0
powrót
 

diskuze k tématu: jake auto na delsi cesty

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, typ vozidla, osobní
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Niedziela 30.06.2013 22:49, RE: snaha byla
Pavlik napisał:
Paul napisał:
Oceňuji snahu autora článku tazateli pomoct, i když šlo jen o to, jak zaonačit fakt, že kde nic není ani smrt nebere (auto servisně méně nákladné než O1 s 1,9 TDI za 250 000 Kč). Jediné s čím nesouhlasím je doporučení motoru 1,5 dCi. Po modernizaci (přechod na vstřiky Bosh a odolnější konstrukce - aspoň to Renault tvrdí) a v něčem menším, pro nižší nájezd ještě snad ano. Ale tazatel těch 50 000 km pravděpodobně najede po dálnici, kde tento motor vyloženě trpí. Můj mechanik si s 1,5 dCi už pořádně užil a kromě špatných vstřiků a čerpadel s následným důkladným čištěním palivové soustavy řešil i přidřené motory, kde v Renaultu chtěli měnit polomotor za šílené peníze, často převyšující hodnotu auta. Většinou šlo o firemní vozy často jezdící po dálnicích (vstřiky a čerpadla i u soukromých). Zbývající možnosti: 1. nechat si ještě starou oktávku a dojezdit ji (mezitím neco přišetřit) 2. pronajmout si garsonku v místě pracoviště 3. koupit výše zmiňovanou zachovalou Tourku z 2010 4. v současnosti zapomenout na cokoliv kontrukčně složitějšího a prémiovějšího
Motor 1,5 dci na dálnici trpí pouze když: - se jedná o slabší varianty (63kw) s 5° převodovkou a řidič chce nereálné výkony, nebo - když se silnější varianty (78-82kw) se 6°převodovkou honí dlouhodobě rychlostmi 150+ (tedy dlouhodobě nad 3000 RPM, -člověk si prostě musí uvědomit, že i když má solidní výkon, pořád je to maloobjemový motor, kterému dlouhodobá vysoká zátěž nemusí dělat dobře. Já najel značnou část z ujetých 240 tisíc km na dálnici a motor je bez problémů. Pravda, na doporučení servisu jsem ve 220 tisících preventivně měnil ložiska na klice (renault prý tento úkon doporučuje po 120 000km) - jedná se o "obrovskou" investici představující 8000,-kč včetně práce v origo servisu. Jinak o motoru nevím, jen leju naftu a jezdím.


Čtu dobře? Ložiska na klice? A po 120-ti tisících? Na nafťáku, který se primárně volí na velké proběhy? Ano 8 tisíc není moc, ale tohle mi vyrazilo dech. A kdy se mění písty? A to se tady smějeme TSi za jejich rozvody. Asi mám vnímání reality posunuté do jiných sfér.
reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Poniedziałek 01.07.2013 08:33, RE: snaha byla
David V napisał:
Pavlik napisał:
Paul napisał:
Oceňuji snahu autora článku tazateli pomoct, i když šlo jen o to, jak zaonačit fakt, že kde nic není ani smrt nebere (auto servisně méně nákladné než O1 s 1,9 TDI za 250 000 Kč). Jediné s čím nesouhlasím je doporučení motoru 1,5 dCi. Po modernizaci (přechod na vstřiky Bosh a odolnější konstrukce - aspoň to Renault tvrdí) a v něčem menším, pro nižší nájezd ještě snad ano. Ale tazatel těch 50 000 km pravděpodobně najede po dálnici, kde tento motor vyloženě trpí. Můj mechanik si s 1,5 dCi už pořádně užil a kromě špatných vstřiků a čerpadel s následným důkladným čištěním palivové soustavy řešil i přidřené motory, kde v Renaultu chtěli měnit polomotor za šílené peníze, často převyšující hodnotu auta. Většinou šlo o firemní vozy často jezdící po dálnicích (vstřiky a čerpadla i u soukromých). Zbývající možnosti: 1. nechat si ještě starou oktávku a dojezdit ji (mezitím neco přišetřit) 2. pronajmout si garsonku v místě pracoviště 3. koupit výše zmiňovanou zachovalou Tourku z 2010 4. v současnosti zapomenout na cokoliv kontrukčně složitějšího a prémiovějšího
Motor 1,5 dci na dálnici trpí pouze když: - se jedná o slabší varianty (63kw) s 5° převodovkou a řidič chce nereálné výkony, nebo - když se silnější varianty (78-82kw) se 6°převodovkou honí dlouhodobě rychlostmi 150+ (tedy dlouhodobě nad 3000 RPM, -člověk si prostě musí uvědomit, že i když má solidní výkon, pořád je to maloobjemový motor, kterému dlouhodobá vysoká zátěž nemusí dělat dobře. Já najel značnou část z ujetých 240 tisíc km na dálnici a motor je bez problémů. Pravda, na doporučení servisu jsem ve 220 tisících preventivně měnil ložiska na klice (renault prý tento úkon doporučuje po 120 000km) - jedná se o "obrovskou" investici představující 8000,-kč včetně práce v origo servisu. Jinak o motoru nevím, jen leju naftu a jezdím.
Čtu dobře? Ložiska na klice? A po 120-ti tisících? Na nafťáku, který se primárně volí na velké proběhy? Ano 8 tisíc není moc, ale tohle mi vyrazilo dech. A kdy se mění písty? A to se tady smějeme TSi za jejich rozvody. Asi mám vnímání reality posunuté do jiných sfér.


nikoli posunuté, pouze opožděné. chca nechca se budeme muset smířit s tím že doba jednoduchých, spolehlivých a servisně nenáročných motorů nás začíná opouštět i co se ojetin týče. asi nám nezbyde než kupovat funglovky a zbavovat se jich těsně před koncem záruky aby se černej petr dostal k někomu jinému.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Poniedziałek 01.07.2013 08:49, RE: snaha byla
David V napisał:
Pavlik napisał:
Paul napisał:
Oceňuji snahu autora článku tazateli pomoct, i když šlo jen o to, jak zaonačit fakt, že kde nic není ani smrt nebere (auto servisně méně nákladné než O1 s 1,9 TDI za 250 000 Kč). Jediné s čím nesouhlasím je doporučení motoru 1,5 dCi. Po modernizaci (přechod na vstřiky Bosh a odolnější konstrukce - aspoň to Renault tvrdí) a v něčem menším, pro nižší nájezd ještě snad ano. Ale tazatel těch 50 000 km pravděpodobně najede po dálnici, kde tento motor vyloženě trpí. Můj mechanik si s 1,5 dCi už pořádně užil a kromě špatných vstřiků a čerpadel s následným důkladným čištěním palivové soustavy řešil i přidřené motory, kde v Renaultu chtěli měnit polomotor za šílené peníze, často převyšující hodnotu auta. Většinou šlo o firemní vozy často jezdící po dálnicích (vstřiky a čerpadla i u soukromých). Zbývající možnosti: 1. nechat si ještě starou oktávku a dojezdit ji (mezitím neco přišetřit) 2. pronajmout si garsonku v místě pracoviště 3. koupit výše zmiňovanou zachovalou Tourku z 2010 4. v současnosti zapomenout na cokoliv kontrukčně složitějšího a prémiovějšího
Motor 1,5 dci na dálnici trpí pouze když: - se jedná o slabší varianty (63kw) s 5° převodovkou a řidič chce nereálné výkony, nebo - když se silnější varianty (78-82kw) se 6°převodovkou honí dlouhodobě rychlostmi 150+ (tedy dlouhodobě nad 3000 RPM, -člověk si prostě musí uvědomit, že i když má solidní výkon, pořád je to maloobjemový motor, kterému dlouhodobá vysoká zátěž nemusí dělat dobře. Já najel značnou část z ujetých 240 tisíc km na dálnici a motor je bez problémů. Pravda, na doporučení servisu jsem ve 220 tisících preventivně měnil ložiska na klice (renault prý tento úkon doporučuje po 120 000km) - jedná se o "obrovskou" investici představující 8000,-kč včetně práce v origo servisu. Jinak o motoru nevím, jen leju naftu a jezdím.
Čtu dobře? Ložiska na klice? A po 120-ti tisících? Na nafťáku, který se primárně volí na velké proběhy? Ano 8 tisíc není moc, ale tohle mi vyrazilo dech. A kdy se mění písty? A to se tady smějeme TSi za jejich rozvody. Asi mám vnímání reality posunuté do jiných sfér.


Docela mě překvapuje, že jsi to ještě nezaregistroval, několikrát se to tady na fóru už řešilo. Ten problém není ve vlastních ložiscích, ale ve vydírání šálů - údajně kvůli minimalizaci rozměrů a hmotnosti jsou šály poddimenzované a škodí jim startování s vymáčnutou spojkou (údajně). Nevím, nechal jsem to vyměnit preventivně na doporučení servisu a na mém motoru problém nebyl. Podle servisáků se ten problém vyskytuje hlavně u služebních aut, která jsou honěná dlouhodobě vysokými rychlostmi po dálnici (150+). Písty jsem neměnil , spotřeba oleje je stále nulová takže nevidím důvod .
PS: renault alespoň doporučil termín výměny potenciálně problémového dílu, ale kdy se potká TSI po přeskočení řetězu ti nikdo neřekne
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Poniedziałek 01.07.2013 09:22, RE: snaha byla
Pavlik napisał:
David V napisał:
Pavlik napisał:
Motor 1,5 dci na dálnici trpí pouze když: - se jedná o slabší varianty (63kw) s 5° převodovkou a řidič chce nereálné výkony, nebo - když se silnější varianty (78-82kw) se 6°převodovkou honí dlouhodobě rychlostmi 150+ (tedy dlouhodobě nad 3000 RPM, -člověk si prostě musí uvědomit, že i když má solidní výkon, pořád je to maloobjemový motor, kterému dlouhodobá vysoká zátěž nemusí dělat dobře. Já najel značnou část z ujetých 240 tisíc km na dálnici a motor je bez problémů. Pravda, na doporučení servisu jsem ve 220 tisících preventivně měnil ložiska na klice (renault prý tento úkon doporučuje po 120 000km) - jedná se o "obrovskou" investici představující 8000,-kč včetně práce v origo servisu. Jinak o motoru nevím, jen leju naftu a jezdím.
Čtu dobře? Ložiska na klice? A po 120-ti tisících? Na nafťáku, který se primárně volí na velké proběhy? Ano 8 tisíc není moc, ale tohle mi vyrazilo dech. A kdy se mění písty? A to se tady smějeme TSi za jejich rozvody. Asi mám vnímání reality posunuté do jiných sfér.
Docela mě překvapuje, že jsi to ještě nezaregistroval, několikrát se to tady na fóru už řešilo. Ten problém není ve vlastních ložiscích, ale ve vydírání šálů - údajně kvůli minimalizaci rozměrů a hmotnosti jsou šály poddimenzované a škodí jim startování s vymáčnutou spojkou (údajně). Nevím, nechal jsem to vyměnit preventivně na doporučení servisu a na mém motoru problém nebyl. Podle servisáků se ten problém vyskytuje hlavně u služebních aut, která jsou honěná dlouhodobě vysokými rychlostmi po dálnici (150+). Písty jsem neměnil , spotřeba oleje je stále nulová takže nevidím důvod . PS: renault alespoň doporučil termín výměny potenciálně problémového dílu, ale kdy se potká TSI po přeskočení řetězu ti nikdo neřekne


U kluzného ložiska je šál podstatou ložiska, takže jde o problém ložisek. A kolik je tam ložisek? A mění se všechny, protože 8 tisíc za rozborku bloku asi odspodu, demonáž klikovky, DaM ložisek včetně všeho materiálu (tedy např. 5 ložisek nebo výstelek) je fakt "turbo"cena.
Nicméně se pořád nemůžu vyrovnat s tím, že se tohle může měnit v rámci údržby s podobnou periodou, jako rozvodový řemen. A v minulosti mě tahle info fakt obešla.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Poniedziałek 01.07.2013 11:22, RE: snaha byla
David V napisał:
Pavlik napisał:
David V napisał:
Pavlik napisał:
Motor 1,5 dci na dálnici trpí pouze když: - se jedná o slabší varianty (63kw) s 5° převodovkou a řidič chce nereálné výkony, nebo - když se silnější varianty (78-82kw) se 6°převodovkou honí dlouhodobě rychlostmi 150+ (tedy dlouhodobě nad 3000 RPM, -člověk si prostě musí uvědomit, že i když má solidní výkon, pořád je to maloobjemový motor, kterému dlouhodobá vysoká zátěž nemusí dělat dobře. Já najel značnou část z ujetých 240 tisíc km na dálnici a motor je bez problémů. Pravda, na doporučení servisu jsem ve 220 tisících preventivně měnil ložiska na klice (renault prý tento úkon doporučuje po 120 000km) - jedná se o "obrovskou" investici představující 8000,-kč včetně práce v origo servisu. Jinak o motoru nevím, jen leju naftu a jezdím.
Čtu dobře? Ložiska na klice? A po 120-ti tisících? Na nafťáku, který se primárně volí na velké proběhy? Ano 8 tisíc není moc, ale tohle mi vyrazilo dech. A kdy se mění písty? A to se tady smějeme TSi za jejich rozvody. Asi mám vnímání reality posunuté do jiných sfér.
Docela mě překvapuje, že jsi to ještě nezaregistroval, několikrát se to tady na fóru už řešilo. Ten problém není ve vlastních ložiscích, ale ve vydírání šálů - údajně kvůli minimalizaci rozměrů a hmotnosti jsou šály poddimenzované a škodí jim startování s vymáčnutou spojkou (údajně). Nevím, nechal jsem to vyměnit preventivně na doporučení servisu a na mém motoru problém nebyl. Podle servisáků se ten problém vyskytuje hlavně u služebních aut, která jsou honěná dlouhodobě vysokými rychlostmi po dálnici (150+). Písty jsem neměnil , spotřeba oleje je stále nulová takže nevidím důvod . PS: renault alespoň doporučil termín výměny potenciálně problémového dílu, ale kdy se potká TSI po přeskočení řetězu ti nikdo neřekne
U kluzného ložiska je šál podstatou ložiska, takže jde o problém ložisek. A kolik je tam ložisek? A mění se všechny, protože 8 tisíc za rozborku bloku asi odspodu, demonáž klikovky, DaM ložisek včetně všeho materiálu (tedy např. 5 ložisek nebo výstelek) je fakt "turbo"cena. Nicméně se pořád nemůžu vyrovnat s tím, že se tohle může měnit v rámci údržby s podobnou periodou, jako rozvodový řemen. A v minulosti mě tahle info fakt obešla.


Měnila se všechna ložiska, přičemž jedno stojí cca 700,- . Výměna probíhá odspodu přesně jak jsi psal. Byla tam rozepsaná nějaká těsnění (některá jsou opravdu nekřesťnasky drahá) - musel bych doma najít fakturu....celkově to vycházelo na cca 5500,-materiál a 2500,- práce (origo servis). Cena mi nijak hrozná nepřišla, už proto, že tohle doma v garáži opravdu neudělám .
PS: ale jak píšu, je to asi hodně o zacházení - když jsem auto po "zákroku" přebíral, zrovna opravovali na klice zadřeného megana 1,5 dci (stejný motor 78kw). Najeto cca 160 tisíc, služebák.....zadřeno na dálnici ve 155km/h (podle diagnostiky).
reagować
taky
ilość wystąpień2
data registracji04.07.2013
Cztwartek 04.07.2013 22:21, renault 1.5 dci
ten žere málo a renaultů je na výběr celá řada, ale pozor chce to vzít spolehlivý kousek
reagować
cmk
ilość wystąpień21
data registracji24.10.2006
Wtorek 09.07.2013 13:52, Uplne z druheho konce
Asi budu za kacire, ale moje osoobni zkusenost a nekolika lidi kolem me nuti se na to podivat trochu jinak... Jednak jinak, nez pisatel clanku a jednak jinak, nez na to dneska koukaji automobilky.

a) ktere auto obecne vydrzi vic - nakupni taska tipu Fabia, Fiesta, Clio apod, nebo Superb, Mondeo, Laguna?

b) jaky typ motoru ma vetsi vydrz - velkoobjemove auto bez nahoneneho vykonu, nebo downsizovany vykon s turbem?

c) proc je 1.9TDi 81kW (ale 66kW snad jeste vic) tak bezporuchovy?

d) cim je znama ceska nafta? Je to svoji vybornou kvalitou?

e) Vsechny soucasne diesly jsou common-rail 3. generace (nebo novejsi? Uz to prestavam sledovat) - na co jsou tyto motory nachylne?

Odpovedi:
a) velke samozrejme vydrzi mnohem vic, je bytelnejsi - je stavene na vysoky najezd km
b) samozrejme ze velky jednoduchy motor ma mnohem vetsi vydrz
c) protoze je to jednoducha koncepce
d) svoji nekvalitou !!!
e) na nekvalitni naftu...

ANO, skutecne u novych aut neni kde brat !!! Vsechno jsou to (nevim jak to rict slusne) na efekt vyrabeny pixly s tim, ze se to po 250.000 km rozsype.
A predevsim - ano, ciste dle spotreby vychazi disel jako jasne levneji. Ale vzhledem ke kvalite nafty, cetnosti vymen vstriku apod... najednou zjistime, ze disel neni oproti benzinu zase az takovy zazrak !!! A benzin ma jednu ooobrovskou vyhodu - lze na to namontovat LPG.

Moje doporuceni:
a) hodne hledat a vybirat
b) radsi o neco starsi, ale hodne opecovavane a udrzovane vetsi auto - klidne 100.000 najeto
c) benzinovy motor s minimalne 2.000ccm, ale klidne i 6valec 2.5 az 3 litry
d) do toho LPG (vybrat kvalitni montazni a serizovaci dilnu - to je podle me nejvetsi problem,ale znam...)

Muj tip (sam mam jen o neco malo starsi provedeni tehoz):
Skoda Superb 2.8V6 rocnik 2007 - najeto kolem 100.000max - chce to opravdu hodne vybirat, pac vetsinou budou stoceny (to auto v realu najede 500.000km a vic).
A do toho LPG.
Ja osobne jezdim hodne svizne. Nebudu rikat jak moc, ale hodne. Jezdim se spotrebou 12L LPG na 100 km, kdyz jsem podobne jezdil s Kiou Ceed 1.6 CRDi 85kW, jezdil jsem s prumerem 8l/100km. Jestli pan jezdi s Oktavkou za 5l nafty, bude s tim Superbem jezdit za 10l LPG = stejna cena. Dalsi provozni naklady jeste nizsi !!!

Kolem podobnyho auta panuje hodne mytu, ktere chci predem vyvratit:

a) zere to - ano, zere, proto v tom mam plyn, ale jelikoz je to skoro 3litr, tak pri svizne jizde nestoupa spotreba do absurdnch cisel jako u "modernich" motoru 1.4TSI apod... Naopak - pri 160-180 po dalnici zere min nez nizkoobjemove TSI (a stale plati vyhoda LPG)

b) povinne ruceni - mam bonus 10 let a 25% slevu u pojistovny jako staly klient (mam tam pojistene kde co) - platim povinne ruceni 2.500 Kc rocne !!!

c) olej 6 litru pri vymene - ano, to je Pravda - leju tam nejaky slusny MOBIL 10W-40 za 100Kc/litr (nepreplacim za radoby znacky, ovsem stejne kvality typu Shell, Castrol apod...)

d) zere olej - ano - me osobne 1 litr za odhadem 5.000 km - 2x mezi vymenama doleju 1 litr (u pana 1x mesicne) - jak moc je to problem, necht kazdy posoudi sam

e) naprava Superba nevydrzi a je draha - nevim, ale kompletni sada ramen a cepu rizeni vcetne montazniho material stoji asi 13.000 Kc (Meile HD - lepsi nez original) a kdyz se to umi namontovat (dotahnout az na zemi), vydrzi to 150.000 a vic km.

Co je podstatne - ja mam to auto zatim 33.000 km (kupoval jsem pri 174.000 km, ted mam 207.000) a neopravoval jsem skoro NIC (nepocitam desticky, casem kotouce apod - to je spotrebak vsude - na superba je to levnejsi nez na Ceeda). Menil jsem akorat vlnovce na vejfuku (byly nacate uz pri nakupu auta).
Kolega ma najeto v temer stejne konfiguraci, ale VW Passat - pres 100.000 km (koupeno na 155.000, ted 260.000) - menil take vlnovce, xenonove vybojky (pouzil neoriginaly za asi 600 Kc/ks) a cepy rizeni (kazdy asi 400 Kc). Jinak take nic. Akorat diky tomu, ze ma 4kolku ma vyssi spotrebu.

Uplne stejne si dovedu predstavit Hondu Accord 2.4 VTEC, Subaru Legacy, Mazda 6 2.3i (bohuzel 626ka s 2.5litrovym motorem z Mitsubishi uz se nedela dlouho), Audi A4 ci A6 - vsechno s motorama 2.3-3 litry s LPG.

"EKOLOGIE" v dnesnim pojeti je jen lestenej prd. Vsichni koukaj na tabulkove hodnoty spotreby a COx, ale ze to auto prd vydrzi, furt se to musi opravovat a zbyde z toho mnohem vetsi zatez odpadu vsude kolem, to uz nikdo nerika.

Starsi vetsi auto s jednoduchym vetsim motorem - cele typove z prelomu tisicileti ve vybornem stavu je podle me to, co nejlepsi se da asi sehnat.
reagować
cmk
ilość wystąpień21
data registracji24.10.2006
Wtorek 09.07.2013 23:40, K debate o poctu najetych kilometru
Nejdriv se musim opravit - nemam najeto 33.000 km bez nakladu, ale 38.000 km (za 11 mesicu).

Do prace to mam 3 km, presto mesicne najezdim kolem 3.500 km superbem a dalsich 500-1000km Felicii (tou vozim bordel a stavebni material na zavody v jednom sportu, ktere poradam).

Takze neni podstatne, zda-li to najezdi ci nikoliv, ale je-li tu cenove jina varianta.

A ja tvrdim ze ANO, ze za stejne provozni penize dokaze mit jeste o tridu vyssi reseni.

Provozni naklady na O1 znam velice dobre z let 2004-2007, kdy jsem s ni najezdil 125.000 km (1.8 20V 92kW + LPG - kupovano pri 50.000, prodavano na 175.000) - zatim jsem se Superbem o par desetihaleru na 1 km dokonce niz, ale to je dano levnejsi pojistkou a tim, ze ac jsem dosud neopravoval skoro nic, tak ono se casem neco projevi, jako casem u kazdeho auta.

Od roku 1998 si vedu pomerne hezke tabulky v excellu - cena nakupu, opravy, udrzba, prodej a z toho mi to pocita cenu na 1 km.

Nejlevnejsi byl Rapid 130 , nasledovan 2x Felicii, pak prave Superb 2.8V6, Octavia a Fabia zhruba na stejno, s mensim odstupem jedna Honda Accord (starsi), s vetsim odstupem dalsi Accord Combi (blby vyber pri nakupu) a posledni je Ceed (problem s drahym ukoncenim leasingu - jinak by to vyslo nekam k te levnejsi Honde).
Faktem je, ze ne vsude jsou data dostatecne z velkeho poctu km (druha Felicie asi jen 15.000km, Superb jen tech 38.000km, Ceed jen 50.000km) - pricemz prave tech 50 povazuju za to, kdy se ma smysl bavit o dostatecnem najezdu pro hodnoceni nakladu a spolehlivosti...
reagować
stanikk
ilość wystąpień61
data registracji06.05.2013
Piątek 12.07.2013 16:51, Názor.
Osobně bych se té oktávie držel jak veš kožichu, protože takové svezení za ty peníze nesežene. Výjimkou je, že by se mu dostal do ruky automobil s jasným původem a servisem od někoho z okruhu rodiny či přátel.
Proč provozovat již morálně starý vůz, když v nabídce je spousta cenově dostupných mnohem novějších vozů s rozumnými nájezdy?
1) v mnoha případech číslo na tachometru je fikce
2) spousta lidí prodává svůj vůz v případě nutnosti vyšších investic
3) staré dobré TDI se co se týče spolehlivosti a také i spotřeby málokdo dnes vyrovná
4) motory ze "staré" školy byly jednoduché a uživatelsky příznivé

Pokud má pán peníze, a chce mít lepší svezení, tak proč ne. V tom případě bych nelitoval času a peněz na pořízení lepšího auta s jasným původem, minulostí a nájezdem. Ale ať pak nepočítá, že jej bude provozovat za stejné peníze jak jako svou starou Oktu.
reagować
Duval
ilość wystąpień30
data registracji15.05.2013
Piątek 27.09.2013 20:59, tip rozumem
Já doporučuji Ford Focus nebo Ford Mondeo 1,8 TDCi, ano, 1,8 TDCi !!!! Nebo C-MAX. Focus 85 kw, Mondeo 92 kw. Stará, dobrá, poctivá litina a bez FAPu !!!! Při výměně oleje po 15 000 km. Jen spotřeba nebude již 5 L/100, ale tak 6,5. Ale prostor a pohodlí to oproti Ochcávce, kde bylo místo leda pro děti, vysoce vyváží.
reagować
1 2


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.