bubu napisał:
Odkaz na clanek o DPF od pana Sikla: http://www.tipcar.cz/filtry-pevnych-castic-jsou-casovanou-bombou-4645.html
- Co se tyka maloobjemovych turbobenzinaku, porad jsou na tom lip jako naftove motory, protoze ackoli jiz obsahuji EGR, nikdy nebudou muset byt vybaveni DPF a krome CO2 produkuji mnohonasobne mene skodlivin, tedy pokud jiz nejsou vylagrovane. Rekneme si otevrene, CO2 je nejmensi nebezpeci, vzdyt jej vydychujeme i my a vsechno zive :). Mimochodem, benzinovy motor ktery je v poradku s...
Docela bych tu emisní normu splněnou bez katalizátoru chtěl vidět. Už pro EURO III je funkční řízený katalizátor nutnost - tak prosím nepouštějte taková "moudra".
Máte částečnou pravdu - benzíňáky jsou na tom lépe neboť nemají DPF. Bohužel vše ostatní mají - přímý vstřik, turbo, mezichladič, ERG, řízený katalizáror s lambda sondou, proměnnou délku sání, variabilní ventilový rozvod,atd. Navíc jsou výkonově také velmi zatížené (navíc při lehčí konstrukci) - proto jen budoucnost ukáže jestli je moderní benzín opravdu spolehlivý. O škodlivosti jednotlivých motorů diskutovat nebudu - je to bezpředmětné neboť škodliviny produkují všechny motory - takže buď budeme ekologiští a vrátíme se ke koním (nepravděpodobné neb hodně lidí nezvládá ani řídit auto), nebo na to budeme ve většině kašlat (pravděpodobné neb nikdo ze svých nároků a zvyků dobrovolně nesleví).