0
powrót
 

diskuze k tématu: Auto musí vydržet v normě 160 tisíc kilometrů

kategorie zaszeregowania tematu:
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Cztwartek 04.06.2015 21:09, RE: Množství nasávaného vzduchu
brin napisał:
Množství nasátého vzduchu samozřejmě nezávisí na náporovém tlaku, ale čistě a jednoduše na otáčkách motoru, kdy, zjednodušeně řečeno, když motor vykoná více cyklů, tak nasaje více vzduchu. Náporové sání je trochu něco jiného...


Ale já jasně píši o nasávání chladícího vzduchu, o tom psal i Zvirak, tak mi nevkládej do úst něco jiného.
PS: co je náporové sání vím, systém náporového sání má můj motocykl.
reagować
brin
ilość wystąpień727
data registracji28.03.2011
Cztwartek 04.06.2015 21:09, Nepochopení
Pokud by to bylo jak tu tvrdíš, že spotřeba vzduchu v motoru závisí na rychlosti, pak by po zastavení tvůj motor nespotřebovával žádný vzduch a neměl by žádný výkon...

Edit: A změnil si to posléze, měl si to tam úplně jinak. Tak se tu moc neprs. A navíc, turbo se ochlazuje procházejícím vzduchem, ne vzduchem, který jde do mezichladiče. A procházející vzduch bude mít podstatně větší objem při vyšších otáčkách. To prostě neokecáš, ať si tu budeš vymýšlet co chceš.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Cztwartek 04.06.2015 21:32, RE: Nepochopení
brin napisał:
Pokud by to bylo jak tu tvrdíš, že spotřeba vzduchu v motoru závisí na rychlosti, pak by po zastavení tvůj motor nespotřebovával žádný vzduch a neměl by žádný výkon...Edit: A změnil si to posléze, měl si to tam úplně jinak. Tak se tu moc neprs. A navíc, turbo se ochlazuje procházejícím vzduchem, ne vzduchem, který jde do mezichladiče. A procházející vzduch bude mít podstatně větší objem při vyšších otáčkách. To prostě neokecáš, ať si tu budeš vymýšlet co chceš.


Na obsahu příspěvku jsem nezměnil ani čárku, jen jsem měnil "okno citace" která vadila Zvirakovi, takže se klidně budu prsit . Navíc píšeš nesmysly - pokud zvýším otáčky (dodávkou paliva), abych mohl jak píšeš chladit turbo procházejícím vzduchem (pro spalovací proces), turbo se bude točit a přinejlepším bude mít stejnou teplotu. Tedy neuchladím vůbec nic. Pokud nevyřadím a, jak doporučuje Zvirak, pojedu před onou imaginární dálniční benzinkou se zařazenou rychlostí v režimu brzdění motorem, turbo stojí (ať jsou otáčky motoru jakékoli) a tedy jím žádný vzduch neprochází.
A vysvětli mi prosím nějak jednoduše tuto větu: " A navíc, turbo se ochlazuje procházejícím vzduchem, ne vzduchem, který jde do mezichladiče." Nechápu, co jsi tím chtěl říct.
reagować
llug
ilość wystąpień12
data registracji15.04.2009
Cztwartek 04.06.2015 22:28, RE: Nové auto
Pavlik napisał:
Fanda napisał:
To,že někdo nemá na nové auto nemusí vůbec znamenat,že je hloupý.
Tak si přečti příspěvek na který jsem reagoval. Jestli jej napsal chytrý a vzdělaný člověk, tak se klidně omluvím, protože bude asi postižený dyslexií a dysgrafií zároveň .


chytrý člověk ještě nemusí bít zrovna vzdělaný to že má někdo VŠ není automaticky chytrý viz plzen a že nekupuje nové auta ... třeba má jiné prioryty ..nemovitosti.. děti ...drahé koníčky
reagować
llug
ilość wystąpień12
data registracji15.04.2009
Cztwartek 04.06.2015 22:31, RE: Nové auto
tomaskrtek napisał:
Pavlik napisał:
Fanda napisał:
To,že někdo nemá na nové auto nemusí vůbec znamenat,že je hloupý.
Tak si přečti příspěvek na který jsem reagoval. Jestli jej napsal chytrý a vzdělaný člověk, tak se klidně omluvím, protože bude asi postižený dyslexií a dysgrafií zároveň .
obě dysfunkce ani náhodou nevylučují inteligenci. naopak poukazování na ně jako charakterovou vadu-což jsi ty udělal-jí vylučuje naprosto spolehlivě, ba co víc, indikuje ubohost. ten člověk ať je jakkoliv chytrý či (ne)vzdělaný má pravdu, vidím okolo sebe lidi kteří raději udržují stará poctivá auta z konce 90tých let u kterých je předpoklad násobně většího nájezdu než u dnešních hraček. a jestli není ochotný dát nějakou částku za auto neznamená že jí nemá či nevydělá, třeba má jen priority jinde. ono třeba z 50ti tisícové výplaty (kolik chytrých a vzdělaných má méně?) pokud máš třeba hypotéku a tři děti moc nezbyde. rozhodně ne tolik aby jsi dokázal ufinancovat auto za 800k. a on navíc jen naznačil že auto které by bylo podle jeho představ tolik stojí, což značí celkem slušnou skromnost. a že i kdyby ty peníze měl tak si ho nekoupí-klobouk dolů, má soudnost a asi opět-jiné priority. navíc-chytrost a vzdělání jsou naprosto rozdílné a často neslučitelné věci. i inža může být blbej jak puštok.

amen
reagować
brin
ilość wystąpień727
data registracji28.03.2011
Cztwartek 04.06.2015 22:42, Pavlík, brouk pytlík
Otáčky právě zvýšíš tím, že nevyřadíš ty dodávko paliva. Ale to nemá cenu.
reagować
pikao85
ilość wystąpień11
data registracji30.01.2014
Piątek 05.06.2015 08:42, turbo :))
Zdravím, dnes mi to nedá nereagovat.

Myslím, že Pavlík má s tím turbem v něčem pravdu a v něčem ne.

Jestli dochlazuji jízdou na volnoběh nebo se zařazenou rychlostí a nebo stáním na volnoběh, je v podstatě jedno. Důležité přeci je, jestli se NEdostává do spalování větší množství paliva ( než je volnoběh ) a tím se NEzvyšuje teplota spalin, tlak spalin a rychlost spalin ( vyšší rychlost otáček turba a tím i vyšší tlak nasávaného vzduchu + paliva = vyšší teplota ) . Opravdu to nemá nic společného s otáčkami motoru BEZ paliva, chlazením rychlou jízdou na neutral nebo stáním na neutral..Důležité je aby protékalo chladící medium turbem a lopatky turba se alespoň trochu točily ( hrozí deformace materiálu vlivem gravitace ).
Při vyšších otáčkách ( bez paliva ) sice proudí motorem více vzduchu, ale na oplátku zase komprese a tření to teplo vyrobí také. Navíc se turbo v podstatě točí téměř stejně rychle, prostě minimálně.
Další věcí je, že nejvíce tepla samozřejmě unikne skříní turba do okolí a dochlazování je nutné kvůli oleji a deformaci lopatek. Umístění turba je za motorem, pod krytem..a já nevím kde všude. Takže na něho fakt moc z venku nefouká:) Kvůli tomu se také v okolí turba dává nehořlavý materiál.

Můj názor prostě je, že je uplně jedno jak dochlazuješ..hlavně že to děláš..musí platit pravidlo co jsem popsal. Minimum bo žádné palivo, protékání chladícího media, doba dochlazení úměrná zátěži.
Já dochlazuji plynulou jízdou s co nejmenší zátěží motoru a turbo mám již 310 tis. km.

Pokud jsem napsal pitomosti, tak se fakt omlouvám,jsem jen pouhý uživatel dieselového turbomotoru.

Luboš.
reagować
brin
ilość wystąpień727
data registracji28.03.2011
Piątek 05.06.2015 09:26, Máš pravdu
Ale jistě, že máš pravdu. Já chtěl jen poukázat na to, že motor spotřebovává stále stejně vzduchu, ať jedeš na volnoběh 160 km/h nebo 0 km/h a stejně tak se i chladí turbo. Já vím, že to není tak jednoduché, že na dochlazování turba má vliv mnoho faktorů a že rozdíl s dojezdem na volnoběh nebo se zařazenou rychlostí nebude velký (jestli nějaký, ale měl by být, protože se nevstřikuje žádné palivo a přitom vzduch motorem samozřejmě prochází, i když se zahřívá stlačením, ale méně než s palivem), ale to co tu tvrdí Pavlík je prostě absurdní.
reagować
pikao85
ilość wystąpień11
data registracji30.01.2014
Piątek 05.06.2015 09:53, RE: Máš pravdu
brin napisał:
Ale jistě, že máš pravdu. Já chtěl jen poukázat na to, že motor spotřebovává stále stejně vzduchu, ať jedeš na volnoběh 160 km/h nebo 0 km/h a stejně tak se i chladí turbo. Já vím, že to není tak jednoduché, že na dochlazování turba má vliv mnoho faktorů a že rozdíl s dojezdem na volnoběh nebo se zařazenou rychlostí nebude velký (jestli nějaký, ale měl by být, protože se nevstřikuje žádné palivo a přitom vzduch motorem samozřejmě prochází, i když se zahřívá stlačením, ale méně než s palivem), ale to co tu tvrdí Pavlík je prostě absurdní.



Tak já tu nebudu rozebírat každé slůvko a snažit se ho pochopit proti Pavlíkovi nebo tobě.

Ten vzduch který motorem prochází vlivem podtlaku přes filtr sání a turbo je naprosto minimální a rozhodně výrazně nebude roztáčet nebo chladit turbo a to ani s vytočenym motorem. Prostě ten objem vzduchu vlivem řekněme zavřené klapky sání a téměř nečinnosti turba je minimální...ten motor brzdí..čím větší komprese tím víc...nejen třením, ale právě uzavřeným přívodem vzduchu a i paliva. Jako prstem ucpaná stříkačka když jí chceš natáhnout.
Takže dle mého názoru to nemá vliv bo minimální..naopak motor na volnoběh vyrobí podstatně více relativně chladných plynů k rozpohybování turba...o lepší schopnosti chladit se teď nebavím, to fakt netroufám tvrdit.
Jde o to, že při sjíždění z dálnice na neutrál dodržuješ podmínky pro chlazení turba a zároveň setrvačností dojedeš dál než se zařazenou rychlostí a motorovou brzdou..to znamená delší čas na dochlazení:))
Že to není bezpečnější vím a sám to nepoužívám.
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Piątek 05.06.2015 11:54, Průtok vzduchu motorem....
...zásadně ovlivňuje zda jde o motor vznětový či zážehový a aby to nebylo tak jednoduché, tak zda je přeplňovaný nebo atmosférický (ale to je pro volnoběh lhostejné).
U zážehového motoru je v sacím traktu škrticí klapka a při volnoběhu je množství vzduchu velmi malé, dané otevřením IAC ventilu na pokrytí vlastních ztrát + energetických nároků příslušenství (klima, altík, čerpadla atd.) a eventuelní turbodmychadlo se netočí.
U vznětového motoru v sacím traktu nic nebrání vzduchu, čili sací tlak je přibližně atmosférický (turbodmychadlo se netočí) a průtok je pak úměrný zdvihovému objem a počtu otáček. Volnoběh je regulován množstvím vstříknutého paliva.

Pokud bych tuhle úvahu měl převést dál, tak u zážehového motoru je množství procházejícího vzduchu minimální a je lhostejné, zda se brzdí motorem nebo motor běží na volnoběh, pakliže by toto množství procházelo přes těleso turbíny.
U vznětového motoru je pak intezivněji turbína dochlazována brzdění motorem, neboť průtok vzduchu odpovídá objemu a počtu otáček, ale toto ovšem zase platí za předpokladu, že ten vzduch není by-passován a prochází turbínou.
reagować
pikao85
ilość wystąpień11
data registracji30.01.2014
Piątek 05.06.2015 13:59, RE: Průtok vzduchu motorem....
David V napisał:
...zásadně ovlivňuje zda jde o motor vznětový či zážehový a aby to nebylo tak jednoduché, tak zda je přeplňovaný nebo atmosférický (ale to je pro volnoběh lhostejné). U zážehového motoru je v sacím traktu škrticí klapka a při volnoběhu je množství vzduchu velmi malé, dané otevřením IAC ventilu na pokrytí vlastních ztrát + energetických nároků příslušenství (klima, altík, čerpadla atd.) a eventuelní turbodmychadlo se netočí. U vznětového motoru v sacím traktu nic nebrání vzduchu, čili sací tlak je přibližně atmosférický (turbodmychadlo se netočí) a průtok je pak úměrný zdvihovému objem a počtu otáček. Volnoběh je regulován množstvím vstříknutého paliva. Pokud bych tuhle úvahu měl převést dál, tak u zážehového motoru je množství procházejícího vzduchu minimální a je lhostejné, zda se brzdí motorem nebo motor běží na volnoběh, pakliže by toto množství procházelo přes těleso turbíny. U vznětového motoru je pak intezivněji turbína dochlazována brzdění motorem, neboť průtok vzduchu odpovídá objemu a počtu otáček, ale toto ovšem zase platí za předpokladu, že ten vzduch není by-passován a prochází turbínou.


Ano..a také záleží jestli řidič náhodou nemá červené trenýrky..
Všechno jsem to psal jenom z toho důvodu, že jsou to v podstatě prkotiny a je tam milion ale a podmínek. V zásadě platí co jsem napsal:
1) musí být zachován průtok chladícího ( mazacího ) média
2) turbína se musí otáčet
3) co nejmenší nebo žádná zátěž motoru ( minimum paliva )
4) dostatečný čas na dochlazení

Jestli to děláš plynulou jízdou, vyřazením, dojetím se zažazenou rychlostí nebo stáním se zapnutým motorem je snad uplně fuk..myslím pro to turbo.

A specielně pro Tebe Davide...po Praze jezdím MHD, tak Ti pod nos s dieselem nesmrdím :D

reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Piątek 05.06.2015 14:42, RE: Průtok vzduchu motorem....
pikao85 napisał:
David V napisał:
...zásadně ovlivňuje zda jde o motor vznětový či zážehový a aby to nebylo tak jednoduché, tak zda je přeplňovaný nebo atmosférický (ale to je pro volnoběh lhostejné). U zážehového motoru je v sacím traktu škrticí klapka a při volnoběhu je množství vzduchu velmi malé, dané otevřením IAC ventilu na pokrytí vlastních ztrát + energetických nároků příslušenství (klima, altík, čerpadla atd.) a eventuelní turbodmychadlo se netočí. U vznětového motoru v sacím traktu nic nebrání vzduchu, čili sací tlak je přibližně atmosférický (turbodmychadlo se netočí) a průtok je pak úměrný zdvihovému objem a počtu otáček. Volnoběh je regulován množstvím vstříknutého paliva. Pokud bych tuhle úvahu měl převést dál, tak u zážehového motoru je množství procházejícího vzduchu minimální a je lhostejné, zda se brzdí motorem nebo motor běží na volnoběh, pakliže by toto množství procházelo přes těleso turbíny. U vznětového motoru je pak intezivněji turbína dochlazována brzdění motorem, neboť průtok vzduchu odpovídá objemu a počtu otáček, ale toto ovšem zase platí za předpokladu, že ten vzduch není by-passován a prochází turbínou.
Ano..a také záleží jestli řidič náhodou nemá červené trenýrky..Všechno jsem to psal jenom z toho důvodu, že jsou to v podstatě prkotiny a je tam milion ale a podmínek. V zásadě platí co jsem napsal: 1) musí být zachován průtok chladícího ( mazacího ) média2) turbína se musí otáčet3) co nejmenší nebo žádná zátěž motoru ( minimum paliva )4) dostatečný čas na dochlazeníJestli to děláš plynulou jízdou, vyřazením, dojetím se zažazenou rychlostí nebo stáním se zapnutým motorem je snad uplně fuk..myslím pro to turbo.A specielně pro Tebe Davide...po Praze jezdím MHD, tak Ti pod nos s dieselem nesmrdím :D


Tak to stopro, protože já su z Brna a tak daleko nesmrdí ani TDi.
reagować
pikao85
ilość wystąpień11
data registracji30.01.2014
Piątek 05.06.2015 16:17, RE: Průtok vzduchu motorem....
David V napisał:
pikao85 napisał:
David V napisał:
...zásadně ovlivňuje zda jde o motor vznětový či zážehový a aby to nebylo tak jednoduché, tak zda je přeplňovaný nebo atmosférický (ale to je pro volnoběh lhostejné). U zážehového motoru je v sacím traktu škrticí klapka a při volnoběhu je množství vzduchu velmi malé, dané otevřením IAC ventilu na pokrytí vlastních ztrát + energetických nároků příslušenství (klima, altík, čerpadla atd.) a eventuelní turbodmychadlo se netočí. U vznětového motoru v sacím traktu nic nebrání vzduchu, čili sací tlak je přibližně atmosférický (turbodmychadlo se netočí) a průtok je pak úměrný zdvihovému objem a počtu otáček. Volnoběh je regulován množstvím vstříknutého paliva. Pokud bych tuhle úvahu měl převést dál, tak u zážehového motoru je množství procházejícího vzduchu minimální a je lhostejné, zda se brzdí motorem nebo motor běží na volnoběh, pakliže by toto množství procházelo přes těleso turbíny. U vznětového motoru je pak intezivněji turbína dochlazována brzdění motorem, neboť průtok vzduchu odpovídá objemu a počtu otáček, ale toto ovšem zase platí za předpokladu, že ten vzduch není by-passován a prochází turbínou.
Ano..a také záleží jestli řidič náhodou nemá červené trenýrky..Všechno jsem to psal jenom z toho důvodu, že jsou to v podstatě prkotiny a je tam milion ale a podmínek. V zásadě platí co jsem napsal: 1) musí být zachován průtok chladícího ( mazacího ) média2) turbína se musí otáčet3) co nejmenší nebo žádná zátěž motoru ( minimum paliva )4) dostatečný čas na dochlazeníJestli to děláš plynulou jízdou, vyřazením, dojetím se zažazenou rychlostí nebo stáním se zapnutým motorem je snad uplně fuk..myslím pro to turbo.A specielně pro Tebe Davide...po Praze jezdím MHD, tak Ti pod nos s dieselem nesmrdím :D
Tak to stopro, protože já su z Brna a tak daleko nesmrdí ani TDi.


Ok byl to fór, tak se omlouvám:)) Měl jsem napsat město, nevím proč jsem měl za to že z Prahe.
Jinak jsem uživatelem TDCI.
reagować
1 2 3


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.