0
powrót
 

diskuze k tématu: Octavia, Passat, Mondeo, nebo Focus? Věčný duel

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, německá vozidla, česká vozidla, americká vozidla, americká vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.01.2012 07:11, RE: Ventily mondeo
Kadeloid napisał:
Kupoval jsem loni v prosinci Yarise s úmyslem ho hned předělat na LPG. Byl jsem zrazován spoustou lidí (zejména těch, kteří LPG nikdy neměli), že se po určité době podpálí ventily, protože Yaris nemá hydroštely. Je to ten samý případ jako u toho Forda. Vůle ventilů se seřizuje pomocí podložek o určité tloušťce. LPG máme v rodině ještě v Octavii RS 1,8T a na LPG jsme najezli už přes 100tis. a stále bez problému. Teď ale k věci. Yaris stejně jako Ford nemá tvrzené sedla ventilů jako používá konc...
S názorem na LPG mohu souhlasit a z velké části jej potvrdit. Byť nejsem přesvědčen o technologii Flashlube, respektive její účinnosti a efektivitě - zatím mne nikdo nepřesvědčil, že to skutečně dlouhodobě funguje.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.01.2012 07:25, Mondeo
Davide, tvému článku bych vytkl jedinou věc a to absenci informace o dostupnosti doporučeného mondea 2,0 HE. Sháněl jsem jej pro dobrého kamaráda před cca 7 měsíci a byla to velká anabáze. Najít combi / liftback ve slušném stavu, s dobrou výbavou (min. ghia) a za rozumný peníz je velký problém - po 3měsících hledání jsme pro něj nakonec jeli do Itálie. Moje celkem čerstvě získaná zkušenost říká, že těchto aut je málo, když se vyskytne, je to polovrak bez historie, naprostý holobyt nebo nejlépe kombinace. Jako bonus jsem zjistil, že konkrétně u mondea jsou tyto motory výrazně dražší než diesely - klidně o 1000 Eur. Velmi nemile mne překvapilo, že stejná situace je v Německu i Rakousku (odkud jsem už několik aut přivezl).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.01.2012 07:33, RE: Ventily mondeo
Pavlik napisał:
S názorem na LPG mohu souhlasit a z velké části jej potvrdit. Byť nejsem přesvědčen o technologii Flashlube, respektive její účinnosti a efektivitě - zatím mne nikdo nepřesvědčil, že to skutečně dlouhodobě funguje.
Taky jsem nebyl přesvědčen o ofektivitě, ale je to zatím jediný možný způsob, jak by bylo možné eliminovat problém se zaklepáváním ventilů. Proto budu vůle sám kontrolovat a až dlouhodým provozem sám pro sebe budu moct udělat závěr, zda opravdu funguje. Zatím jen doufám, že to není pouze reklama výrobců. Dokud si sám neověřím na vlastním autě při mém provozu funkčnost, budu dál systém Flashlube brát s rezervou, ale zároveň nebudu rozšiřovat zprávy, že to nefunguje. Já osobně tedy mám systém v testovacím režimu a jsem sám zvědavý na výsledky, které se dostaví.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.01.2012 07:59, Avensis
Ve volné diskusi byla zmíněna jako alternativa Toyota Avensis 2003+ a dotaz na její motory s LPG - bohužel je použitelný jen motor 1,8 litru, ostatní motory tj. 2,0 a 2,4 jsou již přímovstřikové.
Všechny přímovstřiky jsou pro LPG nevhodné, jedno zda FSI, GDi, SCi,... - přehřívají se vstřikovače a proto musí být minimálně každý 10 vstřik paliva stejně benzín (ochlazení), není to dlouhodobě vyzkoušené a dostupné krátkodobé zkušenosti (montuje se to cca 2-3 roky) nejsou dobré. Pro PLG bych doporučil (ač nemám rád koncern) cokoli od koncernu VW motorem 1,6 MPI (ne FSI) - je to nezničitelný motor který při použití LPG najede dokonce více než na benzín.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.01.2012 08:17, LPG
Zdravím,
věděl by někdo,jak jsou na tom benzínové motory Focuse a Škodovek(Oktávka+Fábie)?
Jde mi hlavně o to jak je u těchto motorů řešeno štelování ventil. vůlí,z jakého materiálu jsou ventil. sedla a způsob pohonu rozvodů(řetěz/řemen).

Používá se u některého z nich motor s hydroštely?

Děkuji
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.01.2012 08:23, nepřesné údaje
Není to tak důležité, ale v tabulce u passata nesedí některé údaje. Hlavně délka není cca 477 cm ale cca 468 cm, pal. nádrž nemá 70 l ale pouze 62 l.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.01.2012 08:31, RE: Ventily mondeo
Kadeloid napisał:
Taky jsem nebyl přesvědčen o ofektivitě, ale je to zatím jediný možný způsob, jak by bylo možné eliminovat problém se zaklepáváním ventilů. Proto budu vůle sám kontrolovat a až dlouhodým provozem sám pro sebe budu moct udělat závěr, zda opravdu funguje. Zatím jen doufám, že to není pouze reklama výrobců. Dokud si sám neověřím na vlastním autě při mém provozu funkčnost, budu dál systém Flashlube brát s rezervou, ale zároveň nebudu rozšiřovat zprávy, že to nefunguje. Já osobně tedy mám systém v te...
s LPG mám, myslím, dlouhé zkušenosti. Nějaké přimazávání mě nepřesvědčilo a dodnes jsem to nedal do žádného svého auta. A to jsem opravda pátral a sháněl informace všude možně. Stejně jako kolega výše, nemám důvěru v účinnost toho systému. Mám auto, co nemá hydroštěly (japonce, který je údajně nachylnější na LPG a ventily) , takže musím nechat vůli ventilů kontrolovat. Nedělá mi to problém, vyjde to 1x ročně a po 3 kontrolách se opotřebení neprojevilo. Asi nejsem typický LPG řidič, často přepínám i na benzín a "proplachuju" motor. Přesto je úspora na PHM značná. K tomu, že ti náplň vystačí za 600kč na 10 000km si nech zdát. Při dodržení dávkování 8-10 kapek za minutu (silnější motory potřebují víc) ti nádržka aditiva vydrží cca 2000-3000km. To jsou slova lidí, kteří to používají. Pak je třeba zvážit, jestli nakupování aditiv a pořízení Flashlube (cca 1500kč) má ekonomický význam, protože se zvýší náklady na 1km. Nejsem opravdu zastánce toho systému, minimálně v dnešní podobě.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.01.2012 08:59, RE: Ventily mondeo
Tomi napisał:
s LPG mám, myslím, dlouhé zkušenosti. Nějaké přimazávání mě nepřesvědčilo a dodnes jsem to nedal do žádného svého auta. A to jsem opravda pátral a sháněl informace všude možně. Stejně jako kolega výše, nemám důvěru v účinnost toho systému. Mám auto, co nemá hydroštěly (japonce, který je údajně nachylnější na LPG a ventily) , takže musím nechat vůli ventilů kontrolovat. Nedělá mi to problém, vyjde to 1x ročně a po 3 kontrolách se opotřebení neprojevilo. Asi nejsem typický LPG řidič, často přepíná...
Ano, i to je možné. Jsem sám zvědav na moje osobní výsledky. Napíšu to ještě jednou, aby to nevypadalo, že jsem zastáncem Flashlube. Já sám taky nejsem příliš přesvědčen o efektivitě. Dokud si to ale sám nevyzkouším, tak neuvěřím. Na octávii Flashlube nemáme a i po více než 100tis na LPG jezdí bez problémů. Nechal jsem si ale poradit a do Yarise si Flashlube nechal namontovat abych mohl otestovat jeho skutečnou funkčnost na jeho motoru... Kolik KM na LPG a jaký model a motor japonce máš?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.01.2012 09:16, RE: Avensis
Pavlik napisał:
Ve volné diskusi byla zmíněna jako alternativa Toyota Avensis 2003+ a dotaz na její motory s LPG - bohužel je použitelný jen motor 1,8 litru, ostatní motory tj. 2,0 a 2,4 jsou již přímovstřikové.
Všechny přímovstřiky jsou pro LPG nevhodné, jedno zda FSI, GDi, SCi,... - přehřívají se vstřikovače a proto musí být minimálně každý 10 vstřik paliva stejně benzín (ochlazení), není to dlouhodobě vyzkoušené a dostupné krátkodobé zkušenosti (montuje se to cca 2-3 roky) nejsou dobré. Pro PLG bych doporuč...
ten motor 1.6MPI od koncernu VW to je stejný motor jako se používá v Oktávce a 1.4 MPI u Fábie je stejné koncepce??

reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.01.2012 09:18, RE: Mondeo
Pavlik napisał:
Davide, tvému článku bych vytkl jedinou věc a to absenci informace o dostupnosti doporučeného mondea 2,0 HE. Sháněl jsem jej pro dobrého kamaráda před cca 7 měsíci a byla to velká anabáze. Najít combi / liftback ve slušném stavu, s dobrou výbavou (min. ghia) a za rozumný peníz je velký problém - po 3měsících hledání jsme pro něj nakonec jeli do Itálie. Moje celkem čerstvě získaná zkušenost říká, že těchto aut je málo, když se vyskytne, je to polovrak bez historie, naprostý holobyt nebo nejlépe ...
to je přesně to co jsem psal v diskuzi o prodejní ceně BMW 525d-prostě tyhle mondea nejsou a když tak za 20-30% navíc k ceně stejného roku v naftě. podobně je to i s accordem 2.4. když se náhodou objeví tak je hned fuč. a pak že benzíny v ojetinách jsou hůř prodejné oproti dieselům jasně, vím že jedna vlaštovka jaro nedělá a že tohle je jen anomálie. stejně bych si 100x raději koupil benzín než naftu, i kdybych najezdil ročně 50k. a když už bych musel řešit spotřebu tak větší obsah a zplynovat.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.01.2012 09:23, RE: Avensis
mari1300 napisał:
ten motor 1.6MPI od koncernu VW to je stejný motor jako se používá v Oktávce a 1.4 MPI u Fábie je stejné koncepce??

nikoli, 1.4 MPI je motor historicky vycházející z škody 1000MB, slabá 1.6 v Oktávce je shodný motor co se dával do Felicie, 55kW, starý koncernový motor, vystopovatelný až snad k dvojkovému Golfu. Stokoňová 1.6 je už značně příbuznější s 1.4 16V co se dávala do Fábií.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.01.2012 09:30, RE: Avensis
tomaskrtek napisał:
nikoli, 1.4 MPI je motor historicky vycházející z škody 1000MB, slabá 1.6 v Oktávce je shodný motor co se dával do Felicie, 55kW, starý koncernový motor, vystopovatelný až snad k dvojkovému Golfu. Stokoňová 1.6 je už značně příbuznější s 1.4 16V co se dávala do Fábií.
mám v tom trošku zmatek,

1.chápu to dobře, že 1.4MPI u Fábie, tak 1.6 u Oktávky jsou z dnešního pohledu už zastaralé, ale na přetavbu LPG jsou vhodné?Mají tyto motory hydroštely?

2.chápu dobř, že jsou tu ale již novější motory u škodovek a to stokoňová 1.6 co se používá pouze v Oktávce a je vhodná na LPG a novější 1.4 16V u Fábie která je taktéž vhodná na LPG?

3.Má některý z těchto motorů, pokud jsem to nezkomolil hydroštely,tvrzená ventil. sedla a rozvody hnané řetězem?

děkuji za osvětu
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.01.2012 09:30, RE: Avensis
mari1300 napisał:
ten motor 1.6MPI od koncernu VW to je stejný motor jako se používá v Oktávce a 1.4 MPI u Fábie je stejné koncepce??

Motor 1,6 MPI používá celý koncern (VW, Audi, Škoda, Seat). Pochází původně tuším z Golfu II a je to nezmar, je to jediný benzín od koncernu který bych byl ochotný koupit - bohužel dymamika je poplatná výkonu (75-77kw) a 8 ventilové koncepci.
Motor 1,4 MPI je původní škodovácký motor pocházející původně ze škody 1000 MB - několik dnů zpátky o něm tady byl článek (únik chladící kapaliny) kde je celkem pěkně popsán.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.01.2012 09:35, RE: Ventily mondeo
Tomi napisał:
s LPG mám, myslím, dlouhé zkušenosti. Nějaké přimazávání mě nepřesvědčilo a dodnes jsem to nedal do žádného svého auta. A to jsem opravda pátral a sháněl informace všude možně. Stejně jako kolega výše, nemám důvěru v účinnost toho systému. Mám auto, co nemá hydroštěly (japonce, který je údajně nachylnější na LPG a ventily) , takže musím nechat vůli ventilů kontrolovat. Nedělá mi to problém, vyjde to 1x ročně a po 3 kontrolách se opotřebení neprojevilo. Asi nejsem typický LPG řidič, často přepíná...
Jenom ještě upřesním, že Flashlube bych pochopil u motorů, co jezdí standartně na olovnatý benzín. U moderních motorů je můj postoj spíše skeptický, ostatně jako nás všech tady. Rád se ale přesvědčím, jestli skutečně dojde k opotřebení ventilových sedel pokud vysadím aditivaci. Pokud ale tvoje zkušenost s japoncem je dlouhodobá (100tis km a víc) a opotřebení se neprojevilo, tak budu velice rád, když ke stejnému závěru dojdu i já u svého Yarise 1,3vvti. Mě osobně se nelíbí už jen ta myšlenka, že bych kromě tankování PHM měl tankovat i aditivaci. Pokud by ale ta aditivace skutečně měla zabránit opotřebení ventilových sedel, tak to dokážu překousnout. Máš ze svého okolí i nějaké další zkušenosti s dlouhodobým provozem na LPG bez Flashlube u aut mimo koncern WV?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.01.2012 09:42, RE: Avensis
mari1300 napisał:
mám v tom trošku zmatek,

1.chápu to dobře, že 1.4MPI u Fábie, tak 1.6 u Oktávky jsou z dnešního pohledu už zastaralé, ale na přetavbu LPG jsou vhodné?Mají tyto motory hydroštely?

2.chápu dobř, že jsou tu ale již novější motory u škodovek a to stokoňová 1.6 co se používá pouze v Oktávce a je vhodná na LPG a novější 1.4 16V u Fábie která je taktéž vhodná na LPG?

3.Má některý z těchto motorů, pokud jsem to nezkomolil hydroštely,tvrzená ventil. sedla a rozvody hnané řetězem?

děkuji za osvětu
ad 1) ano, jsou to zastaralé motory
ad 2) motory 1,6 MPI (verze 75-77kw) jsou pro LPG vhodné bez problémů, verzi 55kw nebrat - má mnoho technických problémů sama o sobě. Motor 1,4 MPI je "historická škodovka" provozovatelná na LPG bez problémů - používala se s menším objemem i u favoritů a felicií. Motor 1,4 16v je novější, pochází od VW a co vím tak jeho nejpoužitelnější verze (63kw) snáší LPG také bez problémů - má ale dražší servis i případné opravy.
ad 3) Řetěz je použit jen u "historické škodovácké" 1,4 MPI, ostatní mají řemen. Hydroštely nemá žádný. Ventily se nastavují jednoduše šrouby.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.01.2012 09:43, RE: Avensis
Pavlik napisał:
Motor 1,6 MPI používá celý koncern (VW, Audi, Škoda, Seat). Pochází původně tuším z Golfu II a je to nezmar, je to jediný benzín od koncernu který bych byl ochotný koupit - bohužel dymamika je poplatná výkonu (75-77kw) a 8 ventilové koncepci.
Motor 1,4 MPI je původní škodovácký motor pocházející původně ze škody 1000 MB - několik dnů zpátky o něm tady byl článek (únik chladící kapaliny) kde je celkem pěkně popsán.
stokoňová 1.6 je jiná než ta stará 55kW co pochází z Golfa II, nevím jen jestli je to evoluce nebo revoluce-tedy jestli jde o shodný základ či o úplně rozdílné motory. 55kw verze je úplně mimi, osobně mám zkušenost se stokoňovou verzí která je na předělání na plyn extrémě vhodná, stejně jako starý 85kW dvoulitr.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.01.2012 10:12, RE: Avensis
Pavlik napisał:
ad 1) ano, jsou to zastaralé motory
ad 2) motory 1,6 MPI (verze 75-77kw) jsou pro LPG vhodné bez problémů, verzi 55kw nebrat - má mnoho technických problémů sama o sobě. Motor 1,4 MPI je "historická škodovka" provozovatelná na LPG bez problémů - používala se s menším objemem i u favoritů a felicií. Motor 1,4 16v je novější, pochází od VW a co vím tak jeho nejpoužitelnější verze (63kw) snáší LPG také bez problémů - má ale dražší servis i případné opravy.
ad 3) Řetěz je použit jen u "historick...
děkuji

Mohli by jste mi tedy doporučit, na co se vzhledem k provozu na LPG zaměřit?, respektive u aut:

F. Focus(1.6-74Kw a 1.6-85Kw), Š. Oktávia a Fábia , na jaké motorizace a konkrétní ročníky daných modelů se zaměřit?

Připraveno mám cca 150tis, ale pokud by byla lepší volba jít do novějšího,bezproblémovějšího a úspornějšího auta, tak bych si připlatil...

Nechci nic s drahým provozem ani servisem, spokojím se s průměrnou dinamikou.
děkuji
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.01.2012 10:27, RE: Avensis
mari1300 napisał:
děkuji

Mohli by jste mi tedy doporučit, na co se vzhledem k provozu na LPG zaměřit?, respektive u aut:

F. Focus(1.6-74Kw a 1.6-85Kw), Š. Oktávia a Fábia , na jaké motorizace a konkrétní ročníky daných modelů se zaměřit?

Připraveno mám cca 150tis, ale pokud by byla lepší volba jít do novějšího,bezproblémovějšího a úspornějšího auta, tak bych si připlatil...

Nechci nic s drahým provozem ani servisem, spokojím se s průměrnou dinamikou.
děkuji
Pro použití LPG vidím nejlépe cokoli od koncernu s motorem 1,6 MPI (verze 75-77kw). Ideálně s namontovaným systémem LPG. Hodně omezující výběr je spíše vaše očekávání (velikost kufru, jízdní vlastnosti, velikost auta / prostornost). Za udaných 150 000,- lze v čr koupit škodu octavia 1 s LPG nebo octavii 2, seat altea, VW golf bez systému (S LPG bych je hledal za tuto cenu spíše v itálii než v německu). Ve všech případech bude důležitější aktuální stav auta než najeté kilometry.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.01.2012 10:30, RE: nepřesné údaje
A4 napisał:
Není to tak důležité, ale v tabulce u passata nesedí některé údaje. Hlavně délka není cca 477 cm ale cca 468 cm, pal. nádrž nemá 70 l ale pouze 62 l.
Stejně tak že do Passatu B5 se nadával 1.8TSI (přímovstřik s turbem) ale starý dobrý 1.8 Turbo.
Pokud vím tak TSI se dávalo do Passatu až později a to až do nového modelu s motorem napříč.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 20.01.2012 10:31, RE: Avensis
tomaskrtek napisał:
stokoňová 1.6 je jiná než ta stará 55kW co pochází z Golfa II, nevím jen jestli je to evoluce nebo revoluce-tedy jestli jde o shodný základ či o úplně rozdílné motory. 55kw verze je úplně mimi, osobně mám zkušenost se stokoňovou verzí která je na předělání na plyn extrémě vhodná, stejně jako starý 85kW dvoulitr.
Motor 1,6 verze 77kw (později 75kw) je evolucí motoru 1,6 55kw - je tam jiná hlava, řídící jednotka, celé výfukové potrubí (co vím, těch změn bude asi ještě víc).
reagować
  1 2 3 4 ... 7


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.