Koloss napisał:
Nevím, těch 12 let udaných k těm rozvodům mi přijde hodně optimistické. Všichni výrobci udávají 4-5 let, přijde mi divné, že u auta této kategorie by měly rozvody zvládnout takovou dobu. P206 není auto, se kterým se běžně nalítá 240 tisíc km, takže přichází do úvahy i ten věk. I kdyby na tom řemenu byl nějakej super materiál (to bych se divil), ještě jsou tu kladky, které taky odcházejí a vodní pumpa taky těch 12 let nemusí zvládnout.
A s tím capslockem se chováte jako malé dítě.
Milý Koloss
! Mám pocit že "podobně" jsme řešili i intervaly výměny oleje ... prostě servisní technici u citroën jsou asi "líní" a pracují jen "občas" (ono to opravdu bývá vše "naopak" - myslím že mezi lidmi je PŘEDSTAVA, že s vozy citroën se naopak VÍCE musí do servisu jezdit ,-) ... tak to prostě bývá - že lidé si OPAK myslí - PROČ to věru NEtuším - ale že když někdo PRAVDU říká a druhý LEŽ tak spíše tomu druhé věří - a ten první trochu jako "idiot" působí - to TAKÉ "znám" ..
Servisní intervaly jsou u benzínových motorů po 30.000 km, u naftových po 20.000 km (myslím že je to tak u VŠECH motorizací - nebo alespoň u naprosté VĚTŠINY) - NEmám zkušenosti v těch "vyšších" nájezdech, ale z vlastní (skoro už "dvoj"-praxe mohu potvrdit že těch prvních 150.000 km uběhne ani nevíte jak a povětšinou se dělají (a "zazlobí") jen "drobnosti" - dle TVRZENí (ale lidí kterým se myslím věřit dá) to víceméně obdobně vydrží do těch 250.000 km - DÁL je to ... nevím (asi i náhoda) - ale Evropou i Amerikou "brouzdají" i dnes tisíce DS a dokonce i "kachen" (2CV nebo tak nějak se "to" jmenovalo - jel jste v tom někdy? to pojmenování "kachna" opravdu SEDÍ!), a ty za ta desetiletí asi už "něco" najeté mít budou - v česku jednu DS Bára Basiková mívala ...to náhodou vím (a já HROZNĚ zvědavá na novou DS5 - HDi vpředu, elektromotory v zadních kolech - snad/prý ... a VELMi speciální přístup k zákazníkovi atd. - jestli ty "sliby" alespoň trochu REÁLNÉ jsou - pro mne MOC a MOC "zajímavé" by to mohlo být!)
PS: S tím malým dítětem máte NAPROSTOU pravdu! Přesně TO na mě Buřtík "MILUJE/ZBOŽŇUJE! Že i když už VELKÁ holčička jsem, že stále ještě "pudlá" jsem (a on VÍ jaká DOVEDU být a JSEM v práci)
PPS: Zajímají-li vás detaily podrobnosti důkladný rozbor konstrukce motoru 1.4 HDi doporučím vám starší číslo AutoDiESEL kde mu 6 stran bylo věnováno a pochvalnými slovy o PŘEDIMENZOVANOSTi konstrukce NEšetřili - jeden mám "na dohled" v rodině - kilometrově sice žádný zázrak, ale 4 roky denního ježdění v "příměstském" provozu zvládá zatím na ABSOLUTNí 1* (včetně občasných nákupních výletů po D5 do Deutschland - žádný "ďábel", ale i mezi 150-160ti si poklidně "přede" a jede "jedna radost" - pravda, tam už spotřeba atakující 4 litry na 100 km NEhrozí ,-)
Já už pár "drobností" za těch pár let s Brumlou měla, mám pocit že v té C3 1.4 HDi měli JEDNOU jedinkrát "problém", že když s ní někdy v zimě týden nejeli tak pak baterie byla vybitá - zda zapomněli něco vypnout nebo se opravdu "sama" vybila NEtuším/NEvím - ale myslím že to během prvních 4 let byl opravdu jediný NEplánovaný "zásah" - majitelka je již "dost" let v důchodu, takže pravděpodobně si tento vůz ještě roky ponechá - tak jak jsem "poinformovala" o "brumlích" nemocech - popravdě "nahlásím" i zde/v tomto případě ..
Pěkný den (nejste vy maličko "mrzout"? Jo k těm rozvodům a "auto této kategorie .... takovou dobu" - ten 1.4 HDi je konstukční "bráška" 1.6 HDi - což je motůrek aspirující na NEJROZŠÍŘENĚJŠí motorizaci na planetě - i když z ČESKÉHO pohledu to je JEDNOZNAČNĚ 1.9 TDi, že ,-) naštěstí česko je malinké, maličkaté ...tak ještě TO jsem chtěla "doplnit" a
DOBROU NOC ,-)