xf napisał:
To si nerozumíme. Netvrdím, že to co se tu prodává za palivo, je vždy ideální. Nicméně z větší části to jsou jen pověsti a tím vyvolané pocity.
Jediné, co je opravdu na zde prodávaném palivu méně obvyklé, je vyšší obsah síry. Což je dáno použitou surovinou v rafinérii, kdy ropa z Ruska má větší obsah, nežli ta Severomořská, nebo z Perského zálivu. To ale není vada, ale fyzikální vlastnost. Pokud nepřekročí normové požadavky.
A výrobci motorů se s tomu musí přizpůsobit jednotnému standardu. Tedy...
K meritu věci. Psychosomatika jistě "funguje", ale já, byť blondýnka, se snažím, alespoň většinou, racionální býti. Již do těchto prostor chviličku přispívám a "nebajkařím", "neplácám", nevymýšlím si".
Takže, když jsem napsala, že Aral Ultimate 100 oktanů je zcela mimořádný benzín - možná na tom i něco maličko bude. Celkem pravidelně a často putuji evropou (často vozem) a po statisících kilometrech v mnoha vozech VÍM, že rozdíly v palivu jsou. Někdy menší, někdy obrovské! Smutnou realitu potvrdil i nedávný test MFDnes (prováděný Ústavem paliv a maziv) několika vzorků nafty a dvou shodných vzorků odebraných v německu. Rozdíl ve stejném Shell V-Power Diesel byl až "brutální" (opravdu něco jako BA91 a BA100)
Oba (bezesporu OBA!) od začátku víme, o čem diskutujeme (to jsem nazvala oním "slovíčkařením"). Vaše "vysvětlení" ohledně ruské ropy s vyšším podílem síre je správné, ale ... (mimochodem, mohu se zeptat PROČ jste místní čerpací stanice atd. tak "bránil"?)
Výrobci se "přizpůsobují", "chytré" vedení koncernu VW také PROTO modernější (benzín i naftové) motory do východní evropy vždy "pozdrželo". Chápejte, že výrobci (nezáleží zda z německa, japonska, francie..) NEkonstruují motory (vývoj motoru je VELMI drahý - to asi víte) pro česko či pár bývalých států "Ostblock" - místní prodeje v česku budou stejné, či spíše nižší, než např. v samotném městě Münchem (to neplatí jen pro auta).
Na jednu stranu "chápu" vaši větu: "...musí se přizpůsobit jednotnému standardu", ale vy chápejte, že pro těch pár kusů co se tu prodá ... to prostě finančně NEvychází. Osobně si myslím, že krom sirnaté ruské ropy je problém i jinde (a VELKÝ!). To ostatně naznačil i onen test. Nevím KDE je problém, ale rozdíl v mém voze u mého motoru je (byl i u předchozích vozů, u toho posledního je ale velmi výrazný - Brumla je prostě "rozmazlený" - když má opravdu kvalitní palivo - Aral Ultimate např. - stačí plynový pedál "polochtat" a ..., když opravdu NEpovedený ve stotřičeti dupnu na plyn a on se tedy p-o-m-a-l-u začne sbírat - TOTO byly dvě konkrétní vzpomínky, ale opravdu jich za ta léta mám "tuny" a NEvymýšlím si!), dle použitého paliva vpravdě obrovský.
Mimochodem mám dojem, že jsem někde zaslechla, že česká norma pro naftu je nepatrně "jiná". Tady opravdu NEvím, ale možná se najde někdo kdo přispěje a "ví"...
Některé motory z nabídky v česku nestáhlo jen Mitsubishi, ale i Citroën a ... to NENí o výrobcích, to je opravdu o palivu.
Pěkný den ... a kvalitní palivo v nádrži