anonym napisał:
Plno lidí se tady pořád ohání tím,že TDI je zastaralé.
Jenže ono není ani zdaleka tak zastaralé jako je zastaralý vozový park u nás- průměrné stáří osobních vozů 14 let !!! - to jsme v roce 1994 !!
Takže v průměru v tom co je na silnici je TDI na vrcholu.
A ikdyž si bude někdo kupovat desetiletý vůz (rok 1998) a bude chtít naftu,pořád bude nejlepší TDI. ( v té době již dva roky dělaná 81 kW a právě zaváděná novinka 85 kW) - co v té době dělali ostatní ??
A pokud někdy kolem roku 2000 ostatní nab...
Ostatní v té době dělali už common rail. Začal s tím fiat (Alfa, Lancia) a Mercedes, následoval Peugeot Citroen atd. Ať 1.9 koncernu Fiat (to nezmiňuju famózní pětiválec 2.4) nebo 2.0 od PSA byly po těch deset let příjemnější společníci než TDi a těch tebou zmiňovaných 80 kW nebyl až takový problém. No dnes zas CR dává větší výkon než PD a potenciál pro další vývoj je velký. Naproti tomu potenciál TDi PD byl využit už na 110 % (ano je ZA hranicí rozumného poměru výkon/namáhání materiálu). Proto taky tento systém skončil což vedení VW (už před několika lety!!!!!) přiznalo. nevidím žádné štěstí kupovat něco co víme že už se nebude vyvíjet a prodávat, ale každému jeho nebe.
PD končí ne kvůli emisním limitům (i když tam má větší problémy než CR), ale kvůli nemožnosti donekonečna zvyšovat tlaky v titěrných rozměrech tohoto způsobu vstřikování. Na dosažení stejného výkonu musí pracovat s vyššími tlaky a z toho pramení dost zásadní problémy s namáháním materiálů, přesností výroby a následně poruchovostí. Je to opavdu jako by jste zarytě obhajoval video VHS. Ano verze S-VHS opradu zpočátku úspěšně konkurovala kvalitou DVD, ale ... Takhle je to i s pumpeduse.
Vaše teorie o průměrném věku působí věrohodně, pravdivá je ale jen částečně. Vysoký průměr ovlivnují staré škodovky s benzínovým motorem. Průměrný nafťák kupovaný v bazaru nebo dovážený ze zahraničí není deseti a víceletý - jak se domníváte. A u pěti šesti letých aut, kde už cena výrazně propadla a vozí se do východní evropy už najdete kvalitních několika lety výroby vychytaných common railů nespočet.
Zkuste se projet nějakým tím common railem z let 2000 až třeba 2003 a budete překvapen. Zkuste třeba 2.2 HDi a papírový výkon vás nebude zajímat. Zkuste mrknout na tehdejší výsledky Engine of the Year a uvidíte že odborníci vaše nadšení pro TDi až tak nesdílí.
Takže pokud někdo v česku opravdu v bazaru hledá deseti- a víceletý diesel (a myslím že až tak moc takových není) tak ano, ještě TDi. Pokud mladší a pokud třeba jen pěti šestiletý vůz, není co řešit, TDi se vyhněte zkoušejte vše od Alfy po Volvo (v ceně kupodivu rozdíl zatím není, resp. bude dokonce nižší).