0
powrót
 

diskuze k tématu: Který ze šestiválcových benzínových motorů je pro Ford Mondeo nejvhodnější?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy, německá vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 05.09.2011 08:02, rada
3.0 + přestavba na LPG nebo E85 je podle mě ideální volba
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 05.09.2011 12:13, rada
Tak v řadě první bych chtěl pochválit za kompletně specifikováný dotaz. Těch tu je jako šáfránu.
Teď k němu samému. 40tkm/ročně, je už podle mě sakra porce. Tady bych sáhl spíše po ropném agregátu. S takovým rozpočtem bych se možná pokusil poohlédnout i po současné generaci před FL. Nebo natrefit na nějaký nejetý kousek z předposlední generace. Domnívám se že je lepší koupit dobíhající model z předchozí generace, kde je všechno vychytané, než sáhnout po prvních kuse generace nové, byť je to z důvodu designu lákávé.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 05.09.2011 18:53, rada
V6 benzín na 40tis.km ročně? Měl jsem mondeo s 2,5 v6 tak z vlastní zkušenosti doporučuju, ale na Váš nájezd raději 2,2 v naftě, za uvedenou sumu se snad dá v D najít slušný auto. Info na Ford fórech je ke všem uvedeným motorům dost, přeju štěstí při výběru.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 05.09.2011 19:01, rada
Já žádnou radu nemám, jen jsem zvědavý na odpověď. Mám totiž naprosto stejný dotaz. Tahám karavan a Mondeo 2. generace je jednu z voleb. Původně jsem chtěl 2,2 TDCi, ale po pročtení informací o problémech s palivovým čerpadlem jsme začal koukat po benzínu 2,5 V6 a přestavbu na LPG. Mám teď 1,6ku 93 kW s přestavbou LPG a jsem maximálně spokojený. Jen ten točák s karavanem chybí, ale za kolk jezdím na plyn, na tuhle cenu se s ropákem nedostanu ani náhodou. Jen jedna informace- tyhle benzíny by měly mít rozvodový řetěz, takže výměna rozvodů by narozdíl od nafty odpadla.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 05.09.2011 19:07, rada
Nafta má taky řetěz.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 05.09.2011 19:23, rada
Jsem rád, že po dlouhé době vidím kvalitní a jasně specifikovaný dotaz. Jako majitel Mondea ST220(3.0V6) se pokusím něco málo poradit. Co se týče zadírání Fordích V6, je na tom něco pravdy, vzhledem k trochu nešťastnému tvarování olejové vany, která způspobuje to že se při nízké hladině a např. svižnějším projíždění zatáček olej odlévá do sacích košů takovým způsobem, že se může stát, že olejové čerpadlo nasaje vzduch, vám problikne kontrolka mazání a problém je na světě. Tomuto problému se dá předejít jednoduše tím, že budete hladinu oleje držet stále u horní rysky, pak se nemá co stát. Po koupi doporučuji hladinu oleje hlídat až úzkostlivě, jelikož je také známý fakt že šestiválcové Duratecy rádi olej konzumují, takže nejprve to chce poznat jak moc oleje vám papá. Umě to je tak litr na 3000-4000km, záleží na provozu. Zároveň při koupi doporučuji vytáhnout měrku oleje a podivat se na stav, pokud je olej černý jak noc, tak rychle pryč, protože hrozí, že je motor již přidřený, to samé platí o hladině na spodní rysce. Výše napsané je ale také jediné slabé místo tohoto motoru, takže pokud se toho vyvarujete a budete pečlivě hlídat olej, tak se jedná o velmi spolehlivý, výkonný motor s úžasným zvukem. Obloukem bych se vyhnul kusům s jhiž instalovaným systémem LPG a ani bych o jeho montáži neuvažoval. Měl jsem totiž možnost pár takových kousků vidět a i se s nimi projet a můžu říct že tomuhle motoru plyn rozhodně nesedí, odcházející katalyzátory, klepání ventilů, cukání v nízkých otáčkám ,abnormálně zvýšená spotřeba oleje, navíc je problém, že většina servisů ĹPG(a nejen LPG) tento motor vůbec nezná a netuší jak systém nastavit tak aby pracoval správně). Pokud se tedy začnete rozhlížet po ST220, problém může nastat také v tom, že jejich nabídka není tak velká jak např. u 2.5 V6, takže bude těžší najít pěkný kousek. Každopádně chvíli hledat se určitě vyplatí, protože oproti klasickému Mondeu hraje ST220 o něco vyšší ligu. Tak hodně zdaru...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 06.09.2011 07:12, rada
to Michalst: dobrý komentář. Jen k tomu LPG: ono obecně v našich zemních je problém dobře vyladit 4 válec, natož 6 či 8mi válec tak, aby dělal s LPG to, co se od něj čeká. jen málo firem, co dělají konverze, tohle zvládá. A bohužel, největší prasárnu, co jsem viděl (a bylo to taky následně zveřejěno) je to, že firma navrtala sací potrubí přímo na motoru!!!!!! Takže veškeré špony šup do válců a bylo vy,malováno. Takže na přestavbu LPG je třeba volit opravdu ty nejlepší z nejlepších, jinak půkjde o nekonečnou anabázi s kvalitou instalace, seřizováním a taháním peněz z kapsy. Jinak ST220 je výborná volba, ale kupoval bych ověřený kus z D či S ( i za cenu cla a DPH), ale s jasnou servisní historií a pravidelným servisem. Pokud je ST220 v cajku, tak je to výborný kompromis mezi výkonným rodinným autem, ale dá se iřádně+ zatopit. Podvozek u ST220 je fakt super. Já bych taky volil 3,0V6 166kW, než 150kW či než 2,5V6. Když už benzínové Mondeo, tak ST220. A spotřeba se dá udržet klidnou jízdou v phodě na 8litrech, což mám oveřené. Samosebou při razantní jízdě není problém být kolem 12-15/100.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 06.09.2011 12:21, rada
Tak přestavby ST220 na LPG bych se vubec nebál, s názorem Michala vubec nesouhlasím, je vidět že s lpg toho ještě moc nenajezdil, ja mam za sebou asi 300k km v lpg z toho 150k v třílitrech buď od bmw nebo oplu a opravdu žádný problém. Výše zmiňované mondeo chci pořídit teď a na muj dotaz u montážná firmy lpg - jak jsem predpkládal - žádný problém (doteď mě vždy všechno jezdilo bez problémů jak tvrdili, nedomnívám se tedy, že by mě teď lhali, nehledě na to, že už ST220 přestavovali asi 5x) Takže asi tak.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 06.09.2011 14:21, rada
ach jo, to jsou zase nesmysly ohledně LPG...Michale většina servisů ten motor z ST nezná, protože to ani nepotřebuje znát. Nastavení LPG stojí nebo padá na komponentech,které tam dáš a jejich možnostech nastavení. Jak píše Zdeny, zásadní je svěřit instalaci někomu, kdo je špička v oboru, ne jen někomu kdo to umí poskládat do auta. Navíc dnes je diagnostika a možnosti nastavení tak rozsáhlá, že když šlápneš vedle, zajedeš k jinému servisu, který si poradí. Není se čeho bát, při 40tkm ročně se ti to vrátí raketovým tempem a ušetříš na další Mondeo...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 06.09.2011 16:38, rada
Já ani netvrdim, že jsem toho s LPG auty najezdil nějak hodně. Jen říkám to co jsem si mohl navlastní uši poslechnout od majitelů ST220, kteří ho koupili s již namontovaným systémem a mají s tím jen problémy, takže nic nepochází z mojí hlavy, jen tlumočím co jsem slyšel a varuju před tím v dobré víře budoucího majitele. Já osobně bych do svojeho auta plyn nikdy nedal, za prvé mám auta dvě, takže se mi to při mém nájezdu s STčkem ani nevyplatí a za druhý ať už vzhledem k výše a níže uvedeným skutečnostem, nebo čistě jen z mého přesvědčení plynu prostě nevěřim, už jen díky mnohem vyšším tepolotám a suššímu prostředí v motoru při spalování LPG, které se dle mého názoru musí časem někde projevit a pokud mi doporučíte nějaké přimazávání, tak tomu už nevěřim vůbec.Pán který si chce koupit benzínový V6 a předpokládá nájezd okolo 40tkm, tak má zřejmě v hlavě jasně srovnané náklady na palivo a doporučovat mu do toho LPG, to může sice znamenat že se mu přestavba při troše štěstí vrátí zpět, ale taky klidně může znamenat, že díky provozu na LPG bude za rok dělat generálku motoru, či schánět nový a toto riziko by mě osobně za to určitě nestálo. Když už by chtěl někdo šetřit tak najít pěkný kousek v 2,2 TDCi, což je jasně nejlepší nafotvá volba do Mondea MKIII, jen se pokud možno vyhnout kouskům s filtrem pevných částic.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 06.09.2011 17:15, rada
A co níže zmiňovaná přestavba na ethanol? Má s tím někdo zkušenosti? Docela nad tím uvažuju, hlavně z důvodu méně odvedených peněz do chřtánu našeho sranda státu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 06.09.2011 17:53, rada
To Michalst: Pokud jsem o naftových Mondeích četl dobře, pro naftu 2,2 TDCi se filtr pevných částic neprodával ani za příplatek.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 06.09.2011 17:58, rada
to RadekH: no spousta lidí si to taky myslí, ale některý 2,2 TDCi ho mají taky, záleží pro jaký trh byli vyrobeny a jako emisní normu splňují. Věř mi, známý má např. 2,2 TDCi co bylo vyrobeno pro Belgii a má ho tam...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 06.09.2011 17:59, rada
omlouvám se, zapomněl jsem se podepsat :)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 06.09.2011 19:27, rada
Fitr pevných částic se opravdu dodával jak do 2.2 tdci, tak do 2.0 tdci, ale pouze na přání zákazníka. Jinak si dovolím trochu nesouhlasit s tvrzením, že 2.2 je jasně nejlepší naftová volba pro mondeo. Zpočátku určitě byla, ale řekl bych, že u posledních ročníků je tomu paradoxně naopak. 2.0 tdci (hlavně 96 kw) je už hodně vychytaný a měl bych z něj určitě menší strach něz z 2.2tdci.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 06.09.2011 20:23, rada
Mires: v čem přesně je 2.0 TDCi na konci výroby vychytanější? Respektive jaká jsou pozitiva oproti 2.2 TDCi?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 06.09.2011 21:34, rada
Míres: 2.0 TDCi a 2,2TDCi z posledních roků výroby co se týče spolehlivosti a "vychytanosti" na přibližně stejné úrovni. 2,2 TDCi k tomu navíc nabízí odolnější spojkovou sadu včetně odolnějšího dvouhmotového sterváku, k tomu 18kw navíc oproti nejslinějšímu 2.0 TDCi a úderných 400 Nm krouťáku. Jen je problém najít lepší kus, protože je těchto motrizací v nabídkách výrazně méně než slabších "bratrů". Samozřejmě se zde můžeme tak jako u každého TDCi setkat s přidírajícím čerpadlem a z toho plynoucích vadných vstřikovačů, odcházejícím turbem apod. Ford sice po faceliftu na odolnosti TDCi docela zapracoval, ale stejně tyto příhody uplně nevymítil.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 06.09.2011 21:49, rada
Jo st220 je taky moje vysněný auto. S fordím V6 mám určitou zkušenost, měl jsem 2 roky 2.5, 170 klokanů, a už tenhle motor jede velmi slušně a v čem je naprostá špička, to je zvuk. Z toho jsem byl naprosto unešen a do dneška se mi po něm stýská. Nevím, jak to udělali, ale prostě žádný jiný V6 mi takhle krásně nezněl. Věřím, že st200 nebo st220 na tom nebudou jinak. Krom toho, má to řetěz a mimo kontroly oleje a jeho výměny to asi nic moc jiného nepotřebuje ani se to nekazí. Spotřebu jsem měl 10 l, ale vozil jsem se svižně.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 07.09.2011 06:39, rada
Já mám tedy ohlasy na dvouhmoty naprosto opačné. 2.2 tdci má sice dvouhmotu jinou, odolnější, ale právě díky častému využívání krouťáku dříve odchází. Těch 18 kw není v běžném provozu zas až tak znát. 2.2 tdci sází spíš na turbo kopanec a pak zlehka upadá, kdežto 2.0 táhne krásně v celém spektru otáček. 2.0 tdci měl navíc na konci výrobního cyklu krouťák posílen při overboostu na 350 Nm, což ještě více smazává výhodu většího motoru.
Výhody : odolnější dvouhmota, nezlobí egr ventil a turbo
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 07.09.2011 08:30, rada
V případě koupě ojetiny je dle mého názoru víceméně jedno který model byl vychytanější, ale spíše záleží na tom jaké prase s vozem dosud jezdilo a co do něj tankovalo.
reagować
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.