně i se sliným protivětrem ujel 1000 km průměrnou rychlostí 110 km/h (pár zastávek na odpočinek a tankování) a spotřeba vyšla na 7,3. V tomto světle nemůžu Duratec 2.0 označit za rozežraný.Už jsem si i ověřil, že použití vyšších oktanů se ve spotřebě promítne, oproti BA95 lze snížit spotřebu o 0,5 až 1 litr.

Nicméně použití tohoto vozidla jako dálniční stíhač pro rychlosti 160+, kde otáčky trvale vystoupají na 4500, prostě udělá vír v nádrži, ale to asi každému benzínu. A na základě takovéto zkušenosti motor odsoudit je poměrně zkreslené.
reagować
1 2 3 4


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.