xf napisał:
Jen odbočím: není pravda, že by "za jih, sever a na západ" s tím nebyly problémy. Stavíš svoji argumentaci na chybném tvrzení.
A nepoznáš nic, to si jen namlouváš. Takovéto historky nekolují jen u nás. Ale třebas Švícarský x Francouzský BA98. Ono je toho spousta.
S vadnými tryskami u první generace common railů měl ford problémy i v jiných zemích, což nebylo palivem, ale použitím trysek Delphi (alespoň myslím). Problémy s palivem JSOU ryze český problém (ne že by nikdy nikde nikdo nešidil, ale ROZSAH a ČETNOST problémů i vpodstatě neřešení problému ze strany státní zprávy = to JE český problém).
Nejde o historky, rozdíl v kvalitě poznáte snadno. Některé motory jsou "citlivější", některé "odolnější", ale rozdíl je poznat celkem snadno (alespoň pokud své vozítko rád máte a trošičku ho "posloucháte"). Ostatně i v návodu bývá zmíněn rozdíl ve výkonu při použití např. 95 a 98 oktanového paliva. Ostatně (až obrovský) rozdíl v kvalitě, pěnivosti ... i cetanovém čísle prokázal onen test před týdne-dvěma v MF Dnes.
Nevím čím jezdíte, ale jestli opravdu Jaguarem XF 2.7 diesel - rozdíl natankujete-li břečku či Aral Ultimate poznáte velmi snadno (to totiž není jen aditivované palivo, to totiž není jen palivo s vyšším cetanovým číslem - to je SUPER palivo již "vyráběné" jinou technologií).
Mimochodem ještě k testu MF Dnes. Rozdíl cetanového čísla náhodně nabraného vzorku v čr a srn (u stejného prodejce) byl, pokud si vybavuji 10 (slovy "deset"!!!!!!!!!!) To si opravdu myslíte, že to je motoru "jedno"? Že se nezmění akcelerace, kultura chodu, spotřeba:...? Vy opravdu (váše auto) opravdu nepozná a jede stejně má-li natankováno BA 91 či BA 100?