0
powrót
 

diskuze k tématu: Jak spočítat náklady na provoz ojetiny?

kategorie zaszeregowania tematu:
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 26.03.2012 22:52, Benzin vs. diesel u nového auta, konkrétně u i30
Po delši době jsem se podíval na Auto Moto Revue. Testovali tam 1.6 benzin a 1.6 naftu u Hundaje i30. <br>
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1170433294-auto-moto-revue/212562221500006/3867-automobily/?clanek=1127 <br><br>
Komentář cituju: V testu si náš diesel vzal 5,8 l/100 km, což je o 1,7 litru méně než benziňák. <br>
Upřímně řečeno – čekali jsme teda větší rozdíl. Tohle žádná hitparáda není. Naftový motor stojí o 50 tisíc víc než benzíňák. A když budeme počítat jen palivo, tak se vyšší pořizovací cena dieselu vrátí až po ujetí 80 tisíc kilometrů. Což je docela dost. A ještě jedna důležitá věc! Když si přesednete z dieselu do GDI-čka a rozjedete se, tak si uvědomíte, že benzinová verze působí při jízdě obratnějším a lehčím dojmem.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 28.03.2012 11:42, silný turbobenzin na dálnice
Vlastnil jsem ojetinu Volvo C70 T5, se kterým jsem ujel za dva roky 100t km. Za tu dobu jsem projel 330t Kč v benzinu a proservisoval(+pojistky) 50t Kč. Nákupní cena byla cirka 180t Kč, prodejní zhruba 100tKč(totálka, vyplaceno pojišťovnou).
Cena za kilometr jen za palivo - 3,3Kč, celkové náklady na kilometr 4,6Kč. Jak se zdá vybral jsem si správně. Za tuto cenu nejezdí ani mnohé diesely.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.04.2012 13:38, graf č.1
graf je udělán špatně. Náklady na provoz u obou aut musí jít z nekonečna osy y. Dále náklady po ujetí 20 tis km u nového auta jsou jejméně 30 Kč/km a u ojetého 7,5 Kč/km. Zase špatně.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.04.2012 14:17, RE: graf č.1
karyas napisał:
graf je udělán špatně. Náklady na provoz u obou aut musí jít z nekonečna osy y. Dále náklady po ujetí 20 tis km u nového auta jsou jejméně 30 Kč/km a u ojetého 7,5 Kč/km. Zase špatně.
Ne, z nekonečna jde jen nové, protože jej po opuštění salónu již nelze prodat za původní cenu, což u ojetého neplatí.
I druhá poznámka je špatně, protože ani nové ani ojeté nemá po ujetí 20 tkm nulovou hodnotu (havárii nepředpokládám) a lze je pořád ještě za konkrétní částky prodat. Proto nelze jednoduše dělit 600/20 respektive 150/20, ale je nutné kilometry dělit finanční ztrátu, ne počáteční cenu.
reagować
  1 ... 3 4 5


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.