Środa 14.04.2010 19:31,
rada
Starší osmiventilové 1.9TDi bez filrtu pevných částic, lze považovat za spolehlivější díky své jednodužší konstrukci, než-li novější PD, posléze dnešní 2.0TDi CR. Ale samozřejmě nejsou žádné tabulky, které by toto dokazovaly, tudíž to berte jen jako spekulaci;o) Zrovna tak lze říci, že bude každý moderní diesel náchylný více na zacházení, než starší a jednodužší motorizace. A jsme u zacházení: turba (nejčastější téma) netrpí na nekvalitu, praskající hlavy a motory jako celek netrpí na nekvalitu. Jedinné, na co turbodiesel trpí, je uživatelsky hrubé zacházení bez citu při vytáčení studeného motoru (praskající hlavy, turbo, motor jako celek), na nedochlazování turba po tryskové jízdě, na podtáčení motoru (dvouhmotový setrvačník), na nekvalitu nafty (vstřikovače, obecně CommonRail - vhodné je používat aditiva, např. VIF), trpí na dlouhé dvacetitisícové intervaly výměny oleje (turbo, motor jako celek), na slepé používání long něco olejů (turbo, motor jako celek) atd. Nic víc, nic míň. Samozřejmě se najdou vyjímky, tedy motory typu zhýčkaná princeznička s výrobní chybou/nedokonalostí, které vyžadují ještě mnohem vyšší dávku rozmazlování a něžného chování (obecně motory AlfaRomeo, BMW 2.5Tds) jinak je jejich osud spečetěn pravidelnými návštěvami servisů.
Pokud se někde někdo ohání statistikami nějaké té poruchovosti/nekvality či podobnými tématy na VW a podobných fórech, že Tdi stojí za prd a že jsou fóra plná názorů nespokojených majitelů/odborníků/rádoby odborníků/mechaniků/rádoby mechaniků, směji se. Přímá úměra: čím bude více "koncernů", tím větší bude procento nespokojených majitelů a tím více se bude toto téma rozebírat na netu. Což se např. málo vyskytujících "exotických" vozů až tolik netýká.
Motory Tdi byly v posledních letech již poměrně zastaralé, navíc vedle mnohé povedené konkurence i z řad kdysi zaostalých Japonců, co se turbodieselů týče. Ale nelze říct, že jsou to sráče, nebo bazmeky. Svou službu udělali a za ta léta vývoje, vedoucího bohužel do slepé uličky (ale to se stává a ukáže až po letech), jich jezdí desetitisíce, což nelze říci o konkurenci. Možná více chrochtají, ale zná je a povětšinou to nejběžnější opraví, téměř každý autoservis.
Co se týče dotazu paní, pokud měla na mysli nějaké větší kombi a pokud má finance na servis, volil bych Volvo V70 D5 120kW, r.v. do roku 2005 (nejlépe 2005 facelift) ještě bez filtru pevných částic (od roku 2006 měli standartně, je s tím potíž obecně u všech vozů - předpokládám, že jako žena bude často jezdit po městě na nákupy s dětmi).
Pokud raději něco běžnějšího, dostupnějšího jak nabídkou tak pozdějším servisem, volil bych zřejmě Mondeo, které zde doporučuje mnoho majitelů, ale zde bych se bál jeho motorové palety, kdy se naftové motory za ta léta nejeví jako nejlepší volba (většiny těch bazarových se majitelé zbavují za 5 minut 12 do vážné opravy). Chce to velmi vybírat, nejlépe s odborníkem v zádech. Platí, že čím novější, tím lepší.
Dále jako alternativu Toyotu Avenssis, ale s jedním ze "slabších" dieselů, tedy 2.0 jenž se svojí dynamikou jeví lépe, než novejší 2.2 Tohoto vozu a motoru bych se tolik nebál, patří k tomu lepšímu za danou cenu.
Dále je tu Honda Accord, kterou neznám, nemohu soudit. Má však poměrně dobré reference. A mnoho dalších vozů, vetšina zde byla zmíněna, nechci je opakovat.
reagować