David V napisał:
zeneva napisał:
Jedine jit do tehlech Japoncu - zadny debilni downsizing.Jeste by me zajimalo, jestli nekdo spocital, kolik energie stoji vyrobit nove auto... Za mne je lepsi dojezdit starsi, i kdyz ma vyssi emise, nez kupovat nove. Navic na nove dle meho prani nikdy mit nebudu a kdyz bych nahodou mel, tak 800 tis za nej nebudu ochotny dat
S temahle vyfikundacema, picovinama a kurvitkama se vozovy park neomladi. Ja chci jednoduchy auto bez zbytecny elektroniky
Já vlastně ani nevím, jestli chci za těchto podmínek omladit svůj vozový park (ostatní mě vlastně ani nezajímá). Chtěl bych atmo benzínový motor dostatečného výkonu v autě střední třídy, který bude mít lepší vlastnosti než současný. Tato rovnice nemá v sočasně vyráběných vozech řešení, i když bych byl ochoten svoje těžce vydělané peníze takto utratit. Mazda 6 sice nabízí 2,5 litr, ale je to jen 4-válec a já bych se ke 4-válci už vrátit nechtěl, nicméně když ne teď, tak příště už budu muset na tuto svou touhu rezignovat. Další věc je uživatelské rozhraní. U zařízení třeba za 1/2 milionu většinou řízeného elektronicky bych chtěl mít možnost si v systémech některé věci přednastavit. Například zmíněný start-stop systém bych chtěl mít možnost trvale deaktivovat, když to shledám, jako užitečné nebo další věc může být vypínání motoru. V motoru je plno čidel, takže když některé čidlo shledá, že je ještě některý parametr pro zhasnutí motoru nepříznivý, tak jej nechá ještě chvíli běžet, ačkoliv už posádka vše povypíná a vůz zamče. Teprve, až se dochladí/dotočí turbína, doběhne regenerace FAPu nebo cokoliv dalšího, motor zhasne. U mobilu za pár korun si nastavíme skoro všechno, ale u auta prakticky nic. Zrovna motor přece může nabízet několik módů řízení od úsporného až po dynamický i pro běžná auta, nejen pro upravená. Vždyť jde o softwareovou záležitost zejména u turbomotorů. Kdo bude chtít jezdit na spotřebu, tak si nastaví dle svých představ a komu vyhovuje kousání omezovače, nastaví si max. dosažitelný výkon a klidně každý den jinak na 2-3 kliknutí.
A co novy Mustang 5,0 V8?
To je takove trochu prepracovane Mondeo... Za bratru 1,2 mice je to super (ne, ze bych na nej mel a ze by to bylo idealni auto na rozvoz deti do MS a ZS, k cemuz auto taky potrebuju
Donedavna delal Rencek Lagunu s 2,0 16 V o 100 kW. Ale jasne, taky pouze R4. Normalni auto s normalnim motorem uz dnes koupit v Evrope nejde. K tomu dostanete milionsest nevypinatelnych picovin, ktere jsou jakoze EKO a uspora a slunicko a kyticka, ale v realu jsou to naproste nesmysly, protlacene marketingem a/nebo dementnima regulacema ze strany EU.
Vlastne bych ani nepotreboval V6, me by bohate stacil 100kobylkovy 1,6 16V max Euro 4 v necem jako Focus I. Bez SS, kontroly tlaku v gumach, ESP, ASR, v designu nezmrvenem NCAP testama atd apt. Ostatnim bych nechal vsechny ty rakovinomety, prime vstriky a turbicka.
Jinak me nikdo nepresvedci o tom, ze atmobenzin na LPG neni v soucasne dobe nejeko varianta (vcetne hybridu, elektromobilu a podobnych lahudek).