0
powrót
 

diskuze k tématu: Který ze šestiválcových benzínových motorů je pro Ford Mondeo nejvhodnější?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, německá vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.09.2011 07:02, super
Takže tady máme nového pana redaktora. Ostatně kdo jiný by lépe popsal 6-ti válcové benzínové Mondeo. Jen tak dále
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.09.2011 08:41, superrrrrrr
po delsi dobe pekne a hodnotne pocteni, dekuji
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.09.2011 10:09, pokud tedy benzín
tak bych stejně uvažoval o tom nenáviděném lpg. Roční rozdíl v palivu je 42000kč, což znamená, že se investice vrátí po pár měsících a do konce roku už ušetří pěkných pár tisíc. Nehledě na to,že objektivně ten motor vydrží víc než citlivější nafťák.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.09.2011 10:41,
Dobrý den,

děkuji redakci a všem co příspěli radou k výběru motoru. Škoda jen, že tento dotaz vyšel až nyní. O radu jsem totiž již požádal 2.2.2011 !!!! V květnu jsem koupil Mondeo kombi 2.2 Tdci, Ghia, rok uvedení do provozu 2006 po faceliftu) najeto 163 tis km (možná se Vám bude zdát že je hodně najeto, ale pro mě je důležité, že ten auťák jezdil pravidelně do autorizovaného serviseu a bylo provedeno vše comělo být provedeno). Něž si myslet, že kupuju auto se 100 tis km a pak se nestačím divit co se vše začíná sypat. Koupeno u autorizovaného prodejce, po prvním majiteli s úplnou servisní historií. Do teď jsem najel cca 10 tis km, zatím bez jakékoliv závady. Jenom hned po koupi jsem reklamoval skrytou vadu - nefunkční saharaZávada hůře diagnostikovatelná - provedená diagnostika ji nenašla. Objeveno při teplejším dni při stání na místě, kdy nešla klimatizace. Za jízdy to bylo OK, chlazení šlo náporem. Normálně šla klima zapnout, ale po cvíli došlo k přehřátí chladicícho média (nerozeběhnul se větrák), následkem zvýšeného tlaku v chladicím okruhu klima došlo k vypnutí kompresoru klimatizace. Závada docela nebezpečná pro život motoru - v případě delšího stání někde v koloněby mohlo bez funkčního větráku chladiče dojít k přehřátí motoru s fatálními následky. Nepomohly různé výměny řídící jednotky sehnané na vrakovištích (řídící jednotky nejdou koupit samostatně), a tak zbývalo jen objednat nový díl (1 vrtulová sahara), což bylo docela drahé (přes 10 tis Kč). Dohodnul jsem se s prodejcem, že se se o náklady za koupi nové sahary podělíme na půl. Možná by to někteří z Vás dotáhli do lepšího vyřešení tohoto problému, ale já jsem potřeboval co nejdříve jezdit a ne se dohadovat s prodejcem. To´t zatím vše a ještě jednou Vám děkuji za Vaše rady. Přeji Vám mnoho najetých km bez nehod a bez nepříjemností s Vašimi plechovými kamarády.

Ivan Kalousek
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.09.2011 10:49, RE:
FidoII napisał:
Dobrý den,

děkuji redakci a všem co příspěli radou k výběru motoru. Škoda jen, že tento dotaz vyšel až nyní. O radu jsem totiž již požádal 2.2.2011 !!!! V květnu jsem koupil Mondeo kombi 2.2 Tdci, Ghia, rok uvedení do provozu 2006 po faceliftu) najeto 163 tis km (možná se Vám bude zdát že je hodně najeto, ale pro mě je důležité, že ten auťák jezdil pravidelně do autorizovaného serviseu a bylo provedeno vše comělo být provedeno). Něž si myslet, že kupuju auto se 100 tis km a pak se nestačím di...
Jo abych nezapomněl, prhlédnul jsem si 3 ST, ale u 2 byl olej na spodní ryce měrky, černej a u toho posledního jsme žádný olej na měrce vůbec nenašli. Další náklady, které jsem si hned neuvědomoval jsou náklady na pneumatiky - nízkoprofilové 18 taky nepatří mezi nejlevnější. Těch 2,5 litrů v rozhodné době zase tak moc nebylo (6 kvalty, po faceliftu) Z těchto důvodů (po dlouhém zvažování pro a proti) jsem se rozhodl pro naftovou verzi. Až čas ukáže, zda to byla správná volba.

Ivan Kalousek
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.09.2011 11:08, RE:
FidoII napisał:
Jo abych nezapomněl, prhlédnul jsem si 3 ST, ale u 2 byl olej na spodní ryce měrky, černej a u toho posledního jsme žádný olej na měrce vůbec nenašli. Další náklady, které jsem si hned neuvědomoval jsou náklady na pneumatiky - nízkoprofilové 18 taky nepatří mezi nejlevnější. Těch 2,5 litrů v rozhodné době zase tak moc nebylo (6 kvalty, po faceliftu) Z těchto důvodů (po dlouhém zvažování pro a proti) jsem se rozhodl pro naftovou verzi. Až čas ukáže, zda to byla správná volba.

Ivan Kalousek
Já Vám přeji s automobilem mnoho štěstí a doufám, že jsem Vás článkem nevyděsil. V podstaě jste si sám nakonec poradil dobře ohledně zdroje auta.
K pozdnímu vydání: Dotazů je jednak velmi mnoho a jednak není v silách člověka vědět o všech alternativách vše.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.09.2011 11:27, Díky
Konečně zajímavý dotaz a odborná odpověď na něj.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.09.2011 11:33, RE:
David V napisał:
Já Vám přeji s automobilem mnoho štěstí a doufám, že jsem Vás článkem nevyděsil. V podstaě jste si sám nakonec poradil dobře ohledně zdroje auta.
K pozdnímu vydání: Dotazů je jednak velmi mnoho a jednak není v silách člověka vědět o všech alternativách vše.
Ne nevyděsil, myslím si, že to pomůže dalším, kteří se budou rozhodovat pro 6 válec nebo pro 4 válcovou naftu. Kdybych neměl rodinu, tak jezdím s Ford Cougar ST 200. Jen mám obavy aby nám čím dále zelenější emise nesebraly víceobjemové a víceválcové motory. Doufám, že v příštích letech ještě bude platit: objem ničím nenahradiš. S těmi dotazy to znám, už jsem se ptal v dřívější letech, ale nedošlo k zveřejnění, tak jsem si říkal, že se zřejmě špatně ptám. S posledním dodtakem naprosto souhlasím a právě proto pravidelně navštěvuju tento web, kdy předpokládám, že se zde pohybují lidé kteří o dané problematice ví o něco více než my ostatní běžní uživatelé (a za další více hlav, více ví).

Ještě jenou díky

Ivan kalousek
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.09.2011 15:52, Davide
Hned první věta odpovědi mě přiměla podívat se, kdo je pod článkem podepsaný. Rozhodl ses trvale vylepšit úroveň zdejší poradny?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.09.2011 16:03, RE: Davide
Koloss napisał:
Hned první věta odpovědi mě přiměla podívat se, kdo je pod článkem podepsaný. Rozhodl ses trvale vylepšit úroveň zdejší poradny?
No nevím, jestli vylepšit, ale byl jsem osloven, jestli bych sem tam něco nesesmolil, tak uvidíme, kdy mi dojde dech nebo mě osazenstvo vypíská...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.09.2011 16:09, RE: Davide
David V napisał:
No nevím, jestli vylepšit, ale byl jsem osloven, jestli bych sem tam něco nesesmolil, tak uvidíme, kdy mi dojde dech nebo mě osazenstvo vypíská...
Díky, článek je super. Krásně se to četlo, a přestože máme na druh pohonu poněkud odlišné názory, nezbývá než to ocenit, a pogratulovat k povedené premiéře (jestli jsem něco prošvihl, tak jsem za vola a omlouvám se). Když víš, o čem psát (protože to znáš, ev. to umíš dohledat), je to o dost cennější, než za každou cenu sesmolit cokoli o čemkoli.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.09.2011 16:11, RE: Davide
David V napisał:
No nevím, jestli vylepšit, ale byl jsem osloven, jestli bych sem tam něco nesesmolil, tak uvidíme, kdy mi dojde dech nebo mě osazenstvo vypíská...
Po dokonalosti rozboru tvorby vody ve spalinách motoru se tomu oslovení vůbec nedivím.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.09.2011 16:16, RE: Davide
Koloss napisał:
Po dokonalosti rozboru tvorby vody ve spalinách motoru se tomu oslovení vůbec nedivím.
Po pravdě řečeno mám spíše více šancí u těch technických porad. Tam se cítím v kramflecích jistější, protože znám procesy a sem tam druhy použitých konstrukcí. Pak už je to jen o dohledání detailů. U těch týdeních porad to chce mít s těmi auty zkušenost, aby to nebylo vaření z vody a opravdu to něco lidem přineslo.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.09.2011 16:21, RE: Davide
Pepe napisał:
Díky, článek je super. Krásně se to četlo, a přestože máme na druh pohonu poněkud odlišné názory, nezbývá než to ocenit, a pogratulovat k povedené premiéře (jestli jsem něco prošvihl, tak jsem za vola a omlouvám se). Když víš, o čem psát (protože to znáš, ev. to umíš dohledat), je to o dost cennější, než za každou cenu sesmolit cokoli o čemkoli.
Premiéru už jsem měl, byl to článek o brzdových destičkách na Stillo, prostě něco jednoduššího na začátek. Ale chápu, že to lidi moc nezajímalo, soudě dle mrtvé diskuse.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.09.2011 16:30, RE: Davide
David V napisał:
Premiéru už jsem měl, byl to článek o brzdových destičkách na Stillo, prostě něco jednoduššího na začátek. Ale chápu, že to lidi moc nezajímalo, soudě dle mrtvé diskuse.
Tak to promiň, článek jsem četl, a nevšiml si. Ale tak nějak nebylo s čím polemizovat - těch pravděpodobných příčin mohlo být víc, těžko něco jednoznačně vyloučit... Tak ať se daří!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.09.2011 16:36, RE: Davide
Pepe napisał:
Tak to promiň, článek jsem četl, a nevšiml si. Ale tak nějak nebylo s čím polemizovat - těch pravděpodobných příčin mohlo být víc, těžko něco jednoznačně vyloučit... Tak ať se daří!
O nic nejde. Tak dík, jestli se mi daří, se dozvím od Vás tady kolem.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.09.2011 16:50, RE: Davide
David V napisał:
Po pravdě řečeno mám spíše více šancí u těch technických porad. Tam se cítím v kramflecích jistější, protože znám procesy a sem tam druhy použitých konstrukcí. Pak už je to jen o dohledání detailů. U těch týdeních porad to chce mít s těmi auty zkušenost, aby to nebylo vaření z vody a opravdu to něco lidem přineslo.
Pěkný článek, jen mi přijde že tak trochu to STčko démonizuješ :) Když se obětuje víc času, najde se pěknej kousek, dodržuje se kontrola oleje, tak STčko jezdí bez problémů s rozumnýma nákladama na údržbu. Já sám olej kontroluju radši před každou delší jízdou, to zvednutí kapoty a vytáhnutí měrky mi za ten klid rozhodně stojí. Olej měním po 9000-10000 km a vždy, když pominu filtr teče čístej, bez jakýchkokoliv bordelu, či kovovejch pilin. Jen bych asi dodal, že když se olej mění tak obsah náplně je 5,2l, ale když se mění i s filtrem(jako asi pokaždé), tak se leje 5,6l.Jinak mi to žere tak litr na 3-4tisíce km, ale vzheldem k opravdu občasné olejové rozežranosti těchto motorů, to ještě docela jde, navíc origo olej se dá v pohodě pořídit pod 200 litr. S tou nižší světlou výškou máš pravdu, já už odřel oba prahy, nárazník a občas škrtnu o spodní kryt motoru, holt člověk by někdy opravdu neřekl, že je to tak nízké, ale co se týče jízdních vlastností, tak je to zas taky jinde. Jako slabší místo by ještě uvedl alternátor, který je dosti blbě umístěnej a lítá na něj bordel od kol(týká se to všech Fordích V6), což pak většinou do 150000km znamená výměnu, či repas, ani mě toto neminulo. Když se potom ještě přidá klasika Fordu v podobě tekoucího gufera klikovky tak na něj ještě lítá olej, což jeho životnosti moc nepřidá. Jinak opravdu pěkné počtení, sám jsem se dozvěděl i něco co ještě sám nevím a to se snažim tyto motory studovat taky.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.09.2011 17:35, zdvih plynu
David V napisał:
Já Vám přeji s automobilem mnoho štěstí a doufám, že jsem Vás článkem nevyděsil. V podstaě jste si sám nakonec poradil dobře ohledně zdroje auta.
K pozdnímu vydání: Dotazů je jednak velmi mnoho a jednak není v silách člověka vědět o všech alternativách vše.
Dobrý den Davide,
mohl bych Vás požádat o stručný popis, jakým způsobem jste si poradil s mrtvým zdvihem plyn. pedálu, o kterém se v článku zmiňujete?
Mockrát děkuji, Pavel.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.09.2011 17:40, RE: zdvih plynu
pcad napisał:
Dobrý den Davide,
mohl bych Vás požádat o stručný popis, jakým způsobem jste si poradil s mrtvým zdvihem plyn. pedálu, o kterém se v článku zmiňujete?
Mockrát děkuji, Pavel.
Pokusím se ještě dnes vložit do recenze fotky. Je to doraz z nerez plechu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 09.09.2011 23:28, RE: Davide
David V napisał:
O nic nejde. Tak dík, jestli se mi daří, se dozvím od Vás tady kolem.
Daří! Stručně, jasně výstižně :)
Myslím, že na to, aby si laik udělal obrázek o tom, co vlastně chtít, takový článek určitě stačí. Teď by to jen chtělo jako protiváhu autora článků, který není srdcem apriori příznivec benzínového pohonu :) Ten článek o stilu jsem taky četl, ale jaksi k němu nebylo co dodat, když člověk nevidí mechanikovi pod ruce, tak jakákoliv další reakce by byly stejně jen teoretické dohady...
reagować
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.