0
powrót
 

diskuze k tématu: Octavia, Passat, Mondeo, nebo Focus? Věčný duel

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, německá vozidla, česká vozidla, americká vozidla, americká vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.01.2012 10:45, RE: Mondeo
tomaskrtek napisał:
to je přesně to co jsem psal v diskuzi o prodejní ceně BMW 525d-prostě tyhle mondea nejsou a když tak za 20-30% navíc k ceně stejného roku v naftě. podobně je to i s accordem 2.4. když se náhodou objeví tak je hned fuč. a pak že benzíny v ojetinách jsou hůř prodejné oproti dieselům jasně, vím že jedna vlaštovka jaro nedělá a že tohle je jen anomálie. stejně bych si 100x raději koupil benzín než naftu, i kdybych najezdil ročně 50k. a když už bych musel řešit spotřebu tak větší obsah a zplynovat.
Ono ani namontovat LPG není bez chyby - minimálně je následně velmi špatně prodejné.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.01.2012 10:59, RE: nepřesné údaje
Paul napisał:
Stejně tak že do Passatu B5 se nadával 1.8TSI (přímovstřik s turbem) ale starý dobrý 1.8 Turbo.
Pokud vím tak TSI se dávalo do Passatu až později a to až do nového modelu s motorem napříč.
Přesně tak.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.01.2012 11:12, RE: Avensis
Pavlik napisał:
Pro použití LPG vidím nejlépe cokoli od koncernu s motorem 1,6 MPI (verze 75-77kw). Ideálně s namontovaným systémem LPG. Hodně omezující výběr je spíše vaše očekávání (velikost kufru, jízdní vlastnosti, velikost auta / prostornost). Za udaných 150 000,- lze v čr koupit škodu octavia 1 s LPG nebo octavii 2, seat altea, VW golf bez systému (S LPG bych je hledal za tuto cenu spíše v itálii než v německu). Ve všech případech bude důležitější aktuální stav auta než najeté kilometry.
výborná zkušenost je se zařízením Magic II od HL Propanu-konkrétně v Okt. I kombi 1.6 77kW
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.01.2012 11:16, RE: Avensis
Pavlik napisał:
Pro použití LPG vidím nejlépe cokoli od koncernu s motorem 1,6 MPI (verze 75-77kw). Ideálně s namontovaným systémem LPG. Hodně omezující výběr je spíše vaše očekávání (velikost kufru, jízdní vlastnosti, velikost auta / prostornost). Za udaných 150 000,- lze v čr koupit škodu octavia 1 s LPG nebo octavii 2, seat altea, VW golf bez systému (S LPG bych je hledal za tuto cenu spíše v itálii než v německu). Ve všech případech bude důležitější aktuální stav auta než najeté kilometry.
Dovoluji si poopravit: motor 1,6 8V se vyskytuje ve dvou základních verzích 74 a 75 KW. Novější verze 75 KW má elektronický plyn, jinak nastavenou ŘJ, snad lambda sondu navíc atd. Pak je ještě spousta podverzí s drobnými odlišnostmi. Tenhle motor se do Octavie montoval snad od začátku, teď je ještě k mání v Octavii Tour. Ve Fabii nikdy nebyl. Na představbu na LPG vhodný je.
POZOR! Výkon 77 kw byl pouze v motoru 1,6 16 V, který se v menší míře vyskytoval v Octavii i Fabii, jinak spíše u ostatních koncernových bratrů. Na LPG snad vhodný je taky, není to přímovstřik.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.01.2012 11:18, RE: Mondeo
Pavlik napisał:
Ono ani namontovat LPG není bez chyby - minimálně je následně velmi špatně prodejné.
to je pravda, někdo LPG nesnáší jen tak, protože ho nidky neměl nebo má svůj důvod. Ale komunita LPG lidí už je poměrně značná a rostoucí ceny benzínu/nafty přesvědčí časem i ostatní. Já se toho bojím, protože jakmile bude zájem velký, dojde k tomu, co se tady předhazuje už 10-15 let, tedy zvýšení dph i na LPG. On nám to Kalousek spočítá...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.01.2012 11:25, RE: Avensis
Muroň napisał:
Dovoluji si poopravit: motor 1,6 8V se vyskytuje ve dvou základních verzích 74 a 75 KW. Novější verze 75 KW má elektronický plyn, jinak nastavenou ŘJ, snad lambda sondu navíc atd. Pak je ještě spousta podverzí s drobnými odlišnostmi. Tenhle motor se do Octavie montoval snad od začátku, teď je ještě k mání v Octavii Tour. Ve Fabii nikdy nebyl. Na představbu na LPG vhodný je.
POZOR! Výkon 77 kw byl pouze v motoru 1,6 16 V, který se v menší míře vyskytoval v Octavii i Fabii, jinak spíše u ostatních...
Opravuji se - 1,6 16V 77 KW v octavii nebyl, jen krátce ve Fabii II. Podle AAA byla jediná 1,6 16V v Octavii (II) 85 KW a FSI.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.01.2012 11:30, RE: Mondeo
Tomi napisał:
to je pravda, někdo LPG nesnáší jen tak, protože ho nidky neměl nebo má svůj důvod. Ale komunita LPG lidí už je poměrně značná a rostoucí ceny benzínu/nafty přesvědčí časem i ostatní. Já se toho bojím, protože jakmile bude zájem velký, dojde k tomu, co se tady předhazuje už 10-15 let, tedy zvýšení dph i na LPG. On nám to Kalousek spočítá...
Dojde ke zvýšení spotřební daně. Trošku rozdíl...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.01.2012 11:32, RE: nepřesné údaje
Paul napisał:
Stejně tak že do Passatu B5 se nadával 1.8TSI (přímovstřik s turbem) ale starý dobrý 1.8 Turbo.
Pokud vím tak TSI se dávalo do Passatu až později a to až do nového modelu s motorem napříč.
Pravda, měl jsem na mysli starý 1.8T, za nepřesnost se omlouvám. Stejně tak přesné údaje je někdy obtížné najít. Používám různé zdroje a některé hodnoty se hold liší. Od čeho mám katalog, tak tam by to mělo sedět, ale zase těch katalogů tolik nemám, od straších verzí v datové formě je to problém. Každopádně kdo si přečte článek, přečte si diskusi, kde je dost věcí narovnáno, přecijen nemůže jeden vědět vše, že.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.01.2012 11:34, RE: Mondeo
Pepe napisał:
Dojde ke zvýšení spotřební daně. Trošku rozdíl...
máš pravdu, já jsem to blbě napsal.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.01.2012 11:35, RE: Avensis
Muroň napisał:
Dovoluji si poopravit: motor 1,6 8V se vyskytuje ve dvou základních verzích 74 a 75 KW. Novější verze 75 KW má elektronický plyn, jinak nastavenou ŘJ, snad lambda sondu navíc atd. Pak je ještě spousta podverzí s drobnými odlišnostmi. Tenhle motor se do Octavie montoval snad od začátku, teď je ještě k mání v Octavii Tour. Ve Fabii nikdy nebyl. Na představbu na LPG vhodný je.
POZOR! Výkon 77 kw byl pouze v motoru 1,6 16 V, který se v menší míře vyskytoval v Octavii i Fabii, jinak spíše u ostatních...
Máš pravdu, omlouvám se za mystifikaci.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.01.2012 11:37, RE: Mondeo
Pepe napisał:
Dojde ke zvýšení spotřební daně. Trošku rozdíl...
Jistě. Ale je to docela nasnadě. Motoristé okamžitě reagují výběrem motorizace a pohonu na vývoj cen - zlevní nafta, stoupá podíl prodaných chrochtáků, zdraží benzín, útoken se berou instalovny LPG. Jestli zastoupení provozovaných LPG začne být výrazné, tak je pořádně zdaníme!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.01.2012 11:50, RE: Mondeo
Pavlik napisał:
Davide, tvému článku bych vytkl jedinou věc a to absenci informace o dostupnosti doporučeného mondea 2,0 HE. Sháněl jsem jej pro dobrého kamaráda před cca 7 měsíci a byla to velká anabáze. Najít combi / liftback ve slušném stavu, s dobrou výbavou (min. ghia) a za rozumný peníz je velký problém - po 3měsících hledání jsme pro něj nakonec jeli do Itálie. Moje celkem čerstvě získaná zkušenost říká, že těchto aut je málo, když se vyskytne, je to polovrak bez historie, naprostý holobyt nebo nejlépe ...
To je síla pověsti. Každý zájemce o ojeté Mondeo se dříve nebo později setká s doporučením 2,0 benzínu a poptávka tomu odpovídá. Podobně (ale naopak) je to u Octavie 2,0 8V 85 KW a 1,9 Tdi 8,1 KW, kdy naftové jsou hned pryč (i když já osobně považuji tu 2,0 8V za mimořádně spolehlivý motor a pro pohodového řidiče dostačující a umožňující jezdit úsporně - na dlouhých trasách a mimo město jsem s ním jezdil kolem 6,5 l).
V posledních letech doporučení Ford v benzínu a koncern VW v naftě přestalo platit. 1,6 TDCI (od PSA) je mezi diesely špička, zatímco 2,0 TDI (PD a pak i CR) je poměrně katastrofa. Na druhou stranu 1,4 TSI je výborný benzín.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.01.2012 12:01, RE: LPG
mari1300 napisał:
Zdravím,
věděl by někdo,jak jsou na tom benzínové motory Focuse a Škodovek(Oktávka+Fábie)?
Jde mi hlavně o to jak je u těchto motorů řešeno štelování ventil. vůlí,z jakého materiálu jsou ventil. sedla a způsob pohonu rozvodů(řetěz/řemen).

Používá se u některého z nich motor s hydroštely?

Děkuji
Osobně mám Focuse I 1,6 74kW na LPG, ale je obecně známo, že tento motor není na LPG zrovna ideální. Nemá tvrzená ventilová sedla. Já jsem to přesto risknul. Flashlube se říká, že je u tohoto motoru nutnost. Jestli je to opravdu k něčemu nedokážu zatím posoudit. Já jsem si ho tam namontovat nechal. Zatím najeto 35 tis. km na LPG a doposud bez problému, ale abych řekl pravdu, tak mám do budoucna obavy o ventily. Rozvody jsou u tohoto motoru poháněné řemenem, hydroštěly to nemá, takže je dobré to nechávat seřídit, ale hodně servisům se do toho nechce a často také tvrdí, že to má hydroštely, což ale není pravda.
Motory 1,6MPi v Octávce jsou určitě pro LPG vhodnější, Flashlube být nemusí, ale obecně jsou zase Oktávky dražší než Focusy.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.01.2012 12:23, RE: LPG
DavLc napisał:
Osobně mám Focuse I 1,6 74kW na LPG, ale je obecně známo, že tento motor není na LPG zrovna ideální. Nemá tvrzená ventilová sedla. Já jsem to přesto risknul. Flashlube se říká, že je u tohoto motoru nutnost. Jestli je to opravdu k něčemu nedokážu zatím posoudit. Já jsem si ho tam namontovat nechal. Zatím najeto 35 tis. km na LPG a doposud bez problému, ale abych řekl pravdu, tak mám do budoucna obavy o ventily. Rozvody jsou u tohoto motoru poháněné řemenem, hydroštěly to nemá, takže je dobré t...
tak přesně takové auto, jak popisuješ svého Focuse, koupit nechci...

Potřebuji najít auto ve verzi prostornějšího kombi(hlavně zavazadelníku), od roku cca 2005 co bude mít nejlépe tvrzená ventil. sedla a hydroštely!
Rozvody hnané řetězem -to by byl příjemný bonus na vrch, ale neni podmínkou.Cenově cca 120-150tis

Někde jsem četl, že Focus v silnější verzi 1.6(85KW) má hydroštely, sedla nevím, je to pravda?Nebo je to pouze nadupanější verze stejného,ale slabšího motoru 1.6(74KW), jako máš ty?

Věděl by někdo?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.01.2012 12:37, RE: Avensis
tomaskrtek napisał:
výborná zkušenost je se zařízením Magic II od HL Propanu-konkrétně v Okt. I kombi 1.6 77kW
oprava 75kW.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.01.2012 12:39, RE: LPG
mari1300 napisał:
tak přesně takové auto, jak popisuješ svého Focuse, koupit nechci...

Potřebuji najít auto ve verzi prostornějšího kombi(hlavně zavazadelníku), od roku cca 2005 co bude mít nejlépe tvrzená ventil. sedla a hydroštely!
Rozvody hnané řetězem -to by byl příjemný bonus na vrch, ale neni podmínkou.Cenově cca 120-150tis

Někde jsem četl, že Focus v silnější verzi 1.6(85KW) má hydroštely, sedla nevím, je to pravda?Nebo je to pouze nadupanější verze stejného,ale slabšího motoru 1.6(74KW), jako máš ...
Tak já nevim a 1,6 benzíny u Focuse neporadím. Jen bych si dovolil takové zamyělení. Jestli jste autor otázky a vašimi kritérii je velký kufr a motor vhodný k přestavbě na LPG, pak 1,6 MPI v OI nebo OII combi je pro vás ideální výběr. Na druhou stranu - jestli to děláte kvůli prvnímu dítěti a nebudete pravidelně jezdit 100 Km denně do práce, pak nevidím nutnost pořizovat kombík s obrovským kufrem na LPG a na trhu je mnoho jiných aut, které při srovnatelné ceně nabídnou mladší a zajímavější modely než je Octavia 1,6 MPI. Kočárek se vejde i do aut s mnohem menším zavazadelníkem a spotřeba nebývá vždy u ojetiny nejvyšším výdajem.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.01.2012 12:39, RE: LPG
DavLc napisał:
Osobně mám Focuse I 1,6 74kW na LPG, ale je obecně známo, že tento motor není na LPG zrovna ideální. Nemá tvrzená ventilová sedla. Já jsem to přesto risknul. Flashlube se říká, že je u tohoto motoru nutnost. Jestli je to opravdu k něčemu nedokážu zatím posoudit. Já jsem si ho tam namontovat nechal. Zatím najeto 35 tis. km na LPG a doposud bez problému, ale abych řekl pravdu, tak mám do budoucna obavy o ventily. Rozvody jsou u tohoto motoru poháněné řemenem, hydroštěly to nemá, takže je dobré t...
ještě jsem se chtěl zeptat, ta 1.6ka co máš a co není příliš vhodná na provozLPG , to je 16V?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.01.2012 12:44, RE: LPG
mari1300 napisał:
ještě jsem se chtěl zeptat, ta 1.6ka co máš a co není příliš vhodná na provozLPG , to je 16V?
ano 16V
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.01.2012 12:46, RE: Avensis
tomaskrtek napisał:
oprava 75kW.
Správně, já už jsem si říkal, jestli nejste číňan. Protože na wikipedii jsem našel, že Octavia s 1,6 16V 77 kW byla údajně prodávána jen v číně.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.01.2012 12:57, RE: LPG
mari1300 napisał:
tak přesně takové auto, jak popisuješ svého Focuse, koupit nechci...

Potřebuji najít auto ve verzi prostornějšího kombi(hlavně zavazadelníku), od roku cca 2005 co bude mít nejlépe tvrzená ventil. sedla a hydroštely!
Rozvody hnané řetězem -to by byl příjemný bonus na vrch, ale neni podmínkou.Cenově cca 120-150tis

Někde jsem četl, že Focus v silnější verzi 1.6(85KW) má hydroštely, sedla nevím, je to pravda?Nebo je to pouze nadupanější verze stejného,ale slabšího motoru 1.6(74KW), jako máš ...
1,6 Ti-VCT 85 kW je motor se zvojenym proměnným časování rozvodového mechanismu. Jestli má tvrzená sedla to nevím, ale je jich docela málo a údajně má dost vysokou spořebu.
reagować
  1 ... 3 4 5 ... 7


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.