DaM napisał:
Tak si ten "kultivovany chod", "tah odspodu" a "normalni spotrebu" uzij, moc ti to vsichni prejeme
Jen se v zivote ochudis o opravdovou jizdu, kterou ti da jen benzin. Jezdim jak turbodieselem (novym) tak benzinem (7 let starym, bez turba) a kdyz to jen trochu jde, sedam 100x radeji do stareho benzinaka nez noveho diesela. A ty ted hadej, proc tomu tak asi je
Ono je to trochu složitější. Myslím si, že turbodiesel je spíš pro takové ty spotřebitele, co se potřebují jen přepravit a o auta se moc nezjáímají a najezdí mrtě km. Není to pravidlem, ale znám hodně takových.
Jsou to většinou lidé, kteří nedokáží využít potenciál jakéhokoliv motoru, prostě šlápnou a ono to jede. (nemyslím to zle) Já mám kamaráda, co měl Octavii 1,6 74kw a neuměl s ní jezdit a teď má zase Octávii 1,9TDI 81kw a taky s ní neumí jezdit. Buď to vytáčí moc, nebo málo. Každý motor je o něčem jiném, kdo chce vysoký krouťák od spodního pásma otáček a nepotrpí si na krásný zvuk benzínového motoru, tak si koupí diesel. Kdo je trochu sportovněji založený, tak si zase koupí pilu, jako je například Honda a je ve svém živlu.
Pokud by se závodilo na rozjezd, tak je jasné, že vyhraje benzínový motor (přibližně stejný obsah) Pokud by se však závodilo na pružnost, tak benzín nemá nejmenší šanci. Ze 100km/h diesel vystřelí daleko líp, pokud by to chtěl dokázat benz. motor, tak by musel brutálně podřadit, aby se mohl vyrovnat dieselu.
Já osobně jsem zastánce benzínu a mám moderní systém LPG, ale diesel nezatracuji, je to zase o ekonomice provozu. Prostě ať si každý koupí to svoje a je to.