Alkantpan napisał:
No a máš ty někdě osobně hranici, kdy už by jsi si mondeo třeba v naftě koupil? Myslím teď kiloemtrickou hranici ročního nájezdu. Narážím teď na větu, kdy v článku píšeš, že nafta se pro soukromé ježdění nevyplatí. Já si totiž spočítal, že za dobu, co jsem najezdil s mou octavii, bych dal za palivo v benzínové verzi navíc cca 75000 korun. Což je cca 18000Kč ročně uspora, tolik ale navíc na servis vozidla a pojistkách nenechám.
Myslím, že ne. Hrozba fatální závady (ani nejde o cenu) mě odrazuje více než definovatelný nárůst nákladů na provoz. 18 tisíc za rok sice zní hrozivě, ale ta vydaná částka za provoz je o řád vyšší. Navíc ty úspory na naftu nejsou v poměrném hodnocení nijak zásadní. A další věc: Mně prostě vadí, když v autě je slyšet a cítit motor. Proto mám 6-ti válec, který se prakticky nechvěvje a jede tiše (při akceleraci bych si jej uměl představit i tišší). Někdo si připlatí za metalízu a litá kola, pro mě je to nejdůležitější v autě motor, takže si připlatím za motor, který mi cestu zpříjemňuje, a to běžný naftový 4-válec prostě není.
Pokud jde o kilometrickou hranici, tak by to spíše dopadlo tak, že bych levná ojetá benzínová auta častěji točil, než že bych si koupil zánovnější diesel na delší dobu.
Konec konců, sice píšu článek o nákladech, ale mě samotného náklady na auto nijak netlačí, neboť do budoucna se chastám přesedlat do 2,8 V6 Turbo, což značí minimálně litr spotřeby nárůst. Z toho je vidět, že na naftu rozhodně nepomýšlím.