*autofans* napisał:
Pokud si chcete zanadávat na ty zlé výrobce a ještě hloupější metodiku měření EU tak klidně, ale realita je trošku jiná. Dnes je sice velká diference mezi normovanou a skutečnou spotřebou, ale v reále jsou vůči podávaným výkonům auta výrazně úspornější než dříve, nehledě k uživatelské přívětivosti řidičů, kteří mají tak trochu problém poznávat výkonové křivky motorů. Aktuálně používám na stejné trase benzinového atmo japonce 1.8 o 130k v nižší střední Euro4, který se i přes slušný výkon s autem pere kvůli malému točivému momentu a i přes relativně příjemné a krátké zpřevodování jezdí za 8 a míň to prostě neumí. Oproti tomu tolik kritizovaná turbomalorážka o 130k s Euro6 i přes dlouhé převody, které jsou v režimu NEdálnice spíše nevýhodou, jezdí s famózní dynamikou za 6 což je o 25% méně. Souhlasím s tím, že v režimu "prase" leze spotřeba malého turba nahoru, ale člověk který vyznává tento jízdní styl si nekoupí 1.2TSI, ale olítaný báwo. Nejdůležitější článek je ten mezi sedadly a volantem, bohužel když vidím jak naprostá většina řidičů jezdí.... I v plynulém provozu kvůli min. odstupu každou chvíli někomu svítí brzdová světla. Poté akcelerují aby si mohly o vteřinu později zase šlápnout na brzdu. Pak se diví, že mají problém se spotřebou. Pro tyto specialisty pak dává smysl pouze hybrid, který energii brzdění nepřeměňuje jen do podoby tepla, ale rekuperuje pro další použití.
To je hodne tendencni prispevek, ktery zamerne pomiji ten fakt, ze ti, jimz je nejaka "uzivatelska privetivost" (KDE? CO?) uplne ukradena, nemaji na vyber. Pokud by ve svych autech lidi tyhle sracky chteli, tak tam budou i bez zasahu "osvicenych" bruselskych uredniku. Prikladne by me zajimalo, v cem je uzivatelsky privetivy SS, ktery zpusobi pouze to, ze pulka auta jde srat asi tak za 20% doby, nez kdyz tam tahle privetivost nebyla.
Snazim se jezdit predvidave, mezi semaforama jezdim presne 50, pred plechem brzdim motorem, ale neskutecne me serou borci, co jedou 70 km/h obec neobec.