Alkantpan napisał:
No ja si ani nemyslim, ze bys na naftu kdy pomyslel, tvuj strach z nafty je citit z kazdeho clanku :)
A co spolehlivost turbomotoru? Oproti sestivalu co mas ted bude zas nekde jinde. Jak se ti rozsype turbo, muzes sbirat kousky lopatek klidne i v mezichladici a spalovacim prostoru a pouha vymena turbodmychadla stacit nebude...
Jinak je to pěkné hraní s čísly, na jednu stranu 18000 zní hrozivě, na druhou stranu 18 tisící nic není v poměru k nákladům vozdila. To je vše relativní, uvést to v p...
Je to hra s čísly. Neexistuje pevný bod a pro každého je přijatelné něco jiného. Souhlasím, že je benzín ke všemu ještě znevýhoňován cenou paliva, ale i přímo cenou automobilů. Ale tvrdím, že úspory nejsou tak propastné a mnoho lidí si koupí nafťáka zbytečně. Navíc se v naftě dělají i malá auta, kde to považuju za nesmysl a lidé si je koupí.
Turbomotory - ano, turbína (ani ne tak dmychadlo) je součástka, která snižuje spolehlivost motoru, nicméně 2,8V6 je motor, který je v nabídce 7 let, dostal se do Insignie a má velmi dobré reference. Vybral bych si atmo V6-ku, ale chci ji v hatchbacku a tam není na výběr. Uvažuji i o Mondeu 2,5T (I5). Atmo motory vymírají, ale pořád je turbo benzín jednodušší a z principu spolehlivější než turbo nafta. Problémem je stagnace vývoje benzínových motorů v porovnání s boomem naftových.
Šetřit se dá různými způsoby, ale jak jsem psal v článku. Ušetřit nebývá priorita, to by se člověk nezbavoval dosavadního vozu, pakliže by jezdil a prostorem vyhovoval. Navíc se domnívám, že mnoho naftových aut se prodává brzo ze strachu, že by majitele mohla potkat nákladná oprava.
O tom se můžeme bavit do nekonečna, ale pořád bude platit, že úspora na naftě u auta, které najede do 15 tkm/rok je marginální, přesto si kvůli tomu lidé koupí naftovou (i dost starou) ojetinu. Asi kvůli pocitu, když už ta tealita je taková, jakou jsem nastínil.