0
powrót
 

diskuze k tématu: Octavia, Passat, Mondeo, nebo Focus? Věčný duel

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, německá vozidla, česká vozidla, americká vozidla, americká vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 16.01.2012 09:06, rada
Dobrý den, shodou okolností jsem měl k užívání všechny Vámi poptávané typy a můj názor je, že: Ford Focus toho bych hned vyloučil, osobně mám raději větší auta a sám mám 2 děti toto je auto, kde když dáte dozadu dvě autosedačky již se Vám tam třetí osoba nevleze, kufr z uvedených nejmenší. VW Passat uvnitř více místa než v Octavii, také kufr v kombíku obstojný, strohý německý design, jízdní vlastnosti dobré, ale nelíbí se mi interiér. Ford Mondeo v kombíku opět uvnitř výborný prostor, skvěle drží na cestě, pěkný interiér, kufr obstojný, vzadu 2 autosedačky a třetí člověk naprosto v pohodě. Škoda Octavia, pokud jsem vyloučil Focuse, tak nejmenší vnitřní prostor, ale vše vynahrazuje obrovským kufrem, který je absolutní favorit. Jizdní vlastnosti také dobré, interiér opět ryze německý, vzadu ale 2 autosedačky a máte zabráno a také prostor na nohy nic moc. Nehodnotím spotřebu, veškeré mé vozy byly v naftě, kde se průměr pohyboval okolo 6l na 100km. Pokud bych hodnotil využití kufru bral bych Octavii, pokud bych chtěl udělat kompromis mezi kufrem a vnitřním prostorem a nevadí mi německá strohost bral bych Passat. Pokud bych si chtěl užít i přijatelný interiér, kvalitu, jizdní vlastnosti, největší vnitřní prostor a obstojný kufr šel bych do Mondea, ale to je u mne srdcovka, takže za sebe Mondeo (ale v naftě )
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 16.01.2012 11:42, rada
co si mám dát na oběd? řízek, guláš, svíčkovou nebo francouzské brambory?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 16.01.2012 11:48, rada
Guláš, s pětima!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 16.01.2012 12:23, rada
Určitě bych se podíval po zachovalé O1 nebo Passatu s motorem 1.8 turbo. Vzhledem ke stáří a sumě, kterou chcete vynaložit, je benzínová motorizace určitě rozumná volba. Co se týká spotřeby, hodně bude záležet na vás. Pokud jezdíte plynule (nerovná se pomalu), spíše mimo město, a na dálnici si uhlídáte rychlost tak do 140 (i když 1.8T nemá problém rozhýbat i naloženého Pašíka nad 200 km/h...), tak můžete jezdit i za 7.5l. (mám zkušenost z tímto motorem jak z O1, tak z Audi a podle mě jde o jeden z nejpovedenějších motorů co kdy koncern nabízel. Pří dodržování výměny oleje a filtrů co 15 000 km a seznámení se s chováním k turbomotoru se vám 1.8T odvděčí i spolehlivostí. každopádně si při koupi vemte s sebou někoho, kdo ví jak se má tento motor chovat a znít. Dlouhá testovací jízda v různých otáčkách a rychlostech je samozřejmostí. Po roce 2002 se není třeba u Pašíka bát ani př. ramen, které vydrží o dost víc než před modernizací. Tip: Podívejte se také po stejně staré A4 Avant 1.8T nebo 2.0 16V 130k (ne FSI). Dvolitr jede překvapivě hezky od spoda a rád se vytáčí (zátah turba to ale samozřejmě není), ale nehrozí problémy s turbem (které ale už ale nejsou tak finančně neúnosné jako kdysi). Na západě byla tato motorizace často v rukou soukromých majitelů. O1 bude z těchto aut pravděpodobně nejvýhodnější volbou v poměru stav/cena, ale Passat a hlavně A4 jsou "trochu" někde jinde. To už záleží na vás, jaké máte priority. Nehleďte ani tak na najeté kilometry, ale na celkový stav a servisní historii! 1.6 u O1 nemůžu nějak zvlášť doporučit, stejně tak 2.3V5 u Passatu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 16.01.2012 12:56, rada
To Paul, nemáš nějaké bližší zkušenosti s tím dvoulitrem 130 PS v audi/passatu? U nás prakticky nejsou a tudíž těch informací není mnoho...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 16.01.2012 13:20, rada
Ford Mondeo 2.0i 16V Duratec - velmi pohodlné svezení, velice jisté jízdní vlastnosti, velký prostor pro cestující i zavazadla, mechanicky velmi odolný motor, rozvody poháněné řetězem, celé auto působí velmi robustním a bezpečným dojmem. Motor se chová trošku zvláště, má velmi plochou křivku průběhu krouticího momentu, takže nemá nikde výraznou výkonovou špičku, zato však poměrně ochotně zrychluje už od nějakých 1500 ot. /min., a není nutné ho přespříliš vytáčet, on se pak odmění velmi příznivou spotřebou. (8 - 8,5 l/100km). Jen bych koukal po verzi po faceliftu (asi 2004, pětiúhelníkové mlhovky vpředu, jiný středový panel), ta má výrazně lepší antikorozní ochranu. Cenově bude určitě "pod" Passatem i Oktávkou, pravděpodobné o něco dražší než Focus. Passat odpovídající generace je oproti tomuto menší, méně pohodlný, s menším kufrem, zmiňovaný motor 1,8 turbo je možná slušný jako nový, u ojetiny je jakékoliv turbo velkou sázkou do loterie. Oktávie 1. generace je ještě menší a méně pohodlnější než Passat, možná by stál za úvahu motor 2,0i 8V (85 kW), který je sice prastaré koncepce, ale funguje, lákavá by byla možná kombinace tohoto motoru a 4x4. Focuse neznám osobně, ale z této doby to bude ještě generace s motory Zetec, u kterých rády praskaly rozvodové řemeny a to bohužel i pokud jste poctivě dodržoval interval výměny.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 16.01.2012 14:58, rada
JEDNOZNACNE NISAN PRIMERA 2,0í r.v.2002!!!Super prostor pohodli vykon spolehlivost i kukuč nema spatny...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 16.01.2012 19:07, rada
Já jsem zaujatý, když jsem podobně vybíral, vybral jsem Mondeo (mimo jiné proto, že u Passatu není hatchback, jen kombi). V jednom nesouhlasím s Paulem - nejvýhodnější poměr stav/cena bude u Mondea. Škodovky jsou v této zemi předražené, jak nové, tak ojeté. Mondeu uškodila pověst dieslů TDCI a koroze dveří z prvních ročníků 2001-2003. Mondeo z roku 2004 by už nemělo tak rezavět, mimochodem rezla jen spodní hrana dveří a zbytek auta je naprosto v pohodě i z roku 2001, který mám já. Volba benzínu eliminuje problémy s motorem, 2.0 107 kW je nejlepší volbou, výkonu dostatek spotřeba stejná jako 1.8 mimo město 7-7,5 město do 10. Ale je jich jako šafránu, jako náhradní řešení je dobrý silnější 1.8, dělaly se s výkony 81 kW a 92 kW, což na rozumné ježdění postačí. Kombík je delší než sedan/hatchback a to místo navíc je na zadních sedadlech, kde si pohodlně sedne i velký dospělý. Kufr je naprosto dostatečný, člověk se nestěhuje každý den.

Na Passata nadávat nebudu, mně se líbí zvenku i zevnitř a dá se sehnat s krásným velurovým čalouněním, které je praktické a odolné.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 16.01.2012 19:22, rada
Re: A4 S A4 2.0 130k mám osobní a dobré zkušenosti. Jak jsem řekl, překvapivě příjemný motor. Pěkně táhne odspodu, ale rád se vytáčí až k omezovači, překvapivě pružný, tichý a kultivovaný. Spotřeba podle stylu jízdy, asi jak u turba. Když to srovnám s 2.0 benzínem (4vál) v BMW E46, tak ten v A4 má trochu vyšší spotřebu (BMW dlouhodobě 7.5l bez snažení) a ve 4000 otáčkách nepříjde kopanec-zatlačení do sedaček od Vanosu, ale výkonová špička tam je. Prostě ještě stará atmosférická dvoulitrová škola :) Doporučuju vyzkoušet... Co se týká spolehlivosti tak zatím OK, olej filtry po 15 000 a svíčky raději co 60 000. U nás se možná nový neprodával a stejně 90% nových A4 se prodalo s dieselem. A hlavně bych toto auto u nás ani nekupoval. Pravděpodobnost nejasného původu, bouračky, zanedbaného servisu a stočeného tacho téměř 100%
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 16.01.2012 19:38, rada
Re: Koloss Fordy jsem neřešil v radě vůbec, páč s nimi nemám bližší zkušenosti ;o) Ten poměr stav/cena se týkal O1 a Pašíka. Ale souhlasím, obecně je koncern dražší než srovnatelná konkurence. Na druhou stranu si zase dobře drží cenu, umí je opravit skoro všude, široký výběr dílů z druhovýroby (i přímo od prvododavatelů, jen bez loga) i na vrakáčích :)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 16.01.2012 22:01, rada
Jezdil jsem se všemi. Otázka je zda hledáte zachovalé auto, nebo nejlevnější auto, jestli cena co uvádíte má být kupní nebo investiční (včetně počátečního servisu, který u takto starého auta nikdy nebude jen o výměně oleje), jestli chcete nějakou "výbavu" nebo jestli vám stačí nějaký absolutní základ (manuální klimatizace). Octavia - v této ceně najdete snad zachovalé auto. Pro nás je to ovšem první ze zázraků, co Škoda vyrobila a tomu odpovídá cena. Menší oproti snad všem konkurentům (mimo kufru) a tomu odpovídají jízdní vlastnosti - přetáčivost při naložení atd. Předražená oproti všem konkurentům. Focus - tak jako ostatní, i já bych ho vyloučil kvůli velikosti. Kufr super (u combi), ale prostor uvnitř je horší. Motory v benzínu super, 1.6 jeden z nejoblíbenějších, ale moc nejede... otázka je co čekáte... Mondeo - od 2004 výrazné zlepšení, stejně bych naftu nebral, snad u každého co jsem měl (3 ks) byl nějaký problém, všechno ostatní funguje, obrovský kufr, možnost pořídit jako liftback (i když je jich málo), benzínů je opravdu hodně málo na trhu - bylo to flotilové auto z té doby. Z 2004 asi za 120tis bude opět vrak... počítejte s nějakou investicí na počátku, slušná výbava Passat - o choulostivé přední nápravě psali všude, jinak starší modely jsou poměrně spolehlivé, odolné i vevnitř. Nebál bych se ani nafty, bohužel budou to auta co mají 400tis km a víc... ale 81kw motor pořídíte za pár peněz Osobně bych hledal Mondeo s benzínem od 2004 - velké auto s výbornými jízdními vlastnostmi, většinou dostatečná výbava, relativně dostupný servis - v případě nutnosti i v autorizovaných servisech, dostupné díly v druhovýrobě
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 17.01.2012 13:23, rada
pokud chce někdo benzínové spolehlivé auto, nesmí zapomenout na japonce. Mazda 6 kombi, Accord kombi, Avensis kombi. Jasný tip Honda Accord tourer 2,0 i-vtec 114kw, ročník od 2003, základní kufr 580litrů, místa na rozdávání, spolehlivost lepší než všichni 4 dohromady, jezdí krásně, má v základu digitální klimu a komplet v elektrice, spotřeba 8 litrů pořád, má image. Ano, je trochu dražší, rozhodně by se hodilo připlatit cca na 140tis kč, ale litovat pak nebudete. Jenže tady v poradně se japonci "nenosí", bude Vám doporučen zřejmě Passat nebo Mondeo.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 17.01.2012 16:09, rada
ANO TOMI !!!!Presne tak.Ja sice nejsem zaryty japonak ale mam za sebou hezkou radu aut a ti japonci co jsem vlastnil mi prisli velmi prijemne na servis a kvalitu.Jsou to prece jen sikovni kluci a ne jen v automobilovem prum.ale to je prave to co jim pomaha delat tak dobre auta.Moje dalsi bude 100%japonec!!!!Jedine co budu resit bude rocnik a trida ale jedno je jasne-I kdybych najel 50 000rocne tak to bude BENZIIIIN!!!!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 17.01.2012 16:36, rada
Osobně se mi Accord líbí, ale jen a pouze sedan, s 2.4 140kw to musí být povoz...
ALE Accord Tourer je tak hnusný, ale tak hrozně moc, že je mi zle. Ten zadek japonci neskutečně slátali.
Rok zpět jsem kupoval auto střední třídy, dlouho jsem rozvažoval, chtěl jsem KOMBI. Bylo ve výběru Mondeo, Vectra, Passat, Accord...apod. Accord padl jen kvůli vzhledu. Myslete si o mě co chcete, ale ať je auto jakékoliv, pokud je hnusné, tak si ho prostě nekoupím. Nechci jezdit v nečem, co se mi nelíbí. Nakonec vyhrál Passat B5.5.

Mnoho štěstí při výběru.

PS: Mondeo s 1.8 bude slabá, jak 81kw, tak i nepovedená 92kw verze. Buď 2.0i 107kw nebo pro fajnšmekry 2.5 V6, kdy už po 2003 mají standartně 6°. Pokud Diesel, tak až od roku 2005
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 17.01.2012 18:00, rada
Jasný Mondeo, nejlepší poměr cena/výkon u ojetiny, 1.8 92kw, nebou 2.0, rozumná spotřeba a snadná údržba, mám 1.8 a velká spokojenost, ale doporučil bych spíš ten dvoulitr, přeci jen ten výkon občas trochu chybí. Kufr jako blázen, máme dvě děti, dvě sedačky, celý kufr nacpaný věcmi, všechno se vejde.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 17.01.2012 18:02, rada
to zigi: proč je mondeo 92kw nepovedená verze? všechno je s ním úplně v pohodě a nikdy sem ani na netu nečetl negativní recenze
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 17.01.2012 19:13, rada
To A4, mám Passata 2004 combi 2.0 96kW v lpg pokud chces nejaky info?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 18.01.2012 08:11, rada
To Ondra: mě by asi zajímala hlavně spolehlivost. Někde na netu jsem četl, že spolehlivost nic moc, ale už nevím z jakýho důvodu. Kdysi jsem auto s takovým motorem taky sháněl, ale u nás prakticky nejsou, v DE jich je dost, jak audin, tak passatů. Má to asi rozv. řemen, že?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 18.01.2012 08:45, rada
Vlastnil jsem Ford Mondeo 2,5 V6 125kW sedan, naprostá spokojenost, prostorné, velké auto s vynikajícím podvozkem. Při rozumném zacházení se dá jezdit okolo 10l / 100km. Mimo město na okrskách i za 8l. Možná by nebylo špatné uvažovat nad předěláním na plyn. Investice cca 30tisíc by se mám měla vrátit po 1 roku provozu. Jinak tento motor je ideální pohonná jednotka pro tento typ automobilu, zvuk 6ti válce je nezaměnitelný, a poskytuje vozu slušnou dynamiku i pro rychlejší přejezdy. Motor by měl být spolehlivý, najel jsem s ním 250tkm bez jediného problému. Pouze pravidelná údržba(olej, filtry, atd...). Myslím, že by jste byl spokojený, já jsem do mondea přestoupil z Octavie a byl to obrovský skok dopředu. Pro Mondeo hovoří i příznivé ceny ojetin a prý i menší zájem zlodějů než u VW
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 18.01.2012 09:31, rada
Jo rozvody mají řemen, spolehlivost zatím nemůžu moc komentovat,protože auto nemám ještě ani půl roku. Zatím teda v pohodě .
reagować
  1 2 3 ... 7


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.