Paul napisał:
Oceňuji snahu autora článku tazateli pomoct, i když šlo jen o to, jak zaonačit fakt, že kde nic není ani smrt nebere (auto servisně méně nákladné než O1 s 1,9 TDI za 250 000 Kč). Jediné s čím nesouhlasím je doporučení motoru 1,5 dCi. Po modernizaci (přechod na vstřiky Bosh a odolnější konstrukce - aspoň to Renault tvrdí) a v něčem menším, pro nižší nájezd ještě snad ano. Ale tazatel těch 50 000 km pravděpodobně najede po dálnici, kde tento motor vyloženě trpí. Můj mechanik si s 1,5 dCi už pořádně užil a kromě špatných vstřiků a čerpadel s následným důkladným čištěním palivové soustavy řešil i přidřené motory, kde v Renaultu chtěli měnit polomotor za šílené peníze, často převyšující hodnotu auta. Většinou šlo o firemní vozy často jezdící po dálnicích (vstřiky a čerpadla i u soukromých). Zbývající možnosti: 1. nechat si ještě starou oktávku a dojezdit ji (mezitím neco přišetřit) 2. pronajmout si garsonku v místě pracoviště 3. koupit výše zmiňovanou zachovalou Tourku z 2010 4. v současnosti zapomenout na cokoliv kontrukčně složitějšího a prémiovějšího
Motor 1,5 dci na dálnici trpí pouze když:
- se jedná o slabší varianty (63kw) s 5° převodovkou a řidič chce nereálné výkony, nebo
- když se silnější varianty (78-82kw) se 6°převodovkou honí dlouhodobě rychlostmi 150+ (tedy dlouhodobě nad 3000 RPM,
-člověk si prostě musí uvědomit, že i když má solidní výkon, pořád je to maloobjemový motor, kterému dlouhodobá vysoká zátěž nemusí dělat dobře.
Já najel značnou část z ujetých 240 tisíc km na dálnici a motor je bez problémů. Pravda, na doporučení servisu jsem ve 220 tisících preventivně měnil ložiska na klice (renault prý tento úkon doporučuje po 120 000km) - jedná se o "obrovskou" investici představující 8000,-kč včetně práce v origo servisu. Jinak o motoru nevím, jen leju naftu a jezdím.