Poniedziałek 05.09.2011 19:23,
rada
Jsem rád, že po dlouhé době vidím kvalitní a jasně specifikovaný dotaz. Jako majitel Mondea ST220(3.0V6) se pokusím něco málo poradit. Co se týče zadírání Fordích V6, je na tom něco pravdy, vzhledem k trochu nešťastnému tvarování olejové vany, která způspobuje to že se při nízké hladině a např. svižnějším projíždění zatáček olej odlévá do sacích košů takovým způsobem, že se může stát, že olejové čerpadlo nasaje vzduch, vám problikne kontrolka mazání a problém je na světě. Tomuto problému se dá předejít jednoduše tím, že budete hladinu oleje držet stále u horní rysky, pak se nemá co stát. Po koupi doporučuji hladinu oleje hlídat až úzkostlivě, jelikož je také známý fakt že šestiválcové Duratecy rádi olej konzumují, takže nejprve to chce poznat jak moc oleje vám papá. Umě to je tak litr na 3000-4000km, záleží na provozu. Zároveň při koupi doporučuji vytáhnout měrku oleje a podivat se na stav, pokud je olej černý jak noc, tak rychle pryč, protože hrozí, že je motor již přidřený, to samé platí o hladině na spodní rysce. Výše napsané je ale také jediné slabé místo tohoto motoru, takže pokud se toho vyvarujete a budete pečlivě hlídat olej, tak se jedná o velmi spolehlivý, výkonný motor s úžasným zvukem. Obloukem bych se vyhnul kusům s jhiž instalovaným systémem LPG a ani bych o jeho montáži neuvažoval. Měl jsem totiž možnost pár takových kousků vidět a i se s nimi projet a můžu říct že tomuhle motoru plyn rozhodně nesedí, odcházející katalyzátory, klepání ventilů, cukání v nízkých otáčkám ,abnormálně zvýšená spotřeba oleje, navíc je problém, že většina servisů ĹPG(a nejen LPG) tento motor vůbec nezná a netuší jak systém nastavit tak aby pracoval správně). Pokud se tedy začnete rozhlížet po ST220, problém může nastat také v tom, že jejich nabídka není tak velká jak např. u 2.5 V6, takže bude těžší najít pěkný kousek. Každopádně chvíli hledat se určitě vyplatí, protože oproti klasickému Mondeu hraje ST220 o něco vyšší ligu. Tak hodně zdaru...
reagować