rohYpnol napisał:
Octavia ted po tech vsech slevach spadla na relativne solidni cenu. Bohuzel, pri pozadavku na nejaky slusny benzin zbyl jen 1.8T (byt spickovy motor). A ten uz je na nizsi stredni tridu cenove v oblacich. Jsem opravdu zvedavy na cenovou politiku 1.4TSI. 1.6MPI uz je davno pase (byt ve sve dobe 74kW patril podle me k velmi povedenym). No a tim jsme vycerpali vse, co Skoda pro tento model nabizi. Fabia mi take az tak nevadi vzhledem, spis koncepci. 1.2HTP jsou podle me nic moc (ano, jede to, ale t...
S tou "solidní" cenou Octavie - stále nevím. Myslím, že taková Toyota Auris je furt ještě o 100.000 kč levnější (což je dost) + má klimatizaci a i motor je "lepší". Ano, souhlasím s vámi, že "zato" stojí až motor 1.8 T (ten pochvalu opravdu zaslouží), ale to jsme - spolu s "odpovídající" výbavou již opravdu VELMI vysoko (cenově) - vaše pojmenování "v oblacích" vskutku "sedí".
Benzín 1.6 74 kW nebyl problém, ale do nějakého "top" výběru rozhodně nepatřil. I "levný" Citroën nabízel 80 kW dnes má už absolut TOP motor 1.6 ze spolupráce s bmw - hlavně verze 150 koní je možná nejlepší "jednašestka" vůbec, mnohé japonské automobilky byly tehdy ještě dál - ostatně v "malých" motorech má koncern VW dlouhodobý dluh - a VELKÝ. Zatímco 1.8 T a 2.0 TFSi jsou velmi dobré, resp. výborné - dvoulitr je možná nejlepším motorem své kategorie, malý 1.2 je hrůza, 1.4 - je ... "normální" .... no prostě jak sám říkáte AŽ 1.8T stojí "za hřích".
Ano nový Superb (ten starý byl "ostuda") mi přijde za rozumnou cenu "hodně železa" v rozumně kvalitním provedení. Fabia je předražená a těžko k ní hledat "rozumnou" motorizaci (a je VELMI úzká - to trošičku přehnali); Octavia není špatná, ale také těžko hledat motor - a cenová politika je prostě NADsazená
Ano, že slušně vybavená, slušným motorem osazená Octavia stojí opravdu
stejně jako Lexus - to je snad až "šílené" (a "provozní" náklady a požadavky na sevis jsou kapitola sama pro sebe - některé varianty Fabia vyjdou po 100.000 km opravdu DRÁŽ než můj třílitrový Brumla - to už není ani ostudné (finanční "šílenosti" vedení VW - koupě Rollsu, "výmysl" Veyron atd. holt někdo zaplatit musí).
Českou "pověst" citroën znám - sice moc nechápu - ale to snad Kia si stojí lépe. Co se servisu týče, tohle NENí o značkách, ale o lidech - a to JE problém (ostatně za "5" byl ohodnocen i servis Mercedes - v česku - co dodat). Nikdy jsem to nechápala, ale dlouhodobě platí, že Peugeot modely bývají poruchovější než "identické" Citroën. To s tím kartonem ve 407 - tomu nějak nerozumím. Proč? Máme známého s 407 2.0 HDi - je trochu šílenec - vlastně nevím proč říkám trochu - jestli jste četl že jakési auto jelo ve strahovském tunelu téměř 200 km/h - byl to on (od té doby jezdí "pomaleji", nad 160 to prý dělá nějkou zvukovou "kapsu" a okolní hluk začíná být nesnesitelný). Nicméně to hlavní - o kartonu se nikdy nezmínil - a myslím že bych si i všimla ...
S malými Citroën nemám příliš zkušeností, ale koukám na GÜV a C2 si nestojí nějak zvlášť špatně (vpodstatě je průměrný). Z 25ti hodnocených je v kategorii do 3 let 16tý, v kat. do 5 let 15tý a v kat. do 7 let dokonce 8.! Ne skvělé, ale ZA ním najdete vozy jako Audi A2, VW Polo a Lupo, Škoda Fabia, Opel Corsa, Fiat Punto a Panda, Peugeot 206, Seat Ibiza, Renault Clio a Twingo, Ford Ka i Mini - takže, žádný zázrak, ale katastrofa také ne.
Opravdu NEtuším, proč je vnímání značky TAK negativní a "každý" ví o poruchovosti. Myslím, že nebude náhoda, že shodou okolností C3 i C5 dopadají "podobně", tedy "průměrně". Když se někde objeví informace o stahování modelů či poruchách (dejme tomu) VW - všichni si řeknou, byla to výjimka ... Již jsem to psala, jedny z nejvážnějších problémů v poslední "pětiletce" měl Mercedes E - jakoby se nic nestalo. Určitou "výhodou" poruch u Citroën navíc bývá, že poruchy jsou většinou spíše (na "nerv" ale také jdoucí) drobnosti, maličkosti - NE motory apod.
Ale já nechci propagovat Citroën jako takový (jak je mi občas podsouváno), "jen" uvádím věci na pravou míru, k čemuž používám běžně dostupné informace - že se se mnou občas někdo hádá na základě toho, že ON se rozhodl že to je jinak (a tabulky a testy a naměřené hodnoty ho "neberou") je někdy snad až "komedie"
Takže, pokud je tím jediným proč s Citroën váháte - spolehlivost, netřeba se trápit - samozřejmě záleží na konkrétním modelu a konkrétním motoru - ale obecně to NENí takový problém, jak se (bůhví proč) lidé v česku domnívají (ostatně i s těmi "spolehlivými a nejspolehlivějšími" se často pletou - zní to sice trochu "hloupě", ale lidé si ty údaje o spolehlivosti/NEspolehlivosti opravdu snad "vymýšlejí"