Poniedziałek 02.03.2009 18:32,
Závěrem dovolte shrnující zamyšlení
Tazatel zřejmě váhá pouze mezi těmito auty. Což je divné, protože je každé úplně jiné (to je jako kdyby Kylie váhala mezi šestiválci v C5 a Passatu nebo A4 váhal mezi A4 2,5 TDI a Peugeotem 407 např. s 2,7 HDi - to má asi jen Coupé). Pominu teď motory, které tazatele hlavně zajímaly (a diskuse se usnesla, že 1,4 HDi je určitě lepší než 1,4 TDi a já pouze připojuji, že v případě výraznějších poruch bude HDi taky o dost dražší než TDi, což mi říkali klucí servisácí).
Jsou to typičtí zástupci německé a francouzské školy, s jejich obvyklými klady i zápory. Většinou člověk váhá mezi Polem a Ibizou nebo P206 a Cliem, protože mu vyhovuje buď to nebo ono. P206 má aktuálnější a šarmantnější design, útulnější interiér (na pohled, ne na dotek), měkčeji a komfortněji naladěný podvozek, pedály i sedačky a nepřesné řazení. Polo je designově usedlé, střídmé, v interiéru strohé (ale s měkčenými plasty, které nedrnčí a nevržou), hůře tlumí nerovnosti, ale jízdní vlastnosti jsou mnohem jistější, řidič má pocit větší kontroly a komunikace s autem. Jako řidiči mi mnohem více vyhovuje Polo, jako spolujezdci P206.
Proto, ať se tazatel rozhodne podle dojmů - jestli "do komfortna nebo sportovna". Vyhovují-li mu komfortně laděná auta (včetně útulného uspořádání palubky a měkkých plyšových sedaček) a vadí-li mu méně drnčení plastů než řev tříválce TDi, ať si koupí Peugeot a nechá si stranou nějakou tu zlatku na občasné rozmary auta. Poslouchá-li raději motor než rádio, rád si zajezdí svižněji, líbí-li se mu sportovně laděný interiér (modře podsvícené zapuštěné kruhové budíky, tvrdší sedačky s lepším bočním vedením a čalouněním podle barvy auta) a má-li větší nároky na spolehlivost, ať si vybere Polo. Při tomhle stáří hraje leckdy větší vliv minulost vozu než konstrukční a dílenské klady a zápory.
Dodatek z praxe - příbuzní dotazovaných: známá má 206 SW s 1,4 HDi (tuším 2003), já Polo Classic 6KV2 s 1,9 TDi (2001). Peugeot vypadá vedle Pola jako o 10 let novější (podle designu, né kvality laku). S motory nemáme vážnější problém ani jeden (ona měnila opakovaně palivové filtry, já váhu vzduchu) . Auta mají podobné klady a zápory, jaké jsem uvedl v odstavci výše. Rozdíl je v typech a výši výdajů za servis. Ona několikrát čelila nenadálým výdajům (nerozumí tomu a neví přesně co, týkalo se to hlavně náprav, ale prý se s A musí vyměnit B i C, protože samostatné náhradní A se nedělá), já mám jen plánované a preventivní výdaje (tlumiče a zadní díl výfuku, ještě by vydržely).
reagować