0
powrót
 

diskuze k tématu: Auto musí vydržet v normě 160 tisíc kilometrů

kategorie zaszeregowania tematu:
stanikk
ilość wystąpień61
data registracji06.05.2013
Środa 03.06.2015 13:05, názor
Co se týče měření spotřeby, tak by hodně pomohlo, kdyby se opět měřila spotřeba v ustálených rychlostech např. 50, 70, 90, 130 a 160 což jsou nejběžnější cestovní rychlosti. Navíc bych podstatně prodloužil počet testovacích km. Ono laboratorních 100 km je něco jiného než takových 1000. Kdyby tomu tak bylo už dnes, tak by jsme byli ušetřeni spousty "vymožeností".
Navíc mi přijde tristní, že se za posledních cca 20 let nijak zásadně nesnížila reální spotřeba paliv. Ba právě naopak. Automobily co jezdili svého času za 5 litrů nyní jezdí za 6 neřkuli za 7.
reagować
stanikk
ilość wystąpień61
data registracji06.05.2013
Środa 03.06.2015 13:05, názor
Co se týče měření spotřeby, tak by hodně pomohlo, kdyby se opět měřila spotřeba v ustálených rychlostech např. 50, 70, 90, 130 a 160 což jsou nejběžnější cestovní rychlosti. Navíc bych podstatně prodloužil počet testovacích km. Ono laboratorních 100 km je něco jiného než takových 1000. Kdyby tomu tak bylo už dnes, tak by jsme byli ušetřeni spousty "vymožeností".
Navíc mi přijde tristní, že se za posledních cca 20 let nijak zásadně nesnížila reální spotřeba paliv. Ba právě naopak. Automobily co jezdili svého času za 5 litrů nyní jezdí za 6 neřkuli za 7.
reagować
*autofans*
ilość wystąpień159
data registracji21.11.2008
Środa 03.06.2015 13:41, Auta řídí lidi
Pokud si chcete zanadávat na ty zlé výrobce a ještě hloupější metodiku měření EU tak klidně, ale realita je trošku jiná. Dnes je sice velká diference mezi normovanou a skutečnou spotřebou, ale v reále jsou vůči podávaným výkonům auta výrazně úspornější než dříve, nehledě k uživatelské přívětivosti řidičů, kteří mají tak trochu problém poznávat výkonové křivky motorů. Aktuálně používám na stejné trase benzinového atmo japonce 1.8 o 130k v nižší střední Euro4, který se i přes slušný výkon s autem pere kvůli malému točivému momentu a i přes relativně příjemné a krátké zpřevodování jezdí za 8 a míň to prostě neumí. Oproti tomu tolik kritizovaná turbomalorážka o 130k s Euro6 i přes dlouhé převody, které jsou v režimu NEdálnice spíše nevýhodou, jezdí s famózní dynamikou za 6 což je o 25% méně. Souhlasím s tím, že v režimu "prase" leze spotřeba malého turba nahoru, ale člověk který vyznává tento jízdní styl si nekoupí 1.2TSI, ale olítaný báwo. Nejdůležitější článek je ten mezi sedadly a volantem, bohužel když vidím jak naprostá většina řidičů jezdí.... I v plynulém provozu kvůli min. odstupu každou chvíli někomu svítí brzdová světla. Poté akcelerují aby si mohly o vteřinu později zase šlápnout na brzdu. Pak se diví, že mají problém se spotřebou. Pro tyto specialisty pak dává smysl pouze hybrid, který energii brzdění nepřeměňuje jen do podoby tepla, ale rekuperuje pro další použití.
reagować
bitner
ilość wystąpień216
data registracji19.06.2012
Środa 03.06.2015 14:51, RE: Auta řídí lidi
*autofans* napisał:
Pokud si chcete zanadávat na ty zlé výrobce a ještě hloupější metodiku měření EU tak klidně, ale realita je trošku jiná. Dnes je sice velká diference mezi normovanou a skutečnou spotřebou, ale v reále jsou vůči podávaným výkonům auta výrazně úspornější než dříve, nehledě k uživatelské přívětivosti řidičů, kteří mají tak trochu problém poznávat výkonové křivky motorů. Aktuálně používám na stejné trase benzinového atmo japonce 1.8 o 130k v nižší střední Euro4, který se i přes slušný výkon s autem pere kvůli malému točivému momentu a i přes relativně příjemné a krátké zpřevodování jezdí za 8 a míň to prostě neumí. Oproti tomu tolik kritizovaná turbomalorážka o 130k s Euro6 i přes dlouhé převody, které jsou v režimu NEdálnice spíše nevýhodou, jezdí s famózní dynamikou za 6 což je o 25% méně. Souhlasím s tím, že v režimu "prase" leze spotřeba malého turba nahoru, ale člověk který vyznává tento jízdní styl si nekoupí 1.2TSI, ale olítaný báwo. Nejdůležitější článek je ten mezi sedadly a volantem, bohužel když vidím jak naprostá většina řidičů jezdí.... I v plynulém provozu kvůli min. odstupu každou chvíli někomu svítí brzdová světla. Poté akcelerují aby si mohly o vteřinu později zase šlápnout na brzdu. Pak se diví, že mají problém se spotřebou. Pro tyto specialisty pak dává smysl pouze hybrid, který energii brzdění nepřeměňuje jen do podoby tepla, ale rekuperuje pro další použití.

To je hodne tendencni prispevek, ktery zamerne pomiji ten fakt, ze ti, jimz je nejaka "uzivatelska privetivost" (KDE? CO?) uplne ukradena, nemaji na vyber. Pokud by ve svych autech lidi tyhle sracky chteli, tak tam budou i bez zasahu "osvicenych" bruselskych uredniku. Prikladne by me zajimalo, v cem je uzivatelsky privetivy SS, ktery zpusobi pouze to, ze pulka auta jde srat asi tak za 20% doby, nez kdyz tam tahle privetivost nebyla.
Snazim se jezdit predvidave, mezi semaforama jezdim presne 50, pred plechem brzdim motorem, ale neskutecne me serou borci, co jedou 70 km/h obec neobec.

reagować
Citroenak
ilość wystąpień727
data registracji13.04.2012
Środa 03.06.2015 15:53, Porovnania spotreby
To taktiez nemusi byt vzdy pravda. Napr. 1.2TSI mozno jazdi za 6, ale 1.2Tce aspon z pocutia jazdi uz priemerne za 7. Ma vraj vyssiu spotrebu, ale tiez som na nu nepocul zatial nic zle v ramci spolahlivosti. 1.8 japonec, napr. honda starsieho data, moc na spotrebu robena nebola, to je pravda. Ale taky 2.0i od PSA 103kw s variabilnym casovanim mi zerie priemer 7, s vykonom 140k a v aute o vahe 1.5 tony. Zalezi ale aj od tras ake robim. Krutiaci moment ma 200nm a celkom to staci. A nemusim pri kazdom startovani pocuvat, ci mi nieco niekde chrasti atd.
Skoda ako auto tych 160t km urcite da, len treba dodat, ze trochu skarede percento to da z druhym motorom.
reagować
*autofans*
ilość wystąpień159
data registracji21.11.2008
Środa 03.06.2015 17:56, RE: Auta řídí lidi
bitner napisał:
*autofans* napisał:
Pokud si chcete zanadávat na ty zlé výrobce a ještě hloupější metodiku měření EU tak klidně, ale realita je trošku jiná. Dnes je sice velká diference mezi normovanou a skutečnou spotřebou, ale v reále jsou vůči podávaným výkonům auta výrazně úspornější než dříve, nehledě k uživatelské přívětivosti řidičů, kteří mají tak trochu problém poznávat výkonové křivky motorů. Aktuálně používám na stejné trase benzinového atmo japonce 1.8 o 130k v nižší střední Euro4, který se i přes slušný výkon s autem pere kvůli malému točivému momentu a i přes relativně příjemné a krátké zpřevodování jezdí za 8 a míň to prostě neumí. Oproti tomu tolik kritizovaná turbomalorážka o 130k s Euro6 i přes dlouhé převody, které jsou v režimu NEdálnice spíše nevýhodou, jezdí s famózní dynamikou za 6 což je o 25% méně. Souhlasím s tím, že v režimu "prase" leze spotřeba malého turba nahoru, ale člověk který vyznává tento jízdní styl si nekoupí 1.2TSI, ale olítaný báwo. Nejdůležitější článek je ten mezi sedadly a volantem, bohužel když vidím jak naprostá většina řidičů jezdí.... I v plynulém provozu kvůli min. odstupu každou chvíli někomu svítí brzdová světla. Poté akcelerují aby si mohly o vteřinu později zase šlápnout na brzdu. Pak se diví, že mají problém se spotřebou. Pro tyto specialisty pak dává smysl pouze hybrid, který energii brzdění nepřeměňuje jen do podoby tepla, ale rekuperuje pro další použití.
To je hodne tendencni prispevek, ktery zamerne pomiji ten fakt, ze ti, jimz je nejaka "uzivatelska privetivost" (KDE? CO?) uplne ukradena, nemaji na vyber. Pokud by ve svych autech lidi tyhle sracky chteli, tak tam budou i bez zasahu "osvicenych" bruselskych uredniku. Prikladne by me zajimalo, v cem je uzivatelsky privetivy SS, ktery zpusobi pouze to, ze pulka auta jde srat asi tak za 20% doby, nez kdyz tam tahle privetivost nebyla.Snazim se jezdit predvidave, mezi semaforama jezdim presne 50, pred plechem brzdim motorem, ale neskutecne me serou borci, co jedou 70 km/h obec neobec.


Nějak jsem si nevšiml, že bych psal o Stop
reagować
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Środa 03.06.2015 18:24, downsizing vs. konstrukce
Sice mám radši jednoduchou techniku a tvrdím, že raději si připlatím hned u pumpy než pak s nervy v servisu, ale proti downsizingu nejsem. Naopak, raději podladěný turbomotor, než nahoněná atmosféra. A ani moderní turbomotor nemusí být nějak servisně náročný a nespolehlivý. Třeba když si vzpomenu na 1,8T 20V, tak mě nenapadne moc povedenějších benzínu na každodenní ježdění. Třeba nedávno jsem jel se známým delší trasu (cca 500 km) s Golfem 6 1,2 TSI 6st. převodovka a střídali jsme se v řízení. Kvůli uzavírkám jsme jezdili absolutně neznámými cestami, samý kopec, předjíždění, velmi svižná jízda. A musím říct, že jsem si řízení opravdu užil, motor se ochotně sbíral ,,vocpodu" a ani v kopcích nebylo nutno často podřazovat, prostě měl chuť k životu. O to víc mě překvapila spotřeba, která se ustálila na nějakých 6 litrech (čekal jsem tak 7,5 nejmíň). Hodně asi pomohla skvěle odstupňovaná převodovka, kdy sice 6ka výrazně sníží otáčky, ale motor na ní pohodlně dokáže zrychlit. Prostě ideál na normální ježdění, bohatě by mi to stačilo. Druhá věc se spolehlivost, na tom konkrétním autě byly v 60 000 měněny (sice na záruku, ale přece) rozvody, dodělávaly se nějaké protikuní kryty atd. Takže, downsizing - proč ne, ale jen s neošizenou konstrukcí a materiály a bez likvidačních servisních intervalů. Dost nadějí dávám do řemenové generace TSI. Až doslouží moje staré dobré TéDéÍ, tak oktávka s 1,4 TSI by mi vyhovovala
reagować
Fanda
ilość wystąpień551
data registracji28.09.2008
Środa 03.06.2015 18:27, RE: Nové auto
Pavlik napisał:
Fanda napisał:
To,že někdo nemá na nové auto nemusí vůbec znamenat,že je hloupý.
Tak si přečti příspěvek na který jsem reagoval. Jestli jej napsal chytrý a vzdělaný člověk, tak se klidně omluvím, protože bude asi postižený dyslexií a dysgrafií zároveň .


Alespoň si na nic nehraje.Tvé příspěvky si čtu již několik let .Hraješ si zde na chytrého a vzdělaného,ale již několikrát jsem si všiml,že sem píšeš nepravdy.Klidně mohu připomenout.Normálně by mi to bylo jedno,ale neměl by jsi někoho,koho vůbec neznáš nazývat hlupáky. A to není poprvé.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1327
data registracji09.10.2008
Środa 03.06.2015 21:24, RE: Nové auto
tomaskrtek napisał:
Pavlik napisał:
tomaskrtek napisał:
Pavlik napisał:
Fanda napisał:
To,že někdo nemá na nové auto nemusí vůbec znamenat,že je hloupý.
Tak si přečti příspěvek na který jsem reagoval. Jestli jej napsal chytrý a vzdělaný člověk, tak se klidně omluvím, protože bude asi postižený dyslexií a dysgrafií zároveň .
obě dysfunkce ani náhodou nevylučují inteligenci. naopak poukazování na ně jako charakterovou vadu-což jsi ty udělal-jí vylučuje naprosto spolehlivě, ba co víc, indikuje ubohost. ten člověk ať je jakkoliv chytrý či (ne)vzdělaný má pravdu, vidím okolo sebe lidi kteří raději udržují stará poctivá auta z konce 90tých let u kterých je předpoklad násobně většího nájezdu než u dnešních hraček. a jestli není ochotný dát nějakou částku za auto neznamená že jí nemá či nevydělá, třeba má jen priority jinde. ono třeba z 50ti tisícové výplaty (kolik chytrých a vzdělaných má méně?) pokud máš třeba hypotéku a tři děti moc nezbyde. rozhodně ne tolik aby jsi dokázal ufinancovat auto za 800k. a on navíc jen naznačil že auto které by bylo podle jeho představ tolik stojí, což značí celkem slušnou skromnost. a že i kdyby ty peníze měl tak si ho nekoupí-klobouk dolů, má soudnost a asi opět-jiné priority. navíc-chytrost a vzdělání jsou naprosto rozdílné a často neslučitelné věci. i inža může být blbej jak puštok.
Promiň, ale ty na tom s funkční gramotností asi nebudeš nejlépe (pro vysvětlení - funkční gramotnost je schopnost pracovat se získanou informací). Přečti si mé příspěvky ještě jednou, potom ještě jednou a možná je i pochopíš. Napsal jsem, že dotyčný je hloupý a dle mého subjektivního hodnocení kvality a úrovně jeho příspěvku si za tím stojím. Dále jsem napsal (a ty jsi to nepochopil), že se mu klidně omluvím, pokud mne přesvědčí o své inteligenci a vzdělanosti, protože úroveň jeho příspěvku je potom nejspíše způsobena postižením jenž pravda nikdo z nás neovlivní (dysgrafií a dyslexií).Jestli někdo udržuje staré auto nebo ne je jeho věc - já mám doma desetileté, tříleté a dvouleté auto (kupovány nové) a nic mne zatím nenutí je měnit. Tento pán ale říká, že na nové podle svých představ nemá (800 tis.) a jedním dechem dodává, že by takové peníze za auto nedal. To je myšlení zastydlého pubertálního výrostka, protože buď má neujasněné hodnoty (nedám xxxtisíc za auto) nebo priority (chtěl bych tak drahé auto).....
koukám že s chápavostí na tom nebudeš nejlépe. tak to s tebou zkusím poněkud polopaticky, jako se žáčkem zvláštní školy-pán má nějakou představu o voze který by splňoval jeho nároky/tužby/přání. ví že takové auto by pořídil bratru za 800k. tedy je celkem skromný neboť by mu stačilo slušně vybavené auto střední třídy nikoliv prémiové značky. a dodává že i kdyby na takové auto peníze měl-a pouze na to auto, nikoliv na vše okolo-tak by to za to auto nedal, protože je rozumný a ví že ona částka by mu lépe a radostněji posloužila jinde, ať už je to nové či inovované bydlení nebo jiná, podstatná věc. tedy pán rozhodně není hloupý, by naopak, uvažuje velice pragmaticky. kdyby byl zastydlý puberťák (což mimochodem sedí přesně na tebe) tak rozhodně nenapíše že by si ho nekoupil kdyby na něj měl ale že si ho koupí až na něj bude mít. tvoje ´´funkční gramotnost´´ evidentně zaspala už při čtení jeho příspěvku. ale řečeno slovy Forresta Gumpa-pro hlupáka každý hloupý...


V tom případě se velmi omlouvám, že jsem tě tak nadzvedl ze židle. Moje zkušenost říká, že pokud někdo po něčem touží / něco chce, tak si ji buď koupí, nebo řekne, že by danou věc / službu chtěl, ale nemá na ni kupní sílu - to je pochopitelné. Jestliže ale někdo jedním dechem dodá, že není ochoten za danou věc / službu, po které touží / kterou chce (a na kterou nemá) utratit peníze (čili imaginace i kdybych na to měl, stejně bych to nekoupil), je to mírně řečeno divné a silně mi to připomíná některé do ruda zbarvené příspěvky na novinkách. Pokud by pán uvažoval rozumně, byl by jeho příspěvek ve smyslu: raději než nové auto za 800 tisíc jsem pořídil bydlení (amortizoval hypotéku, koupil pozemek, atd.). Jeho příspěvek ale znamená: chci něco, nemám na to, a stejně bych si to nekoupil.
PS: řízením, vedením a výběrem lidí se živím víc než dvacet let a řekl bych, že jsem na základě dlouhodobé praxe schopen odhadnout člověka na základě jeho psaného projevu.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1327
data registracji09.10.2008
Środa 03.06.2015 21:32, RE: Nové auto
Fanda napisał:
Pavlik napisał:
Fanda napisał:
To,že někdo nemá na nové auto nemusí vůbec znamenat,že je hloupý.
Tak si přečti příspěvek na který jsem reagoval. Jestli jej napsal chytrý a vzdělaný člověk, tak se klidně omluvím, protože bude asi postižený dyslexií a dysgrafií zároveň .
Alespoň si na nic nehraje.Tvé příspěvky si čtu již několik let .Hraješ si zde na chytrého a vzdělaného,ale již několikrát jsem si všiml,že sem píšeš nepravdy.Klidně mohu připomenout.Normálně by mi to bylo jedno,ale neměl by jsi někoho,koho vůbec neznáš nazývat hlupáky. A to není poprvé.


Proč bych neměl někoho nazývat hlupákem, když si to o něm mylím - máme svobodu projevu. Ty tady tvrdíš, že škoda a nejlépe osazená HTP je výborné a spolehlivé auto - to je tvůj názor a protože máme onu svobodu projevu, můžeme tady o něm svobodně diskutovat .
Toho "hlupáka", jak jsem jej nazval a jak si o něm myslím, tady bráníte dva, on sám se neozval aby se mnou diskutoval a přesvědčil mne o opaku......vy dva jej osobně znáte??
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1327
data registracji09.10.2008
Środa 03.06.2015 21:37, RE: Nové auto

11
reagować
Fanda
ilość wystąpień551
data registracji28.09.2008
Środa 03.06.2015 22:20, RE: Nové auto
Pavlik napisał:
Fanda napisał:
Pavlik napisał:
Fanda napisał:
To,že někdo nemá na nové auto nemusí vůbec znamenat,že je hloupý.
Tak si přečti příspěvek na který jsem reagoval. Jestli jej napsal chytrý a vzdělaný člověk, tak se klidně omluvím, protože bude asi postižený dyslexií a dysgrafií zároveň .
Alespoň si na nic nehraje.Tvé příspěvky si čtu již několik let .Hraješ si zde na chytrého a vzdělaného,ale již několikrát jsem si všiml,že sem píšeš nepravdy.Klidně mohu připomenout.Normálně by mi to bylo jedno,ale neměl by jsi někoho,koho vůbec neznáš nazývat hlupáky. A to není poprvé.
Proč bych neměl někoho nazývat hlupákem, když si to o něm mylím - máme svobodu projevu. Ty tady tvrdíš, že škoda a nejlépe osazená HTP je výborné a spolehlivé auto - to je tvůj názor a protože máme onu svobodu projevu, můžeme tady o něm svobodně diskutovat . Toho "hlupáka", jak jsem jej nazval a jak si o něm myslím, tady bráníte dva, on sám se neozval aby se mnou diskutoval a přesvědčil mne o opaku......vy dva jej osobně znáte??


Nechtěl jsem to napsat takhle natvrdo,ale vadí mi ,že sám na těchto stránkách často doslova lžeš a přitom máš tu drzost, ostatní nazývat hlupáky.a to není poprvé.Jistě si vzpomínáš jak jsi mě tu v minulosti přesvědčoval,že škoda auto má 70 % agenturních zaměstnanců.Každý minimálně soudný člověk ví,že je to absolutní blbost.když Ti to napíše,tak si vymyslíš firmu,které jsi spolumajitel a že jste dělali pro škodu auto průzkum,kolik vlastně těch agenturních zaměstnanců mají.Když se probírá prodejnost škody Rapid,tak zde napíšeš ,že prodejci na olomoucku,který má tři prodejny , stojí na dvorku půl roku 20 Rapidů a že to nemůže prodat.Když se do prodejny zavolá,tak mi prodavačka zdělí,že mají 1 bílého rapida a že nejsou.Když se zde řešil motor 1,8 Tsi,tak jste zrovna měli ve firmě Superba co se mu motor rozpadl,Když se zde probíral motor 1.6 Tdi,tak se Vám ty motory ve firmě také sypaly.Proč stále firma kterou spoluvlastníš kupuje škodovky?Probíraly se zde i jízdní vlastnosti jednotkové Fabie,to jsi zrovna jel na motorce a řidič dané Fabie si to chtěl s tebou rozdat.Samozřejmě ,že vylétl ze silnice.A tak bych mohl pokračovat.Mě nevadí,že si zde vymýšlíš,nejspíš si kompenzuješ nějaký mindrák,ale vadí mi,že zrovna ty nazýváš jiné lidi hlupáky.
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Cztwartek 04.06.2015 01:09, RE: Nové auto
Pavlik napisał:
Fanda napisał:
To,že někdo nemá na nové auto nemusí vůbec znamenat,že je hloupý.
Tak si přečti příspěvek na který jsem reagoval. Jestli jej napsal chytrý a vzdělaný člověk, tak se klidně omluvím, protože bude asi postižený dyslexií a dysgrafií zároveň .


Jak dysgrafie souvisí s psaním na klávesnici, když je to porucha grafického projevu?
reagować
Zvirak
ilość wystąpień459
data registracji09.09.2012
Cztwartek 04.06.2015 08:39, pavlik... dle vseho labilni a snad jeste mentalne pubertalni jedinex
V jinem vlakne tady zase psal prispevek ohledne turba a dochlazovani.Tvari se a snazi se pusobit inteligentne, bohuzel obsah jeho prispevku je tomu casto na hony vzdalen. Napriklad s tema turbama psal, ze na dalnici kdyz jede k pumpe, tak v predstihu vyrazuje. To je ovsem blbost... Dnes uz nemame karburatory a kdyz se brzdi motorem, jednotka dava signal vstrikovat zlomek nebo zadne palivo. Kdyz bezi motor na volnobeh, spotrebu "ma". A to nemluvim o faktu, ze kdyz ma motor vyssi otacky a pumpa zene vice vodu v okruhu, motor i turbo je vice chlazeno nasavanym vzduchem atd.. Pak jsou i posilovace brzd a rizeni.. To dost odporuje tomu, ze pry cte manualy. Me osobne zvedlo ze zidle, jak arogantne psal o nekom, ze je hlupak, ze nechce dat 800 tis za auto, nezavisle na tom, zda ty penize ma. Ja v postoji toho skromneho pana spatruji vetsi kus inteligence, moudrosti a jestli to tak mohu rict, i setrnosti jak financni i ekologicke. Moje benzinove stilo bude mit za chvili pulmilion, tak taky zacinam uvazovat o nahrade, (ikdyz stilo z ruky nedam) o necem trochu silnejsim. Moje uvahy se taky ubiraji podobnym smerem. Jsem proto taky hlupak, ze mi neprijde smysluplne dat napr 800 za nove auto, kdyz muzu poridit za 175 + ca 75 na servis a uvedeni do 100 procentniho stavu, auto minimalne o tridu vyse nez ten vehikl za 800.. Abych to uzavrel na Pavlika mam taky podobny nazor, ikdyz obcas ma svetle chvilky, ne casto, ale zacina dostavat pomalu rozum A nakonec chvalim za poznamku o dysgrafii, opravdu jsem se tim pobavil. Trefne
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1327
data registracji09.10.2008
Cztwartek 04.06.2015 18:02, omluva
Všem, které jsem nadzvedl ze židle či jinak naštval napsáním svého názoru, se hluboce omlouvám. Názor v dané otázce jsem sice nezměnil, ale i tak se vám omlouvám - udolali jste mne svými argumenty i počtem a prostě rezignuji na další diskusi vedoucí tímto směrem.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1327
data registracji09.10.2008
Cztwartek 04.06.2015 18:21, RE: pavlik... dle vseho labilni a snad jeste mentalne pubertalni jedinex
Zvirak napisał:
V jinem vlakne tady zase psal prispevek ohledne turba a dochlazovani.Tvari se a snazi se pusobit inteligentne, bohuzel obsah jeho prispevku je tomu casto na hony vzdalen. Napriklad s tema turbama psal, ze na dalnici kdyz jede k pumpe, tak v predstihu vyrazuje. To je ovsem blbost... Dnes uz nemame karburatory a kdyz se brzdi motorem, jednotka dava signal vstrikovat zlomek nebo zadne palivo. Kdyz bezi motor na volnobeh, spotrebu "ma".A to nemluvim o faktu, ze kdyz ma motor vyssi otacky a pumpa zene vice vodu v okruhu, motor i turbo je vice chlazeno nasavanym vzduchem atd..Pak jsou i posilovace brzd a rizeni..To dost odporuje tomu, ze pry cte manualy.


K tomuto se ještě ozvu - když vyřadím před benzinkou na dálnici a dojedu x set metrů setrvačností s motorem běžícím na volnoběh, tak motor spotřebu skutečně vykazuje. Jen mi není jasné, jak to souvisí s dochlazováním turba. Turbo se při volnoběhu netočí, ale je mazáno a většinou i chlazeno proudícím olejem (a jen u některých motorů i vodou - např. 2,0 a 1,6 DCi). Ano, při vyšších otáčkách je tlak oleje (i vody) vyšší, že by to ale mělo zásadní vliv si nemyslím. Množství nasávaného chladícího vzduchu je stejné ať mám vyřazeno nebo brzdím motorem - záleží jen na rychlosti jízdy. Možná to tehdy vyznělo tak, že se k benzince ploužím. Realita je taková, že při vyřazení ve 130-150 km/h auto ujede setrvačností na rovině přes 500 metrů než rychlost klesne pod 100 km/h. Řekl bych tedy, že nápor chladícího vzduchu je dostatečný. A větu o posilovačích už vůbec nechápu. Posilovač brzd funguje u každého auta s běžícím motorem a na otáčkách vůbec nezáleží. U posilovače řízení je to složitější, hydraulický u některých starších aut na růst otáček reaguje tuhnutím řízení (tedy na volnoběh je řízení posilované nejvíce), u modernějších tuhne řízení v závislosti na rychlosti (tedy otáčky motoru jsou opět irelevantní) a u mých turbodieselů je to ještě veselejší, protože tam jsou posilovače řízení elektrické (motor nemusí být v chodu, stačí zapnout zapalování a už pracují).
reagować
brin
ilość wystąpień727
data registracji28.03.2011
Cztwartek 04.06.2015 19:32, Množství nasávaného vzduchu
Množství nasátého vzduchu samozřejmě nezávisí na náporovém tlaku, ale čistě a jednoduše na otáčkách motoru, kdy, zjednodušeně řečeno, když motor vykoná více cyklů, tak nasaje více vzduchu. Náporové sání je trochu něco jiného...
reagować
Zvirak
ilość wystąpień459
data registracji09.09.2012
Cztwartek 04.06.2015 19:57, citace citace citace
Pavilku odstraň si tu citaci špatnou citaci, protože to teď vypadá, že ty slinty, cos tam zase vymyslel, jsem psal já. S tím nechci být spojován...

k těm posilovačům. Nestává se to často nebo skoro vůbec , ale kdyby ti to chcíplo ve 130 když pojedeš na volnoběh jsi v řiti, zvlášt, když bys někde sjížděl k benzince, brzdy by ti nic neubrzdili a pri trochu nižší rychlosti by se ti hodně blbě zatáčelo. Je to spíše prevence, aby motor nechípnul, jenže tady stačí aby se to stalo POUZE JEDNOU a následky jsou pak FATÁLNÍ.

brin ti jednoduše popsal co bylo zamýšleno, ale pro pobavení bys mohl rozvěst teorii roho náporového vzduchu. Musím uznat, že jsi celkem kreativní
reagować
kristian2
ilość wystąpień273
data registracji31.03.2015
Cztwartek 04.06.2015 20:33, RE: downsizing vs. konstrukce
Paul napisał:
Sice mám radši jednoduchou techniku a tvrdím, že raději si připlatím hned u pumpy než pak s nervy v servisu, ale proti downsizingu nejsem. Naopak, raději podladěný turbomotor, než nahoněná atmosféra. A ani moderní turbomotor nemusí být nějak servisně náročný a nespolehlivý. Třeba když si vzpomenu na 1,8T 20V, tak mě nenapadne moc povedenějších benzínu na každodenní ježdění. Třeba nedávno jsem jel se známým delší trasu (cca 500 km) s Golfem 6 1,2 TSI 6st. převodovka a střídali jsme se v řízení. Kvůli uzavírkám jsme jezdili absolutně neznámými cestami, samý kopec, předjíždění, velmi svižná jízda. A musím říct, že jsem si řízení opravdu užil, motor se ochotně sbíral ,,vocpodu" a ani v kopcích nebylo nutno často podřazovat, prostě měl chuť k životu. O to víc mě překvapila spotřeba, která se ustálila na nějakých 6 litrech (čekal jsem tak 7,5 nejmíň). Hodně asi pomohla skvěle odstupňovaná převodovka, kdy sice 6ka výrazně sníží otáčky, ale motor na ní pohodlně dokáže zrychlit. Prostě ideál na normální ježdění, bohatě by mi to stačilo. Druhá věc se spolehlivost, na tom konkrétním autě byly v 60 000 měněny (sice na záruku, ale přece) rozvody, dodělávaly se nějaké protikuní kryty atd. Takže, downsizing - proč ne, ale jen s neošizenou konstrukcí a materiály a bez likvidačních servisních intervalů. Dost nadějí dávám do řemenové generace TSI. Až doslouží moje staré dobré TéDéÍ, tak oktávka s 1,4 TSI by mi vyhovovala


moje skušenost potvrzuji vw golf plus 1,2 TSI jezdí to dobře a ma to slušnou spotřebu je to takove male lehke auto. tsi oproti htp udělalo velký skok. htp fabia kombi nebyl problem spotřeba 10 l.otazka je jak dlouho tsi vydrži- momentalně najeto 40 000 a je bez problemu.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1327
data registracji09.10.2008
Cztwartek 04.06.2015 20:59, RE: citace citace citace
Zvirak napisał:
Pavilku odstraň si tu citaci špatnou citaci, protože to teď vypadá, že ty slinty, cos tam zase vymyslel, jsem psal já. S tím nechci být spojován...k těm posilovačům. Nestává se to často nebo skoro vůbec , ale kdyby ti to chcíplo ve 130 když pojedeš na volnoběh jsi v řiti, zvlášt, když bys někde sjížděl k benzince, brzdy by ti nic neubrzdili a pri trochu nižší rychlosti by se ti hodně blbě zatáčelo. Je to spíše prevence, aby motor nechípnul, jenže tady stačí aby se to stalo POUZE JEDNOU a následky jsou pak FATÁLNÍ.brin ti jednoduše popsal co bylo zamýšleno, ale pro pobavení bys mohl rozvěst teorii roho náporového vzduchu. Musím uznat, že jsi celkem kreativní


Když pojedu na volnoběh a "chcípne mi to" (což se mi naposledy přihodilo u škody 120 před cca 20 lety), nestane se vůbec nic - posilovač řízení u obou mých turbodieselů je elektrický (už jsem to psal výše, asi moc pozorně nečteš) a je tedy nezávislý na běhu motoru. Musel bych vypnout zapalování, což ani u jednoho z výše zmíněných aut nelze - mám bezklíčové ovládání a tlačítko start/stop prostě za jízdy nereaguje. Brzdy brzdí s posilovačem ještě 3-5 sekund po sešlápnutí pedálu i při zastaveném motoru. Samozřejmě tím myslím situaci kdy je v systému posilovače podtlak, tedy krátce po zastavení motoru. Nikdy jsem pravda nezkoumal, jak dlouho podtlak v systému zůstává, ale je to minimálně pár minut, tedy pořád je spousta času na reakci. Při náhlém výpadku motoru tedy po tuto dobu máš stále brzdy s posilovačem. Po výpadku posilovače brzdy fungují nadále, jen prostě vyžadují relativně vysokou ovládací sílu.
Teorii o náporovém vzduchu rozvádět nemusím, neboť jsme se zjevně nepochopili. Měl jsem na mysli nápor "chladícího" vzduchu procházejícího chladičem k motoru a turbodmychadlu (tak jsem to pochopil z tvého příspěvku a na to jsem reagoval). Množství (nebo chceš-li objem) nasávaného chladícího vzduchu je přímo úměrné rychlosti pohybu vozidla, rozhodně nijak nesouvisí s otáčkami motoru. Silně pochybuji, že někdo dnes běžně provozuje auto se vzduchem chlazeným motorem s nuceným chlazením permanentním (nebo spínaným) ventilátorem. Takový systém jsem naposledy v osobním autě viděl u T-613.
reagować
1 2 3


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.