mufik.martin napisał:
MAme v rodine identicka mondea combi 2004 jeden 2.0 benzin a druhy 2.0 TDCI 96kw. Benzin nejmene jsem se dostal na 6.5 litru, ale to byla jizda na tempoamt na110, jinak prumerna spotreba se drzi na 7.5 az 8.5. A muj naftak mel nejnizsi eco jizdu za 5.4 ale prumer mam od 6.3 do 6.7. Beru to vzdy dle tankovani, protoze benzin nema palubni pocitac a muj naftak ukazuje vdy o 0.9 litru spotrebu nizsi, takze uvadim sutecne udaje o spotrebe. Takze rozdil je cca okolo tech 2 litru. Ale s naftakem se mi ...
Takže v podstatě benzin vs. nafta 8 vs. 6,5. Cca 1,5 litru rozdíl. Tedy za každých 10 tkm úspora cca 5 tisíc kč na palivu. Podobně je to i u Mazdy 6 a Yarise co jsem to kdysi zkoumal na spritmonitoru.
Pak je otázka s čím se komu líp jezdí. Na minulé dovče jsme měli půjčenou Ibizu s TDi. Po městě nic moc (vibrace celého auta, hluk při otevřených okýnkách). Na dálnici to šlo, ve 3000 otáčkách vibrace zmizí a aerodynamický hluk převýšil hluk motoru. Navíc auto pěkně jelo díky turbu. Nebylo třeba podřadit jako u atmosféry. To ale neplatí ve městě, tam člověk řadí stejně často jako s atmosférou.
Navíc je celkem nepříjemný turboefekt. Zatímco s atmo Yarisem dokážu jet na dvojku rozmezí 20-100 km/h a na okresách při předjíždění nemusím řadit. Tak s Ibizou 2jka končila díky turbo efektu v 70km/h a během předjíždění náklaďáku jsem musel přeřadit na 3.
Resumé je že konkrétně Ibizu s TDi bych chtěl jen na dálnici.Všude jinde mi přijde komfortnější atmosféra.