David V napisał:
Po pravdě řečeno mám spíše více šancí u těch technických porad. Tam se cítím v kramflecích jistější, protože znám procesy a sem tam druhy použitých konstrukcí. Pak už je to jen o dohledání detailů. U těch týdeních porad to chce mít s těmi auty zkušenost, aby to nebylo vaření z vody a opravdu to něco lidem přineslo.
Pěkný článek, jen mi přijde že tak trochu to STčko démonizuješ :) Když se obětuje víc času, najde se pěknej kousek, dodržuje se kontrola oleje, tak STčko jezdí bez problémů s rozumnýma nákladama na údržbu. Já sám olej kontroluju radši před každou delší jízdou, to zvednutí kapoty a vytáhnutí měrky mi za ten klid rozhodně stojí. Olej měním po 9000-10000 km a vždy, když pominu filtr teče čístej, bez jakýchkokoliv bordelu, či kovovejch pilin. Jen bych asi dodal, že když se olej mění tak obsah náplně je 5,2l, ale když se mění i s filtrem(jako asi pokaždé), tak se leje 5,6l.Jinak mi to žere tak litr na 3-4tisíce km, ale vzheldem k opravdu občasné olejové rozežranosti těchto motorů, to ještě docela jde, navíc origo olej se dá v pohodě pořídit pod 200 litr. S tou nižší světlou výškou máš pravdu, já už odřel oba prahy, nárazník a občas škrtnu o spodní kryt motoru, holt člověk by někdy opravdu neřekl, že je to tak nízké, ale co se týče jízdních vlastností, tak je to zas taky jinde. Jako slabší místo by ještě uvedl alternátor, který je dosti blbě umístěnej a lítá na něj bordel od kol(týká se to všech Fordích V6), což pak většinou do 150000km znamená výměnu, či repas, ani mě toto neminulo. Když se potom ještě přidá klasika Fordu v podobě tekoucího gufera klikovky tak na něj ještě lítá olej, což jeho životnosti moc nepřidá. Jinak opravdu pěkné počtení, sám jsem se dozvěděl i něco co ještě sám nevím a to se snažim tyto motory studovat taky.