0
powrót
 

diskuze k tématu: Auto musí vydržet v normě 160 tisíc kilometrů

kategorie zaszeregowania tematu:
Citroenak
ilość wystąpień727
data registracji13.04.2012
Wtorek 02.06.2015 10:51, Meranie spotreby
Tolko novych hluposti, turba, downsizing, pneu z nizsim valivym odporom, elektronicky zakazane slapanie na pedal na podlahu, riadene nicenie auta poradcom pre prehadzovanie rychlosti pri 1100 otackach, a to vsetko napr na rovnako vykonnych dieseloch zvysilo spotrebu o asi liter pri rovnakom vykone ako mali napr stare TDI. Benziny maju pisanu krasnu spotrebu taktiez, realita je este horsia. Viedlo to max k tomu, ze sa tie sroty rozsypu za dva roky a pod ho, ako spravny ekolog, po dalsie auto. To stare bude urcite v polsku ekologicky spracovane. Hlavne ze sa chlapy vozia v laboratoriu na pase. Ale ich pisana spotreba predsa nie je klamanie zakaznika, robia len co maju povolene. Nebudu predsa vymyslat nieco nove samy. Vsak napr. aj taki smejdi co babkam predavaju vakuove cistice po 2000 eur robia len svoju pracu a nerobia nic nelegalne...Som za normalny atmo dvojliter trebars aj z nizsim vykonom ako 1.4TSI, ale aby vydrzal. Hlavne nech nema VW retaze, ukazatele preradenia a start-stop, ktory ho vypne uz ked budem vychadzat z garaze na cestu. HANBA DNESNYM KONSTRUKTEROM AUT.
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Wtorek 02.06.2015 11:44, RE: Meranie spotreby
Citroenak napisał:
Tolko novych hluposti, turba, downsizing, pneu z nizsim valivym odporom, elektronicky zakazane slapanie na pedal na podlahu, riadene nicenie auta poradcom pre prehadzovanie rychlosti pri 1100 otackach, a to vsetko napr na rovnako vykonnych dieseloch zvysilo spotrebu o asi liter pri rovnakom vykone ako mali napr stare TDI. Benziny maju pisanu krasnu spotrebu taktiez, realita je este horsia. Viedlo to max k tomu, ze sa tie sroty rozsypu za dva roky a pod ho, ako spravny ekolog, po dalsie auto. To stare bude urcite v polsku ekologicky spracovane. Hlavne ze sa chlapy vozia v laboratoriu na pase. Ale ich pisana spotreba predsa nie je klamanie zakaznika, robia len co maju povolene. Nebudu predsa vymyslat nieco nove samy. Vsak napr. aj taki smejdi co babkam predavaju vakuove cistice po 2000 eur robia len svoju pracu a nerobia nic nelegalne...Som za normalny atmo dvojliter trebars aj z nizsim vykonom ako 1.4TSI, ale aby vydrzal. Hlavne nech nema VW retaze, ukazatele preradenia a start-stop, ktory ho vypne uz ked budem vychadzat z garaze na cestu. HANBA DNESNYM KONSTRUKTEROM AUT.


Chápu Tvé rozhořčení. Auta se prostě změnila na maximálně spotřební zboží s mnoha rádoby líbivými cingrlátky. Konstrukérů bych se zastal, nemyslím, že z toho mají velkou radost, že místo normálních motorů musejí dělat tyto paskvily s mnoha omezeními. V podstatě mají svázané ruce.
Přijde mi to ujeté. Nikdo mi nevymluví, že atmo benzín s EURO 3/4 s primitivním čištěním spalin v katalyzátoru a max EGR je v globále ekologičtější než benzín s EURO 6 s turbem, přímým vstřikem, přídavným denox katalyzátorem a snad i FAPem, start/stop systémem (vyšší nároky na startér a baterii) atd. A o naftě už vůbec nemluvě.
A o tom, že když koně běží, tak potřebují žrát, se ani bavit nemusíme. Ukazatelem spotřeby je výkon a ne zdvihový objem, čili když budu mít dvanáctistovku s výkonem dvoulitru a budu s ní jezdit, jako s 2-litrem, bude žrát, jako 2-litr.
reagować
driver111
ilość wystąpień528
data registracji13.03.2013
Wtorek 02.06.2015 12:56, RE: Meranie spotreby
David V napisał:
Citroenak napisał:
Tolko novych hluposti, turba, downsizing, pneu z nizsim valivym odporom, elektronicky zakazane slapanie na pedal na podlahu, riadene nicenie auta poradcom pre prehadzovanie rychlosti pri 1100 otackach, a to vsetko napr na rovnako vykonnych dieseloch zvysilo spotrebu o asi liter pri rovnakom vykone ako mali napr stare TDI. Benziny maju pisanu krasnu spotrebu taktiez, realita je este horsia. Viedlo to max k tomu, ze sa tie sroty rozsypu za dva roky a pod ho, ako spravny ekolog, po dalsie auto. To stare bude urcite v polsku ekologicky spracovane. Hlavne ze sa chlapy vozia v laboratoriu na pase. Ale ich pisana spotreba predsa nie je klamanie zakaznika, robia len co maju povolene. Nebudu predsa vymyslat nieco nove samy. Vsak napr. aj taki smejdi co babkam predavaju vakuove cistice po 2000 eur robia len svoju pracu a nerobia nic nelegalne...Som za normalny atmo dvojliter trebars aj z nizsim vykonom ako 1.4TSI, ale aby vydrzal. Hlavne nech nema VW retaze, ukazatele preradenia a start-stop, ktory ho vypne uz ked budem vychadzat z garaze na cestu. HANBA DNESNYM KONSTRUKTEROM AUT.
Chápu Tvé rozhořčení. Auta se prostě změnila na maximálně spotřební zboží s mnoha rádoby líbivými cingrlátky. Konstrukérů bych se zastal, nemyslím, že z toho mají velkou radost, že místo normálních motorů musejí dělat tyto paskvily s mnoha omezeními. V podstatě mají svázané ruce. Přijde mi to ujeté. Nikdo mi nevymluví, že atmo benzín s EURO 3/4 s primitivním čištěním spalin v katalyzátoru a max EGR je v globále ekologičtější než benzín s EURO 6 s turbem, přímým vstřikem, přídavným denox katalyzátorem a snad i FAPem, start/stop systémem (vyšší nároky na startér a baterii) atd. A o naftě už vůbec nemluvě. A o tom, že když koně běží, tak potřebují žrát, se ani bavit nemusíme. Ukazatelem spotřeby je výkon a ne zdvihový objem, čili když budu mít dvanáctistovku s výkonem dvoulitru a budu s ní jezdit, jako s 2-litrem, bude žrát, jako 2-litr.


tak to podepisuju, moje řeč
reagować
zeneva
ilość wystąpień75
data registracji24.08.2009
Wtorek 02.06.2015 13:21, Mazda a Subaru :-)
Jedine jit do tehlech Japoncu - zadny debilni downsizing.
Jeste by me zajimalo, jestli nekdo spocital, kolik energie stoji vyrobit nove auto... Za mne je lepsi dojezdit starsi, i kdyz ma vyssi emise, nez kupovat nove. Navic na nove dle meho prani nikdy mit nebudu a kdyz bych nahodou mel, tak 800 tis za nej nebudu ochotny dat
S temahle vyfikundacema, picovinama a kurvitkama se vozovy park neomladi. Ja chci jednoduchy auto bez zbytecny elektroniky
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Wtorek 02.06.2015 14:24, RE: Mazda a Subaru :-)
zeneva napisał:
Jedine jit do tehlech Japoncu - zadny debilni downsizing.Jeste by me zajimalo, jestli nekdo spocital, kolik energie stoji vyrobit nove auto... Za mne je lepsi dojezdit starsi, i kdyz ma vyssi emise, nez kupovat nove. Navic na nove dle meho prani nikdy mit nebudu a kdyz bych nahodou mel, tak 800 tis za nej nebudu ochotny dat S temahle vyfikundacema, picovinama a kurvitkama se vozovy park neomladi. Ja chci jednoduchy auto bez zbytecny elektroniky


Hloupý a hodně zjednodušující názor hloupého člověka. "Protože nemám na nové auto podle svých představ (a pravděpodobně ani na žádné jiné), budu tvrdit, že nejsem ochoten za něj zaplatit xxxtisíc."
Doporučuji hodně učení, neboť gramatika i úroveň tvého příspěvku je příšerná, potom možná najdeš dobře placenou práci a budeš si moci koupit auto podle svých představ.
Omlazení vozového parku nezáleží na technické/technologické úrovni aut, záleží na ekonomické situaci = koupěschopnosti populace.
Jediné s čím se dá souhlasit, je názor, že je ekologičtější dojezdit staré auto "do konce" než kupovat nové.
reagować
Zdeny60
ilość wystąpień1248
data registracji08.09.2009
Wtorek 02.06.2015 14:26, kudy kam?
DOba je taková a svět chce být klamán.
Jen bych trochu nesouhlasil s tím poměrem objem/výkn/spotřeba. Sám na vlastní kůži jsem se nechal nachytat, když kdysi v roce 2003 jsem otci zakoupil Fabii 1,2HTP 47kW. To byl největší omyl mého života. Nejelo to a žralo to jako můj dvoulitr s trvalým 4x4.
Proto se už kolikrát musím smát lidem, kteří si koupí nějakou utahanou 1,2, aby záhy zjistili, že proto starému dvoulitru nic neušetřili, někdy spíše naopak. To je přesně příklad lidí typu mého otce. Dnes jezdí s Mondeem 1,8i za nějakých 7,5/100 a trvale melduje o tom, jak to moc žere a že si kopí nějakýho prcka s 1,2 a jak bude šetřit. A nevysvětlím mu, že žrát to bude stejně a to, co bude rozdíl mezi prodjní cenou za Forda a kopí nového, nikdy neprojezdí. A el bude mít "pocit" že šetří. A o těch pocitech to je. Radši sednu do svého 3,7V6 a spocitem, že se svezu, pojedu. Já za 9 a druhý v utahaný malorážce za 7,5. Je to stašně relativní. A jak ej vidět marketingové tahy výrobců aut přinášejí ovoce. Ale jen na jejich hromadu. Lidé bývají velmi často rozčarováni
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Wtorek 02.06.2015 14:30, RE: Mazda a Subaru :-)
zeneva napisał:
Jedine jit do tehlech Japoncu - zadny debilni downsizing.Jeste by me zajimalo, jestli nekdo spocital, kolik energie stoji vyrobit nove auto... Za mne je lepsi dojezdit starsi, i kdyz ma vyssi emise, nez kupovat nove. Navic na nove dle meho prani nikdy mit nebudu a kdyz bych nahodou mel, tak 800 tis za nej nebudu ochotny dat S temahle vyfikundacema, picovinama a kurvitkama se vozovy park neomladi. Ja chci jednoduchy auto bez zbytecny elektroniky


Já vlastně ani nevím, jestli chci za těchto podmínek omladit svůj vozový park (ostatní mě vlastně ani nezajímá). Chtěl bych atmo benzínový motor dostatečného výkonu v autě střední třídy, který bude mít lepší vlastnosti než současný. Tato rovnice nemá v sočasně vyráběných vozech řešení, i když bych byl ochoten svoje těžce vydělané peníze takto utratit. Mazda 6 sice nabízí 2,5 litr, ale je to jen 4-válec a já bych se ke 4-válci už vrátit nechtěl, nicméně když ne teď, tak příště už budu muset na tuto svou touhu rezignovat.
Další věc je uživatelské rozhraní. U zařízení třeba za 1/2 milionu většinou řízeného elektronicky bych chtěl mít možnost si v systémech některé věci přednastavit. Například zmíněný start-stop systém bych chtěl mít možnost trvale deaktivovat, když to shledám, jako užitečné nebo další věc může být vypínání motoru. V motoru je plno čidel, takže když některé čidlo shledá, že je ještě některý parametr pro zhasnutí motoru nepříznivý, tak jej nechá ještě chvíli běžet, ačkoliv už posádka vše povypíná a vůz zamče. Teprve, až se dochladí/dotočí turbína, doběhne regenerace FAPu nebo cokoliv dalšího, motor zhasne. U mobilu za pár korun si nastavíme skoro všechno, ale u auta prakticky nic. Zrovna motor přece může nabízet několik módů řízení od úsporného až po dynamický i pro běžná auta, nejen pro upravená. Vždyť jde o softwareovou záležitost zejména u turbomotorů. Kdo bude chtít jezdit na spotřebu, tak si nastaví dle svých představ a komu vyhovuje kousání omezovače, nastaví si max. dosažitelný výkon a klidně každý den jinak na 2-3 kliknutí.
reagować
Zvirak
ilość wystąpień459
data registracji09.09.2012
Wtorek 02.06.2015 18:18, RE: Mazda a Subaru :-)
Pavlik napisał:
zeneva napisał:
Jedine jit do tehlech Japoncu - zadny debilni downsizing.Jeste by me zajimalo, jestli nekdo spocital, kolik energie stoji vyrobit nove auto... Za mne je lepsi dojezdit starsi, i kdyz ma vyssi emise, nez kupovat nove. Navic na nove dle meho prani nikdy mit nebudu a kdyz bych nahodou mel, tak 800 tis za nej nebudu ochotny dat S temahle vyfikundacema, picovinama a kurvitkama se vozovy park neomladi. Ja chci jednoduchy auto bez zbytecny elektroniky
Hloupý a hodně zjednodušující názor hloupého člověka. "Protože nemám na nové auto podle svých představ (a pravděpodobně ani na žádné jiné), budu tvrdit, že nejsem ochoten za něj zaplatit xxxtisíc." Doporučuji hodně učení, neboť gramatika i úroveň tvého příspěvku je příšerná, potom možná najdeš dobře placenou práci a budeš si moci koupit auto podle svých představ.Omlazení vozového parku nezáleží na technické/technologické úrovni aut, záleží na ekonomické situaci = koupěschopnosti populace.Jediné s čím se dá souhlasit, je názor, že je ekologičtější dojezdit staré auto "do konce" než kupovat nové.


Tak to je hodně hloupá reakce, ale tvoje Pavliku. On má totuž pravu, starší spolehlivý motor, resp auto, který by vydrželo např 25 - 30 let vyjde ekologicky i ekonomicky mnohem lépe než nová hurá-kurvítka a lá škoda-vw, která budou po cca 200 tisících nebpo po 10 letech ve většině případů neservisovatelná, takže hurá do šrotu a koupit nové. To je přímo debilita. Víš kolik se spotřebuje materiálu a energie na výrobu novýho auta?

A když už ses otřel o vzdělání tebe tipuju na nějakou VŠE nebo podobnou ekonomickou pseudoškolu, protože jinak bys takový bludy nepsal
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Wtorek 02.06.2015 18:30, RE: Mazda a Subaru :-)
Zvirak napisał:
Pavlik napisał:
zeneva napisał:
Jedine jit do tehlech Japoncu - zadny debilni downsizing.Jeste by me zajimalo, jestli nekdo spocital, kolik energie stoji vyrobit nove auto... Za mne je lepsi dojezdit starsi, i kdyz ma vyssi emise, nez kupovat nove. Navic na nove dle meho prani nikdy mit nebudu a kdyz bych nahodou mel, tak 800 tis za nej nebudu ochotny dat S temahle vyfikundacema, picovinama a kurvitkama se vozovy park neomladi. Ja chci jednoduchy auto bez zbytecny elektroniky
Hloupý a hodně zjednodušující názor hloupého člověka. "Protože nemám na nové auto podle svých představ (a pravděpodobně ani na žádné jiné), budu tvrdit, že nejsem ochoten za něj zaplatit xxxtisíc." Doporučuji hodně učení, neboť gramatika i úroveň tvého příspěvku je příšerná, potom možná najdeš dobře placenou práci a budeš si moci koupit auto podle svých představ.Omlazení vozového parku nezáleží na technické/technologické úrovni aut, záleží na ekonomické situaci = koupěschopnosti populace.Jediné s čím se dá souhlasit, je názor, že je ekologičtější dojezdit staré auto "do konce" než kupovat nové.
Tak to je hodně hloupá reakce, ale tvoje Pavliku. On má totuž pravu, starší spolehlivý motor, resp auto, který by vydrželo např 25 - 30 let vyjde ekologicky i ekonomicky mnohem lépe než nová hurá-kurvítka a lá škoda-vw, která budou po cca 200 tisících nebpo po 10 letech ve většině případů neservisovatelná, takže hurá do šrotu a koupit nové. To je přímo debilita. Víš kolik se spotřebuje materiálu a energie na výrobu novýho auta?A když už ses otřel o vzdělání tebe tipuju na nějakou VŠE nebo podobnou ekonomickou pseudoškolu, protože jinak bys takový bludy nepsal


Co je na tom co jsem napsal hloupého? Při touze po ekologičnosti raději dojezdit staré než koupit nové - v tom jsem souhlasil.
Hloupost je stěžovat si, že na nové auto nemám - s tím se dá něco dělat, ale musí se začít u sebe a něco se sebou dělat .....
PS: VŠE sice zrovna nemám, ale právě její absolventi s nákupem nového auta, vzhledem ke svým příjmům zajištěným díky absolvováním zmíněné školy, většinou nemají nejmenší problém. Ale i s mojí VŠ se dá uživit více než dobře
reagować
PetrT
ilość wystąpień1076
data registracji24.05.2009
Wtorek 02.06.2015 20:12, RE: Mazda a Subaru :-)
Zvirak napisał:
Pavlik napisał:
zeneva napisał:
Jedine jit do tehlech Japoncu - zadny debilni downsizing.Jeste by me zajimalo, jestli nekdo spocital, kolik energie stoji vyrobit nove auto... Za mne je lepsi dojezdit starsi, i kdyz ma vyssi emise, nez kupovat nove. Navic na nove dle meho prani nikdy mit nebudu a kdyz bych nahodou mel, tak 800 tis za nej nebudu ochotny dat S temahle vyfikundacema, picovinama a kurvitkama se vozovy park neomladi. Ja chci jednoduchy auto bez zbytecny elektroniky
Hloupý a hodně zjednodušující názor hloupého člověka. "Protože nemám na nové auto podle svých představ (a pravděpodobně ani na žádné jiné), budu tvrdit, že nejsem ochoten za něj zaplatit xxxtisíc." Doporučuji hodně učení, neboť gramatika i úroveň tvého příspěvku je příšerná, potom možná najdeš dobře placenou práci a budeš si moci koupit auto podle svých představ.Omlazení vozového parku nezáleží na technické/technologické úrovni aut, záleží na ekonomické situaci = koupěschopnosti populace.Jediné s čím se dá souhlasit, je názor, že je ekologičtější dojezdit staré auto "do konce" než kupovat nové.
Tak to je hodně hloupá reakce, ale tvoje Pavliku. On má totuž pravu, starší spolehlivý motor, resp auto, který by vydrželo např 25 - 30 let vyjde ekologicky i ekonomicky mnohem lépe než nová hurá-kurvítka a lá škoda-vw, která budou po cca 200 tisících nebpo po 10 letech ve většině případů neservisovatelná, takže hurá do šrotu a koupit nové. To je přímo debilita. Víš kolik se spotřebuje materiálu a energie na výrobu novýho auta?A když už ses otřel o vzdělání tebe tipuju na nějakou VŠE nebo podobnou ekonomickou pseudoškolu, protože jinak bys takový bludy nepsal


A kdo by si jako chtěl auto nechávat těch 20 let? Já tedy ne. Měním ho po 4 letech maximálně a je mi upřímně uplně jedno jestli ten kdo ho po mě koupí má nebo nemá problemy. A taky mu to nijak neulehčuji.
Jinak si nemyslím že by to bylo tak horký, dodávky mi sice už nikdy nevydrží jako stará T4 ale těch 6/7 let v klidu jo a potom už jsou stejně od kluků tak zrasované že je to jedno. Bez ohledu na značku.

reagować
Fanda
ilość wystąpień551
data registracji28.09.2008
Wtorek 02.06.2015 21:17, Nové auto
To,že někdo nemá na nové auto nemusí vůbec znamenat,že je hloupý.
reagować
bitner
ilość wystąpień216
data registracji19.06.2012
Wtorek 02.06.2015 21:25, RE: Mazda a Subaru :-)
David V napisał:
zeneva napisał:
Jedine jit do tehlech Japoncu - zadny debilni downsizing.Jeste by me zajimalo, jestli nekdo spocital, kolik energie stoji vyrobit nove auto... Za mne je lepsi dojezdit starsi, i kdyz ma vyssi emise, nez kupovat nove. Navic na nove dle meho prani nikdy mit nebudu a kdyz bych nahodou mel, tak 800 tis za nej nebudu ochotny dat S temahle vyfikundacema, picovinama a kurvitkama se vozovy park neomladi. Ja chci jednoduchy auto bez zbytecny elektroniky
Já vlastně ani nevím, jestli chci za těchto podmínek omladit svůj vozový park (ostatní mě vlastně ani nezajímá). Chtěl bych atmo benzínový motor dostatečného výkonu v autě střední třídy, který bude mít lepší vlastnosti než současný. Tato rovnice nemá v sočasně vyráběných vozech řešení, i když bych byl ochoten svoje těžce vydělané peníze takto utratit. Mazda 6 sice nabízí 2,5 litr, ale je to jen 4-válec a já bych se ke 4-válci už vrátit nechtěl, nicméně když ne teď, tak příště už budu muset na tuto svou touhu rezignovat. Další věc je uživatelské rozhraní. U zařízení třeba za 1/2 milionu většinou řízeného elektronicky bych chtěl mít možnost si v systémech některé věci přednastavit. Například zmíněný start-stop systém bych chtěl mít možnost trvale deaktivovat, když to shledám, jako užitečné nebo další věc může být vypínání motoru. V motoru je plno čidel, takže když některé čidlo shledá, že je ještě některý parametr pro zhasnutí motoru nepříznivý, tak jej nechá ještě chvíli běžet, ačkoliv už posádka vše povypíná a vůz zamče. Teprve, až se dochladí/dotočí turbína, doběhne regenerace FAPu nebo cokoliv dalšího, motor zhasne. U mobilu za pár korun si nastavíme skoro všechno, ale u auta prakticky nic. Zrovna motor přece může nabízet několik módů řízení od úsporného až po dynamický i pro běžná auta, nejen pro upravená. Vždyť jde o softwareovou záležitost zejména u turbomotorů. Kdo bude chtít jezdit na spotřebu, tak si nastaví dle svých představ a komu vyhovuje kousání omezovače, nastaví si max. dosažitelný výkon a klidně každý den jinak na 2-3 kliknutí.

A co novy Mustang 5,0 V8? To je takove trochu prepracovane Mondeo... Za bratru 1,2 mice je to super (ne, ze bych na nej mel a ze by to bylo idealni auto na rozvoz deti do MS a ZS, k cemuz auto taky potrebuju
Donedavna delal Rencek Lagunu s 2,0 16 V o 100 kW. Ale jasne, taky pouze R4. Normalni auto s normalnim motorem uz dnes koupit v Evrope nejde. K tomu dostanete milionsest nevypinatelnych picovin, ktere jsou jakoze EKO a uspora a slunicko a kyticka, ale v realu jsou to naproste nesmysly, protlacene marketingem a/nebo dementnima regulacema ze strany EU.
Vlastne bych ani nepotreboval V6, me by bohate stacil 100kobylkovy 1,6 16V max Euro 4 v necem jako Focus I. Bez SS, kontroly tlaku v gumach, ESP, ASR, v designu nezmrvenem NCAP testama atd apt. Ostatnim bych nechal vsechny ty rakovinomety, prime vstriky a turbicka.
Jinak me nikdo nepresvedci o tom, ze atmobenzin na LPG neni v soucasne dobe nejeko varianta (vcetne hybridu, elektromobilu a podobnych lahudek).
reagować
bitner
ilość wystąpień216
data registracji19.06.2012
Wtorek 02.06.2015 21:29, RE: Nové auto
Fanda napisał:
To,že někdo nemá na nové auto nemusí vůbec znamenat,že je hloupý.


Dokonce ani to, ze i kdyby ty penize mel, ze je za to neda. Pokud stoji funglovka 800 000, tak se ojetina za urcitych okolnosti muze vyplatit.
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Wtorek 02.06.2015 22:38, RE: Nové auto
bitner napisał:
Fanda napisał:
To,že někdo nemá na nové auto nemusí vůbec znamenat,že je hloupý.
Dokonce ani to, ze i kdyby ty penize mel, ze je za to neda. Pokud stoji funglovka 800 000, tak se ojetina za urcitych okolnosti muze vyplatit.


Pokud někdo těch 800 tisíc našetří třeba za 4-6 měsíců, tak proč by si nové auto za 800 tis. nekoupil. Šetřit na auto nebo splácet ho spoustu let mi taky úplně moudré nepřijde.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Środa 03.06.2015 05:31, RE: Nové auto
Fanda napisał:
To,že někdo nemá na nové auto nemusí vůbec znamenat,že je hloupý.


Tak si přečti příspěvek na který jsem reagoval. Jestli jej napsal chytrý a vzdělaný člověk, tak se klidně omluvím, protože bude asi postižený dyslexií a dysgrafií zároveň .
reagować
bitner
ilość wystąpień216
data registracji19.06.2012
Środa 03.06.2015 08:44, RE: Nové auto
Petr S napisał:
bitner napisał:
Fanda napisał:
To,že někdo nemá na nové auto nemusí vůbec znamenat,že je hloupý.
Dokonce ani to, ze i kdyby ty penize mel, ze je za to neda. Pokud stoji funglovka 800 000, tak se ojetina za urcitych okolnosti muze vyplatit.
Pokud někdo těch 800 tisíc našetří třeba za 4-6 měsíců, tak proč by si nové auto za 800 tis. nekoupil. Šetřit na auto nebo splácet ho spoustu let mi taky úplně moudré nepřijde.


Tak treba proto, ze za tech 800 bude mit ojetinu, ktera stala nova treba 3 mice. Ale tezko soudit, muj (teoreticky) strop je nejakeho pul mega a tam o ojetine nema smysl uvazovat.
reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Środa 03.06.2015 09:32, RE: Nové auto
Pavlik napisał:
Fanda napisał:
To,že někdo nemá na nové auto nemusí vůbec znamenat,že je hloupý.
Tak si přečti příspěvek na který jsem reagoval. Jestli jej napsal chytrý a vzdělaný člověk, tak se klidně omluvím, protože bude asi postižený dyslexií a dysgrafií zároveň .


obě dysfunkce ani náhodou nevylučují inteligenci. naopak poukazování na ně jako charakterovou vadu-což jsi ty udělal-jí vylučuje naprosto spolehlivě, ba co víc, indikuje ubohost. ten člověk ať je jakkoliv chytrý či (ne)vzdělaný má pravdu, vidím okolo sebe lidi kteří raději udržují stará poctivá auta z konce 90tých let u kterých je předpoklad násobně většího nájezdu než u dnešních hraček. a jestli není ochotný dát nějakou částku za auto neznamená že jí nemá či nevydělá, třeba má jen priority jinde. ono třeba z 50ti tisícové výplaty (kolik chytrých a vzdělaných má méně?) pokud máš třeba hypotéku a tři děti moc nezbyde. rozhodně ne tolik aby jsi dokázal ufinancovat auto za 800k. a on navíc jen naznačil že auto které by bylo podle jeho představ tolik stojí, což značí celkem slušnou skromnost. a že i kdyby ty peníze měl tak si ho nekoupí-klobouk dolů, má soudnost a asi opět-jiné priority. navíc-chytrost a vzdělání jsou naprosto rozdílné a často neslučitelné věci. i inža může být blbej jak puštok.
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Środa 03.06.2015 09:43, To se zase rozběhlo kamsi
Každý má jiné priority a pro někoho auto vůbec není podstatné a jiný zase koupí auto za poslední peníze. Já třeba taky kupuju ojetiny z důvodu, že mi je líto vyhodit spoustu peněz, i když jsem minimálně u 2 předchozích aut měl na to, koupit is nové ve stejné třídě. Posledních 6 let provozuji Mondeo z roku 2001. Stálo mě cca 150 tisíc a něco jsem do něj dal (vyložené opravy tak 25 a údržba taky tak - gumy nepočítám, ty se musí řešit i u nového) a v tomto stavu by se za něj dalo cca 50 získat, takže propad hodnoty 150 tisíc a auto je spolehlivé, nijak zásadně nerezne a není hlučné ani nemá zničený interiér. Kdybych to stejné koupil v roce 2009 (ono už se nedělalo), tak za tuto verzi dám těch 800 tisíc a za garančky první 2 roky 10-12 tisíc a pak ve vlastní režii tak uhrnem za 10, takže údržba podobná (a to se nesmí nic vysypat). Opravy předpokládám 0 a ztráta hodnoty minimálně 1/2 milionu, a to jen za pocit, že mám nové auto, ne do toho jsem ještě nedorostl. Jo pokud bych 800 tisíc vydělal (to by stačilo) za 1/2 roku a neplatil hypotéku, pak ano, pak bych si je koupil, ale asi je točil aspoň po 8-mi letech, abych celý život nemusel vydělávat jen na auta. Takhle pár tisíc odkloním na spořicí účet a za pár let je tam +/- 200 tisíc, který mám na další auto - ojeté a tomu dopřeju péči nového (s rozumem).
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Środa 03.06.2015 12:05, RE: Nové auto
tomaskrtek napisał:
Pavlik napisał:
Fanda napisał:
To,že někdo nemá na nové auto nemusí vůbec znamenat,že je hloupý.
Tak si přečti příspěvek na který jsem reagoval. Jestli jej napsal chytrý a vzdělaný člověk, tak se klidně omluvím, protože bude asi postižený dyslexií a dysgrafií zároveň .
obě dysfunkce ani náhodou nevylučují inteligenci. naopak poukazování na ně jako charakterovou vadu-což jsi ty udělal-jí vylučuje naprosto spolehlivě, ba co víc, indikuje ubohost. ten člověk ať je jakkoliv chytrý či (ne)vzdělaný má pravdu, vidím okolo sebe lidi kteří raději udržují stará poctivá auta z konce 90tých let u kterých je předpoklad násobně většího nájezdu než u dnešních hraček. a jestli není ochotný dát nějakou částku za auto neznamená že jí nemá či nevydělá, třeba má jen priority jinde. ono třeba z 50ti tisícové výplaty (kolik chytrých a vzdělaných má méně?) pokud máš třeba hypotéku a tři děti moc nezbyde. rozhodně ne tolik aby jsi dokázal ufinancovat auto za 800k. a on navíc jen naznačil že auto které by bylo podle jeho představ tolik stojí, což značí celkem slušnou skromnost. a že i kdyby ty peníze měl tak si ho nekoupí-klobouk dolů, má soudnost a asi opět-jiné priority. navíc-chytrost a vzdělání jsou naprosto rozdílné a často neslučitelné věci. i inža může být blbej jak puštok.


Promiň, ale ty na tom s funkční gramotností asi nebudeš nejlépe (pro vysvětlení - funkční gramotnost je schopnost pracovat se získanou informací). Přečti si mé příspěvky ještě jednou, potom ještě jednou a možná je i pochopíš. Napsal jsem, že dotyčný je hloupý a dle mého subjektivního hodnocení kvality a úrovně jeho příspěvku si za tím stojím. Dále jsem napsal (a ty jsi to nepochopil), že se mu klidně omluvím, pokud mne přesvědčí o své inteligenci a vzdělanosti, protože úroveň jeho příspěvku je potom nejspíše způsobena postižením jenž pravda nikdo z nás neovlivní (dysgrafií a dyslexií).
Jestli někdo udržuje staré auto nebo ne je jeho věc - já mám doma desetileté, tříleté a dvouleté auto (kupovány nové) a nic mne zatím nenutí je měnit. Tento pán ale říká, že na nové podle svých představ nemá (800 tis.) a jedním dechem dodává, že by takové peníze za auto nedal. To je myšlení zastydlého pubertálního výrostka, protože buď má neujasněné hodnoty (nedám xxxtisíc za auto) nebo priority (chtěl bych tak drahé auto).....
reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Środa 03.06.2015 12:50, RE: Nové auto
Pavlik napisał:
tomaskrtek napisał:
Pavlik napisał:
Fanda napisał:
To,že někdo nemá na nové auto nemusí vůbec znamenat,že je hloupý.
Tak si přečti příspěvek na který jsem reagoval. Jestli jej napsal chytrý a vzdělaný člověk, tak se klidně omluvím, protože bude asi postižený dyslexií a dysgrafií zároveň .
obě dysfunkce ani náhodou nevylučují inteligenci. naopak poukazování na ně jako charakterovou vadu-což jsi ty udělal-jí vylučuje naprosto spolehlivě, ba co víc, indikuje ubohost. ten člověk ať je jakkoliv chytrý či (ne)vzdělaný má pravdu, vidím okolo sebe lidi kteří raději udržují stará poctivá auta z konce 90tých let u kterých je předpoklad násobně většího nájezdu než u dnešních hraček. a jestli není ochotný dát nějakou částku za auto neznamená že jí nemá či nevydělá, třeba má jen priority jinde. ono třeba z 50ti tisícové výplaty (kolik chytrých a vzdělaných má méně?) pokud máš třeba hypotéku a tři děti moc nezbyde. rozhodně ne tolik aby jsi dokázal ufinancovat auto za 800k. a on navíc jen naznačil že auto které by bylo podle jeho představ tolik stojí, což značí celkem slušnou skromnost. a že i kdyby ty peníze měl tak si ho nekoupí-klobouk dolů, má soudnost a asi opět-jiné priority. navíc-chytrost a vzdělání jsou naprosto rozdílné a často neslučitelné věci. i inža může být blbej jak puštok.
Promiň, ale ty na tom s funkční gramotností asi nebudeš nejlépe (pro vysvětlení - funkční gramotnost je schopnost pracovat se získanou informací). Přečti si mé příspěvky ještě jednou, potom ještě jednou a možná je i pochopíš. Napsal jsem, že dotyčný je hloupý a dle mého subjektivního hodnocení kvality a úrovně jeho příspěvku si za tím stojím. Dále jsem napsal (a ty jsi to nepochopil), že se mu klidně omluvím, pokud mne přesvědčí o své inteligenci a vzdělanosti, protože úroveň jeho příspěvku je potom nejspíše způsobena postižením jenž pravda nikdo z nás neovlivní (dysgrafií a dyslexií).Jestli někdo udržuje staré auto nebo ne je jeho věc - já mám doma desetileté, tříleté a dvouleté auto (kupovány nové) a nic mne zatím nenutí je měnit. Tento pán ale říká, že na nové podle svých představ nemá (800 tis.) a jedním dechem dodává, že by takové peníze za auto nedal. To je myšlení zastydlého pubertálního výrostka, protože buď má neujasněné hodnoty (nedám xxxtisíc za auto) nebo priority (chtěl bych tak drahé auto).....

koukám že s chápavostí na tom nebudeš nejlépe. tak to s tebou zkusím poněkud polopaticky, jako se žáčkem zvláštní školy-pán má nějakou představu o voze který by splňoval jeho nároky/tužby/přání. ví že takové auto by pořídil bratru za 800k. tedy je celkem skromný neboť by mu stačilo slušně vybavené auto střední třídy nikoliv prémiové značky. a dodává že i kdyby na takové auto peníze měl-a pouze na to auto, nikoliv na vše okolo-tak by to za to auto nedal, protože je rozumný a ví že ona částka by mu lépe a radostněji posloužila jinde, ať už je to nové či inovované bydlení nebo jiná, podstatná věc. tedy pán rozhodně není hloupý, by naopak, uvažuje velice pragmaticky. kdyby byl zastydlý puberťák (což mimochodem sedí přesně na tebe) tak rozhodně nenapíše že by si ho nekoupil kdyby na něj měl ale že si ho koupí až na něj bude mít. tvoje ´´funkční gramotnost´´ evidentně zaspala už při čtení jeho příspěvku. ale řečeno slovy Forresta Gumpa-pro hlupáka každý hloupý...
reagować
1 2 3


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.