0
powrót
 

diskuze k tématu: Mondeo, Mazda 6, nebo Passat?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, ostatní, japonská vozidla, německá vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 05.05.2009 08:18, Volvo
I když jsem zastáncem koncernu VW v tomto případě bych volil Volvo.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 05.05.2009 09:43, RE: Volvo
Rubal napisał:
I když jsem zastáncem koncernu VW v tomto případě bych volil Volvo.
Tady opravdu není o čem přemýšlet.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 05.05.2009 10:13, RE: Volvo
T.J. napisał:
Tady opravdu není o čem přemýšlet.
Pokud dobre ctu, tazatel nechce aby se mu prodrazila udrzba. Vite jak je u Volva nakladna? To uz na BMW poridite vse o nekolik 10% levneji. Takze co se tyce nakladu, urcite volvo nedoporucuji!

Add pohonne hmoty, me se libi, jak autor clanku zminuje, ze je dobre kupovat benzin/naftu kvalitni, nejlepe u overenych, velkych a predpokladam reklamou vychvalovanych stanic. Az na to, ze v CR je to uplne jedno, protoze benzin tu je katastrofalni at jste u shelu, OMV, benziny nebo jakekoliv male benzinky. Protoze vsichni berou vicemene od jednoho dodavatele, coz uz bylo nejednou prokazano a staci se podivat na testy. Proste v Nemecku natankovany Shell V Power ma s tim v cesku spolecnou max cenu. Dokonce i lajk to na svem voze pozna. Takze je jedno, kde budete tankovat, pokud to nebude vylozene JZD vyprodej s 20let starych sudu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 05.05.2009 11:01, České (také)palivo
Vywern napisał:
Pokud dobre ctu, tazatel nechce aby se mu prodrazila udrzba. Vite jak je u Volva nakladna? To uz na BMW poridite vse o nekolik 10% levneji. Takze co se tyce nakladu, urcite volvo nedoporucuji!

Add pohonne hmoty, me se libi, jak autor clanku zminuje, ze je dobre kupovat benzin/naftu kvalitni, nejlepe u overenych, velkych a predpokladam reklamou vychvalovanych stanic. Az na to, ze v CR je to uplne jedno, protoze benzin tu je katastrofalni at jste u shelu, OMV, benziny nebo jakekoliv male benzinky...
Zde NAPROSTO musím SOUHLASit s Vywern(em)!
Rozdílná kvalita paliv je poznat i při "běžné/normální" jízdě a to jak na dynamice, tak bohužel i na spotřebě vozu ,-(
PS: Servisní náklady u Volvo jsou opravdu (snad až ..) NEmístně VYSKOKÉ!
Pěkný den
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 05.05.2009 11:22, NEJlepší ...
... ze "zaplatitelných" vozů pro dálnice a BEZPEČí je Citroën C5
Asi se to NEchce "věřit" - nic to ale NEmění na tom, že na dálnici se vůz typu Brumla (C5 V6 3.0) či 2.2 HDi (nedávno 4letý v "top" verzi Exclusive koupil kamarád za cenu maličko přesahující 200 t. kč - ověřených/prověřených cca 120 t. km) je skoro LEPŠí než Volvo S60 a co se BEZPEČNOSTi týče - (to je OPRAVDU k NEvíře) - i zde je Citroën C5 maličko (no 2 "malička" .-) BEZPEČNĚJŠí než Volvo S60.
V tomto případě mohu být celkem "konkrétní" - kamarádka má Volvo S60 ve verzi 2.4 benzín.
Její vůz je pro VĚTŠINU jistě "více in", popravdě interiér OPRAVDU působí "dráže/luxusněji" - ale Brumla má za stejný peníz lepší podvozek, bezpečenost i motor (+ nižší servisní náklady).
TAKŽE: Chcete-li více "působit" a "bezproblémů" a "trochu dráže" jezdit = Volvo S60 - je asi DOBRÁ volba
Chcte-li spíše NEnápadně vypadat/NEvynikat ale pohodlně(ji) bezpečně(ji) nízkonákladově(ji) jezdit = Citroën C5 je LEPŠí volba
Prostě: Záleží na OSOBNíCH preferencích
Kontrolní otázka: Myslíte že když jedeme spolu, jezdí více/častěji/raději "ona se mnou" či "já s ní" ,-)
Pěkný den
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 05.05.2009 12:00, RE: NEJlepší ...
Kylie napisał:
... ze "zaplatitelných" vozů pro dálnice a BEZPEČí je Citroën C5
Asi se to NEchce "věřit" - nic to ale NEmění na tom, že na dálnici se vůz typu Brumla (C5 V6 3.0) či 2.2 HDi (nedávno 4letý v "top" verzi Exclusive koupil kamarád za cenu maličko přesahující 200 t. kč - ověřených/prověřených cca 120 t. km) je skoro LEPŠí než Volvo S60 a co se BEZPEČNOSTi týče - (to je OPRAVDU k NEvíře) - i zde je Citroën C5 maličko (no 2 "malička" .-) BEZPEČNĚJŠí než Volvo S60.
V tomto případě mohu být celk...
Kylie, Kylie, Vy jste pořád stejná. Jelikož Vaše Brumla je auto, tak s ní zřejmě bude raději jezdit Vy, než ona s Vámi, přece.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 05.05.2009 13:20, Kritika
Pan redaktor tomu moc nedal. U každého auta se ohání známými fakty, které tu kolují pořád dokola a k nim přidal pár dezinformací.

Začnu od Mazdy 6 - zmínil diesly MZR-CD, o kterých ale nic nenapsal a zavzpomínal na zastaralé D-Comprex, které zmizely v propadlišti dějin. O tom, co si tazatel může koupit, tedy MZR-CD 2.0 ani slovo. Já aspoň napíšu, že nemají extrémní slabiny a nijak moc nevynikají v konkurenci, ale jezdí a asi celkem spolehlivě, nikdo tu na ně moc nenadává. Mazda je zachovala i do inovované 6 a přidala novější variantu 2.2, která z té 2.0 vychází. Kdyby to byl špatný motor, tak by to asi neudělali.

U Mondea je to podobné - vzpomínat na starý 1.8 TD, který se sice dost kazil, ale při patřičné péči jezdí dodnes, je faux pas. Ford se poučil a v Mondeu 2001 byly všechny motory, kromě benzínu 2.5 V6, úplně nové. Benzínové se dost povedly, nafta to měla těžší. Ty zmíněné slabší 66 a 85 kW jsou ještě bez common rail, označované jako TDDi (to pan redaktor netuší). Byly hlučnější a spotřebu neoslnily, ale zase se moc nekazily. Nahradily je TDCi s common rail, začínaly také na výkonu 66 a 85 KW (to pana redaktora asi spletlo), později 96kW. Trpěly závadami čerpadel a vstřikovačů v takové míře, že dieslům od Fordu pokazily jméno. Nicméně se zapracovalo na servisu a diesly od Fordu jsou dnes jedny z nejlevněji opravitelných (opravy s astronomickými cenami jsou blbost). Navíc po faceliftu v roce 2003 by jejich poruchovost měla být znatelně nižší, víceméně na úrovni konkurence. Po tomto roce by měl být odstraněn i problém s reznutím spodní hrany dveří, který u Mondea jako jediný stojí za zmínku. Navíc - všechny motory v Mondeu mají rozvod řetězem, to nějaké náklady ušetří.

Tolik vychvalované TDi také není bez chyb - nízká spotřeba je vyvažovaná vyšší hlučností a horšími emisemi, proto s příchodem nových předpisů i tyto motory končí. Závady se jim také nevyhýbají - bezproblémové jsou snad starší motory 1.9 TDI 66kW a 2.5 TDI R5, u ostatních se můžou závady vyskytnout také a nejsou levné. Třeba rotační čerpadlo, kde jsou sítka součástí těla čerpadla a měnit se musí celé. Nebo 2.5 TDI V6 s vydřenými ložisky vačkových hřídelí, jejichž oprava je proti opravě Fordova TDCi opravdu astronomická. Nebo dvouhmotové setrvačníky, které v TDI díky tvrdému chodu motoru více trpí než v commonrailu. Zatuhlé lopatky rozváděcího kola u turbodmychadla jsou proti tomu už maličkost a váha vzduchu vlastně jen spotřební materiál.

No a bezpečnost Volva je už taky jen vzpomínka na historii - jak Kylie správně vytáhla, v roce 2001 bylo S60 poraženo C5 sice o kousek, ale bylo. Zejména čelní náraz vyšel pro Citroën lépe. Co se týče dieslů, tak ve Volvu se může vyskytnout snad onen povedený 2.5 TDI R5, ale to si nejsem jistý a někdo mě snad doplní.

Bez rizika není snad žádný diesel, pokud nenajdete něco zastaralého osvědčeného, co díky povedené konstrukci přežilo dodnes. Jinak moderní diesly jsou složité a potenciál drahé opravy je snad u všech. I povedené HDi v Citroënu a Peugeotu se můžou prodražit, když odejde filtr pevných částic. Dvouhmotové setrvačníky mohou odejít u všech, nejen u TDI, vstřiky taky netrápí jen Forda.

Chybí alternativy - třeba ta C5 by na dálnici mohla potěšit, nebo Accord s poměrně povedeným 2.2 CTDi (tam zase může odejít rozvodový řetěz nebo prasknout svody).

Vyšší nájezd sice láká k dieslu, ale pokud by přece jen byl k mání zachovalý benzín, doporučil bych Mondeo 2.0 107kW nebo Accord 2.4 147 kW. Mondeo s benzínem je spolehlivé, dvoulitr je až nečekaně úsporný (mimo město 7, dálnice 8, město 9-10 litrů/100km). Já ho mám a pro takovouto spotřebu se není třeba nijak snažit. V Mazdě 6 se dodával identický motor se 103 kW. Accord s 2.4 bude zábavnější a kupodivu spotřeba nebude o moc vyšší, ale zkušenost s ním nemám. A nečekal bych, že Passat s TDi bude jezdit pod 5 litrů, jak se tady traduje.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 05.05.2009 13:31, RE: Kritika
Koloss napisał:
Pan redaktor tomu moc nedal. U každého auta se ohání známými fakty, které tu kolují pořád dokola a k nim přidal pár dezinformací.

Začnu od Mazdy 6 - zmínil diesly MZR-CD, o kterých ale nic nenapsal a zavzpomínal na zastaralé D-Comprex, které zmizely v propadlišti dějin. O tom, co si tazatel může koupit, tedy MZR-CD 2.0 ani slovo. Já aspoň napíšu, že nemají extrémní slabiny a nijak moc nevynikají v konkurenci, ale jezdí a asi celkem spolehlivě, nikdo tu na ně moc nenadává. Mazda je zachovala i d...
Pane Koolos, snad jen malá oprava u vaší slohovky. Např. Octávie I., 1,9Tdi s 81 kw nemá dvouhm. setrvák !!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 05.05.2009 14:12, RE: Kritika
barryn napisał:
Pane Koolos, snad jen malá oprava u vaší slohovky. Např. Octávie I., 1,9Tdi s 81 kw nemá dvouhm. setrvák !!
No bože, tam zase zatuhujou lopatky turba. K. chtěl ukázat, že ani TDI není věčné, tak mu tohle odpusť. V principu, bez ohledu na detaily, má pravdu. Tazatel má nejspíš placené cesťáky, což je taky ten nejlepší způsob, jak si "přivydělat". Já bych mu nabídl i jiné alternativy - Avensis, 406. A kdybych byl kolenovrt a masochista v jednom, šel bych do passatu TDI 81 kW
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 05.05.2009 14:21, RE: Kritika
barryn napisał:
Pane Koolos, snad jen malá oprava u vaší slohovky. Např. Octávie I., 1,9Tdi s 81 kw nemá dvouhm. setrvák !!
Koloss není Koolos prozačátek. Já jsem nikde nenapsal, že všechny diesly mají dvouhmoťák. O TDI 81 kw nepadlo ani slovo. Nicméně je to jeden z těch starších motorů a v ceně kolem 200 tisíc si nejsem jistý, jestli bude u Passatu ještě aktuální. Možná to už budou novější TDI PD.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 05.05.2009 14:29, RE: Kritika
Pepe napisał:
No bože, tam zase zatuhujou lopatky turba. K. chtěl ukázat, že ani TDI není věčné, tak mu tohle odpusť. V principu, bez ohledu na detaily, má pravdu. Tazatel má nejspíš placené cesťáky, což je taky ten nejlepší způsob, jak si "přivydělat". Já bych mu nabídl i jiné alternativy - Avensis, 406. A kdybych byl kolenovrt a masochista v jednom, šel bych do passatu TDI 81 kW
Není co odpouštět - redaktor napsal, že TDCi se kazí, TDI je úsporné a nic víc. Je to pravda jen částečně a rozhodně ne úplná. TDCi po roce 2003 je lepší než se traduje z dřívějška, naopak TDI CR už s tou úsporností nijak nepřevyšuje ostatní. Já toho chtěl napsat ještě víc, asi nejvíc chybí, že mezi všemi dieslovými motory se najdou povedené, ale je potřeba vybírat a zjisitit si, co se dá očekávat. TDI má své plusy, TDCi má své plusy, stejně tak HDi nebo CTDi nebo dCI, ale každý má své mínusy a často velice specifické. Snad v každé řadě se najde lepší nebo horší motor, někde i úplné propadáky. A to se nevyhlo ani VW, stejně tak jako Fordu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 05.05.2009 14:32,
Myslím, že problematické je už samotné zadání. Dotyčný najede 4.000 km měsíčně = 50.000 ročně. pokud chce investovat do koupě vozu střední třídy 200.000 Kč, může počítat stím, že bude cca 5 let starý a najeto reálně 200 nebo spíš 300 tis.km. Jak dlouho s ním ještě bude chtít jezdit a mít přitom nízké provozní náklady = neinvestovat do oprav? Rok? nebo spíš půl roku? Při tak vysokém ročním nájezdu, lépe zvážit, zda nejít do nového, nebo když ojetý, zda raději za 200.000 Kč nekoupit ojetinu nižší střední třídy, která by byla do 3 let stáří a tedy najeto třeba jen okolo 100-150 tis.km
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 05.05.2009 14:37, RE: Kritika
Koloss napisał:
Pan redaktor tomu moc nedal. U každého auta se ohání známými fakty, které tu kolují pořád dokola a k nim přidal pár dezinformací.

Začnu od Mazdy 6 - zmínil diesly MZR-CD, o kterých ale nic nenapsal a zavzpomínal na zastaralé D-Comprex, které zmizely v propadlišti dějin. O tom, co si tazatel může koupit, tedy MZR-CD 2.0 ani slovo. Já aspoň napíšu, že nemají extrémní slabiny a nijak moc nevynikají v konkurenci, ale jezdí a asi celkem spolehlivě, nikdo tu na ně moc nenadává. Mazda je zachovala i d...
Jen drobne upresneni. Mazda ma benzinovy dvoulitr z Mondea o vykonu 104 kW a od roku 2005 po faceliftu 108 kW.

Ten 104 kW motor mam v M6 kombi a dlouhodobou spotrebu po 9tkm (podle dotankovani) 8.2 L/100. Provozovana je cca 70% po dalnici (tachometrovych 140-150, realne tedy mene), zbytek mimo mesto a neco malo po meste.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 05.05.2009 14:38, RE: Kritika
Pepe napisał:
No bože, tam zase zatuhujou lopatky turba. K. chtěl ukázat, že ani TDI není věčné, tak mu tohle odpusť. V principu, bez ohledu na detaily, má pravdu. Tazatel má nejspíš placené cesťáky, což je taky ten nejlepší způsob, jak si "přivydělat". Já bych mu nabídl i jiné alternativy - Avensis, 406. A kdybych byl kolenovrt a masochista v jednom, šel bych do passatu TDI 81 kW
A opět - je ve faceliftovaném Passatu B5 (který se často mylně označuje jako B6) vůbec k dispozici motor TDI 81kW? Když se tady mrknu na výpis dostupných Passatů v ceně 185-210 tisíc, tak je to samé TDI 96 kW nebo 74 kW.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 05.05.2009 14:47, Kdybych jezdil 50tkm ročně
.... pak jednoznačně LPG, přestavba 28-40t dle typu motoru a počtu válců a za 3/4 roku by byly náklady na přestavbu zpátky. Každýho věc klidně semnou nesouhlaste, já bych v tomto měl jasno.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 05.05.2009 14:55, RE: Kritika
Petr S napisał:
Jen drobne upresneni. Mazda ma benzinovy dvoulitr z Mondea o vykonu 104 kW a od roku 2005 po faceliftu 108 kW.

Ten 104 kW motor mam v M6 kombi a dlouhodobou spotrebu po 9tkm (podle dotankovani) 8.2 L/100. Provozovana je cca 70% po dalnici (tachometrovych 140-150, realne tedy mene), zbytek mimo mesto a neco malo po meste.
Nevím jak je na tom Mazda, ale moje Mondeo má při tachometrových 130 km/h reálných 127 km/h. A jestli je spotřeba 8.2 při rychlostech kolem 140 km/h, tak je to lepší než u toho Mondea, ona ta M6 je lehčí než Mondeo, tak mě to nepřekvapuje.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 05.05.2009 14:59, RE: Kdybych jezdil 50tkm ročně
vasapasa napisał:
.... pak jednoznačně LPG, přestavba 28-40t dle typu motoru a počtu válců a za 3/4 roku by byly náklady na přestavbu zpátky. Každýho věc klidně semnou nesouhlaste, já bych v tomto měl jasno.
Tak to bych se taky přidal, sice by to chtělo mít vychytané, aby se nejezdilo každý týden na dolaďování LPG do servisu, ale obecně se dá většinou dojet na benál, takže člověk nezůstane nikde stát. Jinak je potřeba mít na paměti minimálně to, že s tím pak člověk nesmí do podzemních garáží, což pro někoho může být problém.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 05.05.2009 15:27, prave jezdim s60 na lpg
a je to parada.sice motor 2.4 petivalec bez turba sice jenom 140ps,ale tah motoru silny,linearni,a velmi tichy.koupil jsem to uz s lpg,sekvencnim s primym vstrikem,automaticke prepnuti po zahrati,nadrz 60l misto rezervy,a jizda a spotreba na benzin a lpg identicka.zadne cukani,pach plynu,nic.a volvo ma jednu vyznamnou prednost,ktera se tady opomnela a to spickove sedacky,ktere snad nemaj konkurenci.a servis je drahy jenom origo.vsechno jde koupit druhovyrobu za bezne ceny.menil jsem tycku stabil.400kc.a budu to prodavat za 7600eu.rok 2002 cerna f.klima,alu,atd
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 05.05.2009 15:47,
rad bych rekl, ze s 50 tis. km rocne bych taky 100% volil novejsi vuz, paklize bych ovsem nechtel auto kazdy rok menit za jine... tady nevim co ma pan v planu. Jinak krom levneho servisu stoji za zminku urcite i pohodli, pac to uz si clovek v aute za ten mesic posedi opravdu hodne. Ja mam zkusenosti s Volvem, Passatem a Mondeem. V S60 jsem mel tu cest s nejlepsimi a nejpohodlnejsimi sedackami, ktere jsem mel moznost zkusit. Byly lepsi nez treba v Mercedesu CLS, na druhou stranu jsem bohuzel nemel moznost zkusit priplatkove v BMW. V tomhle pripade bych ale doporucoval Mondeo. Ma ze zminovanych aut dle me nejlepsi podvozek, coz na nasich ostudnych cestach jiste kazdy oceni. Jizdni vlastnosti ma perfektni a u novejsich rocniku tak 2004 a vys bych se dieselu az tak nebal. Doporucuju pro vsechny dieselaky tankovat u Benziny, pac tam je nafta v CR prece jen a krok dal nez u jinych. Urcite zapomente na Shell - v Německu OK, ale u nas je to shit jak prase a to i ten V-power
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 05.05.2009 17:00, Za těchto podmínek vybírejte podle aktuálního stavu
Souhlasím s předřečníky, že za 200 tisíc Kč koupit auto pro nájezd 50tis. km ročně je "obtížné" a zřejmě to vybrané auto tento nájezd stejně nevydrží dlouho. Zadejte si tyto parametry zde do vyhledávače a vyjede vám, co se dá za to pořídit. Zdejší poměrně rozsáhlá nabídka celkem přesně kopíruje situaci na trhu a možnosti výběru.
Volva tam nejsou skoro žádná použitelná, pokud tedy nechcete vysloveně pokladničku.
Passaty jsou tam také 5-6 let staré, skoro všechny už bez servisky, což u těchto vozů signalizuje najeto takových 200tis. km a výše, bez ohledu na stav tachometru a tedy pro Vás takovou asi snad ještě 2letou životnost při ještě rozumných nákladech a troše skromnosti.
Mezi Mazdama je u nás obecně slabší výběr, tudíž asi platí to co pro Passáty krát 2.
Zbývá Mondeo, které je v ojetinách levnější než výše zmíněné vozy, tudíž ho dostanete mladší. Vyskytuje se tady také ve větším množství, takže snad snáz narazíte na zachovalý kus.
Možná si do výběru zařaďte i tady Kylií neustále propagovaný C5, ten má u nás ještě horší pověst než Mondeo a tudíž se dá za ty peníze sehnat rovněž ještě mladý. Výběr je ale menší než u toho Forda a pominu-li spolehlivost, u Forda je rozhodně větší příležitost k servisování.
Závěrem si tedy myslím, že při tomto nájezdu se pro Vás stane nákup nového (dalšího) vozu permanentní záležitostí, takže se můžete rovnou při svých jízdách rozhlížet po bazarech a hledat další kandidáty...
Pokud by jste chtěl něco trvalejšího pro tento provoz, přidejte tak 150 tisíc.
reagować
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.